LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
leo.lamers

TNT

Ongelezen bericht door leo.lamers »

Wat vindt u van de 11.000 ontslagen bij TNT en de slechte postbezorging

Guardian72
Contacteer:

Re: TNT

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vraag me af of de slechte post/pakketbezorging een gevolg is van al die reorganisaties.

Wat mij wel vreemd lijkt, is de hoeveelheid reclame op met name de radio "word postbezorger bij TNT". Op grond hiervan lijken die ontslagen me nogal onzinnig, omscholen en 'overbodig personeel' elders inzetten.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Wat mij wel vreemd lijkt, is de hoeveelheid reclame op met name de radio "word postbezorger bij TNT". Op grond hiervan lijken die ontslagen me nogal onzinnig, omscholen en 'overbodig personeel' elders inzetten.
Waar het TNT om te doen is, is het terugdringen van oa. de personeelskosten.

De huidige postbodes zijn nogal duur, en men wil ze graag vervangen voor parttimers, die onder de noemer postbezorger, een stuk minder verdienen.

Mijns inziens ligt dit niet per sé aan de TNT, maar meer aan de overheid, die door het vrijgeven en privatiseren van oa de postmarkt marktwerking wil creeëren, en dit is het resultaat. Bedrijven als TNT gaan natuurlijk snijden in de kosten vanwege dat er veel goedkopere concurrenten opstaan.
Wat vindt u van de 11.000 ontslagen bij TNT
Dit is iets waar het personeel zelf voor heeft gekozen. Men heeft kunnen kiezen uit twee opties: Namelijk loon inleveren en je baan behouden, of je salaris behouden en een massaontslag. Tijdens overleg met bonden en TNT heeft het personeel aangegeven dat zie hun huidige salaris wilden behouden, met dit resultaat.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

ik heb een klacht ingedient bij de reclame code commissie over de reclame waarin ze oproepen om postbezorger te worden terwijl ze er wel 11000 uitgooien. mn klacht werd ongegrond verklaard maar nu is wel de reclame aangepast met het woord PARTTIME in de oproep want de eerdere reclaem deed voorkomen dat het om een fulltimefuncties

Gesloten