Ook bij is de aan- en uitknop van mijn medion computer ter ziele gegaan. Een telefoontje naar de helpdesk. Ik kon de computer opsturen maar ik kon ook een nieuw frontje krijgen met een uitgebreide beschrijving hoe te handelen. Het frontje werd reeds na 2 dagen afgeleverd, de beschrijving niet. Ik heb de zijkant van de computer verwijderd, de voorkant aan 2 kanten los kunnen krijgen (deze zitten met eenvoudige klemmetjes in het frame) maar ik kreeg de voorkant niet onder de boven kant van de computer vandaan. Ik kon niei zien hoed dat zat. Wie zou mij kunnen tippen.
Overigens heb ik als noodoplossing het voetje waar de schakelaar en het lampje op gemonteerd zijn (deze lag ook los) geklemd tussen de zijwand en het frame. Gaat eigenlijk best goed zo. De zijkant kan vrijwel gesloten worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medion service
Re: medion service
tjitte01 schreef:Ook bij is de aan- en uitknop van mijn medion computer ter ziele gegaan. Een telefoontje naar de helpdesk. Ik kon de computer opsturen maar ik kon ook een nieuw frontje krijgen met een uitgebreide beschrijving hoe te handelen. Het frontje werd reeds na 2 dagen afgeleverd, de beschrijving niet. Ik heb de zijkant van de computer verwijderd, de voorkant aan 2 kanten los kunnen krijgen (deze zitten met eenvoudige klemmetjes in het frame) maar ik kreeg de voorkant niet onder de boven kant van de computer vandaan. Ik kon niei zien hoed dat zat. Wie zou mij kunnen tippen.
Overigens heb ik als noodoplossing het voetje waar de schakelaar en het lampje op gemonteerd zijn (deze lag ook los) geklemd tussen de zijwand en het frame. Gaat eigenlijk best goed zo. De zijkant kan vrijwel gesloten worden.
Als je eerst had gekeken, of al een topic van dit bestaat, had je geen nieuw topic hoeven te openen.
Gedragsregels:
Alvorens een nieuwe discussie te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke discussies gaande zijn.
Even zoeken, en dan kom je dit topic tegen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... p#p1030090
Re: medion service
Maar Tennis:: in plaats van het "zeuren" over een al bestaande topic over het bovenstaande onderwerp, had het sneller én makkelijker geweest om een (juist) antwoord te geven... nu wordt men nog niets wijzer!
Ten slotte: de oplossing die gegeven is op de link is niet bepaald nuttig... de PC aanzetten met een dikke viltstift, dát gaat niet lang goed!
De oplossing is: een nieuw front mét uitleg van Medion hoe het paneel verwijderd moet worden.
Ten slotte: de oplossing die gegeven is op de link is niet bepaald nuttig... de PC aanzetten met een dikke viltstift, dát gaat niet lang goed!
De oplossing is: een nieuw front mét uitleg van Medion hoe het paneel verwijderd moet worden.
Re: medion service
LeoZ schreef:Maar Tennis:: in plaats van het "zeuren" over een al bestaande topic over het bovenstaande onderwerp, had het sneller én makkelijker geweest om een (juist) antwoord te geven... nu wordt men nog niets wijzer!
Ten slotte: de oplossing die gegeven is op de link is niet bepaald nuttig... de PC aanzetten met een dikke viltstift, dát gaat niet lang goed!
De oplossing is: een nieuw front mét uitleg van Medion hoe het paneel verwijderd moet worden.
Beste LeoZ
Heb je het topic gelezen? Neen!
Er is nog meer als een berichtje met een viltstift!
Want daar is ook van BBCS een beschrijving, en zelf een tekening, hoe het in elkaar zit.
Tenslotte zeur ik niet, maar blijkbaar maakt het jou niets uit, wat iedereen hier op het forum doet, en zich aan de regels houd of niet!
Re: medion service
@Tennis:: ja... ik had ook het verhaal van BBCS gelezen, met een tekening van de aan/uit toets.
Maar ook BBCS kon hiervoor geen oplossing geven, wel een uitleg over andere computerkasten, maar dat is dus geen oplossing (als is de bedoeling goed).
Slechts een nieuw paneel met aan/uit toets zal werken.
Ik heb een zelfde Medion PC met de zelfde kast en aan/uit toets, ik druk altijd heel voorzichtig deze toets in, maar ik geef toe dat het heel fragiel is.
Maar ook BBCS kon hiervoor geen oplossing geven, wel een uitleg over andere computerkasten, maar dat is dus geen oplossing (als is de bedoeling goed).
Slechts een nieuw paneel met aan/uit toets zal werken.
Ik heb een zelfde Medion PC met de zelfde kast en aan/uit toets, ik druk altijd heel voorzichtig deze toets in, maar ik geef toe dat het heel fragiel is.
Re: medion service
Je kunt het voorfront vrij makkelijk verwijderen door eerst de clipjes (boven, midden en onder) achter het linker zijpaneel los te maken, om het paneel zo aan een kant iets los te kunnen wrikken.
Probeer dan voorzichtig of je de onderste en middelste clip aan de andere zijkant ook los kunt buigen. Daarna voorzichtig het paneel iets heen en weer wrikken om het van de kast los te laten komen.
Bij sommige Medion PC-kasten kun je de drukknop aan de binnenzijde voorzien van een geschikte spiraalveer (vastlijmen met plasticlijm). De veer zal na montage van het voorpaneel tegen de voorwand van de PC-kast (om de power-led heen) moeten drukken en moet daarna voldoende maar niet teveel tegendruk geven.
Probeer dan voorzichtig of je de onderste en middelste clip aan de andere zijkant ook los kunt buigen. Daarna voorzichtig het paneel iets heen en weer wrikken om het van de kast los te laten komen.
Bij sommige Medion PC-kasten kun je de drukknop aan de binnenzijde voorzien van een geschikte spiraalveer (vastlijmen met plasticlijm). De veer zal na montage van het voorpaneel tegen de voorwand van de PC-kast (om de power-led heen) moeten drukken en moet daarna voldoende maar niet teveel tegendruk geven.
Re: medion service
ik hoop dat ik nu wel op de juiste manier reageer om verder gezeur te voorkomen. Ik was voor het eerst dus een foutje zo gemaakt.
Inmiddels medion hotline gebeld. Er werd direct opgenomen en haar (lief stemmetje) gevraagd of ik een beschrijving kon krijgen voor het (de-)monteren van de DataBay (ofwel voorzijde). Binnen 10 minuten ontving ik via mail een PDF docunent. Binnen 15 minuten heb ik gedemonteerd en gemonteerd en de aan- uitknop werkt weer prima.
De vele negatieve berichten op dit forum deed mij het ergste vrezen, maar ik heb dus wel goede ervaring met medion.
Inmiddels medion hotline gebeld. Er werd direct opgenomen en haar (lief stemmetje) gevraagd of ik een beschrijving kon krijgen voor het (de-)monteren van de DataBay (ofwel voorzijde). Binnen 10 minuten ontving ik via mail een PDF docunent. Binnen 15 minuten heb ik gedemonteerd en gemonteerd en de aan- uitknop werkt weer prima.
De vele negatieve berichten op dit forum deed mij het ergste vrezen, maar ik heb dus wel goede ervaring met medion.