LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging Ziggo 11%

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
renavandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 17:02

Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door renavandijk »

Recentelijk ontving ik een brief van Ziggo met de aankondiging dat mijn abonnomentsvorm in de huidige stijl niet meer leverbaar is.
Om minimaal het zelfde te behouden moet in vanaf 1 juni 2011 een prijsverhoging van 11 % betalen!
Na telefonisch contact met de klantenservice kwam ik niet verder.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik niet akkoord ga met deze verhoging en de automatische afschrijving van de verhoging.

In de bijlage de ontvangen brief
Bijlagen
ziggo1.JPG
(109.23 KiB) 2783 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door SirPeter »

Als u niet akkoord bent dan mag u contract ontbinden. Of wijzigingen in aanbrengen. Oude pakketten bestaan straks niet meer. Een provider mag eenzijdig wijzigingen doen. Als het ongunstig is voor de klant dan mag die ontbinden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door tennis »

Als ik het zo lees, laten zij jou toch een keuze, om een ander abbo te nemen, of op te zeggen
Voor de verhoging van € 5,15 is er ook en snellere internet verbinding.
Dat is helaas het lot van de kabel, je moet nemen, wat zij hebben en welke zenders zij kiezen.

foxx
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2010 00:03

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door foxx »

Geplaatst: 21 oktober 2010 09:08

ANP

UTRECHT - Kabelbedrijf Ziggo heeft over de eerste negen maanden van dit jaar een winst voor rente, afschrijvingen en belasting behaald van 586,8 miljoen euro.

Dat is een stijging van 13 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dat maakte Ziggo donderdag bekend. De omzet kwam tot en met september uit op iets meer dan 1 miljard euro, een stijging van 7,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Het bedrijf maakte donderdag ook bekend dat het een schuld wil herfinancieren middels de uitgifte van obligaties. Die uitgifte moet 500 miljoen euro in het laatje brengen. Ziggo had in september wat minder klanten die televisiediensten afnamen vergeleken met een jaar eerder. Het aantal daalde met 2,5 procent tot iets meer dan drie miljoen. Het bedrijf sloot wel veel meer mensen aan op zijn breedbandinternet- en telefoniediensten. Die aantallen namen met respectievelijk 6,8 procent en 17,7 procent toe.

Mr_Parker
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2010 11:13

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door Mr_Parker »

Ik heb dezelfde brief ontvangen.

Ik neem echter wel de in de ogen van Ziggo gelijk waardige losse abonnementen af als dat het Alles-in-1 plus pakket te bieden heeft.
Het gaat mij echter wel bijna 13,4 % meer kosten.

Ik woon namelijk in een gemeente waarde de televisie aansluiting niet € 16,45 kost maar een stuk minder.
Ik ben nu iets meer dan € 45 ,- kwijt voor iets dat me straks € 51,50 gaat kosten.
Dit terwijl elk van de losse diensten gewoon beschikbaar blijft, je mag ze alleen niet alle drie tegelijk afnemen want dan wordt je als trouwe klant beloont met een flinke meer prijs.

Ziggo slaat door hoor mensen.
Dan laten ze op de website van de vereniging van kabelbedrijven, NLkabel, ook nog eens weten dat dit gedaan wordt omdat het voor hun technisch en administratief eenvoudiger is.
Het is dus voor hun makkelijker, en daarmee vast ook goedkoper, maar ik mag wel flink meer betalen.
Een hele mooie sluikse methode om onder de prijs afspraak met de gemeente uit te komen.

Nou bedankt Ziggo

peter777
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2010 21:21

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door peter777 »

In verschillende steden oa.'s-Hertogenbosch geld een lager kaber tarief €10,50, hiervan wil men af en wel op een zeer onfrisse manier, bellen hierover heeft geen zin het is slikken of stikken.
Wat ook niet kan is alleen internet en bellen je MOET de tvkabel erbij nemen.(koppelverkoop?) Voor mij is het zo als er een alternatief is, bijvoorbeeld via de schotel een betrouwbare manier van internet komt ben ik weg.
:D Overigen heeft iedereen die op deze manier van losse naar een 3 in 1 abonement wordt overgezet RECHT op een HD onvanger met harde schijf van in de €400,=voor €149,= dit moet dan wel via internet appart worden aangevraagd werdt mij verteld. :(

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb je een los telefoonabbonement dus geen alles in 1 pakket dan
bel je niet gratis naar andere ziggo nummers, heb je een alles in 1 pakket
dan wel ook zoiets belachelijks bij ziggo. :twisted:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op deze handige manier gijzelt Ziggo zijn klanten. Overstappen is voor de meeste mensen teveel gedoe: het telefoonnummer moet dan overgezet worden naar een andere provider. Daar kan van alles mee misgaan (zie de talloze onderwerpen over dit soort zaken op dit forum). En als je je Ziggo emailadres gebruikt ([email protected]) dan zit je daar dus ook aan vast.

In de praktijk zullen er dus weinig opzeggers zijn en kan Ziggo vrijwel iedereen die 11% extra door de strot douwen. En dat bij een momentele inflatie van circa 1,6% op jaarbasis.

Naaien en graaien is erg winstgevend. Ziggo wist dat al lang!

Trouwens: de basisvariant heeft 2 mb/s internet en dat is snel genoeg om gewoon te internetten, mailen, Youtube filmpjes kijken en muziek te downloaden. Voor deze functies maakt het (vrijwel) niets uit of je 2, 5 of 22 mb/s hebt.

http://www.internetten.nl/nieuws/Ziggo- ... onnementen

frank77
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 16:47

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door frank77 »

Ik heb ook eens gebeld met ziggo.

Je kunt dus wel alleen televisie houden en voor internet en bellen naar een ander gaan.

Ik zou bijv. naar telfort kunnen gaan voor het bellen en internet, dit zou me dan 34,90 gaan kosten per maand (20mb/vast bellen inbegrepen). Dit betekend dat ik totaal (bij ons is televisie 16,45) 51,35 kwijt ben, terwijl ik nu 56,35 kwijt ben (volop bellen inbegrepen) daarmee kan ik dus een besparing halen van 11%. :D

Bedankt Ziggo dat je me aan het denken gezet hebt... straks ben ik mooi 5 euro goedkoper uit per maand. :mrgreen:

Daarnaast heeft telfort momenteel (tot 1 december) een aanbieding dat internet en bellen (20mb/vast) de eerste 6 maanden maar 14,90 per maand ipv 34,90. Daarvoor wil ik wel de overstap ellende ingaan...

MAW kijk goed naar andere internet en bellen aanbiedingen die voor jou beschikbaar zijn, en stel je eigen pakket samen in combinatie met ziggo TV.

marco87
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010 12:52

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door marco87 »

Ook ik heb de bewuste brief ontvangen. Net als Peter777 woon ik in de regio 's-Hertogenbosch waar een kabeltarief van €10.53 geldt. Dit tarief is contractueel vastgelegd tussen de gemeente 's-Hertogenbosch en Ziggo (voorheen Home, Essent, PNEM.....). Het kabelabbonnenment loopt al zolang ik televisie heb. De abbo's voor internet en telefonie zijn er in later stadium pas bij gekomen.
Nu loopt er op dit moment een arbitragezaak tussen Ziggo en de gemeente over de bewuste contractuele prijsafspraken bij de Nederlandse raad van arbitrage. De mondelinge behandeling vindt begin april 2011 plaats. Uitspraak ......... ergens halverwege volgend jaar? Het is nog helemaal niet zeker dat Ziggo dit contract weet te doorbreken.

Nu denk ik dat zolang de prijsafspraken met de gemeente nog onverkort van kracht zijn, Ziggo deze ook zal moeten respecteren. Naar mijn mening kan Ziggo het kabelabbonnement daarom niet eigenmachtig onderdeel laten uitmaken van een alles in 1 pakket. In ieder geval niet zonder explisiete toestemming van de abonnee. Ziggo draait de wereld nu om. Het abonnement wordt per 1 december door hen omgezet wat dan inderdaad zou betekenen dat, als je dit accepteerd, de met de gemeenten gemaakte prijsafspraken op een slinkse wijze worden omzijld.

Wat ik in ieder geval ga doen is Ziggo een aangetekende brief sturen met de vermelding van de lopende contractuele afspraken met de gemeente en dat het kabelabonnement om die reden geen onderdeel uit kan maken van een alles in 1 pakket zonder toestemming van de abonnee.

Die toestemming verleen ik ze vooralsnog niet, tenzij het alles in 1 pakket wordt aangeboden voor minimaal dezelfde prijs en kwaliteit (internetsnelheden) als nu van toepassing is voor de losse abonnementen.

Als Ziggo de omzetting van het abonnement toch doorzet dan kaart ik dit aan bij de geschillencommissie "centrale antenneinrichtingen" of "elektronische communicatiediensten.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die zich achter deze gedachte scharen en hetzelfde gaan doen. De arrogantie waarmee Ziggo zaken doet met trouwe klanten mag wat mij betreft de prullenbak in verwezen worden.

Succes.

Marco.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijsverhoging Ziggo 11%

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:Op deze handige manier gijzelt Ziggo zijn klanten. Overstappen is voor de meeste mensen teveel gedoe: het telefoonnummer moet dan overgezet worden naar een andere provider. Daar kan van alles mee misgaan (zie de talloze onderwerpen over dit soort zaken op dit forum). En als je je Ziggo emailadres gebruikt ([email protected]) dan zit je daar dus ook aan vast.

In de praktijk zullen er dus weinig opzeggers zijn en kan Ziggo vrijwel iedereen die 11% extra door de strot douwen. En dat bij een momentele inflatie van circa 1,6% op jaarbasis.

Naaien en graaien is erg winstgevend. Ziggo wist dat al lang!

Trouwens: de basisvariant heeft 2 mb/s internet en dat is snel genoeg om gewoon te internetten, mailen, Youtube filmpjes kijken en muziek te downloaden. Voor deze functies maakt het (vrijwel) niets uit of je 2, 5 of 22 mb/s hebt.

http://www.internetten.nl/nieuws/Ziggo- ... onnementen
Een beetje overdreven eerlijk gezegd. Je kunt net zo goed stellen dat de consumentenprogramma's en internetfora klanten gijzelen met spookverhalen. Het overgrote deel van de nummer porteringen naar andere providers gaat gewoon goed. Maar de gevallen die niet goed gaan lijken wel meteen de media te halen.

Gesloten