LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concepts ICT sluit digitale TV af bij TV&Radio abonnement!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
nijsinga

Concepts ICT sluit digitale TV af bij TV&Radio abonnement!!!

Ongelezen bericht door nijsinga »

Ik heb bij Concepts ICT een (glasvezel)abonnement voor alleen tv&radio. Dit is inclusief gratis basisabonnement digitale TV/radio (met Ned1,2,3 in HD).
Ik kreeg echter afgelopen week een brief van Concepts ICT dat, vanaf 1 feb 2011, zij geen digitale tv meer aanbiedt bij dit abonnement. Het analoge signaal blijft wel. Dat betekent dat ik dus niks meer heb aan mijn twee HD-decoders voor digitale TV (aanschafkosten € 370,-) en naar een slecht analoog beeld moet kijken op mijn twee Full-HD tv’s. Dit is dus geen optie.

Ik kan wel weer digitaal tv kijken, maar dan moet ik een (duur) internet/TV abonnement of een triple abonnement nemen.
Dan heb ik nog steeds standaard analoog tv-signaal. Wil ik digitaal TV dan moet ik € 5,95 p.m. extra betalen. Wil ik ook nog HD-kwaliteit, dan kost mij dat nog eens € 4,95 p.m. extra.
Totaal betaal ik dan € 60,40 p.m.

Nu betaal ik € 13,65 voor TV&radio (inclusief gratis digitale TV+Ned 1,2,3 in HD) bij Concepts en € 30,- voor internet en telefoneren bij Telfort. Dus totaal € 43,65. (Hier ben ik zeer tevreden over!)

Dit is toch koppelverkoop? Onder bepaalde voorwaarden is dit verboden.
Veel keuze is er niet want de glasvezelkabelaar Reggefiber heeft alleen contracten afgesloten met Concepts ICT en Solcon.

Voor mijn moeder en vele ouderen is het nog zuurder. Willen zij digitaal TV kijken op hun LCD-TV, dan zijn ze veroordeeld tot een duur internet/bellen abonnement. Mijn moeder, en vele ouderen met haar, hebben echter helemaal geen computer en/of internet.

Schande!!!

De aanleg van het glasvezelnetwerk was een gigantische investering. Hiervoor zijn veel klanten nodig om dit rendabel te maken. Eerst moeten de klanten gelokt worden met interessante, goedkope abonnementen. Wanneer de klanten eenmaal binnengehaald zijn, komt de tijd van het rinkelen van de kassa.
De klanten hebben inmiddels investeringen gedaan, zoals aanschaffen van (HD-)decoders, trekken van UTP-kabels e.d. Zo ben je als klant wel bijna gedwongen om over te stappen op een duur tripple-abonnement, anders zijn de investeringen voor niets geweest.

Ik hoop dat veel ontevreden klanten van Concepts ICT hun klacht indienen bij consumentenprogramma's als Radar en Kassa, de Opta (Consuwijzer), de consumentenbond, nationale ombudsman, e.d. om zo een vuist te maken tegen deze, in mijn ogen, schandalige praktijken.

RichardJ

Re: Concepts ICT sluit digitale TV af bij TV&Radio abonnement!!!

Ongelezen bericht door RichardJ »

De administratie bij Concepts ICT is een grote bende.... Ik heb daar bijna 10 jaar gewerkt dus ik kan het weten... Mij sturen zelfs ook nog facturen en dreigbrieven via het incassobureau terwijl al mijn diensten allang zijn verplaatst. Op mails en telefoons reageren ze niet want het kan ze werkelijk niets schelen, ze willen daar maar 1 ding en dat is geld geld geld. Maakt ze niet uit hoe ze eraan komen! Ze plaatsen daar ook regelmatig backups terug van het financiële systeem waardoor gemaakte mutaties niet meer in het systeem staan. Hierdoor kom je nooit van ze af...

Gesloten