LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit te duur?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lotte1985

Is dit te duur?

Ongelezen bericht door lotte1985 »

Hallo,

Wij willen onze keuken aanpassen. Nieuwe kastdeurtjes en een nieuw aanrechtblad. Wij zijn bij Brugman keukens en de Keukenconcurrent geweest.

Dit hebben we nodig:
* Nieuwe (onder) kastdeurtjes -dus alleen frontjes- hoogglans wit. 5 stuks
* Voor om de koelkast wel een hele nieuwe kast incl deurtjes.
* Composieten werkblad (zwart) opgedikt tot 6 cm. 315 cm. lang (recht blad)
2x uitsparing--> kookplaat en kraangat.
* Blad met waterkering, want dat is goedkoper per m. heb ik begrepen.
* Simpele spoelbak, vierkant.
* Rvs plaatje tussen blad en afzuigkap.

Apparatuur niet nodig!

Bij Brugman keukens vertelden ze ons dat dit 3100 euro gaat kosten. Keukenconcurrent had het in eerste instantie over 6888 euro, waar ze 3600 van gemaakt hebben later (oww wat gul) ;)
Voor het blad alleen al berekenden zij 2905 euro
(Later maakten ze hier zo opeens 1851 euro van)

Heeft iemand hier een idee of dit teveel is?

Ik zie op internet vaak dat composieten bladen ong. 300 of 400 euro p/m zijn, alleen bij Brugman en Keukenconcurrent hadden ze het over 897 euro geloof ik, per meter. Met waterkering was het iets van 560 euro per m. (ongeveer, ik weet het niet precies).

Ik hoop zo dat iemand mij een beetje advies kan geven, want ik vind het heel lastig om te bepalen of ik misschien

Groetjes Lotte

zelfstandigste

Re: Is dit te duur?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wij zijn bij Brugman keukens en de Keukenconcurrent geweest.
Dan is u inderdaad teveel geoffreerd............. 8)
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 okt 2010 09:59, 5 keer totaal gewijzigd.

sprint

Ongelezen bericht door sprint »

Of het te duur is bepaal je zelf, ik vind het in ieder geval veel geld.

Die stunt van de keukenconcurent heb ik ook mee mogen maken.

mutske2

Ongelezen bericht door mutske2 »

het "grappige" aan dit alles is dat Keukenconcurent en Brugman allebei van 1 en dezelfde eigenaar zijn... Ben Mandemakers..... ga nog eens een offerte halen bij een keukenzaak die niet onder zijn imperium valt, dan kun je pas echt vergelijken denk ik.
Ik heb zelf net ook een complete keuken aangeschaft; voor 7500€ een complete (hoogglans, greeploze)keuken met apparaten (waaronder quooker en inbouw koffieapp etc) en hetzelfde soort blad; maar zonder montage. Nu moet ik zeggen dat alles nog geleverd moet worden en mijn ervaring is dat er bij keukens veel mis kan gaan omdat het zo veel losse delen zijn die geleverd worden, dus ik kan niet zeggen of de service in orde is.
Naar mijn idee loont het altijd om te gaan shoppen en je niet te snel te laten verleiden tot het zetten van een handtekening.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn zo veel merken en kwaliteiten keukens, dat je niet zomaar kunt zeggen dat je te veel hebt betaald of niet. Hoe zijn de lastfrontjes bijvoorbeeld afgewerkt? Folie of lak? Of weet je dat niet en heb je voornamelijk over de prijs gepraat...

Wat mij weinig vertrouwen geeft is dat ze zogenaamd veel korting geven. Dat betekent dat ze eerst een willekeurig bedrag offreren en er daarna bv. de helft afhalen. Als ze voor het blad in eerste instantie meer dan 2 keer zo veel durven te vragen als wat je op internet ziet, geeft al aan dat de prijzen voor de rest waarschijnlijk ook meer dan 2 keer te hoog zijn. Wellicht nog veel meer.

Maar vooral lijkt het mij vervelend dat je ook achteraf misschien met het gevoel blijft zitten dat je toch te duur uit bent geweest. Is die 6888 bijvoorbeeld twee of drie keer meer dan wat het werkelijk zou moeten kosten? Misschien denk je dat het werkelijk 3444 zou moeten kosten en kun je hier op uitkomen met onderhandelen. Maar voor het zelfde geld is de prijs drie keer over de kop gegaan en zou het eigenlijk 2296 moeten kosten...

Daarom zou ik zelf liever naar een winkel gaan met 'echte' prijzen en niet met willekeurige getalletjes waarover je moet gaan onderhandelen.

grentyr

Ongelezen bericht door grentyr »

Hallo Lotte, je kunt geen deurtjes van het ene merk op het andere merk kasten plaatsen, dus zul je eerst inhoudelijk inhoud moeten geven aan je wensen, dus kijk van welk merk die huidige keuken is en koop van dat merk ook de deuren, wel zo handig, de manier van verkoop bij DMG, de Mandemakersgroep, zal nooit veranderen en geeft niet duidelijk aan of we nu met een nettoprijs te maken hebben, of met een opgevoerde prijs, succes ermee.

Gesloten