LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over T N T Post pakket servise
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Blijkbaar is mijn postagentschap de enige waar deze proef wordt uitgevoerd?????
Het is heel vervelend dat niemand anders dit verhaal van de TNTpost krijgt over tests met nieuwe frankeermachines. Ben ik opgelicht door de postagentschapmedewerkster? Ik weet het niet meer!
Ik heb nu van de klantenservice antwoord gekregen: namelijk dat ik binnen 5 dagen een antwoord krijg.....
Het is heel vervelend dat niemand anders dit verhaal van de TNTpost krijgt over tests met nieuwe frankeermachines. Ben ik opgelicht door de postagentschapmedewerkster? Ik weet het niet meer!
Ik heb nu van de klantenservice antwoord gekregen: namelijk dat ik binnen 5 dagen een antwoord krijg.....
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Het antwoord is simpel: pakjes tot 500 gram met bestemming buiten Europa kosten 10,45 Priority. Aangetekend in dit geval is even duur. Andere tarieven bestaan niet. De meest logische verklaring is dat je bent geholpen door iemand met gebrek aan ervaring/opleiding. TNT huurt tegenwoordig van alles en nog wat in aan personeel. Ook "gewoon" supermarktpersoneel staat achter de toonbank van TNT in de supermarkt. Je bent dus gewoon afgepoierd met een fantasieverhaal. Het beste kan je contact opnemen met TNT Post zakelijk. Die hebben een betere dienstverlening.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Ben heel boos over de TNT post
Is het misschien een oplossing om voortaan je eigen postpakketje op het postkantoor af te halen
Is misschien wel kinderachtig maar zo werk je de dieven en andere niet eerlijke mensen wel weg
Is het misschien een oplossing om voortaan je eigen postpakketje op het postkantoor af te halen
Is misschien wel kinderachtig maar zo werk je de dieven en andere niet eerlijke mensen wel weg
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Hier gaan mijn nekharen een beetje van overeind staan. Ik ben laatst in Denver op vakantie geweest om een oude vriend en vriendin op te zoeken. Ik heb toen bij de blokker 3 foto albums laten drukken 1 voor mezelf en 2 voor hen beide. Iets wat aardig in de papieren loopt.
Ook heb ik twee brieven geschreven, en uiteraard een kleinigheidje als dank voor de mooie tijd: Namelijk een parel ketting voor haar (door een romance dat was ontstaan) en een verzameling zeldzame kaarten voor hem.
Pakket waarde in totaal €200 euro. Exclusief verzend kosten. Ik denk ik ben niet gek en verstuur het aangetekend. Ik was benieuwd hoelang het zou duren voordat het aan zou komen daar aan de andere kant van de wereld en liet mij dus ook informeren aan de balie.
Maximaal 6 tot 7 werkdagen. Het pakketje is verstuurd op 8 januarie en inmiddels zijn we 8 dagen verder. Ik ben mezelf gaan informeren via google en kwam hier uit. Ik begin het behoorlijk warm te krijgen inmiddels.
Tientalle mensen die zich uiten over T.N.T met ongenoegen. Laat staan de mensen die zich niet uiten. Vooral het feit dat sommige personen zich hier meerdere malen de dupe zijn geworden van verdwenen pakketjes. Want idd: de track en trees werkt niet.
Het meest frustrerende is dat men machteloos staat tegen zulk grote bedrijven. Telkens worden klachten door verschillende personen in behandeling genomen. En dan niet te spreken over de telefoon centrales van T.N.T. Dit soort bedrijven moeten zeer negatief in het daglicht worden gezet. Want ze maken honderdduizend euro's schaden en ze komen er ongestraft mee weg.
Ook heb ik deze kerst kaarten ontvangen van een post bezorger die me waarschijnlijk erg aardig vond, een andere mogelijkheid is dat hij de kou zo beu was dat hij maar alle kerstkaarten in mijn brieven bus heeft gedumpt. (ik vrees het laatste). Dit kan toch niet?
Ik zeg TROS RADAR voor de camera slepen tot dat er werkelijk aantoonbare verbeteringen zijn getroffen in dit bedrijf.
Ook heb ik twee brieven geschreven, en uiteraard een kleinigheidje als dank voor de mooie tijd: Namelijk een parel ketting voor haar (door een romance dat was ontstaan) en een verzameling zeldzame kaarten voor hem.
Pakket waarde in totaal €200 euro. Exclusief verzend kosten. Ik denk ik ben niet gek en verstuur het aangetekend. Ik was benieuwd hoelang het zou duren voordat het aan zou komen daar aan de andere kant van de wereld en liet mij dus ook informeren aan de balie.
Maximaal 6 tot 7 werkdagen. Het pakketje is verstuurd op 8 januarie en inmiddels zijn we 8 dagen verder. Ik ben mezelf gaan informeren via google en kwam hier uit. Ik begin het behoorlijk warm te krijgen inmiddels.
Tientalle mensen die zich uiten over T.N.T met ongenoegen. Laat staan de mensen die zich niet uiten. Vooral het feit dat sommige personen zich hier meerdere malen de dupe zijn geworden van verdwenen pakketjes. Want idd: de track en trees werkt niet.
Het meest frustrerende is dat men machteloos staat tegen zulk grote bedrijven. Telkens worden klachten door verschillende personen in behandeling genomen. En dan niet te spreken over de telefoon centrales van T.N.T. Dit soort bedrijven moeten zeer negatief in het daglicht worden gezet. Want ze maken honderdduizend euro's schaden en ze komen er ongestraft mee weg.
Ook heb ik deze kerst kaarten ontvangen van een post bezorger die me waarschijnlijk erg aardig vond, een andere mogelijkheid is dat hij de kou zo beu was dat hij maar alle kerstkaarten in mijn brieven bus heeft gedumpt. (ik vrees het laatste). Dit kan toch niet?
Ik zeg TROS RADAR voor de camera slepen tot dat er werkelijk aantoonbare verbeteringen zijn getroffen in dit bedrijf.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 feb 2010 15:25
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Bij ons wordt door tnt alles netjes opgelost
Laatst gewijzigd door Prosieraden op 14 nov 2012 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Ik heb ook aangetekend een pakket met een trouwring die verkleind moest worden in amerika verstuurd. En hijis nu kwijt geraakt. Echt niet te geloven. Op 26 juni 2010 gaan we trouwen en nu is de ring kwijt. En track en trace is niet voor aangetekend. En onderzoek durt 3 maanden.
Met DHL versturen mensen. Want die leveren zelfts naar Iran binnen 4 dagen en je kan elke uur volgen waar je pakket is!!!!!
Met DHL versturen mensen. Want die leveren zelfts naar Iran binnen 4 dagen en je kan elke uur volgen waar je pakket is!!!!!
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Ik bestel met grote regelmaat spullen via webwinkels.
Heb er nooit eerder problemen mee gehad...zeker als het om de grote postorder bedrijven gaat.
Nu ben ik in 1 maand tijd ook al twee keer de dupe geweest van het "kwijtraken" van poststukken geweest.
Het gaat mn om in bubbeltjes envelloppen verpakte kralen en bedels .
De verzendster was zo vriendelijk om de artikelen alsnog een keer op te sturen..terwijl ze dat niet aan mij verplicht was...toen is het wel goedgegaan.
Daarna heb ik bij een andere webwinkel mijn bestelling aangetekend laten versturen om er maar zeker ervan te zijn dat het aankomt....je moet tenslotte toch een handtekening plaatsen voor ontvangst.
De dag dat de envelop geleverd werd, was ik niet thuis en vond een brief dat ik het op kon halen bij het postagentschap de volgende werkdag na 10.00.
Ik daarheen...geen enveloppe..de balie medewerkster zei dat de postbezorger wel geweest was maar geen aangetekende poststukken had.
Ze vroeg mij het de volgende dag nog maar eens te proberen.
Ik op track & trace gekeken nadat ik uit mijn werk was gekomen..en wat blijkt...daar staat gewoon dat het poststuk wel daar moet liggen....ra ra wie liegt hier nu???(ik denk overigens dat de postbode het kwijt heeft gemaakt..en niet de balie medewerkster..datum van afgifte aan postagentschap klopt nl niet...moest 1 okt zijn en niet 30sept!!!)
Morgen nog maar eens navragen dus...en dan de verzender erover inlichten als het er niet ligt.
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...heb er een hard hoofd in als ik al die berichten hier lees.
In mijn vrienden- kennissen en familie kring heeft bijna iedereen wel zo'n zelfde verhaal...vaak mobiele telefoons ook die verdwijnen.
Als alle poststukken die "kwijt"zijn of niet traceerbaar zijn op elkaar gestapeld zouden worden...moet er toch een heel pakhuis mee volstaan??
Als je het mij vraagt werken er veel foute mensen bij TNT...en dan druk ik me nog zachtjes uit.
Heb er nooit eerder problemen mee gehad...zeker als het om de grote postorder bedrijven gaat.
Nu ben ik in 1 maand tijd ook al twee keer de dupe geweest van het "kwijtraken" van poststukken geweest.
Het gaat mn om in bubbeltjes envelloppen verpakte kralen en bedels .
De verzendster was zo vriendelijk om de artikelen alsnog een keer op te sturen..terwijl ze dat niet aan mij verplicht was...toen is het wel goedgegaan.
Daarna heb ik bij een andere webwinkel mijn bestelling aangetekend laten versturen om er maar zeker ervan te zijn dat het aankomt....je moet tenslotte toch een handtekening plaatsen voor ontvangst.
De dag dat de envelop geleverd werd, was ik niet thuis en vond een brief dat ik het op kon halen bij het postagentschap de volgende werkdag na 10.00.
Ik daarheen...geen enveloppe..de balie medewerkster zei dat de postbezorger wel geweest was maar geen aangetekende poststukken had.
Ze vroeg mij het de volgende dag nog maar eens te proberen.
Ik op track & trace gekeken nadat ik uit mijn werk was gekomen..en wat blijkt...daar staat gewoon dat het poststuk wel daar moet liggen....ra ra wie liegt hier nu???(ik denk overigens dat de postbode het kwijt heeft gemaakt..en niet de balie medewerkster..datum van afgifte aan postagentschap klopt nl niet...moest 1 okt zijn en niet 30sept!!!)
Morgen nog maar eens navragen dus...en dan de verzender erover inlichten als het er niet ligt.
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...heb er een hard hoofd in als ik al die berichten hier lees.
In mijn vrienden- kennissen en familie kring heeft bijna iedereen wel zo'n zelfde verhaal...vaak mobiele telefoons ook die verdwijnen.
Als alle poststukken die "kwijt"zijn of niet traceerbaar zijn op elkaar gestapeld zouden worden...moet er toch een heel pakhuis mee volstaan??
Als je het mij vraagt werken er veel foute mensen bij TNT...en dan druk ik me nog zachtjes uit.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Via HI ( de telefoonaanbieder) een telefoon besteld. Kreeg netjes van Hi en van Tnt een bericht dat het afgeleverd was. ( via track and trace) Tot mijn grote verbazing kreeg ik dat bericht terwijl ik op mijn werk zat. Ik ben direct contact gaan zoeken met mijn buren, maar die hadden niets ontvangen en gezien. Bij het track and trace systeem kan je ook zien wat voor handtekening er is afgegeven, maar dat was niet van mij. Ik heb tnt gebeld en het enige wat tnt voor mij kon doen was een klachtenformulier invullen. De bezorger had het pakketje alleen aan mij mogen overhandigen met verificatie van mijn ID! Mijn buren hebben het niet , ik heb het niet, er is getekend met een valse handtekening, dus de bezorger heeft het zelf achterover gedrukt, maar niemand bij tnt kon nagaan wie bij mij aan deur is geweest. Ze liegen tegen je en niemand is wil je helpen. Toch heb ik vandaag Hi en tnt gebeld en ze aansprakelijk gesteld, maar ik ben benieuwd wat er uit komt en hoe lang ik moet wachten en of ik uberhaupt mijn telefoon nog ontvang waar ik wel voor betaal. Heeft iemand daar ervaring mee?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
De laatste actie is correct.wietzeb schreef:Toch heb ik vandaag Hi en tnt gebeld en ze aansprakelijk gesteld, maar ik ben benieuwd wat er uit komt en hoe lang ik moet wachten en of ik uberhaupt mijn telefoon nog ontvang waar ik wel voor betaal. Heeft iemand daar ervaring mee?
Jij hebt niets ontvangen - en Hi moet maar bewijzen van wel, of erachteraangaan (als verzender, opdrachtgever) waar het is.
Ook zullen zij de aangifte moeten doen.
Je zou Hi een (aangetekende) brief kunnen sturen waarin je meld dat ze nog X dagen hebben om de beloofde telefoon te sturen, en zo niet, dat zij dan in gebreke zijn, en je het contract ontbind wegens wanprestatie.
Het is aan de verzender om te zorgen dat jij een telefoon krijgt - en in theorie hoef je alleen Hi aansprakelijk te stellen.
neem desnoods voor advies contact op met het juridisch loket.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Ik ben ook zeer ontevreden en schrik over het aantal en de soort klachten die ik in dit forum tegenkom. Hierbij mijn bijdrage.
Via bol.com een bestelling gedaan, gaat supersnel. 's Nachts stuurden ze me een mail dat het verzonden was, 's morgens las ik op tracktrace dat de chauffeur onderweg was. 's Avonds nog niets ontvangen en om een uur of 7 zie ik opeens dat de status is, "zending beschikbaar op afhaallocatie op verzoek ontvanger". De handtekening is een soort kruisje, dat door iedereen gezet kan zijn. Waarschijnlijk de chauffeur zelf. Het is dus een met "Handtekening voor Ontvangst Zending".
Maar nu vraag ik me af, "wáár is die afhaallocatie?", er is immers ook geen briefje in de bus gedaan omdat er helemaal niemand van TNT is langs geweest. Daarnaast, waarom zou ik, die met smart zit te wachten op dit pakketje, de chauffeur verzoeken het maar weer mee te nemen en dat ik het zelf later wel zal ophalen.
Ik heb uiteraard een klacht ingediend bij TNT en heb bol.com op de hoogte gebracht. Het gaat over een pakketje van € 230,-.
Dit is de 2e keer dat ik problemen ondervind met TNT in ongeveer een jaar tijd, en tussentijds nog 2 zendingen wel goed ontvangen. Eerder zou een pakket afgeleverd zijn volgens tracktrace (zonder handtekening) maar die had ik niet ontvangen. Na een klacht, werd het pakketje de volgende dag alsnog aangeboden. Mogelijk had de bezorger van de dag ervoor het pakketje gehouden als er nooit een klacht was ingediend. Sommigen zullen dit misschien proberen, er is immers geen goede controle.
Via bol.com een bestelling gedaan, gaat supersnel. 's Nachts stuurden ze me een mail dat het verzonden was, 's morgens las ik op tracktrace dat de chauffeur onderweg was. 's Avonds nog niets ontvangen en om een uur of 7 zie ik opeens dat de status is, "zending beschikbaar op afhaallocatie op verzoek ontvanger". De handtekening is een soort kruisje, dat door iedereen gezet kan zijn. Waarschijnlijk de chauffeur zelf. Het is dus een met "Handtekening voor Ontvangst Zending".
Maar nu vraag ik me af, "wáár is die afhaallocatie?", er is immers ook geen briefje in de bus gedaan omdat er helemaal niemand van TNT is langs geweest. Daarnaast, waarom zou ik, die met smart zit te wachten op dit pakketje, de chauffeur verzoeken het maar weer mee te nemen en dat ik het zelf later wel zal ophalen.
Ik heb uiteraard een klacht ingediend bij TNT en heb bol.com op de hoogte gebracht. Het gaat over een pakketje van € 230,-.
Dit is de 2e keer dat ik problemen ondervind met TNT in ongeveer een jaar tijd, en tussentijds nog 2 zendingen wel goed ontvangen. Eerder zou een pakket afgeleverd zijn volgens tracktrace (zonder handtekening) maar die had ik niet ontvangen. Na een klacht, werd het pakketje de volgende dag alsnog aangeboden. Mogelijk had de bezorger van de dag ervoor het pakketje gehouden als er nooit een klacht was ingediend. Sommigen zullen dit misschien proberen, er is immers geen goede controle.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
De pakketservice is een drama.
Ook de zakelijke pakketservice, maar daar heb je meestal een accountmanager, die na veel klagen vaak het één en ander voor je recht wil zetten.
Mijn ervaring met TNT is niet om over naar huis te schrijven.
De verhalen hier verbazen mij niet. Zowel voor de particulier als de ondernemer is TNT Post en pakketservice één grote beerput van leugens, oplichting, onfatsoen en klaploperij.
Zoals deze week weer een nieuw gevalletje van 'pakketje kwijt'. Gezien onze eerdere ervaring als webwinkel hebben wij het pakket onverzekerd verstuurd. Hier moet ik iets meer bij vertellen; eerder verstuurden wij verzekerde pakketten, tegen een meerprijs van 1,50 euro en hoger (afhankelijk van het te verzekeren bedrag). TNT stelt hierbij dat de inhoud verzekerd is, en je bij schade of verlies een vergoeding krijgt. In ons geval niet, want er was - ook na uitgebreide klachtenprocedure - altijd wel een reden te bedenken waarbij het niet de schuld van TNT was dat het pakket beschadigd was. TNT werkt naar eigen zeggen met 'onderaannemers' wat het aanwijzen van verantwoordelijken vergemoeilijkt. Nu zie ik u denken, en ja dat dacht ik ook. Ik doe zaken met TNT, dus TNT is verantwoordelijk. Ongeachte de bedrijfsstructuur. Daar heb ik als klant niets mee te maken.
Enfin, een verzekerd pakket heeft in onze ogen dus geen toegevoegde waarde (meer). Een standaard pakket wordt net zo hard mee gesmeten, en raakt net zo snel kwijt als een verzekerd pakket. Je moet er net zo hard voor vechten om je geld terug te krijgen, als je dat al krijgt...
Pakketje kwijt. Nadat ik zelf na 7 jan. (verzenddatum) maar een op track&trace ben gaan kijken naar de status, werd het pakket afgevinkt als 'beschadigd'. Ik schrok, want al onze pakketjes worden overdreven sterk en netjes verpakt én beplakt met rode BREEKBAAR tape, om er zeker van te zijn dat het pakket niet bij de eerste beste windvlaag al beschadigt. Meer informatie stond er niet, behalve dat het pakket retour afzender zou gaan, maar óók dat het pakket al 3 keer een sorteercentrum had gezien én al 2 keer aangeboden was aan de geadresserde. Verwarring allom, dan maar weer bellen naar de helpdesk.
Bij de helpdesk weten ze niets meer of beter dan track&trace. Trakc&trace snauwt alleen niet tegen je, en behandelt je niet als klein kind. Aan vragen als 'Is het pakket wel goed verpakt?', 'Heeft u duidelijk het adres erop geschreven?' en 'Heeft u aangegeven dat het breekbaar is?' heb ik natuurlijk geen zak. Als klant wil ik weten wáár het pakket dan beschadigd is, waaróm het pakket na aanbieden alsnog retour is gedaan en wannéér er meer bekend is. Niet een analyse of ik capabel genoeg ben om een doos in te pakken, laat staan een adres te schrijven. Met balpen. Ja hoor, dat lukt nog wel!
Immers, ga ik er vanuit dat ik bij een helpdesk meer te weten kom dan op een website met statische, beknopte informatie. Niet dus. Ik moest maar afwachten.
In de loop van de week bleef de status maar veranderen. Uiteindelijk bleek het pakketje, samen met een ander pakket, al 4 keer aangeboden te zijn. Echter zonder gehoor, dus het pakket lag alweer in Den Haag. Waar? In Den Haag. Bij de 'onbestelbaar balie'. Lees: afleverpostcode 3510ZZ. Dit betekent, in essentie, dat het pakket een onleesbaar adreslabel heeft of een onbekend retouradres. Of beide. Hier worden alle pakketten 'gedumpt' die een verloren aflever- of verzendadres hebben, en in het geheel niet meer bezorgd kunnen worden.
Echter na contact met mijn klant bleek dat zowel de eerste keer als de tweede keer, de TNT postbezorger helemáál niet langs is geweest om een pakket af te leveren. Er is geen briefje achtergelaten, niets. Waarom staat er op track&trace dan dan er is aangeboden?
Die vraag stelde ik aan de telefoniste, mijn derde telefoontje naar de helpdesk alweer. Zij stelde dat de bezorger dan toch écht langs was geweest, en mevrouw misschien niet thuis was. Dat leek me sterk, gezien mijn prima betrouwbare stelde dat zij al 2 weken aan huis gekluisterd was i.v.m. ziekte en mede daarom bij mij had besteld. Ik kon me niet inhouden deze keer toch wat vervelender te worden tegen de helpdeskmedewerker. Die schroomde niet om ook haar geschut uit de schuur te halen, en mij eens goed zou vertellen dat zij me niet verder kon helpen, en als ik een klacht had ik die in kon dienen. Bij wie dan? Bij haar. Onee, laat dan maar zitten.
Zo gezegd, zo gedaan. Nog één poging. Dan maar via Twitter. En ja hoor, na één bericht over de wanprestaties van TNT en wáár mijn pakketje toch mocht wezen, kreeg ik reactie van het Webcare Team. Top zeg ik je. Nog geen half uur later werd ik gebeld, en werd mij verteld dat het pakketje de 15e gewoon netjes was afgeleverd. Wel enigszins beschadigd. Daar kon ze nu niets aan veranderen, zei ze. Ik kon wel mijn klacht per e-mail indienen bij het Webcare Team. Ze zou mijn klacht helder her-schrijven, en mij ter controle toezenden. Ze kon mijn veel meer vertellen over waar het pakket was geweest, waarom hij geweigerd was, waarom hij bij de 3510ZZ balie terecht was gekomen, en hoe laat hij afgelopen zaterdag precies was bezorgd.
Ik heb echter al eerder klachten ingediend. Beschadigingen. Smijten met pakketten. Gestolen inhoud van pakketten. Lege dozen afleveren. Helemaal niets afleveren....
Het frappante van deze procedure is dat de helft van je klachten als sneeuw voor de zon lijken te verdwijnen. Opvallend, zo gaat het bij de pakketjes ook! Meer dan éénmaal een klacht ingediend. Tot driemaal toe is mijn klacht geheel niet behandeld of was niet terug te vinden in het systeem. De overige twee klachten, zoals deze meest recent, moeten nog behandeld worden. Ik krijg vast weer een standaard brief, zoals gewoonlijk. 'Excuses voor het het ongemak en n.a.v. ons onderzoek mogen wij concluderen BLABLABLA'.
Zo zie je maar weer, klagen helpt bij TNT niet. Een procedure starten vaak ook niet. Vragen stellen bij de helpdesk kun je beter laten, evenals hopen dat je via Track&trace mee inzicht krijgt. TNT vergoedt per definitie niet, al is dit een uitspraak die ze publiekelijk nooit zullen aanhangen. Publiekelijk niet, nee. Zolang je betaalt voor je pakketjes en je de schade niet komt verhalen, zal TNT beloven er een potje van te maken. Sure we can!
Het pakketje is terecht, de klant zie ik nooit meer terug, de extra kosten die ik heb gemaakt moet ik als verlies opboeken en TNT? TNT bezorgt vrolijk verder. Of niet. Waar ze zin in hebben.
Als kleine ondernemer ben je genoodzaakt torenhoge kosten te maken bij andere postorderbedrijven en die kosten door te rekenen naar je klant. Dit omdat TNT geen verantwoordelijkheidsgevoel kan opbrengen. In de branche van webwinkeliers alleen al wordt per jaar honderdenduizenden euro's schade en verlies gemeld. Voor de particulier lijken me de zaken bij TNT ook alles behalve in orde.
Dit kan toch niet langer? Wie gaat, welke overheid gaat, dit concern nu eindelijk eens aanpakken? Beboeten? Verplichten alle klachten te behandelen? Verplichten vooruitgang te boeken binnen aanzienlijke termijn? De Ombudsman? De Minister?
Ook de zakelijke pakketservice, maar daar heb je meestal een accountmanager, die na veel klagen vaak het één en ander voor je recht wil zetten.
Mijn ervaring met TNT is niet om over naar huis te schrijven.
De verhalen hier verbazen mij niet. Zowel voor de particulier als de ondernemer is TNT Post en pakketservice één grote beerput van leugens, oplichting, onfatsoen en klaploperij.
Zoals deze week weer een nieuw gevalletje van 'pakketje kwijt'. Gezien onze eerdere ervaring als webwinkel hebben wij het pakket onverzekerd verstuurd. Hier moet ik iets meer bij vertellen; eerder verstuurden wij verzekerde pakketten, tegen een meerprijs van 1,50 euro en hoger (afhankelijk van het te verzekeren bedrag). TNT stelt hierbij dat de inhoud verzekerd is, en je bij schade of verlies een vergoeding krijgt. In ons geval niet, want er was - ook na uitgebreide klachtenprocedure - altijd wel een reden te bedenken waarbij het niet de schuld van TNT was dat het pakket beschadigd was. TNT werkt naar eigen zeggen met 'onderaannemers' wat het aanwijzen van verantwoordelijken vergemoeilijkt. Nu zie ik u denken, en ja dat dacht ik ook. Ik doe zaken met TNT, dus TNT is verantwoordelijk. Ongeachte de bedrijfsstructuur. Daar heb ik als klant niets mee te maken.
Enfin, een verzekerd pakket heeft in onze ogen dus geen toegevoegde waarde (meer). Een standaard pakket wordt net zo hard mee gesmeten, en raakt net zo snel kwijt als een verzekerd pakket. Je moet er net zo hard voor vechten om je geld terug te krijgen, als je dat al krijgt...
Pakketje kwijt. Nadat ik zelf na 7 jan. (verzenddatum) maar een op track&trace ben gaan kijken naar de status, werd het pakket afgevinkt als 'beschadigd'. Ik schrok, want al onze pakketjes worden overdreven sterk en netjes verpakt én beplakt met rode BREEKBAAR tape, om er zeker van te zijn dat het pakket niet bij de eerste beste windvlaag al beschadigt. Meer informatie stond er niet, behalve dat het pakket retour afzender zou gaan, maar óók dat het pakket al 3 keer een sorteercentrum had gezien én al 2 keer aangeboden was aan de geadresserde. Verwarring allom, dan maar weer bellen naar de helpdesk.
Bij de helpdesk weten ze niets meer of beter dan track&trace. Trakc&trace snauwt alleen niet tegen je, en behandelt je niet als klein kind. Aan vragen als 'Is het pakket wel goed verpakt?', 'Heeft u duidelijk het adres erop geschreven?' en 'Heeft u aangegeven dat het breekbaar is?' heb ik natuurlijk geen zak. Als klant wil ik weten wáár het pakket dan beschadigd is, waaróm het pakket na aanbieden alsnog retour is gedaan en wannéér er meer bekend is. Niet een analyse of ik capabel genoeg ben om een doos in te pakken, laat staan een adres te schrijven. Met balpen. Ja hoor, dat lukt nog wel!
Immers, ga ik er vanuit dat ik bij een helpdesk meer te weten kom dan op een website met statische, beknopte informatie. Niet dus. Ik moest maar afwachten.
In de loop van de week bleef de status maar veranderen. Uiteindelijk bleek het pakketje, samen met een ander pakket, al 4 keer aangeboden te zijn. Echter zonder gehoor, dus het pakket lag alweer in Den Haag. Waar? In Den Haag. Bij de 'onbestelbaar balie'. Lees: afleverpostcode 3510ZZ. Dit betekent, in essentie, dat het pakket een onleesbaar adreslabel heeft of een onbekend retouradres. Of beide. Hier worden alle pakketten 'gedumpt' die een verloren aflever- of verzendadres hebben, en in het geheel niet meer bezorgd kunnen worden.
Echter na contact met mijn klant bleek dat zowel de eerste keer als de tweede keer, de TNT postbezorger helemáál niet langs is geweest om een pakket af te leveren. Er is geen briefje achtergelaten, niets. Waarom staat er op track&trace dan dan er is aangeboden?
Die vraag stelde ik aan de telefoniste, mijn derde telefoontje naar de helpdesk alweer. Zij stelde dat de bezorger dan toch écht langs was geweest, en mevrouw misschien niet thuis was. Dat leek me sterk, gezien mijn prima betrouwbare stelde dat zij al 2 weken aan huis gekluisterd was i.v.m. ziekte en mede daarom bij mij had besteld. Ik kon me niet inhouden deze keer toch wat vervelender te worden tegen de helpdeskmedewerker. Die schroomde niet om ook haar geschut uit de schuur te halen, en mij eens goed zou vertellen dat zij me niet verder kon helpen, en als ik een klacht had ik die in kon dienen. Bij wie dan? Bij haar. Onee, laat dan maar zitten.
Zo gezegd, zo gedaan. Nog één poging. Dan maar via Twitter. En ja hoor, na één bericht over de wanprestaties van TNT en wáár mijn pakketje toch mocht wezen, kreeg ik reactie van het Webcare Team. Top zeg ik je. Nog geen half uur later werd ik gebeld, en werd mij verteld dat het pakketje de 15e gewoon netjes was afgeleverd. Wel enigszins beschadigd. Daar kon ze nu niets aan veranderen, zei ze. Ik kon wel mijn klacht per e-mail indienen bij het Webcare Team. Ze zou mijn klacht helder her-schrijven, en mij ter controle toezenden. Ze kon mijn veel meer vertellen over waar het pakket was geweest, waarom hij geweigerd was, waarom hij bij de 3510ZZ balie terecht was gekomen, en hoe laat hij afgelopen zaterdag precies was bezorgd.
Ik heb echter al eerder klachten ingediend. Beschadigingen. Smijten met pakketten. Gestolen inhoud van pakketten. Lege dozen afleveren. Helemaal niets afleveren....
Het frappante van deze procedure is dat de helft van je klachten als sneeuw voor de zon lijken te verdwijnen. Opvallend, zo gaat het bij de pakketjes ook! Meer dan éénmaal een klacht ingediend. Tot driemaal toe is mijn klacht geheel niet behandeld of was niet terug te vinden in het systeem. De overige twee klachten, zoals deze meest recent, moeten nog behandeld worden. Ik krijg vast weer een standaard brief, zoals gewoonlijk. 'Excuses voor het het ongemak en n.a.v. ons onderzoek mogen wij concluderen BLABLABLA'.
Zo zie je maar weer, klagen helpt bij TNT niet. Een procedure starten vaak ook niet. Vragen stellen bij de helpdesk kun je beter laten, evenals hopen dat je via Track&trace mee inzicht krijgt. TNT vergoedt per definitie niet, al is dit een uitspraak die ze publiekelijk nooit zullen aanhangen. Publiekelijk niet, nee. Zolang je betaalt voor je pakketjes en je de schade niet komt verhalen, zal TNT beloven er een potje van te maken. Sure we can!
Het pakketje is terecht, de klant zie ik nooit meer terug, de extra kosten die ik heb gemaakt moet ik als verlies opboeken en TNT? TNT bezorgt vrolijk verder. Of niet. Waar ze zin in hebben.
Als kleine ondernemer ben je genoodzaakt torenhoge kosten te maken bij andere postorderbedrijven en die kosten door te rekenen naar je klant. Dit omdat TNT geen verantwoordelijkheidsgevoel kan opbrengen. In de branche van webwinkeliers alleen al wordt per jaar honderdenduizenden euro's schade en verlies gemeld. Voor de particulier lijken me de zaken bij TNT ook alles behalve in orde.
Dit kan toch niet langer? Wie gaat, welke overheid gaat, dit concern nu eindelijk eens aanpakken? Beboeten? Verplichten alle klachten te behandelen? Verplichten vooruitgang te boeken binnen aanzienlijke termijn? De Ombudsman? De Minister?
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
kleine correctie: of bedoel je daadwerkelijk postORDERbedrijven?Als kleine ondernemer ben je genoodzaakt torenhoge kosten te maken bij andere postorderbedrijven en die kosten door te rekenen naar je klant.
In Nederland heb je onder meer GLS, DHL, UPS en TNT-pakketservice.
maar heb je weleens gehoord van Business-Post? Die kosten een stuk minder dan bovenstaande bedrijven.
Google er maar eens op
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
vandaag een pakket uit auto zien vallen deur was gewoon open.
pakket opgeraapt waren twee banden voor een bedrijf deze warenbesteld door iemand anders wat moet ik hier nou mee.
pakket opgeraapt waren twee banden voor een bedrijf deze warenbesteld door iemand anders wat moet ik hier nou mee.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Geadresseerde opzoeken /bellen - en melden dat je zijn pakket hebt, EN wat er gebeurd is.cuup007 schreef:vandaag een pakket uit auto zien vallen deur was gewoon open.
pakket opgeraapt waren twee banden voor een bedrijf deze warenbesteld door iemand anders wat moet ik hier nou mee.
Dan kan deze bij de afzender het melden - en eens kijken wat de bezorger weet te melden (of het bezorgd is).
Op zich een leuke 'test' case.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Ik zou dit onderwerp wel weer eens nieuw leven in willen roepen. Ik heb hier nu al last van sinds ik verhuisd ben. Drie pakketjes waarvoor ik dus in totaal 6 dagen ben thuisgebleven en alle drie was er volgens de bezorger niemand thuis. Het is voor zover ik weet steeds dezelfde bezorger en er wordt bij de eerste poging niet eens de moeite genomen om een briefje achter te laten in de brievenbus. Dit doet de bezorger pas na de tweede poging en dan direct met daarop dat ik het de volgende dag kan ophalen bij een TNT Afhaalpunt. Via Track and Trace weet ik dat ze wel steeds twee dagen het "geprobeerd" hebben.Pringle77 schreef:TNT liegt en steelt !
Zaterdagmiddag, ik zit aan de keukentafel. Ik hoor de brievenbus en vrijwel direct loop ik er heen. Er ligt een briefje op de mat van TNT "niet aanwezig". Snel doe ik de deur open en zie de wagen nog net de straat uit rijden. Voor alle zekerheid controleer ik nog de bel die, zoals ik al dacht, gewoon functioneert. Waar slaat dit op? Erger nog is dat dit al de tweede keer is dat zoiets gebeurt.
Eerste keer dat het gebeurde gedacht dat het wel aan mij zal hebben gelegen en dat ik toen misschien toch niet thuis was of de bel niet had gehoord, maar bij het tweede pakketje maar eens gebeld met de Klantenservice. Die vond het allemaal heel vervelend voor me, maar ze kon de desbetreffende chauffeur nu niet bereiken (geef die bezorgers dan een mobiel mee met een handsfree setje o.i.d.) maar ze zou het dan doorgeven aan de leidinggevende en deze zou dan contact opnemen met de bezorger. Vervolgens ook nog maar een keer die klacht ingediend maar dan via de website aangezien aan het eind van het gesprek mijn beltegoed op was (ik was ongeveer €7,- aan beltegoed kwijt voor een gesprek van misschien 5 minuten) waar ik uiteindelijk bericht van terugkreeg met dat ze er wat aan hadden gedaan. Dat was inmiddels alweer een aantal weken terug.
Vandaag zou er weer een pakketje bezorgd worden (de derde) en weer de hele dag thuisgebleven om vervolgens op Track and Trace te moeten lezen dat er zogenaamd iemand al was langsgeweest. Naar de brievenbus gelopen die iets verderop staat buiten en nee hoor, weer geen briefje. Inmiddels weer een klacht via de website ingediend bij ze omdat ik het nu toch wel zat ben. Morgen zal er wel weer niet worden aangebeld en vind ik waarschijnlijk ergens op de dag een briefje met dat ik het de dag erna weer ergens kan ophalen.
Ik kies toch niet voor niks voor thuisbezorgen? Nu duurt het me en iedere keer twee dagen langer voordat ik mijn pakketjes heb én ik kan het alsnog zelf ergens gaan ophalen. "Sure we can, TNT Post" nou blijkbaar dus niet! Binnenkort komt er weer een pakketje en dan krijgen we natuurlijk weer hetzelfde gedoe. Het ergste is dat je er wel nog gewoon €6,95 voor betaalt.
Ook vind ik dat de klantenservice die bezorgers gewoon zou moeten kunnen bereiken en een "Bel me terug" knop op de website voor de klantenservice zou ook een goed idee zijn voor iedereen die tegenwoordig geen vaste telefoon meer heeft (niet dat het goedkoop is zo'n 0900 nummer met je vaste telefoon maar wel iets goedkoper).
Zijn er meer met dit soort problemen? Lakse bezorgers, geen klachtenbehandeling bij TNT?
Radar, bij deze het verzoek om TNT weer eens op het matje te roepen!
PS: Andere bezorgers (GLS, It's bezorgservice, plaatselijke Chinees etc.) hebben allemaal nooit problemen gehad met het vinden van de woning.
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
TNT is gewoon één groot drama.. Als we het alleen al over de post (gewone rekeningen, brieven, rouw en verjaardagskaarten) hebben, mag ik blij zijn dat ik m'n post krijg. Op 2 jaar tijd heeft de gewone postbezorging me al ruim 400 euro gekost aan herinneringskosten, aanmaankosten en weet ik het wat al niet meer, omdat ik gewoon m'n rekeningen niet krijg, of te laat.
De pakketten gaan laatste tijd wel goed sinds er een nieuwe chauffeur op de route zit. De vorige vond het wel aardig om m'n pakket in de regen op de stoep te zetten, en één keer heeft hij een toevallige voorbijganger laten tekenen. Deze persoon heeft het pakket mee naar huis genomen, en gelukkig was het een eerlijke, want die kwam savonds naar me toe.
[sarcasme] De klachten hierover werden uitermate adequaat behandeld! [/sarcasme]. Niet dus..
Waardeloos bedrijf...
De pakketten gaan laatste tijd wel goed sinds er een nieuwe chauffeur op de route zit. De vorige vond het wel aardig om m'n pakket in de regen op de stoep te zetten, en één keer heeft hij een toevallige voorbijganger laten tekenen. Deze persoon heeft het pakket mee naar huis genomen, en gelukkig was het een eerlijke, want die kwam savonds naar me toe.
[sarcasme] De klachten hierover werden uitermate adequaat behandeld! [/sarcasme]. Niet dus..
Waardeloos bedrijf...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
TNT bezorgt de pakketten niet zelf maar laat dat doen door onderaannemers. De goedkoopste krijgt het contract. Het is ondankbaar en slecht betaald werk. Die bezorgers werken zich een slag in de rondte. Ben je te duur? Voor jou tien anderen. Gevolg: weg ervaring; de bezorgfouten beginnen weer opnieuw. Daarom wordt het zo'n puinzooi.
Klachten kun je sturen naar [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Ik heb die twee net zo lang gecontacteerd totdat de problemen in mijn buurt redelijk waren opgelost. Dat was hard nodig toen Manuel uit Fawlty Towers hier de pakketten kwam bezorgen en ze aan de lopende band kwijt maakte. Uiteraard géén vergoeding want onverzekerd verzonden (mijn schuld natuurlijk!).
Wat je ook kan doen is het TNT Post distributiecentrum pakketservice in je woonplaats (alleen pakketten) via Google opzoeken en die gaan bellen. Vinden ze vervelend maar hielp in mijn geval wel. En: gewoon lokaal telefoontarief. Vraag even naar de manager. In mijn geval was dat een bijzonder aardige kerel die het verloren gewaande pakket persoonlijk bij me kwam langs brengen.
TNT Post verschuilt zich achter een rookgordijn met hun "klantenservice". Die klantenservice doet helemaal niets wat problemen structureel kan oplossen. De brokkenpiloten kunnen zo ongestoord doorgaan met brokken maken. Je moet de klantenservice dus passeren en onorthodoxe methodes toepassen.
Dus: [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
En: http://www.google.com/search?sclient=ps ... &oq=&pbx=1
Verder kun je in plaats van papieren acceptgiro's tegenwoordig vaak een digitale nota krijgen. Je betaalt die wanneer je wilt met online bankieren. Zie:
http://www.ing.nl/particulier/internetb ... tale-nota/
Die kunnen niet verkeerd bezorgd worden. Voor je privacy ook wel zo prettig.
Klachten kun je sturen naar [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Ik heb die twee net zo lang gecontacteerd totdat de problemen in mijn buurt redelijk waren opgelost. Dat was hard nodig toen Manuel uit Fawlty Towers hier de pakketten kwam bezorgen en ze aan de lopende band kwijt maakte. Uiteraard géén vergoeding want onverzekerd verzonden (mijn schuld natuurlijk!).
Wat je ook kan doen is het TNT Post distributiecentrum pakketservice in je woonplaats (alleen pakketten) via Google opzoeken en die gaan bellen. Vinden ze vervelend maar hielp in mijn geval wel. En: gewoon lokaal telefoontarief. Vraag even naar de manager. In mijn geval was dat een bijzonder aardige kerel die het verloren gewaande pakket persoonlijk bij me kwam langs brengen.
TNT Post verschuilt zich achter een rookgordijn met hun "klantenservice". Die klantenservice doet helemaal niets wat problemen structureel kan oplossen. De brokkenpiloten kunnen zo ongestoord doorgaan met brokken maken. Je moet de klantenservice dus passeren en onorthodoxe methodes toepassen.
Dus: [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
En: http://www.google.com/search?sclient=ps ... &oq=&pbx=1
Verder kun je in plaats van papieren acceptgiro's tegenwoordig vaak een digitale nota krijgen. Je betaalt die wanneer je wilt met online bankieren. Zie:
http://www.ing.nl/particulier/internetb ... tale-nota/
Die kunnen niet verkeerd bezorgd worden. Voor je privacy ook wel zo prettig.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Wat je kan doen, is contact opnemen met degene van TNT Post die zich als lid van het Tros Radar forum heeft aangemeld. Zoals je hierboven ziet mag ik haar naam niet noemen, want deze is kennelijk "top secret". Ik ga er vanuit dat ik haar Tros Radar forumnaam wel mag noemen. Deze is:
Suzan (TNT Post)
http://forum.www.trosradar.nl/search.php
"Zoek volgens auteur"
Suzan (TNT Post)
http://forum.www.trosradar.nl/search.php
"Zoek volgens auteur"
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Het is triest gesteld met TNT:
Vrijdag jl. een bestelling ergens gedaan. Via Track&Trace pakket gevolgd naar het bezorg adres (niet mijn eigen adres, maar dat van m'n schoonouders). T&T staat op enig moment op afgeleverd.
Dus ik bel m'n schoonouders op: "Nee, niets ontvangen". Een ook geen briefje in de bus.
Voor het pakket moest getekend worden, dus bij de buren kon het niet aangeboden zijn, maar voor de zekerheid toch maar even gecontroleerd, maar ook hier geen pakket.
Maandag direct de verzender gebeld (grote telecom toko). Zij gingen de handtekening gegevens opvragen bij TNT. Ik zelf ook nog TNT gebeld, maar verder dan het call centre kom je niet. Verder niets vernomen....
Vandaag weer gebeld: Telecom toko zit er achteraan, maar heeft nog geen handtekening gegevens van TNT ontvangen.
Ik weer TNT gebeld, maar liep weer tegen de muur op.
Ik wordt terug gebeld binnen 13 werkdagen ?!?!?!?!
Ze hadden niet eens mijn gegevens genoteerd!!
Ow, dat zou dan wel via de verzender aangevraagd zijn.
Ze verzinnen het waar je bij staat. Kansloos.
Nog getracht of ze mij door konden verbinden met het TNT SorteerCentrum in Wateringen, maar dat was niet mogelijk.
Via Google getracht het directe nummer van deze vestiging te achterhalen, maar geen resultaat.
Je koopt iets op internet t.w.v. 400 euro.
Laat het verzekerd en aangetekend versturen: dat lijkt toch de beste optie.
Vervolgens gaat er iets mis en dan duurt het 13 dagen ?!?!?
We leven in een digitaal tijdperk!
Aan het einde van de dag wordt zo'n terminal van een bezorger toch uitgelezen en wordt de data direct verwerkt, zodat iedereen binnen TNT die er toegang toe moet hebben, er toegang tot heeft.
13 dagen...... het lijkt wel of we 25 terug in de tijd gaan.
Maarja.... toen was dit probleem er niet...
TNT bezorgt niet meer in Wateringen, uitbesteed zoals bekend.
Aan Os of Van Os transport.
Gammele roestbakken waar ze in rondrijden.
Ongure types met TNT jassen aan.
De bezorger die de afgelopen jaren altijd aan de deur kwam is er volgens mij uitgewerkt..... sindsdien diep triest.....
Ik ben echt benieuwd naar de handtekening gegevens: wanneer er met mijn achternaam getekend is, weet ik direct dat er fraude gepleegd is, aangezien het bezorg adres van m'n schoonouders is.
Vrijdag jl. een bestelling ergens gedaan. Via Track&Trace pakket gevolgd naar het bezorg adres (niet mijn eigen adres, maar dat van m'n schoonouders). T&T staat op enig moment op afgeleverd.
Dus ik bel m'n schoonouders op: "Nee, niets ontvangen". Een ook geen briefje in de bus.
Voor het pakket moest getekend worden, dus bij de buren kon het niet aangeboden zijn, maar voor de zekerheid toch maar even gecontroleerd, maar ook hier geen pakket.
Maandag direct de verzender gebeld (grote telecom toko). Zij gingen de handtekening gegevens opvragen bij TNT. Ik zelf ook nog TNT gebeld, maar verder dan het call centre kom je niet. Verder niets vernomen....
Vandaag weer gebeld: Telecom toko zit er achteraan, maar heeft nog geen handtekening gegevens van TNT ontvangen.
Ik weer TNT gebeld, maar liep weer tegen de muur op.
Ik wordt terug gebeld binnen 13 werkdagen ?!?!?!?!
Ze hadden niet eens mijn gegevens genoteerd!!
Ow, dat zou dan wel via de verzender aangevraagd zijn.
Ze verzinnen het waar je bij staat. Kansloos.
Nog getracht of ze mij door konden verbinden met het TNT SorteerCentrum in Wateringen, maar dat was niet mogelijk.
Via Google getracht het directe nummer van deze vestiging te achterhalen, maar geen resultaat.
Je koopt iets op internet t.w.v. 400 euro.
Laat het verzekerd en aangetekend versturen: dat lijkt toch de beste optie.
Vervolgens gaat er iets mis en dan duurt het 13 dagen ?!?!?
We leven in een digitaal tijdperk!
Aan het einde van de dag wordt zo'n terminal van een bezorger toch uitgelezen en wordt de data direct verwerkt, zodat iedereen binnen TNT die er toegang toe moet hebben, er toegang tot heeft.
13 dagen...... het lijkt wel of we 25 terug in de tijd gaan.
Maarja.... toen was dit probleem er niet...
TNT bezorgt niet meer in Wateringen, uitbesteed zoals bekend.
Aan Os of Van Os transport.
Gammele roestbakken waar ze in rondrijden.
Ongure types met TNT jassen aan.
De bezorger die de afgelopen jaren altijd aan de deur kwam is er volgens mij uitgewerkt..... sindsdien diep triest.....
Ik ben echt benieuwd naar de handtekening gegevens: wanneer er met mijn achternaam getekend is, weet ik direct dat er fraude gepleegd is, aangezien het bezorg adres van m'n schoonouders is.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Dit klopt, omdat jij niet de opdrachtgever bent. De afzender (de telecomtoko) zal actie moeten ondernemen.N3liz schreef: Ik zelf ook nog TNT gebeld, maar verder dan het call centre kom je niet. Verder niets vernomen....
Ergens moet je je daar niet druk om maken.N3liz schreef: Ik ben echt benieuwd naar de handtekening gegevens: wanneer er met mijn achternaam getekend is, weet ik direct dat er fraude gepleegd is, aangezien het bezorg adres van m'n schoonouders is.
* je besteld
* je betaald (of krijgt een factuur)
* Voor zover jij weet - je krijgt niet geleverd.
* je stelt de telecom toko in gebreke wegens niet leveren...
vanaf dit moment moeten ZIJ aantonen:
- dat er geleverd is
- aan wie
TNT zal dit dus aan de telecom toko moeten overhandigen.
Helaas - jij kan alleen achter de telecom toko aanzitten - en zeuren dat ze niet geleverd hebben, en eisen dat men alsnog levert, danwel je geld teruggeeft.
Formeel gezien heb je niets met TNT te maken - je kan alleen de winkelier helpen met aantonen fraude. Wees blij ergens - want het is makkelijker met een winkelier te praten dan met het kastje-naar-kluitje-in-rietmuur systeem bij TNT iets gedaan te krijgen.