LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Goedenavond beste mensen,

Ik heb begin dit jaar een tweejarig abonnement afgesloten voor mobiel internet bij Vodafone.
Direct ondervond ik problemen met de dongel die moeilijk verbinding maakte of niet wilde afsluiten.
Dit zou dan komen door een een conflict met Windows7 en mijn draadloze modem thuis.
Ik heb op advies van de klantenservice tot 2 keer toe de laatste versie van de driver software gedownload en geinstalleerd maar de problematiek bleef zich voordoen.

Ik heb de dongel nu al maanden niet meer gebruikt maar toch kreeg ik tot mijn grote schrik een rekening van maar liefst 1353,42 Euro!!
En het was direct van mijn rekening afgeschreven via automatische incasso, hetgeen betekent dat ik de komende 3 maanden niets meer kan uitgeven naast mijn vaste lasten!
Ik heb thuis al 6 jaar internet van UPC en heb de dongle bestelt voor als ik een keertje onderweg ben en kan dus nooit voor 1353.42 Euro hebben geinternet op de dongel van Vodafone.

Ik ben nu echt ten einde raad en wil vragen of andere klanten van Vodafone ook dergelijke problemen hebben?

Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door mich24 »

Onderbouw het eens.
Je krijgt die rekening niet zomaar.

En trouwens, het bedrag kan je storneren!

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door Ravx »

Als je in de tussentijd geen gebruik gemaakt hebt van de Dongle dan zou ik eens kijken of je de afgelopen maanden wel betaald heb ..

Misschien dat dit een eind afrekening is of iets dergelijks ? Er moet op het factuur aangegeven worden wat er nou gebeurd is..

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door Sann »

Beste Edu,

Zorg er in ieder geval voor dat het geld wat afgeschreven is gestorneerd wordt. Indien een bedrag via een automatische machtiging van uw rekening afgeschreven wordt heeft u altijd de mogelijkheid om dit bedrag te boeken (meestal binnen dertig dagen). Vaak kunt u dit zelf op internet doen (zoek op de website van uw bank op 'storno' of 'storneren').

Neem vervolgens contact op met Vodafone om deze zaak te bespreken en geef aan dat u geen gebruik gemaakt heeft van internet. Misschien dat Vodafonze zelf ook snel kan zien dat er een fout gemaakt is.

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Goedendag allemaal,

Bedankt voor de reacties.
De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010
En ik krijg een paar dagen daarop al een aanmaning met de datum 10/10/2010 waarop staat dat ik nog niet betaald zou hebben en dat ze het gaan melden bij de Bkr!
Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.

Ik vraag me af waarom ik zo wordt behandeld door Vodafone, want ik heb vanaf januari altijd op tijd het abonnement betaald.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt vast al gebeld. Wat zeiden ze zelf ?

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Ik heb de klantenservice van Vodafone 3 dagen geleden gebeld en toen werd mij verteld dat er 9GB aan data zou zijn verbruikt (dus zeg maar 2 DVD's).

Ik verteld dat ik de dongle al maanden niet meer heb gebruikt omdat ie geen verbinding maakt (waar ik ook al een paar keer over had gebeld). Vodafone zou daarna met mij contact opnemen maar dat is dus nog niet gebeurd!

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Ravx schreef:Als je in de tussentijd geen gebruik gemaakt hebt van de Dongle dan zou ik eens kijken of je de afgelopen maanden wel betaald heb ..

Misschien dat dit een eind afrekening is of iets dergelijks ? Er moet op het factuur aangegeven worden wat er nou gebeurd is..
Ik heb het abonnement vanaf januari en de kosten zijn altijd netjes op tijd afgeschreven via automatische incasso.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door crazyme »

edu1 schreef:Ik heb de klantenservice van Vodafone 3 dagen geleden gebeld en toen werd mij verteld dat er 9GB aan data zou zijn verbruikt (dus zeg maar 2 DVD's).

Ik verteld dat ik de dongle al maanden niet meer heb gebruikt omdat ie geen verbinding maakt (waar ik ook al een paar keer over had gebeld). Vodafone zou daarna met mij contact opnemen maar dat is dus nog niet gebeurd!
Ik neem aan dat ze wel een log kunnen overleggen.

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Ik mag hopen van wel want daarop kunnen ze zien dat ik de dongle nauwelijks heb gebruikt.

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Ik heb al geprobeerd om een online op my.vodafone.nl de specificatie te bekijken maar nu blijkt dat het 06-nummer van mijn dongle tijdelijk is afgesloten terwijl de idioot hoge factuur allang is afgeschreven!
Ik heb reeds vernomen dat ik de specificatie ook per post kan opvragen (kosten 2,80 Euro).

Ik zal eens op mijn bankrekening kijken of er nog 2,80 Euro op staat en dan maak ik die ook gewoon nog even over naar Vodafone..

(Ik begin nu wel het idee te krijgen dat er feestje op mijn kosten aan de gang is bij Vodafone.. het jaarlijkse Vodafuif wellicht??)

nicd
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2010 13:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door nicd »

edu1 schreef:Goedenavond beste mensen,

Ik heb begin dit jaar een tweejarig abonnement afgesloten voor mobiel internet bij Vodafone.
Direct ondervond ik problemen met de dongel die moeilijk verbinding maakte of niet wilde afsluiten.
Dit zou dan komen door een een conflict met Windows7 en mijn draadloze modem thuis.
Ik heb op advies van de klantenservice tot 2 keer toe de laatste versie van de driver software gedownload en geinstalleerd maar de problematiek bleef zich voordoen.

Ik heb de dongel nu al maanden niet meer gebruikt maar toch kreeg ik tot mijn grote schrik een rekening van maar liefst 1353,42 Euro!!
En het was direct van mijn rekening afgeschreven via automatische incasso, hetgeen betekent dat ik de komende 3 maanden niets meer kan uitgeven naast mijn vaste lasten!
Ik heb thuis al 6 jaar internet van UPC en heb de dongle bestelt voor als ik een keertje onderweg ben en kan dus nooit voor 1353.42 Euro hebben geinternet op de dongel van Vodafone.

Ik ben nu echt ten einde raad en wil vragen of andere klanten van Vodafone ook dergelijke problemen hebben?

Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz
Direct ondervond ik problemen met de dongel die moeilijk verbinding maakte of niet wilde afsluiten.
hallo ,,,hier kan dus het probleem zitten ,,micchien sloot de dongel dus een keer niet af en liep de meter wel door ( bij twijfel stekker eruit).

mijn advies: storneren je geld (nu direct) en laat vodafone de boel eerst maar eens nakijken voor dat geld mogen ze wel wat doen toch

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Ik had echt gehoopt dat een medewerker van Vodafone zou reageren op mijn post hier op de website van Tros Radar.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door crazyme »

edu1 schreef:Ik had echt gehoopt dat een medewerker van Vodafone zou reageren op mijn post hier op de website van Tros Radar.
Je bedoelt ze hier moeten reageren omdat je het verhaal bij Radar hebt neer geplempt ?

Wanneer je een reactie van Vodafone wil hebben moet je toch echt daar zijn.

(Of je moet even wachten op de eerste de beste trol)

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

crazyme schreef:
edu1 schreef:Ik had echt gehoopt dat een medewerker van Vodafone zou reageren op mijn post hier op de website van Tros Radar.
Je bedoelt ze hier moeten reageren omdat je het verhaal bij Radar hebt neer geplempt ?

Wanneer je een reactie van Vodafone wil hebben moet je toch echt daar zijn.

(Of je moet even wachten op de eerste de beste trol)

Trol?

Ik heb uiteraard contact gezocht met de klantenservice van Vodafone zij het dat ik daar niet verder mee ben gekomen tot een oplosing in deze zaak.
Daarom zet ik mijn verhaal hier bij Tros Radar..

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

Ongelezen bericht door edu1 »

Ik heb vorige week een klachtenbrief gestuurd naar Vodafone special services maar heb nog steeds niets vernomen van deze afdeling.
Er is mij zojuist verteld dat ik nog even moet afwachten..

Gesloten