Gisteren met de Zuidtangent gereisd van Haarlem naar Amstelveen en keurig bij de Europaweg ingechecked; even voorbij het busstation Amstelveen: technische storing! Krijg bij de chauffeur een gestempeld uitstapbewijs en dat mag ik invullen, FRANKEREN, en opsturen naar Connexxion in Haarlem en dan wordt de schade "teruggestort op uw kaart of bankrekening".
Waarom moet ik een postzegel betalen voor een technische storing waar ik part noch deel aan heb?
Gelukkig zag ik op internet dat Connexxion ook een antwoordnummer heeft: Antwoordnummer 1860, 2000 WC Haarlem.
"Technische storing"? Wellicht onvermijdelijke overmacht, maar waarom de klant, naast de formaliteiten ook nog met extra kosten opzadelen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Connexxion uitstapbewijs
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Connexxion uitstapbewijs
Dat is, m.i., de hele opzet van de OV chipkaart.
Mensen nog meer geld afhandig maken.
Een collega reist regelmatig met de 300 van Haarlem naar Amstelveen.
De ene dag gaat er iets meer af, een andere dag iets minder.
Heel vreemd, dit systeem.
Met daarbij de idiote verhoging van prijs (hoogst bekende geval is voor mij 134% omhoog) , de onbetrouwbaarheid, de leugens eromheen - nee, de OV chipkaart is een ***product.
Mensen nog meer geld afhandig maken.
Een collega reist regelmatig met de 300 van Haarlem naar Amstelveen.
De ene dag gaat er iets meer af, een andere dag iets minder.
Heel vreemd, dit systeem.
Met daarbij de idiote verhoging van prijs (hoogst bekende geval is voor mij 134% omhoog) , de onbetrouwbaarheid, de leugens eromheen - nee, de OV chipkaart is een ***product.
Re: Connexxion uitstapbewijs
Als de overheid zich bemoeit met technische innovatie dan gaat het mis: kijk maar naar het C2000systeem: politie/brandweer/ambulance zitten met de handen in het haar van doffe ellende.
Mijn lijfblad meldt dat het GVB elke maand € 500.000 overhoudt aan niet geclaimde schade: dat is € 6 miljoen op jaarbasis: zo financiert het OV zich zelf!
Mijn oorspronkelijke vraag: als Connexxion zo vriendelijk is meteen een claim/uitstapbewijs te overhandigen dan kan daar toch ook een gratis antwoordnummer op voorgedrukt worden? Of zijn zij niet wettelijk verplicht de schade voor de klant te beperken?
Mijn lijfblad meldt dat het GVB elke maand € 500.000 overhoudt aan niet geclaimde schade: dat is € 6 miljoen op jaarbasis: zo financiert het OV zich zelf!
Mijn oorspronkelijke vraag: als Connexxion zo vriendelijk is meteen een claim/uitstapbewijs te overhandigen dan kan daar toch ook een gratis antwoordnummer op voorgedrukt worden? Of zijn zij niet wettelijk verplicht de schade voor de klant te beperken?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 okt 2009 22:54
Re: Connexxion uitstapbewijs
Dit bewijs was tot voor kort (ongeveer 1 maand geleden) wel voorgedrukt met het antwoordnummer. Daarnaast stond er nog op dat dit binnen 2 weken afgehandeld zou worden. Deze tekst is verdwenen en moeten dus nog een postzegeltje plakken.
De oude kaart:
De huidige kaart:
Met veel meer gegevens die ingevuld dienen te worden.
De oude kaart:
De huidige kaart:
Met veel meer gegevens die ingevuld dienen te worden.
Re: Connexxion uitstapbewijs
Even voor iedereen een update:
Het is Connexxion Haarlem nog steeds niet gelukt mijn claim van circa 2 euro af te wikkelen, kreeg bij navraag wel een emailtje dat mijn claim nog steeds in behandeling is.
Weet iemand wanneer mijn vordering verjaart?
Het is Connexxion Haarlem nog steeds niet gelukt mijn claim van circa 2 euro af te wikkelen, kreeg bij navraag wel een emailtje dat mijn claim nog steeds in behandeling is.
Weet iemand wanneer mijn vordering verjaart?
Re: Connexxion uitstapbewijs
Klopt een paar weken geleden stond er nog een antwoordnummer bij connexxion.
Tegenwoordig moet je het maar zelf betalen. Belachelijk. Stuur een mailtje naar ov chipklacht http://www.ov-chipklacht.nl/ en stuur een klacht in bij connexxion.
http://www.connexxion.nl/klachten/121/
Willen ze het niet oplossen dan ga je naar de ovloket.
http://www.ovloket.nl/?ac=CMS+Version%3A+Default
Zij wilde dit systeem,dan moeten zij er maar voor betalen en niet de passagier die hier niet voor gekozen heeft.
Want dit systeem is echt voor de openbaarvervoer maatschappijen en niet voor de passagiers. Ik dacht dat toen dit systeem kwam de klant de dupe niet mocht worden
P.S. Zet bij je aanvraag neer dat je het geld op je kaart wil hebben en niet op je rekening. Dat kunnen ze namelijk wel.
Tegenwoordig moet je het maar zelf betalen. Belachelijk. Stuur een mailtje naar ov chipklacht http://www.ov-chipklacht.nl/ en stuur een klacht in bij connexxion.
http://www.connexxion.nl/klachten/121/
Willen ze het niet oplossen dan ga je naar de ovloket.
http://www.ovloket.nl/?ac=CMS+Version%3A+Default
Zij wilde dit systeem,dan moeten zij er maar voor betalen en niet de passagier die hier niet voor gekozen heeft.
Want dit systeem is echt voor de openbaarvervoer maatschappijen en niet voor de passagiers. Ik dacht dat toen dit systeem kwam de klant de dupe niet mocht worden
P.S. Zet bij je aanvraag neer dat je het geld op je kaart wil hebben en niet op je rekening. Dat kunnen ze namelijk wel.