Dag,
per 1 januari verhuis ik. Ik woon in een studentenhuis. 'Mijn' energieleverancier is Nuon, het contract staat op mijn naam. Omdat ik gezien heb wat voor rompslomp het bij een vorige bewoner die uittrok opleverde, wil ik nu per 1 januari het contract helemaal beëindigen. Het contract laat dat toe.
Mijn vraag: kan ik dit nu al doen, of moet ik per se een nieuwe energieleverancier aanwijzen? Anders gezegd: kan ik het contract beëindigen en het voor de rest aan mijn huisgenoten overlaten een nieuwe leverancier te nemen (in goed overleg natuurlijk!).
Groeten, Blankaert
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen energie-contract
Re: Opzeggen energie-contract
Natuurlijk kun je jou contract beëindigen. Het staat toch op jou naam en het contract staat het volgens jou toe. Je kunt ook overwegen indien je naar een ander adres gaat een verhuizing door te geven als je op je nieuw adres ook weer een eigen aansluiting krijgt. Met het doorgeven van standen per 1 januari krijg je dan een eindafrekening en ben je van het oud adres af. Diegene(n) die achter blijven moeten dan zorgen voor een nieuw leveringscontract.
Indien je het per omgaande wil doen gelden uiteraard de standen en de datum van nu. Je kunt niet in de toekomst al standen doorgeven, zelfs ook niet standen in het verleden, omdat de systemen dit niet kunnen verwerken.
Indien je het per omgaande wil doen gelden uiteraard de standen en de datum van nu. Je kunt niet in de toekomst al standen doorgeven, zelfs ook niet standen in het verleden, omdat de systemen dit niet kunnen verwerken.
Laatst gewijzigd door h@rm@n op 23 okt 2010 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.