LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sns bank ineens nieuwe regels

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ilsewolters
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2007 16:26

sns bank ineens nieuwe regels

Ongelezen bericht door ilsewolters »

ik kreeg vandaag een brief dat ik op mijn bank rekening van de sns bank niet meer dan 90 dagen rood mag staan en 24 u in de plus moet staan . Nu is dat erg moeilijk met rekeningen die eraf gaan ed . Men vertelde mij dat dit wettelijk in nederland per Mei 2010 is . Ik heb bij diversen banken hier info over opgevraagd en daar is dat niet . Heb na een hoop gedoe en uitleggen wel een regeling kunnen treffen . Maar vraag mij af dit zomaar kan moest dus binnen 14 dagen op 0 staan . Heb hier nooit eerder brieven over ontvangen .En hebben meer mensen dit probleem en hoe opgelost . vind dit erg triest zijn door omstandigheden aan ons limiet moeten gaan en kunnen dat niet in 14 dagen terug betalen ,werd ook gezegd kunt u bij niemand iets lenen .Wij vinden dit allemaal niet kunnen en heel onmenselijk waarom een krediet limiet geven en het dan ineens terug vorderen . Wie heeft ook zo,n brief gekregen ? Wij hebben nu die regeling en als we het eerder kunnen betalen zeggen we de rekening op en gaan naar een andere bank .

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: sns bank ineens nieuwe regels

Ongelezen bericht door tennis »

Als je op de website van SNS kijkt, dan vind je dit als voorwaarden:


http://www.snsbank.nl/particulier/betal ... ening.html

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: sns bank ineens nieuwe regels

Ongelezen bericht door WilWil »

Hier is niets nieuws aan en wettelijk bepaald.

Je hebt verschillende soorten limiet op je rekening. Een ervan is een limiet waarbij de elke 3 maanden, een dag valutair (!) positief moet staan. Dit is wettelijk bepaald en de regel wordt door alle banken gehanteerd.

Je hebt ook limiet op de rekening die deze verplichting niet hebben. De verplichting is dan om minimaal 10% van de limiet als inkomen op de rekning binnen te krijgen. Je spreekt hier meestal van een krediet.Ook wettelijk bepaald.

Voldoe je hier niet aan dan kan de bank het gehele limiet opeisbaar stellen. Tevens kan er melding bij BKR plaats vinden.

Dit alle staat in de voorwaarden bij het verkrijgen van de limiet. Waarschijnlijk heb je het tot nu toe altijd gered om eens in de 3 maanden 1 dag valutair positief te staan en nu niet. Maar het is echt al een veel langer bestaande regel. Als je het niet lukt om dit te bereiken dien je dus of een ander soort limiet of te sluiten of kritischer naar je uitgaven te kijken.

SNS REAAL Webcare
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 14:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: sns bank ineens nieuwe regels

Ongelezen bericht door SNS REAAL Webcare »

Beste Ilse,

Zoals WilWil terecht aangeeft bestaan er verschillende vormen van kredietlimieten. Je kunt een kredietlimiet op je betaalrekening hebben voor onbepaalde tijd, maar deze limiet wordt dan wel geregistreerd bij het BKR (Bureau Krediet Registratie). De kredietlimiet op je betaalrekening die SNS Bank aanbiedt, hoeft niet bij de BKR gemeld te worden. Voorwaarde is wel dat je moet zorgen dat je één keer in de 90 dagen positief staat. Dit bewaken wij door je 14 dagen voorafgaand aan die 90 dagen een brief te sturen met daarin het verzoek om je saldo aan te vullen.

Per 1 juni hebben we de manier waarop we de kredietlimiet vaststellen aangepast vanwege nieuwe Europese wetgeving. Hierover hebben we je per brief of via een bericht bij het inloggen op mijnSNS geïnformeerd. Wij hebben daarbij nog extra aandacht besteed aan de belangrijkste kenmerken van de kredietlimiet op je betaalrekening, waaronder de voorwaarde dat je 1 dag in de 90 dagen positief moet staan.

Een kredietlimiet is overigens bedoeld als een 'smeermiddel' in je betalingsverkeer. Het zorgt er namelijk voor dat je tijdelijk betalingen kan blijven doen, ook al heb je aan het einde van de maand even te weinig geld. Als je daarna je salaris krijgt, dan kom je normaal gesproken weer positief te staan. Daar heb je dan maximaal 90 dagen de tijd voor. Lukt dat niet en heb je langer achter elkaar extra geld nodig, dan kun je beter een doorlopend krediet afsluiten. Bij een doorlopend krediet ben je niet gebonden aan die 90 dagen en dan geldt er meestal een lager rentepercentage. Je moet dan overigens wel een vast bedrag aan rente en aflossing per maand betalen.

Groet,
SNS Bank

stofzuigertje

Re: sns bank ineens nieuwe regels

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kreeg bij opheffen Rabobank de tarieven van rood staan te zien dus als je maandelijks tekort hebt is normale lening proberen te regelen of extra ruimte meestal voordeliger.

De Nederlandse Bank wil dat mensen niet meer door rood staan in problemen komen, en gezien het aantal dat meerdere bank rekeningen had willen ze daarom deze regel om burgers te beschermen.
De Rabo rekende nu 12,9% dus heb je volgende maand nog meer tekort wegens deze rente dus zorg dat je minder of helemaal niet meer rood staat.

Enkele maanden alleen brood zonder beleg en kale aardappels zonder vlees en zo en over enkele maanden heb je genoeg reserve om maandelijks 12,9% meer besteedbaar inkomen te hebben en weer normaal te leven.

Gesloten