LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Ongelezen bericht door killRdevil »

foxx schreef:Ziggo is eigendom van twee aandeelhouders: de private equity bedrijven Warburg
New York Office 466 Lexington Ave, New York, NY 10017, United States, Phone: +1 (212) 878-0600
en Cinven Ltd
Warwick Court, Paternoster Square, London EC4M 7AG
Tel: +44 (0)20 7661 3333
Dit is onjuist, laatste bieding is door (ik dacht) een zusteronderneming van France Telecom gewonnen, samen met nog een ander Frans bedrijf...
Ik volg dit op de voet, omdat ik me wel verdiep in zakelijke relaties hahaha

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Ongelezen bericht door killRdevil »

vogels schreef:Van Ziggosite:

Onze aandeelhouders
Cinven
Cinven is één van de grootste participatiemaatschappijen voor omvangrijke Europese buy-outs en heeft transacties geïnitieerd voor een bedrag van ruim € 60 miljard. Sinds 1996 heeft het Cinven-team 37 buy-outs afgerond waarmee een bedrag van meer dan 500 miljoen was gemoeid in 8 landen overal in Europa. Haar meest recente fonds betreft een bedrag van € 6,5 miljard. Cinven verwerft succesvolle, hoogwaardige ondernemingen en werkt samen met hen aan groei en ontwikkeling op basis van haar bewezen strategieën voor waardecreatie. Cinven heeft kantoren in Londen, Frankfurt, Milaan, Parijs en Hongkong.

Warburg Pincus
Warburg Pincus is al sinds 1971 één van de grootste participatiemaatschappijen. De onderneming kan bogen op ruim 40 jaar ervaring en heeft meer dan US$ 35 miljard geïnvesteerd in ongeveer 600 bedrijven in ruim 30 landen. Haar meest recente fonds betreft een bedrag van US$ 15 miljard, dat in 2008 werd verworven. Zij investeert in uiteenlopende sectoren, waaronder informatie- en communicatietechnologie, media- en bedrijfsdiensten, de zorg, financiële dienstverlening, energie, consumentenproducten en industrie.

Toch maar beter volgen. :mrgreen:
Maar waar ligt volgens jou Parijs dan? :lol: :idea:
Hoezo beter volgen??
Ik volg t zeer goed, ik weet echt wel waar ik t over heb...

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Ongelezen bericht door killRdevil »

vogels schreef:
Maar waar ligt volgens jou Parijs dan?
Dus omdat één van de vele kantoren van Cinven o.a. in Parijs ligt, is het een Frans bedrijf????
Het ligt toch op Frans grondgebied?
Dan is t in mijn ogen ook een Frans bedrijf...
Ik bedoelde t dan ook niet in de zin van dat het bedrijf van oorsprong uit Frankrijk komt, maar wel in de zin van dat t een Franse vestiging heeft en dat klopt dus ook...
Overigens zou deze tak ermee gemoeid zijn, voor zo ver ik t weet...
Zo zou dat ook met de andere zijn, of ik moet me ineens vergissen?

foxx
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2010 00:03

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Ongelezen bericht door foxx »

23 oktober Geschreven door: Jarco Kriek

Ziggo mogelijk naar de beurs


Analisten houden er rekening mee dat het kabelbedrijf Ziggo in de toekomst een beursgang gaat maken. Dit meldt Het Financieel Dagblad vandaag. De huidige twee durfinvesteerders neigen ernaar om de winst die na de aankoop van Multikabel, @Home en Casema, die later verder samengevoegd tot Ziggo, te willen cashen.

Ziggo is op dit moment in handen van twee zogenaamde durfinvesteerders: Warburg Pincus en Cinven. Deze betaalden voor de drie afzonderlijke Nederlandse kabelbedrijven rond de 5,6 miljard euro. Nu, na enkele jaren, de samenvoeging van deze kabelbedrijven tot Nederlands grootste kabelaar Ziggo bijna is afgerond is de, door analisten geschatte, waarde gestegen tot 7,3 miljard euro. En daardoor lijkt er nu voor de twee eigenaren van Ziggo een goed moment te zijn ontstaan om de winst te gaan cashen. Daarbij lijkt een beursgang één van de meest realistische scenario’s.

Voor de aankoop van Ziggo door het Amerikaanse Liberty Global lijkt het financieel klimaat op dit moment nog te slecht te zijn. Liberty Global is ook eigenaar van UPC Nederland en heeft zeker interesse in de aankoop van Ziggo. Zakenbankiers laten in Het Financieel Dagblad weten dat de winstgevendheid van Ziggo bij een aankoop op dit moment vanwege de waardedaling van de dollar ten opzichte van de euro onder druk komt te staan. Overigens is het volgens hen een kwestie van tijd totdat de twee grootste kabelaars van Nederland in handen van één partij, Liberty Global, komt. Ook de verkoop van Ziggo aan andere durfinvesteerders lijkt door de schuldenlast waaronder Ziggo gebukt gaat niet voor de hand te leggen.

Blijft voor de huidige eigenaren, mochten ze daadwerkelijk willen verkopen, alleen een beursgang over. Daarbij is het van belang dat de schuldenlast nog iets daalt. Daar heeft Ziggo dan nog even tijd voor. Het beursklimaat is nu nog niet optimaal voor een beursgang. De verwachting is echter dat deze in het tweede kwartaal verbetert.

Ziggo heeft laten weten dat de periode van integratie van de afzonderlijke kabelbedrijven Multikabel, @Home en Casema nu voorbij is. Nu kan men het vizier gaan richten om groei te gaan nastreven. De kans op groei is groot. Met de huidige technologische stand van zaken van de kabelnetten in Nederland kunnen kabelaars in Nederland de concurrentie met andere aanbieders op het gebied van internet, telefonie en televisie, zoals KPN en Tele2, zeker aan.


http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3859

JohnVoorts
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2010 21:58

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Ongelezen bericht door JohnVoorts »

volgens dit artikel:Ziggo gaat wisselen van eigenaar, Wordt Ziggo nu waarschijnlijk overgenomen door UPC of gaan ze de beurs op!

Gesloten