LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gekocht, staat na nog geen 5km te hebben gereden stil

Andere onderwerpen over auto en vervoer
lady1987lady

Auto gekocht, staat na nog geen 5km te hebben gereden stil

Ongelezen bericht door lady1987lady »

Wij hebben een auto gekocht bij FLM Classics in Enschede.
Wij willen naar het dichtsbijzijnde tankstadsion rijden omdat er niet veel benzine meer inzit, naar nog geen 5 km te hebben gereden kapt de auto ermee! Geen benzine meer, we hebben het bedrijf gebeld, maar daar neemt uiteraard niemand op.

Daar sta je dan, net over de grens in duitsland, en geen europa service.

Dit is toch niet normaal, zo verkoop je toch geen auto? Dit mag toch niet! De tank hoeft niet vol te zitten, maar als je al niet eens bij het dichtsbijzijnde tankstadsion kan komen....

snepke

Re: Auto gekocht, staat na nog geen 5km te hebben gereden stil

Ongelezen bericht door snepke »

Er zit toch een benzinemeter in,als die op empty staat ga je toch niet rijden.
Daar kun je de autoverkoper toch niet de schuld van geven.Jullie gaan rijden met een lege tank
Had dan een kan benzine gehaald dan had je het tankstation gehaald.
Het is een autoverkoper geen tankstation.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

FLM Classics in Enschede
Geen idee hoever Enschede, en FLM Classics liggen van 'net over de grens in Duitsland', maar kon je niet in Enschede tanken dan? Of wou je voor die paar centen goedkoper even op en neer naar Duitsland, om daar te tanken?

Ik denk toch niet dat je dat bedrijf iets kunt verwijten. En je kunt het bedrijf al helemaal niet verwijten dat jij geen Europa service hebt, om dan meteen de eerste de beste rit met een auto die je net gekocht hebt en helemaal niet kent, naar het buitenland te rijden.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:
FLM Classics in Enschede
Geen idee hoever Enschede, en FLM Classics liggen van 'net over de grens in Duitsland', maar kon je niet in Enschede tanken dan? Of wou je voor die paar centen goedkoper even op en neer naar Duitsland, om daar te tanken?

Ik denk toch niet dat je dat bedrijf iets kunt verwijten. En je kunt het bedrijf al helemaal niet verwijten dat jij geen Europa service hebt, om dan meteen de eerste de beste rit met een auto die je net gekocht hebt en helemaal niet kent, naar het buitenland te rijden.

Onzin topic, bedrijf krijgt de schuld omdat TS nalatig is!
Want in Enschede zijn er toch zeker tankstations.

En zeker zonder groene kaart!

lady1987lady

Ongelezen bericht door lady1987lady »

Om hier maar even op in te haken;
Voordat je tank echt de laatste liters laat lopen gaat er normaliter ALTIJD een waarschuwingslampje branden,dit gebeurde dus niet...
Dus deugde de brandstofmeter ook niet helemaal.

Gaat gewoon om het principe,je verkoopt toch niet een wagen als er enkel nog dampen in de tank zitten :x

Dus nalatig me reet :!:

tennis

lady1987lady schreef:Om hier maar even op in te haken;
Voordat je tank echt de laatste liters laat lopen gaat er normaliter ALTIJD een waarschuwingslampje branden,dit gebeurde dus niet...

Gaat gewoon om het principe,je verkoopt toch niet een wagen als er enkel nog dampen in de tank zitten :x

Dus nalatig me reet :!:

Welk Merk auto is het?
Misschien heeft dit helemaal geen lampje!

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

in een klassieker is het niet gebruikelijk dat er een waarschuwingslampje gaat branden, omdat het er meestal niet in zit.

Bovendien koopt TS een auto, geen benzine, dus als de tank schoon leeg is bij aanschaf, rij even langs het dichtsbijzijnde tankstation voor een paar liter. Dan kun je daarna wel naar onze oosterburen voor een voordelige tankvulling rijden.

serendipity

Ongelezen bericht door serendipity »

-1

Je gaat toch ook niet rijden zonder banden en dan gaan zeuren dat je 5 km verderop niet verder kan rijden omdat je remschijven vierkant zijn en dat dat de schuld vd dealer is.

Je ziet toch zelf ook dat het streepje ver bij de 0 staat, daar heb je toch geen lampje voor nodig.

enne, 915 meter naast FLM Classics zit een Shell.

tennis

serendipity schreef:-1

Je gaat toch ook niet rijden zonder banden en dan gaan zeuren dat je 5 km verderop niet verder kan rijden omdat je remschijven vierkant zijn en dat dat de schuld vd dealer is.

Je ziet toch zelf ook dat het streepje ver bij de 0 staat, daar heb je toch geen lampje voor nodig.

De vergelijking zonder banden te rijden, slaat natuurlijk de plank mis.
Maar als dit juist is, dan moet ik zeggen, domheid moet bestraft worden:

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

TS wil gewoon wat te klagen hebben die wou waarschijnlijk een volle tank en dan de schuld geven aan de garagehouder hoezo "je reet" :mrgreen: gewoon net als elk mens op je metertje letten niks meer niks minder :lol:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb het idee dat ts op de meter heeft gekeken en heeft gedacht oh eer rit naar Duitsland gaat nog wel. Niet dus want een bezinemeter geeft een indicatie en zeker als je de auto net hebt gekocht moet je van die meter helemaal niet uitgaan. Is er wel een indicatielamp vele modellen ontberen dat. De garage aansprakelijk stellen ach te dom voor woorden.
Toch een tip jawel, houdt olie, rem en koelvloeistof de eerste tijd goed in de smiezen.

tiptoo

ronald g schreef: Toch een tip jawel, houdt olie, rem en koelvloeistof de eerste tijd goed in de smiezen.

nee joh...dat moet de garage toch doen :lol:

witte angora

Voordat je tank echt de laatste liters laat lopen gaat er normaliter ALTIJD een waarschuwingslampje branden,
In mijn Golf II van 20 jaar oud zit GEEN waarschuwingslampje. Ik moet gewoon de meter in de gaten houden, en de dagteller. En daar heb ik me ook wel eens mee vergist, dat ik dacht dat er nog een paar liter in zat, nou, niet dus.

Gelukkig stond ik toen niet in Duitsland, maar in een naburig dorp, vlakbij de volgende pomp. :mrgreen:

Maar om naar Duitsland te rijden met een auto die je helemaal niet kent, met een benzinemeter die op empty staat, terwijl er 915 meter vanaf de garage een pomp staat, enkel om een paar stuivers goedkoper uit te zijn? Humor.

Toon Hermans zou er wel raad mee weten. :mrgreen:

wini25

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik sluit mij aan bij alle reacties die hier al gegeven zijn. Overigens moet ik opmerken dat in mijn Vectra uit 97 ook geen brandstoflampje gaat branden, maar uiteraard let ik ook gewoon op mijn metertje. Als er 915 meter verderop ook een tankstation staat kun je daar het beste wellicht 10 liter in gooien. In dit geval treft het bedrijf absoluut geen blaam, want heel vaak worden er auto's verkocht met maar 5 liter of 10 liter benzine. Hoe meer benzine ze erin gooien hoe meer marge hun zelf wegsnoepen. Ik denk dat de TS dus hier een onterechte melding maakt van slechte service en dergelijke!

ronald g

@witte angora, je vergeet iets, de verkoper ook nog aansprakelijk stellen. Gelukkig was nu de benzine op, voor het zelfde geld waren ze in Duitsland door de bodem gezakt en een bekeuring voor het zitten op de snelweg zonder auto gekregen. Overkomt je dat dan heb je alle reden tot klagen.

witte angora

Feit is wel dat, als je in Duitsland op de snelweg zonder benzine komt te staan, je een fikse boete kunt verwachten. Ik meen me te herinneren dat het daar zelfs verplicht is een jerrycan met benzine in de auto te hebben, maar zeker weten doe ik dat ook niet.

Dus ja, als er 915 meter vanaf die autohandel een tankstation zit waar je vrolijk voorbij rijdt, om dan in Duitsland stil te komen staan, en er rijdt een ome agent met een leeg bonnenboekje langs... dat is inderdaad de verantwoordelijkheid van de handelaar.

De boete kan niet hoog genoeg zijn, dat zal die handelaar leren! Foei! :lol: :lol:

tiptoo

ronald g schreef:en een bekeuring voor het zitten op de snelweg zonder auto gekregen. Overkomt je dat dan heb je alle reden tot klagen.
:lol: zie het al helemaal voor me :mrgreen:

Ren@te283

Ongelezen bericht door Ren@te283 »

Wat een belachelijke reden om dit bedrijf (met naam ook nog) in een kwaad daglicht te zetten. Je moest je schamen..... :evil:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Nou dit bedrijf heeft nu wel reclame.
Veel mensen kennen het nu

ronald g

ja het bedrijf heeft reclame, auto is oké want ik hoor geen klachten maar ach het bedrijf doet geen benzine in de tank.
Ts moet nog een boel leren.

Gesloten