LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HTC en hun reparatiedienst
HTC en hun reparatiedienst
Hallo mensen, dit is mijn verhaal;
Ik heb begin Juli een HTC Desire aangeschaft icm een Hi abbonoment.
Na 3 weken was de telefoon helaas al defect, kan gebeuren natuurlijk..
Ik heb toen de telefoon via de Hi Winkel (waar ik de telefoon ook heb aangeschaft) laten opsturen naar HTC (Dynafix).
Helaas hebben ze daar de standaardreparatie uitgevoerd (opnieuw geinstalleerd) en de telefoon weer terug gestuurd na twee weken.
Ik de telefoon opgehaald, maar bij thuiskomst deed hij het helaas nog niet.
(ik weet het, dom dat ik hem niet eerst geprobeerd heb maar ik had haast en je gaat er in principe van uit dat het goed is gegaan).
Aangezien de Hi winkel zo'n 30KM van mij af is, heb ik na aanraden van Hi contact opgenomen met HTC om het zo rechtstreeks aan te melden.
Dit heb ik gedaan en weer na 2 week had ik de telefoon terug.
Je raad het al; de telefoon was nog niet goed.
Toen heb ik hem opnieuw opgestuurd en begon het probleem.
De telefoon werd opgehaald door een koerier.
Helaas lag het toestel nog op mijn werk, dus moest ik hem met een envelope die ik van de koerier gekregen heb opsturen via het TNT postkantoor.
Dit heb ik gelijk de dag erna gedaan.
Helaas zag ik na een week dat er bij de reparatiestatus (kun je online nakijken) nog steeds staan dat het pakketje nog afgeleverd moest worden.
Toen heb ik maar eens gebeld met HTC en die vertelden mij dat ik mij daar niks van aan hoefde te trekken en dat dit wel eens vaker voor komt.
Na een week was dit helaas nog het geval en heb ik nog maar eens gebeld.
Toen bleek mijn telefoon nooit aangekomen te zijn!
Ze zouden het voor mij uitzoeken en hebben het geval ge escaleerd en zouden uiterlijk de volgende dag terug bellen.
Uiteraard hebben ze dat niet gedaan en heb ik de dag daarna maar weer eens gebeld.
Dit is nog twee keer gebeurd en de vierde keer dat ik niks gehoord heb (dit was begin vorige week) heb ik zelf maar weer eens gebeld.
Toen werd mij verteld dat het probleem afgemeld was!
Volgens hun had ik het toestel alweer terug!
Uiteraard is dit niet het geval en alweer zouden ze er naar gaan kijken.
Vorige week vrijdag heb ik weer gebeld en aangezien de telefonisten je niets mogen toezeggen heb ik maar naar degene gevraagd die het behandelde van het escalatie team.
Eerst zat deze in een heel ander gebouw volgens de telefonist.
Na nog wat doorgedramd te hebben zou de telefonist er even langslopen om te vragen
De telefonist kwam uiteindelijk terug en vertelde mij dat het nog wel een week kon duren voordat ze meer wisten.
Dan is het dus nog niet eens zeker dat ze mijn telefoon terug gevonden hebben.
Dan moeten ze dus dan nog weer gaan kijken wat ze kunnen doen.
Mochten ze hem wel weer vinden moet ik alsnog minimaal 2 weken wachten op de reparatie.
M.a.w als er een onderdeel niet op voorraad is kan ik nog wel een paar weken wachten op mijn telefoon!
Wat kan ik hier aan doen?
Kan ik eventueel dingen eisen?
Ik heb begin Juli een HTC Desire aangeschaft icm een Hi abbonoment.
Na 3 weken was de telefoon helaas al defect, kan gebeuren natuurlijk..
Ik heb toen de telefoon via de Hi Winkel (waar ik de telefoon ook heb aangeschaft) laten opsturen naar HTC (Dynafix).
Helaas hebben ze daar de standaardreparatie uitgevoerd (opnieuw geinstalleerd) en de telefoon weer terug gestuurd na twee weken.
Ik de telefoon opgehaald, maar bij thuiskomst deed hij het helaas nog niet.
(ik weet het, dom dat ik hem niet eerst geprobeerd heb maar ik had haast en je gaat er in principe van uit dat het goed is gegaan).
Aangezien de Hi winkel zo'n 30KM van mij af is, heb ik na aanraden van Hi contact opgenomen met HTC om het zo rechtstreeks aan te melden.
Dit heb ik gedaan en weer na 2 week had ik de telefoon terug.
Je raad het al; de telefoon was nog niet goed.
Toen heb ik hem opnieuw opgestuurd en begon het probleem.
De telefoon werd opgehaald door een koerier.
Helaas lag het toestel nog op mijn werk, dus moest ik hem met een envelope die ik van de koerier gekregen heb opsturen via het TNT postkantoor.
Dit heb ik gelijk de dag erna gedaan.
Helaas zag ik na een week dat er bij de reparatiestatus (kun je online nakijken) nog steeds staan dat het pakketje nog afgeleverd moest worden.
Toen heb ik maar eens gebeld met HTC en die vertelden mij dat ik mij daar niks van aan hoefde te trekken en dat dit wel eens vaker voor komt.
Na een week was dit helaas nog het geval en heb ik nog maar eens gebeld.
Toen bleek mijn telefoon nooit aangekomen te zijn!
Ze zouden het voor mij uitzoeken en hebben het geval ge escaleerd en zouden uiterlijk de volgende dag terug bellen.
Uiteraard hebben ze dat niet gedaan en heb ik de dag daarna maar weer eens gebeld.
Dit is nog twee keer gebeurd en de vierde keer dat ik niks gehoord heb (dit was begin vorige week) heb ik zelf maar weer eens gebeld.
Toen werd mij verteld dat het probleem afgemeld was!
Volgens hun had ik het toestel alweer terug!
Uiteraard is dit niet het geval en alweer zouden ze er naar gaan kijken.
Vorige week vrijdag heb ik weer gebeld en aangezien de telefonisten je niets mogen toezeggen heb ik maar naar degene gevraagd die het behandelde van het escalatie team.
Eerst zat deze in een heel ander gebouw volgens de telefonist.
Na nog wat doorgedramd te hebben zou de telefonist er even langslopen om te vragen
De telefonist kwam uiteindelijk terug en vertelde mij dat het nog wel een week kon duren voordat ze meer wisten.
Dan is het dus nog niet eens zeker dat ze mijn telefoon terug gevonden hebben.
Dan moeten ze dus dan nog weer gaan kijken wat ze kunnen doen.
Mochten ze hem wel weer vinden moet ik alsnog minimaal 2 weken wachten op de reparatie.
M.a.w als er een onderdeel niet op voorraad is kan ik nog wel een paar weken wachten op mijn telefoon!
Wat kan ik hier aan doen?
Kan ik eventueel dingen eisen?
Re: HTC en hun reparatiedienst
Beste Hardstyler,
Naar ik aanneem heeft u het verzendbewijs van TNT Post nog, deze bevat als het goed is een 3S-code. U kunt even online kijken bij "Track and Trace" op de TPG-website of de telefoon daadwerkelijk bij Dynafix is aangekomen.
Als dit het geval is zou ik even een printje maken van deze pagina en deze samen met uw klacht mailen of sturen aan Dynafix. Als zij het toestel hebben kwijtgemaakt, dan zullen ze met een oplossing moeten komen.
Als de telefoon niet is afgeleverd dan doet u hetzelfde, maar dit mail of stuurt u aan TPG Post. Deze zullen dan (als het goed is) een onderzoek starten. Het kan enige tijd duren voordat men het onderzoek heeft afgerond. Als zij het toestel zijn kwijtgeraakt, dan zullen zij dit met u moeten regelen.
Overigens staat deze klacht over Dynafix niet op zichzelf. Als u de zoekfunctie binnen dit forum gebruikt, dan zult u zien dat er veel klachten zijn over Dynafix. Het is in ieder geval al een "wonder" dat ze geen vochtschade hebben vastgesteld in uw toestel, want die diagnose komt opvallend vaak voor bij Dynafix.
Met vriendelijke groet,
John.
Naar ik aanneem heeft u het verzendbewijs van TNT Post nog, deze bevat als het goed is een 3S-code. U kunt even online kijken bij "Track and Trace" op de TPG-website of de telefoon daadwerkelijk bij Dynafix is aangekomen.
Als dit het geval is zou ik even een printje maken van deze pagina en deze samen met uw klacht mailen of sturen aan Dynafix. Als zij het toestel hebben kwijtgemaakt, dan zullen ze met een oplossing moeten komen.
Als de telefoon niet is afgeleverd dan doet u hetzelfde, maar dit mail of stuurt u aan TPG Post. Deze zullen dan (als het goed is) een onderzoek starten. Het kan enige tijd duren voordat men het onderzoek heeft afgerond. Als zij het toestel zijn kwijtgeraakt, dan zullen zij dit met u moeten regelen.
Overigens staat deze klacht over Dynafix niet op zichzelf. Als u de zoekfunctie binnen dit forum gebruikt, dan zult u zien dat er veel klachten zijn over Dynafix. Het is in ieder geval al een "wonder" dat ze geen vochtschade hebben vastgesteld in uw toestel, want die diagnose komt opvallend vaak voor bij Dynafix.
Met vriendelijke groet,
John.
Dat ben ik inderdaad vergeten te zeggen.
Ik heb hier geen bonnetje van gekregen bij het postkantoor, vermoedelijk zijn ze het daar vergeten of dachten ze dat dit niet nodig was omdat het naar een postbus verstuurd is.
Had ik dat bonnetje maar, dan stond ik inderdaad veel sterker.
Maar goed, dan nog is het uiteindelijk hun verantwoording want ik volg hun regels op qua verzending.
Of heb ik dit verkeerd?
Ik heb hier geen bonnetje van gekregen bij het postkantoor, vermoedelijk zijn ze het daar vergeten of dachten ze dat dit niet nodig was omdat het naar een postbus verstuurd is.
Maar goed, dan nog is het uiteindelijk hun verantwoording want ik volg hun regels op qua verzending.
Of heb ik dit verkeerd?
Normaal gesproken krijg je altijd een verzendbewijs als u een pakket verstuurd via het postkantoor, ook als u dit pakket stuurt naar een postbus. Was de ingepakte telefoon soms zo klein dat hij door de brievenbus past? Dan kan het kloppen dat u geen 3S-code hebt gekregen. Als u een pakket verstuurd is het uw verantwoording dat u een verzendbewijsje krijgt met daarop de 3S-code.hrdstyl3r schreef:Dat ben ik inderdaad vergeten te zeggen.
Of heb ik dit verkeerd?
Het probleem is wel dat u niet echt sterk staat als u niet kunt bewijzen dat u de telefoon heeft verzonden, tenzij Dynafix natuurlijk al eerder aan u bevestigd heeft dat men de telefoon ontvangen heeft (en u heeft die bevestiging nog in uw bezit)
Hij paste inderdaad door een brievenbus.
Zijn er verder nog dingen die ik wel kan uitleggen als argument?
Het standaard verhaal dat het niet mijn schuld is en dat het erg lang duurt snap ik, maar zijn er voor zo iets als dit ook regels in de wet o.i.d. ? Ook omdat het überhaupt al de derde keer is dat de telefoon defect is.
In gebreke stelling oid ?
Zijn er verder nog dingen die ik wel kan uitleggen als argument?
Het standaard verhaal dat het niet mijn schuld is en dat het erg lang duurt snap ik, maar zijn er voor zo iets als dit ook regels in de wet o.i.d. ? Ook omdat het überhaupt al de derde keer is dat de telefoon defect is.
In gebreke stelling oid ?
Dat het door de brievenbus pastte is de reden dat u geen 3S-code heeft gekregen. U kunt (als u ooit nog eens iets vergelijkbaars moet versturen) gewoon de telefoon in een doosje stoppen zodat deze niet meer door de brievenbus past en opvullen met piepschuim o.i.d., want dan krijgt u wel een 3S-code. De verzendkosten zijn wel hoger in vergelijking met een zending die wel door de brievenbus past.
Wat het vele repareren betreft: Inderdaad is de telefoon in zo'n kort tijdsbestek al erg vaak defect geweest. U kunt de verkoper hierop aanspreken, want dit hoeft u niet te accepteren. Verkoper zal echter wel de telefoon willen ontvangen voordat er eventueel iets geregeld kan worden.
Het is dus eerst van belang dat u uw telefoon terug krijgt. Mocht de telefoon kwijt zijn (en Dynafix bevestigd deze wel te hebben ontvangen) dan heeft u gewoon recht op een nieuwe telefoon van Dynafix, dus dan kunt u het aanspreken van de verkoper achterwege laten.
Wat het vele repareren betreft: Inderdaad is de telefoon in zo'n kort tijdsbestek al erg vaak defect geweest. U kunt de verkoper hierop aanspreken, want dit hoeft u niet te accepteren. Verkoper zal echter wel de telefoon willen ontvangen voordat er eventueel iets geregeld kan worden.
Het is dus eerst van belang dat u uw telefoon terug krijgt. Mocht de telefoon kwijt zijn (en Dynafix bevestigd deze wel te hebben ontvangen) dan heeft u gewoon recht op een nieuwe telefoon van Dynafix, dus dan kunt u het aanspreken van de verkoper achterwege laten.
OK. Heb net rechtstreeks met Dynafix gebeld en die zeggen niks te hebben ontvangen.
Dus nu is TnT de verantwoordelijke?
Je kunt bij TNT klagen, maar ik denk dat het weinig zin heeft. Je hebt immers geen bewijs dat je de telefoon via hen hebt verzonden.......hrdstyl3r schreef:OK. Heb net rechtstreeks met Dynafix gebeld en die zeggen niks te hebben ontvangen.
Het zijn toch dure spullen waar je zorgvuldig mee omgaat, en zorgvuldig verstuurt... Snap niet dat mensen daar geld op willen bezuinigen... dun envelopje dat onderweg kan scheuren, gewone postzegel, zodat je geen bewijs van verzending hebt, en dan klagen en TNT of HTC de schuld geven....
Ik MOEST het in deze envelope versturen en heb geen postzegel omdat het via een antwoordnummer/postbus verstuurd is.dusus schreef:Het zijn toch dure spullen waar je zorgvuldig mee omgaat, en zorgvuldig verstuurt... Snap niet dat mensen daar geld op willen bezuinigen... dun envelopje dat onderweg kan scheuren, gewone postzegel, zodat je geen bewijs van verzending hebt, en dan klagen en TNT of HTC de schuld geven....
Op de een of andere manier heeft dit topic toch geholpen.
Vandaag na veel zeuren hebben ze nog maar eens met dynafix gebeld.
Blijkt dat ze mijn imei nummer omgewisseld hebben met iemand anders.
Ze hadden dus bijna mijn telefoon naar iemand anders gestuurd.
In elk geval komt mijn telefoon dus op korte termijn terug en hopelijk dit keer wel gerepareerd.
@hrdstyl3r
fijn dat het goed komt, en een tip voor jou en iedereen hier:
OOK bij een antwoordnummer kun je voor pakketpost een 3S barcodestrookje als VERZENDBEWIJS halen op het postagentschap. Gewoon even vragen. Want strookje is los van porto, en kost geen extra geld bij gewone verzending. Dan heb je met http://www.tracktrace.nl of http://www.parcy.nl bij TNT mogelijkheid om te checken waar je pakje is, en of het gearriveerd is.
fijn dat het goed komt, en een tip voor jou en iedereen hier:
OOK bij een antwoordnummer kun je voor pakketpost een 3S barcodestrookje als VERZENDBEWIJS halen op het postagentschap. Gewoon even vragen. Want strookje is los van porto, en kost geen extra geld bij gewone verzending. Dan heb je met http://www.tracktrace.nl of http://www.parcy.nl bij TNT mogelijkheid om te checken waar je pakje is, en of het gearriveerd is.
Ik ben achter twee dingen gekomen. Zorg dat je telefoon niet bij Dynafix terrecht komt, een uiterst klant onvriendelijk bedrijf met garantie bepalingen waar ze bijna altijd wel onderuit kunnen komen. Ten tweede is het bedrijf Typhone me zwaar tegen gevallen. Lopen gewoon mee met Dynafix, het zijn alleen maar dozenschuivers. Mensen wees gewaarschuwd!!! Mij zijn ze kwijt als klant....
-
Je hebt weinig keuze waar je toestel terechtkomt.
Meeste bedrijven doen zake met dynafix of solid vision.
Typhoon, en heel veel bedrijven zijn gebonden aan voorwaarden vanuit dynafix, die op hun beurt weer gebonden zijn aan voorwaarden vanuit de fabrikanten.
Ik zou bij mij in de winkel ook graag klanten veel eerder een nieuw toestel geven, maar ik ben gebonden aan de procedures die de fabrikanten opleggen.
En ja dan zullen mensen hier gaan roepen dat zei niks met de fabrikanten te maken hebben omdat ze het product bij mij gekocht hebben.
Maar als ik en andere winkeliers elke maand 10 toestellen gratis weg moeten gaan geven omdat wij ze niet vergoed krijgen door de fabrikanten, dan kunnen de meeste gaan sluiten.En fabrikanten hebben er schijt aan, er zijn geintereseerden genoeg die de producten willen verkopen.
Vaak is het helemaal geen onwil van de winkelier of webwinkel, maar kunnen ze gewoon niet anders.
Meeste bedrijven doen zake met dynafix of solid vision.
Typhoon, en heel veel bedrijven zijn gebonden aan voorwaarden vanuit dynafix, die op hun beurt weer gebonden zijn aan voorwaarden vanuit de fabrikanten.
Ik zou bij mij in de winkel ook graag klanten veel eerder een nieuw toestel geven, maar ik ben gebonden aan de procedures die de fabrikanten opleggen.
En ja dan zullen mensen hier gaan roepen dat zei niks met de fabrikanten te maken hebben omdat ze het product bij mij gekocht hebben.
Maar als ik en andere winkeliers elke maand 10 toestellen gratis weg moeten gaan geven omdat wij ze niet vergoed krijgen door de fabrikanten, dan kunnen de meeste gaan sluiten.En fabrikanten hebben er schijt aan, er zijn geintereseerden genoeg die de producten willen verkopen.
Vaak is het helemaal geen onwil van de winkelier of webwinkel, maar kunnen ze gewoon niet anders.