Mijn dochter heeft enige tijd geleden een Beko-wasdroger gekocht bij Wehkamp en heeft daarbij 5 jaar garantie gekregen/afgesloten. Nu is al voor de derde keer het verwarmingselement van de droger stuk.
Op mijn opmerking dat het nu tijd wordt om over te gaan naar volledige vervanging van het apparaat, krijg ik te horen dat ik m.b.t. de reparatie maar contact op moet nemen met de producent.
Volgens mij heb ik het apparaat bij Wehkamp gekocht en ook bij Wehkamp de garantie afgesloten en betekent dat dat ik de zaken met Wehkamp moet regelen en dat zij vervolgens contact opnemen met de levenrancier/producent van het apparaat. Of zit ik hier helemaal fout?
Hoe kan ik hie het snelst tot een oplossing komen?
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]
Ik heb ook m'n wasmachine via de Wehkamp gekocht en loop tegen hetzelfde aan. Ik heb dus wel contact met de fabrikant opgenomen, al in juni, maar kom daar geen steek verder mee.
Ik herken je probleem . Ik wens je heel veel succes.
Liever zou ik dit niet melden:
Het is de doodsteek voor de verkopende partij!
Volgens de huidige wet heeft u niets te maken met de fabrikant maar wel met de eindverkopende partij.
Deze heeft bij de verkoop een garantie termijn bepaald waar deze zich volgens de huidige wet aan moet houden.
Richtlijnen van de eu en praatjes van consumentenbelangen organisaties zijn niet aan de orde.
U heeft gekocht bij de verkopende partij en accoord gegaan tijdens de aankoop met de gestelde voorwaarden.,dus niet bij de eu en niet bij de consumentenbelangenorganisatie(s).