LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Nederlanden te laat met opgave kosten

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
lovi
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 dec 2008 15:36

Nationale Nederlanden te laat met opgave kosten

Ongelezen bericht door lovi »

In de overeenkomst van NN met de Stichting Woekerpolis Claim staat:
Het effect van de kostenmaximering zal in het geval van op 1 januari 2008 nog lopende Beleggingsverzekeringen uiterlijk in het derde kwartaal van 2010 per brief of elektronisch, indien de Polishouder daarvoor heeft gekozen en Verzekeraars die mogelijkheid bieden, aan de Polishouders van deze Beleggingsverzekeringen worden gecommuniceerd en - voor zover van toepassing - met ingang van diezelfde datum worden verwerkt in de jaarlijkse mededeling conform Model 3 van de Commissie De Ruiter dan wei in een soortgelijke mededeling.

Het vierde kwartaal is begonnen en nog niets gehoord. Ik heb NN in gebreke gesteld en wil per 14 dagen een opgave De polis is al een half jaar geleden uitgekeerd. Wanneer gaat Tros Radar het niet nakomen van afspraken aan de orde stellen?

smeijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2010 19:24

Re: Nationale Nederlanden te laat met opgave kosten

Ongelezen bericht door smeijn »

Ik heb hetzelfde probleem met NN. In 2007 polis na 9 jaar en 14.611 Euro inleg gestopt. Destijds 11.000 uitgekeerd gekregen. In 2009 stuitingsbrief gestuurd en een bevestiging van NN ontvangen dat ik niets meer diende te ondernemen en uiterlijk 3e kwartaal 2010 iets zou vernemen. Tussenpersoon is al 3 weken bezig om een reactie te krijgen. Bij ASR zijn ze net zo slecht want die durven na 1.5 jaar om nog 6 mnd uitstel te vragen want het is zo moeilijk te berekenen.

lovi
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 dec 2008 15:36

Re: Nationale Nederlanden te laat met opgave kosten

Ongelezen bericht door lovi »

Hoe ligt het juridisch? Kunnen we vanaf de datum van uitkering de wettelijke rente claimen als het tot een compensatie komt? Hoe kunnen we druk opbouwen?

smeijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2010 19:24

Re: Nationale Nederlanden te laat met opgave kosten

Ongelezen bericht door smeijn »

Ik heb hetzelfde met ASR, al hebben die aangegeven dat ze meer tijd nodig, eind 1e kwartaal 2011, hebben en rente zullen vergoeden. Net NN gebeld. Meneer aan de telefoon was uiteraard vol begrip, maar ze zullen pas over een maand met een brief komen. Ze zijn nog in overleg met de partijen waar het akkoord mee is gesloten. Dat is vreemd want er was 2 jaar geleden al een akkoord. Ik vermoed dat het zoals bekend opnieuw imagoschade zal opleveren als duidelijk zal worden dat het hele plan niets voorstelt. Op verliespolis staat ook niets over de vertraging. Ik hoop dat Radar voor de zoveelste keer aan de bel trekt.

F_K
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 16:57

Re: Nationale Nederlanden te laat met opgave kosten

Ongelezen bericht door F_K »

In juni brief ontvangen dat men einde dit jaar zou komen met reactie en compensatie overzicht n.a.v. de landelijke campagne.

Echter, daar ik deze week een wijziging had doorgevoerd met begeleidende brief met opsomming verhaal en klacht kreeg ik vandaag per post een antwoord op mijn brief. Overzicht komt pas in 2011 daar men nog zogenaamd veel werk moet verrichten om met een (voor NN?!) duidelijk en gunstig uitsluitsel te komen.

Tevens wordt opeens alles weerlegt met kosten e.d. en tevens is de kostennorm van 2,85% zogenaamd gerelateerd aan de fondswaarde gedurende de hele looptijd van de verzekering. Bij mij 31 jaar... echter nu 10 jaar om.

Ik weiger pertinent om nog langer geld te pompen in een polis waar ik 0,0% achter de werkelijke kosten kan komen, wat er precies met mijn geld gebeurd en waar gewoon het meeste van de inleg als sneeuw voor de zon verdwijnt...
De mooie woorden dat nu na 10 jaar meer van de premie effectief wordt geïnvesteerd en mits gunstige koerswisseling sneller zal toenemen is aan mij niet meer besteed.

Gesloten