Opa koopt een Pre-paid SIM kaart voor kleinkind Noor. Door weinig bellen krijgt ze een sms dat haar beltegoed te laag is. Dit bericht mist ze kennelijk. Na enige tijd vraagt ze haar moeder het beltegoed op te waarderen via de Vodafone website. Dit doet haar moeder met 10 euro en later nog eens 10 euro Het beltegoed wordt echter niet op het 06 nummer bijgeschreven. Na mijn telefoontje met de klantenservice krijg ik doodleuk te horen dat haar nummer is verlopen en aan een andere Vodafone klant is gegeven. Vodafone gaat het geld aan Noor niet terugbetalen. Ze pikken zonder schriftelijke opzegging je nummer in en verkopen het door aan een ander. Je 'oude 06' nummer opwaarderen via de website van Vodafone kan gewoon. Leuk voor de volgende klant, maar een Vodafone laat het gewoon afweten. Gelijk een nieuwe kaart gekocht bij Simyo. Per seconde en voor 1/3 van de prijs per minuut.
Groet Ton Visser
(opa van Noor Slaghek)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Re: Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Goeh gedaan jochie....lovi schreef:Gelijk een nieuwe kaart gekocht bij Simyo. Per seconde en voor 1/3 van de prijs per minuut.
Groet Ton Visser
(opa van Noor Slaghek)
Goeie keus.
Maar vergeet je kleinkind Noor niet te vertellen dat ze 1 keer per 6 maanden een keer moet bellen of sms-en...
Dus 1 sms'je is voldoende
Op die manier blijft het beltegoed onbeperkt geldig.
Re: Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Tsja, je kunt op de website wel makkelijk via iDeal opwaarderen voor ieder Vodafone Prepaid nummer. Het voordeel is dat iedereen het voor een ander kan doen, het nadeel is dat je situaties kunt krijgen zoals lovi vertelt.
Als je een opwaardering doet is het echter wel je eigen verantwoordelijkheid om je er van te verzekeren dat je niet alleen het juiste nummer intypt maar ook dat het simkaartje het nog wel doet (als je geen netwerk hebt moet er toch wel een belletje gaan rinkelen?). Ik vind het dan ook begrijpelijk dat Vodafone het beltegoed niet terugstort.
Als je een opwaardering doet is het echter wel je eigen verantwoordelijkheid om je er van te verzekeren dat je niet alleen het juiste nummer intypt maar ook dat het simkaartje het nog wel doet (als je geen netwerk hebt moet er toch wel een belletje gaan rinkelen?). Ik vind het dan ook begrijpelijk dat Vodafone het beltegoed niet terugstort.
Re: Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Gevalletje van algemene voorwaarden niet gelezen, nu benadeeld, en het bedrijf is de schuldige. Wanneer gaan mensen nu eens eerst lezen? En pas als het bedrijf de schuldige is, hier klagen.
Re: Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Na lang mailen en dreigen met Tros Radar, krijg ik in een keer een voorstel om via de aanschaf van een nieuwe SIM kaart alsnog het beltegoed van 20 euro te verhogen als coulance. Vodafone heeft zeker naar de uitzending van Youp van 't Hek geluisterd. Opgelost dus.
Re: Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Toevallig geeft u uzelf op geen enkele manier de schuld, waarom zijn bedrijven altijd de schuldige? U heeft zelf ook een informatieplicht....lovi schreef:Na lang mailen en dreigen met Tros Radar, krijg ik in een keer een voorstel om via de aanschaf van een nieuwe SIM kaart alsnog het beltegoed van 20 euro te verhogen als coulance. Vodafone heeft zeker naar de uitzending van Youp van 't Hek geluisterd. Opgelost dus.
Maar vooruit, mooi dat Vodafone zo coulant is geweest in dit geval.
Re: Vodafone verkoopt ons 06 nummer en pikt beltegoed in.
Weinig zin om hier teveel woorden aan vuil te maken. Maar dreigen met radar en luisteren naar youp van 't hek zou alleen maar van toepassing zijn als vodafone fout zou zijn geweest. In dit geval ben JIJ degene die fout is geweest. Maar gefeliciteerd met de coulance van vodafone.