LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoofdproducent van groen???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mieke474

Hoofdproducent van groen???

Ongelezen bericht door Mieke474 »

Hallo

zonet kwamen er enkele jongens onze straat in gelopen die aanbelde aan alle deuren en zich voorstelde als xxx van NLG??? hoofdproducent van groene stroom... (zo zei hij)

hij vertelde me dat we allemaal jaarlijks een bedrag aan de gemeente voor de aansluiting van stroom betalen en dat dit bij groen stroom een deel ervan kunnen terug krijgen...

hij gaf aan het dan administratief op groene stroom te zetten, er zou dan verder niets veranderen, maar we zouden dan die toeslag krijgen...

ik gaf aan dat ik bij essent ben en daar verder tevreden over ben.
ik gaf aan dat ik van essent of enexis hier niets van had gehoord.

toen begon die jongen van: als ik aanbel denkt iedereen dat ik zo'n colporteurtje ben, maar dat ben ik niet blablabla

ik gaf weer aan bij essent te blijven

toen zei die kerel zie ja, dit bedoel ik nou...
en toen zei die fijne dag nog en liep hij weg....

klinkt dit iemand bekend in de oren??? weet iemand van welk bedrijf deze man was? ik kan zo meteen niets terug vinden.

de man in kwestie had alleen een mooi pak aan en een zwarte map bij....

raar toch??? :roll: :shock:

energie1984

Re: Hoofdproducent van groen???

Ongelezen bericht door energie1984 »

Mieke474 schreef:Hallo

zonet kwamen er enkele jongens onze straat in gelopen die aanbelde aan alle deuren en zich voorstelde als xxx van NLG??? hoofdproducent van groene stroom... (zo zei hij)

hij vertelde me dat we allemaal jaarlijks een bedrag aan de gemeente voor de aansluiting van stroom betalen en dat dit bij groen stroom een deel ervan kunnen terug krijgen...

hij gaf aan het dan administratief op groene stroom te zetten, er zou dan verder niets veranderen, maar we zouden dan die toeslag krijgen...

ik gaf aan dat ik bij essent ben en daar verder tevreden over ben.
ik gaf aan dat ik van essent of enexis hier niets van had gehoord.

toen begon die jongen van: als ik aanbel denkt iedereen dat ik zo'n colporteurtje ben, maar dat ben ik niet blablabla

ik gaf weer aan bij essent te blijven

toen zei die kerel zie ja, dit bedoel ik nou...
en toen zei die fijne dag nog en liep hij weg....

klinkt dit iemand bekend in de oren??? weet iemand van welk bedrijf deze man was? ik kan zo meteen niets terug vinden.

de man in kwestie had alleen een mooi pak aan en een zwarte map bij....

raar toch??? :roll: :shock:
Ik neig naar een sluwe verkoper van een andere energieleverancier. Als deze 'verkoper' daadwerkelijk heeft gezegd wat u hier verteld dan geeft deze persoon onjuiste informatie en is hij erop uit u een contract aan te smeren zodat hij een bonus krijgt.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

De reinste onzin ende grootste kul deze jongens. Bovendien is Essent de grootste opwekker van groene energie.

jawfpauwels

Ongelezen bericht door jawfpauwels »

essent is een energieopkoper.

De grootste producent is Eon benelux.
die produceert stroom voor heel europa. heeft meer dan 30 miljoen klanten.

dat energietegoed krijgt iedereen. dat is 379 euro perjaar. (Energie is een recht voor een ieder dus iedereen krijgt dat terug, meestal wordt dat al met het voorschotbedrag berekend) dus daar moet je niet intrappen dat je dat nog eens krijgt. dat krijg je als je ook bij Oxxio zit. om maar een nare leverancier te noemen.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Essent is een energieopkoper.
Een energieleveringsbedrijf bedoel je? (Waar het netwerkbedrijf Enexis van afgesplitst is geworden) Maar wat dacht je dan van de Clauscentrale in Maasbracht jawfpauwels ? Staat met grote letters Essent op. (Andere decentrale opwekkingen daargelaten)
Dat energietegoed krijgt iedereen. dat is 379 euro perjaar.
Je bedoelt natuurlijk de heffingskorting jawfpauwels.
De heffingskorting energiebelasting is een vast bedrag per elektriciteitsaansluiting dat in mindering wordt gebracht op de verschuldigde energiebelasting. De belastingvermindering bedraagt € 379,16 incl. BTW (tariefniveau 2010) per verbruiksperiode van 12 maanden. Is de verbruiksperiode korter of langer dan wordt het evenredige bedrag uitbetaald. De heffingskorting is alleen van toepassing op onroerende zaken die een verblijfsfunctie hebben, zoals een woning, fabriek of kantoor en wordt automatisch verrekend via uw maandelijkse voorschotten.

Gesloten