LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Wytse

KPN Internet

Ongelezen bericht door Wytse »

Heb ik onlangs internet van KPN aangeschaft, leek me een goed idee omdat ik van mijn buren te horen had gekregen dat ze een internet snelheid hebben van ongeveer 8mbit. (Ik woon op 4km van de centrale).
Hartstikke mooi, Online (mijn vorige provider) geeft aan dat ik niet meer dan 4mbit kan krijgen op de afstand en KPN kan het wel leveren.
Nu heb ik net KPN aangesloten en krijg ik nog maar 1.5 mbit. Ik bellen met de KPN, nee hoor meneer u haalt wel degelijk 11mbit het ligt aan uw pc. 2 laptops geprobeerd en 1 vaste pc. Allemaal een keer bekabeld en natuurlijk ook draadloos (blijven laptops). Allemaal geven ze niet meer aan dan 1.5 mbit.
Conclusie, ligt aan uw pc of aan de software op uw pc, oplossing u kunt een monteur nemen maar de kosten zullen voor u zijn.

Weet iemand wat ik het beste hier kan doen??

crazyme

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door crazyme »

Allereerst controleren of u wel goed meet. (Hoe doet u dat ?)

Daarbij : weet u het verschil tussen Mbit en Mbyte ?

Wytse

Ongelezen bericht door Wytse »

Hallo Crazyme,

ik heb gemeten doormiddel van www.speedtest.net en doormiddel van een bestand op www2.tele2.nl/100mb.bin

Bij speedtest.net krijg ik te zien dat ik schommel tegen de 1mbit.
Bij www2.tele2.nl/100mb.bin krijg ik een max snelheid van 130kbps.

Ik weet inderdaad dat er een verschil is tussen mbit en mbyte. Moet wel toegeven dat ik altijd vergeet wat de verschillen met de hoofdletter M en de kleine m.

Daarentegen houdt het wel in dat de snelheid bij Online 300kbps was en dat de snelheid nu max 135kbps is.

Met vriendelijke groet,

Wytse

Peter4328

Ongelezen bericht door Peter4328 »

Ik zou op http://pcdb.bbned.nl/ eens meten welke snelheid de wijkcentrale kan halen.
Ik heb hetzelfde ongeveer meegemaakt met de KPN.
In april/mei 2010 zijn de snelheden verhoogd. Ik had een abonnement tot 8Mb.
Dat zou €10 p/m goedkoper worden. Ik werd door de KPN opgebeld met de vraag of ik de snelheid niet naar 16MB wilde hebben voor hetzelfde maandbedrag wat ik betaalde. Ik ben hiermee akkoord gegaan.
Het was mij al opgevallen dat ik geen verschil merkte. Maar vakantie en weinig op internet geweest de laatste maanden. De laatse weken weer meer op internet en de snelheid viel op. Meerdere test's gedaan met verschillende computers maar de snelheid kwam niet boven de 7MB.
Op http://pcdb.bbned.nl/ een test gedaan en het blijkt nu dat deze wijkcentrale in mijn woonplaats maximaal 8MB kan halen. Dus met andere woorden ik ben belazerd door de KPN.
Die beloofd een snelheid die niet haalbaar is. Zij bedonderen de boel.
Ik heb ze hierover aangesproken en de vraag gesteld van "jullie hebben de boel belazerd door een abonnement te verkopen voor een X snelheid terwijl jullie weten dat die op mijn huisadres niet haalbaar is" dus geef mij maar die €10,00 p/m terug met terugwerkende kracht.
Het enigste wat ze kunnen antwoorden is een excuus en bedankje dat ik het aan het licht heb gebracht.
Ik ben mij nu aan het bezinnen om het abonnement op te zeggen maar ik ben nog enigzins "bang" wat ik mij op mijn hals haalt door over te stappen. Andere email adressen etc.

Gesloten