LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service firma Hecke te Amsterdam
Slechte service firma Hecke te Amsterdam
Ik had een verloopplugje nodig voor mijn hoofdtelefoon naar een vliegtuig aansluiting. Mijn vrouw is gisteren naar Hecke Electronica B.V. in Amsterdam geweest om zo'n plug op te halen. Toen zij 's avonds thuis kwam bleek dat zij per abuis de verkeerde plug meegenomen had (een splitter 3.5 jack) . Vandaag is zij terug gegaan naar Hecke om deze te ruilen voor de juiste. Hecke blijkt de adapter plug die we nodig hebben niet te kunnen leveren omdat zij deze niet in hun assortiment voeren. Echter de 3.5 euro voor de verkeerde plug die mijn vrouw minder dan 24h eerder meegenomen had en nog in de originele verpakking zit willen ze niet terug betalen, maar, is de opmerking, je mag wel wat anders voor 3.5 euro uitzoeken in de winkel. Maar het probleem is dat ze niet in het assortiment hebben wat ik nodig heb.... De medewerkers interesseert het helemaal niks en halen een beetje hun schouders op. Ik wil best graag in de winkel dit soort zaken blijven kopen voor de locale middenstand, maar dit soort gedrag drijft je naar de internet winkel. Aldus een zeer slechte ervaring en geen service en een klant voor altijd kwijt.
Re: Slechte service firma Hecke te Amsterdam
Hoe wil je dat doen met die internet winkel ? het terugsturen ? Ik geef die winkel groot gelijk. Geld retour is een gunst en geen recht. Maar waarom haal je het zelf niet in de winkel. Jij bent technisch, je vrouw duidelijk niet.
Re: Slechte service firma Hecke te Amsterdam
Waar het hier inderdaad om gaat is service, houding, begrip, helpen en uiteindelijk klantenbinding. Dat ze gelijk en het recht hebben zal best, heb ik het niet over gehad in mijn verhaal en staat ongetwijfeld allemaal ergens opgeschreven. Maar de aanpak van Hecke is hun keuze waarmee er niet afgevraagd wordt of de klant hiermee geholpen is of dat het problemen oplost. Dikke vette pech voor de klant is de reaktie van Hecke. Dat is een slechte service.
Als ze het product wat wij nodig hadden bij Hecke wel in het assortiment gehad hadden, hadden we het gewoon omgeruild. Echter Hecke blijkt het niet in zijn assortiment te hebben opgenomen. Vanuit de klant was het echter wel zeer waarschijnlijk dat Hecke dit procuct zou kunnen leveren (hetzij bestellen) omdat het een gangbaar audioproduct is.
Mijn vrouw is zeer technisch, alleen een vergissing is zo gemaakt. Had mij ook kunnen overkomen.
Het verschil tussen een fysieke winkel ten opzichte van een internet winkel is volgens mij de service; voordeel op beschikbaarheid, gemak en prijs is het in elk geval niet. In veel gevallen is er bij fysieke winkels ook sprake van een goede service en zijn ze klantgericht. Voor die winkels wil je best wat meer voor het product betalen en blijf je uiteindelijk altijd terugkomen. Maar als de firma Hecke zich niet onderscheidt in service ten opzichte van een internet winkel, waarin dan wel? Nogmaals, ze staan ongetwijfeld in hun recht en het is hun keuze en recht om ervoor te kiezen geen service te verlenen.
Bijzonder was dat we hierna bij de Handyman in dezelfde buurt kwamen en die boodt aan dat wij het verloopplugje bij hem konden lenen voor een aantal week dat we hem nodig hadden. Wel verrast door het aanbod hebben we uiteindelijk gewoon de plug bij hem besteld en gekocht. Dat is dan weer een ander (positief) uiterste.
Geld retour is inderdaad een gunst en dus een service en geen recht. Ook houding, begrip, klantgerichtheid en helpen is een gunst en geen recht. Vandaar mijn bericht : Slechte service firma Hecke te Amsterdam
Als ze het product wat wij nodig hadden bij Hecke wel in het assortiment gehad hadden, hadden we het gewoon omgeruild. Echter Hecke blijkt het niet in zijn assortiment te hebben opgenomen. Vanuit de klant was het echter wel zeer waarschijnlijk dat Hecke dit procuct zou kunnen leveren (hetzij bestellen) omdat het een gangbaar audioproduct is.
Mijn vrouw is zeer technisch, alleen een vergissing is zo gemaakt. Had mij ook kunnen overkomen.
Het verschil tussen een fysieke winkel ten opzichte van een internet winkel is volgens mij de service; voordeel op beschikbaarheid, gemak en prijs is het in elk geval niet. In veel gevallen is er bij fysieke winkels ook sprake van een goede service en zijn ze klantgericht. Voor die winkels wil je best wat meer voor het product betalen en blijf je uiteindelijk altijd terugkomen. Maar als de firma Hecke zich niet onderscheidt in service ten opzichte van een internet winkel, waarin dan wel? Nogmaals, ze staan ongetwijfeld in hun recht en het is hun keuze en recht om ervoor te kiezen geen service te verlenen.
Bijzonder was dat we hierna bij de Handyman in dezelfde buurt kwamen en die boodt aan dat wij het verloopplugje bij hem konden lenen voor een aantal week dat we hem nodig hadden. Wel verrast door het aanbod hebben we uiteindelijk gewoon de plug bij hem besteld en gekocht. Dat is dan weer een ander (positief) uiterste.
Geld retour is inderdaad een gunst en dus een service en geen recht. Ook houding, begrip, klantgerichtheid en helpen is een gunst en geen recht. Vandaar mijn bericht : Slechte service firma Hecke te Amsterdam