LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte ervaring met Bruynzeel
-
slechte ervaring met Bruynzeel
Ik zou graag van jullie willen weten wie ook slechte ervartingen heeft met Bruynzeel keukens (verkoop)
dank
h. de groot
dank
h. de groot
-
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
De verkoper van Bruynzeel heeft wel 10 keer verteld dat het een goudeerlijke Hollandse keuken is.
Nu heb ik gehoord dat de keukens vaak in Duitsland worden gemaakt.
Vraag:
Hoe kom ik daar achter?
Kan ik dan van mijn opdracht af omdat dat fraude is?
Wie kan me dat vertellen.
HJ
Nu heb ik gehoord dat de keukens vaak in Duitsland worden gemaakt.
Vraag:
Hoe kom ik daar achter?
Kan ik dan van mijn opdracht af omdat dat fraude is?
Wie kan me dat vertellen.
HJ
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 dec 2010 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek eerst eens de betekenis van dat woord op.....Kan ik dan van mijn opdracht af omdat dat fraude is?
En een duitse keuken, da's tenminste kwaliteit. Snap niet dat je je daar druk om maakt.
Alles wat met Optima eindigt komt niet uit eigen fabriek,maar bij Next (Schuller) vandaan. Kwalitatief stukken beter...
Het begon allemaal met een lullig gevoel.
klik
klik
-
KOOP GEEN BRUYNZEEL KEUKEN.WE HEBBEN IN JANUARI BESTELD,NOG GEEN KEUKEN. 4 KEER AL EEN BELOFTE DAT ZE KOMEN EN WEER NIETS. HUN EIGEN CHAUFFEURS GEVEN AAN DAT ZE EEN NIEUW SYSTEEM HEBBEN DAT NIET WERKT EN ZE DUS NIET WETEN WIE WAT HEEFT BESTELD. LEUGENS,BEDROG DUS KIJK UIT WANT VOOR HETZELFDE GELD HEB JE EEN BETROUWBARE PARTNER EN GEEN BRUYNZEEL ELLENDE. EN VAN KLANTVRIENDELIJKHEID HEBBEN ZE BIJ BRUYNZEEL NOG NOOIT GEHOORD. WEES GEWAARSCHUWD KOOP NIETS BIJ DEZE ONDERNEMING DIE NIET LEVERT WAT ZE BELOVEN!!!!
Vertel is wat nieuws, Bruynzeel levert al 20 jaar slecht de keukens uit. Product is overigens wel goed.
risto
Ook de valkuilen in keukenland zijn erg belangrijk.
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.
Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
Maxiem.
Ook de valkuilen in keukenland zijn erg belangrijk.
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.
Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
Maxiem.
wij hebben voor ons nieuwe huis ook een Bruynzeel keuken gekocht , een Cyprus Optima. Zal pas volgend jaar geleverd worden.
Diverse keukenwinkels bezocht (o.a. Tulp, Brugman, Schipper etc), vond de verkoper van Bruynzeel vakkundig, wist veel over ergonomie (hoogte werkblad, plaats spoelen etc), wist veel over de Siemens apparatuur te vertellen. Wij hadden er kort gezegd een goed gevoel over in tegenstelling tot andere keukenzaken. Ze komen netjes inmeten en inbouwen (CBW keur), geen aanbetaling... zag eigenlijk geen punten waarom ik het niet zou doen, ondanks dat ik hier bovenstaande verhalen had gelezen. (die ik uiteraard niemand gun)
Zal het verdere verloop hier melden, keep my fingers crossed.
Diverse keukenwinkels bezocht (o.a. Tulp, Brugman, Schipper etc), vond de verkoper van Bruynzeel vakkundig, wist veel over ergonomie (hoogte werkblad, plaats spoelen etc), wist veel over de Siemens apparatuur te vertellen. Wij hadden er kort gezegd een goed gevoel over in tegenstelling tot andere keukenzaken. Ze komen netjes inmeten en inbouwen (CBW keur), geen aanbetaling... zag eigenlijk geen punten waarom ik het niet zou doen, ondanks dat ik hier bovenstaande verhalen had gelezen. (die ik uiteraard niemand gun)
Is geen keurmerk, hooguit een teken dat de contributie betaald is!CBW keur
Zelfs op de eigen cbw site viel dat maart 2004 te lezen:
Die tekst verdween overigens direct van de CBW site nadat ik er hier naartoe linkte...Term CBW-erkend blijft
Tijdens de Ledenraadsvergadering van 23 juni in Soestduinen is er uitvoerig gesproken over de term ‘CBW-erkend’. In haar vergadering van maandag 8 september was dit een agendapunt van het CBW Bestuur. Mede door uw inbreng op 23 juni is besloten om de term CBW-erkend te behouden.
Uit het ledentevredenheidsonderzoek bleek dat leden vinden dat de Erkenningregeling weinig voorstelt; iedereen kan lid worden; iedereen is erkend. Leden verwachten dat CBW-leden worden beoordeeld op kwaliteit en vakmanschap. Erkenning suggereert een soort diploma of keurmerk, en suggereert controle. Dit wordt niet bewaarheid, omdat de huidige Erkenningsregeling bestaat uit de drie garanties: product-, aanbetaling- en nakominggarantie.
De vraag is dan ook gerezen of de term ‘Erkend’ wel de juiste voorstelling van zaken geeft richting de consument én richting de leden. Het CBW Bestuur heeft in haar vergadering in mei de term ‘Erkend’ in twijfel getrokken. Hierdoor is dit ook uitvoerig onder de aandacht gebracht in de Ledenraadsvergadering en is er een onderzoek naar de beleving van de term onder consumenten gedaan.
Onderzoek
Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door Market Respons blijkt dat de Nederlandse Consument hecht aan de toevoeging ‘Erkend’. Deze term straalt betrouwbaarheid en zekerheid uit. Ze verwachten van de Erkende winkel kwalitatief goede producten, goede service en een goed, gezond bedrijf. Tevens verwacht de consument garantie en onpartijdige klachtafhandeling.
Echter, het maakt de consument niet uit wat de toevoeging is: ‘erkend’ of ‘aangesloten bij’. Ze hebben bij beide begrippen een zelfde associatie. Het is duidelijk dat de consument een toevoeging op prijs stelt; het CBW-logo zonder toevoeging zegt de consument niets; het roept geen betrouwbaarheid, zekerheid, of garantie op.
Voor de consument maakt het niet uit welke toevoeging (‘Erkend’ of bijv. ‘aangesloten bij’) bij het CBW-logo prijkt, als er maar een toevoeging die betrouwbaarheid/zekerheid uitstraalt, wordt gebruikt. Het is evident, dat we hieraan tegemoet moeten komen omdat dit belangrijk is voor onze leden.
Laatst gewijzigd door 16again op 14 nov 2010 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 dec 2010 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verwacht dat CBW-Zeist destijds is ingeseind door webcare afdeling van een of ander aangesloten CBW lid.
Niet zo leuk als je als winkel voor het CBW erkend logo contributie moet betalen, en dat er vervolgens op eigen CBW site valt te lezen dat die erkenning niets voorstelt....
Niet zo leuk als je als winkel voor het CBW erkend logo contributie moet betalen, en dat er vervolgens op eigen CBW site valt te lezen dat die erkenning niets voorstelt....
-
Ik wil jullie niet ontmoedigen maar hoezo geen aanbetaling, je moet het totaalbedrag van de keuken 10 werkdagen voor levering voldoen anders gaan ze niet over tot levering. Volgens mij is dat een vooruitbetaling. Wij zijn er ook ingetrapt en nu zitten we zonder geld en zonder keuken. Ik hoop dat het bij jullie goed gaat maar gezien onze ervaringen en de verhalen van de medewerkers van Bruynzeel is de kans groot dat jullie van een koude kermis thuiskomen.
Wat je tenminste kan doen is verplichte vooruitbetaling melden bij consumentenautoriteit:je moet het totaalbedrag van de keuken 10 werkdagen voor levering voldoen
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Bij voldoende klachten kan onderzoek + boete volgen. Keukenkampioen en keukenconcurrent kregen al boetes van ieder ruim een ton.
omgSD_70 schreef:wij hebben voor ons nieuwe huis ook een Bruynzeel keuken gekocht , een Cyprus Optima. Zal pas volgend jaar geleverd worden.
ik hoop echt voor jullie dat het goed gaat.
wij dachten ook dat de verkoopster (bruynzeel Heerlen ) vakkundig was,
tja dat was ze ook alleen in het verkopen.
de maatvoering, de aansluitpunten , de gootsteen, het aanrechtblad. klopten niet!!
1 paneel was beschadigd door de monteurs (ook zo'n stel prutsers) , nabesteld paneel heeft een ander kleur.
en aanbetalen moest, ondanks de beloftes, toch VOOR levering gebeuren!!
die ellende gun je iemand , ik hoop dat het voor jullie beter uitpakt , enne.
raad jullie aan zeker niet alles te betalen voordat de keuken perfect naar jullie zin is.
Dank, ons nieuwe huis is nog steeds niet opgeleverd dus nog geen keukennieuws.
Maar zoals beloofd zal ik de vorderingen hier plaatsen tzt
Maar zoals beloofd zal ik de vorderingen hier plaatsen tzt
We hebben een nieuwbouw keuken aangeschaft bij bruynzeel Nijmegen met een slecht-aangesloten/kapotte vaatwasser. We zijn al meer dan 2 weken bezig om een monteur te krijgen. Meer dan 15x gebelt en ze doen niks. Zeer onvriendelijk en arrogant personeel. Wat een aanfluiting is Bruynzeel Nijmegen. Zojuist hebben ze laten weten dat de monteur 4wkn vakantie heeft!!! Dus wachten... Dit is ongelofelijk. Zo ga je toch niet met klanten om? Schande.
Mijn ervaring met Bruynzeel is ook belabberd. Alleerst was de levertijd 6 weken langer. Het plaatsen was meer ''inrammen'' en zo snel mogelijk weer wegwezen. Toen ik naderhand de waterpas op het keukenblad heb gelegd, bleek het blad naar scheef te liggen....
Echt drama!!
Echt drama!!
Klinkt niet best... sterkte en succes ermee! Wij wachten nog steeds op de oplevering van ons huis, hoop dat de Bruynzeel-keuken daarna netjes geplaatst zal worden.