dank
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
h. de groot
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Zoek eerst eens de betekenis van dat woord op.....Kan ik dan van mijn opdracht af omdat dat fraude is?
Is geen keurmerk, hooguit een teken dat de contributie betaald is!CBW keur
Die tekst verdween overigens direct van de CBW site nadat ik er hier naartoe linkte...Term CBW-erkend blijft
Tijdens de Ledenraadsvergadering van 23 juni in Soestduinen is er uitvoerig gesproken over de term ‘CBW-erkend’. In haar vergadering van maandag 8 september was dit een agendapunt van het CBW Bestuur. Mede door uw inbreng op 23 juni is besloten om de term CBW-erkend te behouden.
Uit het ledentevredenheidsonderzoek bleek dat leden vinden dat de Erkenningregeling weinig voorstelt; iedereen kan lid worden; iedereen is erkend. Leden verwachten dat CBW-leden worden beoordeeld op kwaliteit en vakmanschap. Erkenning suggereert een soort diploma of keurmerk, en suggereert controle. Dit wordt niet bewaarheid, omdat de huidige Erkenningsregeling bestaat uit de drie garanties: product-, aanbetaling- en nakominggarantie.
De vraag is dan ook gerezen of de term ‘Erkend’ wel de juiste voorstelling van zaken geeft richting de consument én richting de leden. Het CBW Bestuur heeft in haar vergadering in mei de term ‘Erkend’ in twijfel getrokken. Hierdoor is dit ook uitvoerig onder de aandacht gebracht in de Ledenraadsvergadering en is er een onderzoek naar de beleving van de term onder consumenten gedaan.
Onderzoek
Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door Market Respons blijkt dat de Nederlandse Consument hecht aan de toevoeging ‘Erkend’. Deze term straalt betrouwbaarheid en zekerheid uit. Ze verwachten van de Erkende winkel kwalitatief goede producten, goede service en een goed, gezond bedrijf. Tevens verwacht de consument garantie en onpartijdige klachtafhandeling.
Echter, het maakt de consument niet uit wat de toevoeging is: ‘erkend’ of ‘aangesloten bij’. Ze hebben bij beide begrippen een zelfde associatie. Het is duidelijk dat de consument een toevoeging op prijs stelt; het CBW-logo zonder toevoeging zegt de consument niets; het roept geen betrouwbaarheid, zekerheid, of garantie op.
Voor de consument maakt het niet uit welke toevoeging (‘Erkend’ of bijv. ‘aangesloten bij’) bij het CBW-logo prijkt, als er maar een toevoeging die betrouwbaarheid/zekerheid uitstraalt, wordt gebruikt. Het is evident, dat we hieraan tegemoet moeten komen omdat dit belangrijk is voor onze leden.
Wat je tenminste kan doen is verplichte vooruitbetaling melden bij consumentenautoriteit:je moet het totaalbedrag van de keuken 10 werkdagen voor levering voldoen
omgSD_70 schreef:wij hebben voor ons nieuwe huis ook een Bruynzeel keuken gekocht , een Cyprus Optima. Zal pas volgend jaar geleverd worden.
Diverse keukenwinkels bezocht (o.a. Tulp, Brugman, Schipper etc), vond de verkoper van Bruynzeel vakkundig, wist veel over ergonomie (hoogte werkblad, plaats spoelen etc), wist veel over de Siemens apparatuur te vertellen. Wij hadden er kort gezegd een goed gevoel over in tegenstelling tot andere keukenzaken. Ze komen netjes inmeten en inbouwen (CBW keur), geen aanbetaling... zag eigenlijk geen punten waarom ik het niet zou doen, ondanks dat ik hier bovenstaande verhalen had gelezen. (die ik uiteraard niemand gun)
Zal het verdere verloop hier melden, keep my fingers crossed.