Mitsubishi wijzigt na aankoop onderhoudsintervallen om zo garantie aanspraken te omzijlen. Bij aankoop van mijn Mitsubishi outlander in 2008 werdt mij verzekerd dat bij het laten inbouwen van een LPG installatie dit geen effect zou hebben op de Garantie en onderhouds intervallen.Maar na een jaar ondekte Mitsubishi dat auto"s
rijdend op LPG niet bij 100000 km maar reeds bij 40000 onderhoud aan de kleppen nodig hebben.Dus hebben ze de onderhouds intervallen terug gebracht naar 40000 km, zodat de klant geen aanspraak meer kan maken op garantie .Dit terwijl duidelijk in mijn bij de auto geleverde onderhoudsboekje een termijn staat van 100 000 km. Ik heb Mitsubishi voor deze extra kosten aansprakelijk gesteldt,maar zei wijzen dit af.
Extra kosten 425 euro.
Dus U bent gewaarschuw als U overweegt een Mitsubishi te kopen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie MItsubishi wassen neus
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: Garantie MItsubishi wassen neus
ik rijd zelf al jaren Mitsubishi. Tot volle tevredenheid, qua rijden en techniek.... Het is een van de betrouwbaarste merken voor wat betreft de techniek. Echter, voor wat betreft de after sales service van Mitsubishi Nederland geldt het tegenovergestelde denk ik. Een beroep op coulance (roestvorming op diverse delen in de motorruimte van een auto uit 2003) wordt zonder redenen afgewezen. Oudere auto's van hetzelfde type hebben dit probleem niet eens. Ik ben dus een uitzondering waar men verder niets mee wil.
Nog triester is het feit dat veel merken op zo'n zelfde manier handelen (hoor wel eens wat). Lexus en Mazda zijn voor wat ik begrijp positieve uitzonderingen.
Overigens kunnen oudere Mitsubishi's heel goed op gas/G3. De nieuwere echter,zoals in de Outlander facelift, Lancer en ASX kan dit geloof ik moeilijker. Mogelijk heeft men zich dit pas na ervaring/verkoop van enkele modellen beseft..... Lijkt wel of er meer en meer merken niet meer op G3 kunnen. De wijze waarop in uw geval gehandeld is, (aannemende dat het verhaal geheel zo is gegaan) is niet netjes, maar zoals gezegd: importeurs proberen zich tegenwoordig overal uit te kletsen.
Nog triester is het feit dat veel merken op zo'n zelfde manier handelen (hoor wel eens wat). Lexus en Mazda zijn voor wat ik begrijp positieve uitzonderingen.
Overigens kunnen oudere Mitsubishi's heel goed op gas/G3. De nieuwere echter,zoals in de Outlander facelift, Lancer en ASX kan dit geloof ik moeilijker. Mogelijk heeft men zich dit pas na ervaring/verkoop van enkele modellen beseft..... Lijkt wel of er meer en meer merken niet meer op G3 kunnen. De wijze waarop in uw geval gehandeld is, (aannemende dat het verhaal geheel zo is gegaan) is niet netjes, maar zoals gezegd: importeurs proberen zich tegenwoordig overal uit te kletsen.