LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort - factuurbedrag

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dimitri71
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:56

Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door Dimitri71 »

Vandaag kreeg ik per sms een berichtje van Telfort: of ik even een fors bedrag aan telefoonrekening wilde betalen... Men kon het niet van mijn rekening boeken...

Hierop heb ik gelijk het e.e.a gecontroleerd op mijntelfort.nl en zag tot mijn schrik dat het torenhoge bedrag inderdaad overeenkomt met het bedrag van de sms...

Vragen: Het grootste bedrag is voor bellen naar het buitenland (Duitsland); het totaal aantal gebelde minuten is fors hoger dan het totaal aantal minuten wat ik daadwerkelijk gebeld heb.
Voorts: ik heb de hele lijst met nummers en alles is per minuut afgerekend; mag dat ? Ik heb immers het contract indertijd afgesloten met betalen per seconde !
Dit is in mijn ogen een wijziging die a) niet gemeld is en b) waarmee ik akkoord moet gaan of anders de mogelijkheid moet hebben het contract te ontbinden.
Ik kan immers van mijn kant uit het contract wijzigen...

Wie heeft wat concrete antwoorden ?

SuperJERK
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:52

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door SuperJERK »

http://frontpage.fok.nl/nieuws/411234/1 ... terug.html

Voor Telfort klanten is er volgens mij niks geregeld... ik als Telfort klant voel mij ook besodemieterd. Ik kan mij herinneren dat zij vroeger juist adverteerden dat betalen per seconde veel eerlijker was.

Daarnaast heb ik nooit (duidelijk) bericht van Telfort ontvangen dat "we" per minuut gingen betalen.

Busch
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 22:07

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door Busch »

Ik kreeg gisteren net zo'n sms en inderdaad vandaag nagekeken en ze berekenen dus al maanden op deze manier

De oude facturen zijn niet opvraagbaar en de nieuwe zijn afgerond

De reden dat ik het niet eerder merkte is omdat ik een 400 minuten abonnement heb en niet altijd veel bel. Met deze manier van berekenen zijn te minuten snel op

Ik ben al jaren bij telfort en heb altijd per seconde betaald

Tros Radar wat moet ik hiermee doen??
Of anderen met hetzelfde probleem al actie ondernomen??

Raymond

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@all,

Wij hebben eerder kenbaar gemaakt de minuutafronding daadwerkelijk ingevoerd te hebben op nieuwe aansluitingen en verlengingen vanaf 1 oktober 2008. Op onze website staat deze informatie ook vermeld. Destijds is deze wijziging ook via de bekende kanalen bekend gemaakt. Voor nog meer informatie kunt u altijd contact leggen met onze klantenservice.

Daphne

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Dimitri71,

In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres, het factuurnummer en het 06-nummer aan mij kenbaar maken.

Daphne

mreefs
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2010 12:18

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door mreefs »

Ik ben zelf ook al jaren klant bij telfort. En heb al genoeg problemen met ze gehad. En in augustus voor de zoveelste keer verlengd, omdat ik telfort nog steeds de goedkoopste vond. Maar nu zie ik ineens ook dat alles naar hele minuten wordt afgerond. Wat een diefstal!! Op die manier red ik het dus echt niet met mijn bundel. En wijzigen zou niet gaan, want dan ben ik nog duurder uit. Leuk is dat! Zit ik lekker 2 jaar eraan vast en durf ik nauwelijks te bellen. Alleen in noodgevallen. Wil echt niet een torenhoge rekening ontvangen. Dan kan ik nog beter prepaid gaan, zodat ik tenminste met een gerust hart kan bellen en een duidelijk overzicht heb. Want dit is gewoon onoverzichtelijk en niet te doen. Ik heb echt geen goed woord meer over voor Telfort. Laatst hebben ze me dan nog wel goed geholpen, maar na dit verhaal ben ik toch weer zeer ontevreden. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze het duidelijk hebben gemaakt, maar ze hebben het wel op een erg onklantvriendelijke manier gedaan. Ze hadden het gewoon duidelijk moeten zeggen toen ik mijn abonnement verlengde. En dat hebben ze niet gedaan. Ze willen lekker veel klanten, en daarna kun je maar uitzoeken hoe je er weer vanaf komt.

SuperJERK
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:52

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door SuperJERK »

@ Daphne,

Zou jij willen reageren op een ander topic? Bedankt!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75761

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Telfort - factuurbedrag

Ongelezen bericht door mihoen »

bij vara's kassa hebben ze een onderwerp hierover gehad. je kunt een protest indienen. al ruim 30000 mensen hebben dat gedaan

Gesloten