LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Medion computer maakt ratelend geluid en start zeer langzaam
Medion computer maakt ratelend geluid en start zeer langzaam
Bij Aldi heb ik deze zomer en Medion p.c. gekocht.Nu maakt hij de laatste tijd een ratelend geluid met opstarten en hij start zeer langzaam op. Ik probeer in contact te komen met Medion maar de telefoon beantwoorden ze niet(na Hoge kosten) en de e-mails worden ook niet beantwoord. Ik ben al 4 weken bezig om ze te bereiken want ik denk zelf dat de harde schijf kapot is en ik zit nog in de garantie natuurlijk. Weet iemand hoe ik in contact kom met Medion want het is een super slechte service op die manier waar ik iedereen voor wil waarschuwen. Ik las dat iemand ook het zelfde probleem heeft bij de Medion camera
Re: Medion computer maakt ratelend geluid en start zeer langzaam
De reparatie van Medion zit in Helden Paningen ! ( Limburg)
Helaas weet ik zo geen naam of tel nummer
En wie koopt er nou in de supermarkt een pc ??
Vlees koopt je toch ook niet bij de boekenwinkel !
Sterkte
Trouwens zit de floppy niet te melken met opstarten ??????
Komt ook nog wel eens voor
Helaas weet ik zo geen naam of tel nummer
En wie koopt er nou in de supermarkt een pc ??
Vlees koopt je toch ook niet bij de boekenwinkel !
Sterkte
Trouwens zit de floppy niet te melken met opstarten ??????
Komt ook nog wel eens voor
Ik begrijp heel goed je ergenis Gerard want je verwacht op z'n minst dat een helpdesk bereikbaar is, maar op dit moment is het hopeloos bij Medion.
Sinds de nieuwe serie computers in November op de markt is gekomen lijkt het daar top drukte.
Er wordt niet gereageerd op email(je krijgt alleen een standaard mailtje terug dat jou mail bij hun is aangekomen) Het is gewoon jammer dat het zo gaat.
Ze kunnen blijkbaar de capaciteit niet aan maar brengen wel steeds "meer' nieuwe pc"s op de markt.
Dit is echt een serieuze klacht want ik ben ze al veel tegengekomen op forums.
Daarentegen als je ze eenmaal te pakken hebt zie je een corecte behandeling en lees ik op forums dat de monteurs hun werk goed doen.
Ik ga er vanuit dat je het 0900 belt van de helpdesk als je het hebt over hoge kosten.
Las laatst hierover een tip die zei het Hoofdfiliaal van de Aldi te bellen en daar je klacht neer te leggen over het niet kunnen bereiken van de helpdesk. Bij hem was het probleem toen zo verholpen.
Wil ik nog even reageren op de reacties hierboven die het hebben over een pc koop je niet in de supermarrkt;
A. Er kan altijd iets stuk gaan in een pc of die nou uit een computerzaak komt of uit een supermarkt.
B. Hebben zeker zich nooit verdiept in testen die gedaan zijn door kenners maar daar kwam de Medion heel goed uit.
C. Dat de helpdesk bij Medion moeilijk te bereiken is, is idd. slecht maar ook de helpdesken van machines gekocht bij een computerzaak laten te wensen over.
lees dit forum maar eens goed door!
D. En dan als laatste, dat soort antwoorden help je niemand mee. Die kun je misschien denken maar die deponeer je toch niet hier!
Gerard ik hoop dat je probleem toch spoedig wordt opgelost, leg je er niet bij neer en bel de aldi plat!
Een Mediongebruiker die overigens heel tevreden is over de pc maar alles volgt over berichtgeving rond de Medion PC.
Sinds de nieuwe serie computers in November op de markt is gekomen lijkt het daar top drukte.
Er wordt niet gereageerd op email(je krijgt alleen een standaard mailtje terug dat jou mail bij hun is aangekomen) Het is gewoon jammer dat het zo gaat.
Ze kunnen blijkbaar de capaciteit niet aan maar brengen wel steeds "meer' nieuwe pc"s op de markt.
Dit is echt een serieuze klacht want ik ben ze al veel tegengekomen op forums.
Daarentegen als je ze eenmaal te pakken hebt zie je een corecte behandeling en lees ik op forums dat de monteurs hun werk goed doen.
Ik ga er vanuit dat je het 0900 belt van de helpdesk als je het hebt over hoge kosten.
Las laatst hierover een tip die zei het Hoofdfiliaal van de Aldi te bellen en daar je klacht neer te leggen over het niet kunnen bereiken van de helpdesk. Bij hem was het probleem toen zo verholpen.
Wil ik nog even reageren op de reacties hierboven die het hebben over een pc koop je niet in de supermarrkt;
A. Er kan altijd iets stuk gaan in een pc of die nou uit een computerzaak komt of uit een supermarkt.
B. Hebben zeker zich nooit verdiept in testen die gedaan zijn door kenners maar daar kwam de Medion heel goed uit.
C. Dat de helpdesk bij Medion moeilijk te bereiken is, is idd. slecht maar ook de helpdesken van machines gekocht bij een computerzaak laten te wensen over.
lees dit forum maar eens goed door!
D. En dan als laatste, dat soort antwoorden help je niemand mee. Die kun je misschien denken maar die deponeer je toch niet hier!
Gerard ik hoop dat je probleem toch spoedig wordt opgelost, leg je er niet bij neer en bel de aldi plat!
Een Mediongebruiker die overigens heel tevreden is over de pc maar alles volgt over berichtgeving rond de Medion PC.
als je bij Aldi een PC koopt weet je dat de service nihil zal zijn.
Is onzin. Na klacht over PC stond Medion direct voor de deur om de PC te repareren.
Het klinkt inderdaad wel alsof je harddisk langzaam aan het vergaan is....
De service van Medion is op dit moment om te huilen. Wij wachten al vanaf oktober op een geheugenbank voor de PC die onder garantie vervangen moeten worden. Nog steeds niet in voorraad en je krijgt inderdaad nietszeggende mails.
Die PC hoeft niet slecht te zijn .Maar dat je nu al met harddisk lopen te donderen is te gek voor woorden.Want dat zal het wel zijn als ik die klacht hoor.
Als je er zelf weinig verstand van hebt adviseer ik ook mensen om naar een PC zaak te gaan die het zelf in de zaak repareren .
Maar in dit geval moeten ze het zo spoedig in orde maken want je hebt garantie .
Ze gaan bij Aldi dus met klanten al net zo slecht om als met het personeel maar dat is ander verhaal.
Als je er zelf weinig verstand van hebt adviseer ik ook mensen om naar een PC zaak te gaan die het zelf in de zaak repareren .
Maar in dit geval moeten ze het zo spoedig in orde maken want je hebt garantie .
Ze gaan bij Aldi dus met klanten al net zo slecht om als met het personeel maar dat is ander verhaal.
Hier is de supersnelle helpdesk van Medion, ik zou maar mailen want de telefoonrekening wordt anders onbetaalbaar, Yvon
Ruben Bruijnaers
Call Agent
Tel: 0900-6334660
Fax: 0900-6546540
Mail: [email protected]
Web: www.medion.com
Ruben Bruijnaers
Call Agent
Tel: 0900-6334660
Fax: 0900-6546540
Mail: [email protected]
Web: www.medion.com
Wij hadden een HP printer bij de Aldi gekocht die direkt al kapot bleek te zijn. Na via e-mail kontakt gezocht te hebben zijn we keurig behandeld en hebben wij via Medion een nieuwe printer gekregen.
Een prima behandeling dus. Het kan dus.
Een prima behandeling dus. Het kan dus.
MEDION=semi-dump=goedkoop=dus geen service (of weinig service)
Mijn ervaring is dat de SERVICE/garantie-termijn in de supermarkt waar de PC is gekocht veel beter/sneller/langer is, dan de PC kopen bij een PC winkel.
Jaar geleden bij DUNNET twee HP PC'S gekocht, verleden week alle twee de muizen van HP kapot, bij Dunnet geweest:
Antw Dunnet: omdat de muizen heel erg veel gebruikt worden en de winst op PC'S erg minimaal is, is vervanging van de muis niet mogelijk,
HP brief geschreven tot nu toe nog geen bericht ontvangen, de muis die MEDION via supermarkten verkoopt heeft 3 jaar garantie, dat geeft HP niet op zijn muizen[/b]
Jaar geleden bij DUNNET twee HP PC'S gekocht, verleden week alle twee de muizen van HP kapot, bij Dunnet geweest:
Antw Dunnet: omdat de muizen heel erg veel gebruikt worden en de winst op PC'S erg minimaal is, is vervanging van de muis niet mogelijk,
HP brief geschreven tot nu toe nog geen bericht ontvangen, de muis die MEDION via supermarkten verkoopt heeft 3 jaar garantie, dat geeft HP niet op zijn muizen[/b]
Gisteren Memory stick van Medion gekocht bij Aldi €39,99
Werkt op alle PC's, alleen niet op mijn eigen PC!???
Blijft de melding geven(USB-controllers) dat hij het apparaat niet kent.
USB-poort niet defect, want m'n camera doet het wel.
Wie O wie weet hier wat op?
Overigens altijd goede ervaringen met Medion produkten (ALDI)
Is een beetje moeilijk om vanaf hier te bepalen wat het echt is.
Maar wat voor soort USB poort is het.
http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1088
Kan een oorzaak zijn .
[/quote]
Geplaatst op: 23 Jan 2004 20:46 Onderwerp: Medion Memory Drive
[quote][/quote]
Maar wat voor soort USB poort is het.
http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1088
Kan een oorzaak zijn .
[/quote]
Geplaatst op: 23 Jan 2004 20:46 Onderwerp: Medion Memory Drive
[quote][/quote]
Wbt de Medion memory stick, bedankt voor het advies
maar het lukt nog niet.
Ik ga maandag wel even naar de PC-leverancier.
Als ik de oorzaak weet, dan meld ik het.
Maar inderdaad een interessante site!
maar het lukt nog niet.
Ik ga maandag wel even naar de PC-leverancier.
Als ik de oorzaak weet, dan meld ik het.
Maar inderdaad een interessante site!
@janky
Ik koop altijd vlees in de supermark en ben een kenner van PC's. Koop ook geen groente bij een PC zaak.
Ga toch weg!
Ik koop altijd vlees in de supermark en ben een kenner van PC's. Koop ook geen groente bij een PC zaak.
Ga toch weg!
Ben al 20 jaar met computers bezig, ik leest testen (vooral op duitse sites) van de voorgaande Medion computers en de types die hier denken dat ze er wat van af weten en zeggen dat je geen ALDI computer moeten kopen, hebben het fors mis.
Weten ze wel hoe een computer gemaakt word.
Een computer bestaat uit allemaal losse onderdelen en zelfs de topmerken gebruiken onderdelen van ander fabrikaat.
Medion heeft in zijn computers top spul zitten van MSI (mainboard), ATI (videocard), Seagate (Harddisk), Sony (DVD-speler), Pioneer (DVD-burner), enz, enz.
Dus ongenuanceerde kritiek slaat nergens!
En nee ik heb zelf nog geen Medion computer,ben namelijk dom geweest en heb te veel betaald.
Weten ze wel hoe een computer gemaakt word.
Een computer bestaat uit allemaal losse onderdelen en zelfs de topmerken gebruiken onderdelen van ander fabrikaat.
Medion heeft in zijn computers top spul zitten van MSI (mainboard), ATI (videocard), Seagate (Harddisk), Sony (DVD-speler), Pioneer (DVD-burner), enz, enz.
Dus ongenuanceerde kritiek slaat nergens!
En nee ik heb zelf nog geen Medion computer,ben namelijk dom geweest en heb te veel betaald.
O Ja VLEES KOOP JE BIJ DE SLAGER!!!
Voor mij niets meer dan lof over Medion Computers! Mijn beeldscherm begaf het plotseling (laptop), direct contact opgenomen met hun (na 2 minuten kreeg ik iemand aan de lijn, om 15:00 uur 's midags). De laptop zou 2 dagen later worden opgehaald (is netjes gebeurd) en wordt na reparatie ook weer gratis thuisbezorgd.
Service of niet?
Service of niet?
heb hetzelfde probleem gehad. Dit is de oplossing: Zet je computer uit en trek de stekker uit het stopcontact. Druk 7x (!) op aan/uit en sluit alles dan weer aan. Probleem opgelost!
Heb hiervoor de helpdesk van medion moeten bellen. Na 20 minuten wachten a 15cpm + de kosten van mijn gsm, had ik contact...
Heb hiervoor de helpdesk van medion moeten bellen. Na 20 minuten wachten a 15cpm + de kosten van mijn gsm, had ik contact...