| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bkr en dsb bank
bkr en dsb bank
een tweede(krediet) hypotheek afgesloten bij (toen) DSB voor 50.000 en een BKR registratie van 86000. Ik wil nu mijn gegevens bij het bkr opvragen, maar weet iemand hoe dsb dit heeft gedaan en hoe komen ze aan dit bedrag? de curatoren geven geen reactie's op mijn mails, en heb zelfs al de hypotheekacte gemaild!! wij hebben géén achterstand met betalingen!!
Re: bkr en dsb bank
Wellicht heb je een verhoogde inschrijving genomen zodat je in de toekomst zonder bij de notaris te hoeven komen extra krediet kon opnemen.
Ook veel gebruikte DSB truc was natuurlijk € 50.000,-- verstrekken en de rest meteen gebruiken om koopsommen te betalen. Je lening is dan feitelijk € 86.000,--. Kijk eens goed op je jaaroverzichten.
Ook veel gebruikte DSB truc was natuurlijk € 50.000,-- verstrekken en de rest meteen gebruiken om koopsommen te betalen. Je lening is dan feitelijk € 86.000,--. Kijk eens goed op je jaaroverzichten.
geen verhoogde inschrijving, dus zal morgen eens kijken naar het jaaroverzicht. volgens de notaris klopt het niet, maar ja, bij de dsb klopt wel meer niet.
Een vaste hypothecaire lening wordt niet geregistreerd bij het BKR. omdat die al geregistreerd staat in het kadaster-hypotheekkantoor. Een verstrekte krediethypotheek wordt in hoofdsom wel geregistreerd bij het BKR en dat heeft niets te maken met `achterstand in betalingen`. In voorkomend geval zijn daar speciale codes voor, ook bij achterstand op een vaste hypothecaire lening.
Een krediethypotheek moet ook worden ingeschreven bij het kadaster. De inschrijving bij het kadaster zegt echter zowel bij een vaste hypotheek als bij een krediethypotheek helemaal niets over hoogte van de verstrekte lening. Alleen maar over de zekerheid die is verstrekt aan een hypotheekhouder. Kadaster en BKR zijn dus totaal verschillende instellingen.
Een vaste hypotheek dus kan ook bij het BKR worden aangemeld zonder dat er achterstanden zijn. Maar iedere hypotheek moet bij het kadaster ingeschreven worden.
Een vaste hypotheek dus kan ook bij het BKR worden aangemeld zonder dat er achterstanden zijn. Maar iedere hypotheek moet bij het kadaster ingeschreven worden.
BKR gegevens kun je gewoon opvragen kost EUR 4,50 . Lees de website www.bkr.nl eens.
Voor wat betreft de EUR 86.000, lees je contract eens na wat je nu daadwerkelijk hebt aangeschaft bij DSB. De akte is gepassseerd bij de notaris. Jij hebt hier een afschrift van, wat staat hierin?
Voor wat betreft de EUR 86.000, lees je contract eens na wat je nu daadwerkelijk hebt aangeschaft bij DSB. De akte is gepassseerd bij de notaris. Jij hebt hier een afschrift van, wat staat hierin?
WilWil
In de hypotheekakten van DSB staat erg weinig over de producten die aangeschaft zijn. Dat werd onderhands, dus buiten de hypotheekakte om, geregeld (gebeurt overigens bij veel banken op die manier). Je kunt dus wel de akte door gaan spitten, maar je hebt meer aan de geldleningsovereenkomst en andere overeenkomsten die getekend zijn bij de DSB.
In de hypotheekakten van DSB staat erg weinig over de producten die aangeschaft zijn. Dat werd onderhands, dus buiten de hypotheekakte om, geregeld (gebeurt overigens bij veel banken op die manier). Je kunt dus wel de akte door gaan spitten, maar je hebt meer aan de geldleningsovereenkomst en andere overeenkomsten die getekend zijn bij de DSB.
Dat schrijf ik dus ook, dat ze het contract met de DSB er nog eens op na moet slaan.
dan zal ik eens goed zoeken, kan hem nl. niet vinden. Ik hoop wel dat ik hem ooit heb gehad
heb wel de papieren van de levensverzekering van dsb. thanks!!
-
FiscaalJurist
roosje 48 schreef:een tweede(krediet) hypotheek afgesloten bij (toen) DSB voor 50.000 en een BKR registratie van 86000. Ik wil nu mijn gegevens bij het bkr opvragen, maar weet iemand hoe dsb dit heeft gedaan en hoe komen ze aan dit bedrag? de curatoren geven geen reactie's op mijn mails, en heb zelfs al de hypotheekacte gemaild!! wij hebben géén achterstand met betalingen!!
Is deze lening toevallig een Persoonlijke lening? Zo ja dan is het bedrag van EUR 86.000 waarschijnlijk het bedrag inclusief de verschuldigde rente over de gehele looptijd. In je geld leen overeenkomst moet ook staan wat de totale prijs is van het krediet. Is dit toevallig die EUR 86.000?
is geen pers. lening, ik moet eerst zoeken naar de papieren.
-
FiscaalJurist
Dan hoop ik niet dat je bij de papieren 1 of meer aangesmeerde koopsompolissen tegenkomt die het hogere krediet bedrag zouden kunnen verklarenroosje 48 schreef:is geen pers. lening, ik moet eerst zoeken naar de papieren.
-
hypotheekadviseur501
Beste Roosje,
Een bekende truc van de DSB was een persoonlijke lening te verkopen als zijnde 2e hypotheek.
Er werd dan wel een lening verstrekt op basis van hypothecaire zekerheid, maar deze lening werd ook als een persoonlijke lening in het BKr geregistreerd.
De hoofdsom die jij in het BKR ziet staan is zeer waarschijnlijk de hoofdsom + de daarover gedurende de looptijd verschuldigde rente.
Als de je leenovereenkomst hebt gevonden zal je zeer waarschijnlijk zien dat je over de 50.000 euro in 30 jaar tijd 36.000 euro rente verschuldigd bent.
Een bekende truc van de DSB was een persoonlijke lening te verkopen als zijnde 2e hypotheek.
Er werd dan wel een lening verstrekt op basis van hypothecaire zekerheid, maar deze lening werd ook als een persoonlijke lening in het BKr geregistreerd.
De hoofdsom die jij in het BKR ziet staan is zeer waarschijnlijk de hoofdsom + de daarover gedurende de looptijd verschuldigde rente.
Als de je leenovereenkomst hebt gevonden zal je zeer waarschijnlijk zien dat je over de 50.000 euro in 30 jaar tijd 36.000 euro rente verschuldigd bent.
-
FiscaalJurist
Dat denk ik ook, maar dat zal alleen TS kunnen bevestigenhypotheekadviseur501 schreef:Beste Roosje,
en stel dat dat het geval is? dan heb ik pech gehad zeker
of zou ik dan nog wat kunnen ondernemen? en dan heeft de meneer van dsb het goed gedaan, ik let altijd op die dingen 
-
FiscaalJurist
De EUR 86.000 geven dan jouw complete verplichting aan. Wat is daar mis mee? Als je nog meer wilt lenen moet een nieuwe kredietverstrekker daar toch weet van hebben?roosje 48 schreef:en stel dat dat het geval is? dan heb ik pech gehad zekerof zou ik dan nog wat kunnen ondernemen? en dan heeft de meneer van dsb het goed gedaan, ik let altijd op die dingen
Had je een DK genomen dan was er eur 50.000 geregisteerd met alle rente risico's vandien
De constructie pl of dk met hypothecaire zekerheid was idd bij DSB gewoon. Daar kon de rente relatief ook wat lager zijn. Dit werd in de volksmond "tweede hypotheek"genoemd maar het is gewoon een consumptief krediet dat bij BKR gemeld wordt, dit in tegenstelling tot een hypothecaire lening (er is trouwens discussie om die ook op te nemen in het bkr, wat mijns inziens geheel terecht is)
er staat in mijn hypotheekacte niet dat ik 36000 euro aan rente moet betalen, maar een stuk minder nl. dat is er mis mee!!!
Elke hypotheekverstrekker bedingt in de hypotheekakte een bepaald percentage boven het ingeschreven bedrag als extra hypothecaire zekerheid. Bij de Nationale Nederlanden is dat b.v. 40%. Zou dat bij DSB 72% zijn? Als dat zo is dat heeft dat uitsluitend met de maximale hoogte van de hypothecaire zekerheid te maken en niets met de lening, DSB heeft dan een foutief bedrag ingeschreven bij het BKR.
Hypotheekadviseur 501: Uit het ongerijmde kun je destilleren dat het hier geen p.l. kan zijn: geregistreerde persoonlijke leningen komen voor de hoofdsom plus de verschuldigde rente vrijwel nooit uit op een rond bedrag van tig x 1.000.
Hypotheekadviseur 501: Uit het ongerijmde kun je destilleren dat het hier geen p.l. kan zijn: geregistreerde persoonlijke leningen komen voor de hoofdsom plus de verschuldigde rente vrijwel nooit uit op een rond bedrag van tig x 1.000.
bij ons in de hypotheekacte staat dus inderdaad 40%. dus dan kan het toch niet hoger zijn?
Roosje je moet niet alleen je hypotheekakte erop naslaan maar ook het contract(overeenkomst) met de DSB. Hier staat in wat je werkelijk hebt "gekocht".
Heb je nu al wel of geen uitdraai van het BKR? Dat is mij niet duidelijk uit de 1e zin.
Heb je nu al wel of geen uitdraai van het BKR? Dat is mij niet duidelijk uit de 1e zin.