LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal houdt geld vast

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Bent u tevreden met PAypal?

Ja, helemaal
19
22%
Ja, maar gebruik het weinig.
15
18%
Kwenie, gebruik het niet
11
13%
Nee, niet echt.
6
7%
Nee, helemaal niet
18
21%
Nee, ik heb de zelfde problemen
16
19%
 
Totaal aantal stemmen: 85

bert1860
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2007 09:46

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door bert1860 »

Een waarschuwing voor iedereen die met paypal aan de slag gaat.

Bezint eer gij begint!

Paypal was ok tot men de kopersgarantie heeft geintroduceerd.
Dit systeem lokt oplichters uit tot het kopen van artikelen en nimmer te betalen.
Men zegt gewoon ik heb het niet ontvangen en klaar is kees. Klant geld terug, ik mijn spullen kwijt en niet te vergeten alle fees aan eBay en aan Paypal.

Ik ben op deze manier al voor honderden euro's belazerd.
En, je kan er geen ene vervelend aan doen.

Doe gewoon hetzelfde als ik, stop met verkopen op eBay en andere gelijkende oplichters-sites. Het scheelt je een hoge telefoonrekening, je behoudt je spullen en krijgt geen hartklachten.

Voor diegene die nu gelijk gaan zeggen "ik heb nog nooit geen problemen gehad", geloof mij dat jullie binnenkort ook aan de beurt zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NCO is kennelijk het vaste incassobureau van Paypal. Maar ik zou een scam ook niet uitsluiten. In elk geval niets betalen als je de incasso betwist!!

http://www.google.nl/search?num=30&hl=n ... =&aq=f&oq=

gastonf
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009 12:32

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door gastonf »

Ik ben het geheel eens met Bert1860!

Begint eer gij begint met deze knullige maatschappij waarbij mensen werken die niet gehinderd worden door enige vorm van kennis.

Dit systeem lokt inderdaad oplichting uit, een beetje slimheid en je kan iedereen oplichten...

Bewijzen dat je iets afgeleverd/verzonden hebt kan alleen als je het persoonlijk aflevert of via een gerechtsdeurwaarder.

Ik ben helaas ook het " slachtoffer" geworden.
Geld kwijt, artikel kwijt en koper zijn geld terug, dat is pas slim handelen. En op de koop toe nog negatieve feedback van de koper.

Mijd deze maatschappij die helaas ook zijn intrede heeft gedaan op Marktplaats.

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Porto »

hmmmm, ik sta op t punt een camera te verkopen voor ruim 430 euro. Ook heb ik ontvangst via Paypal aanstaan. Ik heb direct gekeken of ik via herziening van de advertentie Paypal kon uitzetten maar dit mag niet meer.

Ik ben benieuwd of ik hier met een goedwillende bieder te maken heb... de tijd zal t leren.

nixaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2009 05:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door nixaan »

Ik ben niet zo van de forums, maar ik voel me nu toch geroepen om wat ervaringen te delen die ik met Paypal de afgelopen week heb gehad. Ik heb mij inmiddels aardig verdiept in de regels en regelingen die Paypal gebruikt en het is verbazingwekkend dat dit bedrijf in Nederland toegestaan wordt. De gebruikersovereenkomst (zeg maar Paypal's 'algemene voorwaarden')zijn zo eenzijdig (en ten nadele van de gebruiker) dat deze geen schijn van kans zouden hebben als deze zouden worden aangevochten voor een rechterlijke instantie.
Maar hoe Paypal deze voorwaarden gebruikt is huiveringwekkend. Men kan naar (eigen) believen geld vastzetten, inbreuken toestaan van derden die niet getoetst worden, zeer onrechtvaardige beslissingen nemen zonder dat er een fatsoenlijke bezwaarschriftenprocedure tegenover staat en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Dan hun 'klanten service', een komplete farce. Ongeveer 9 keer contact gehad en 9 verschillende antwoorden op mijn vragen. En geen enkel antwoord met een oplossing. Deze mensen zijn waarschijnlijk afgericht om vooral niet na te denken.Het enige wat ze (nog) kunnen is een aardige zak met voorgekauwde Paypal regels na-neuzelen. Een klacht dan maar tegen Paypal zelf? Zeker doen, maar je krijgt natuurlijk geen antwoord.
En dan heb ik het nog niet eens over fraude gevallen,in dat geval biedt zelfs de schuilkelder geen bescherming.

Wat een ontzettend eng en glibberig bedrijf.

Mijn advies: als je kunt blijf er van af en zoek een alternatieve manier van betalen (of probeer zo veel mogelijk binnen Europa te handelen)

Nicolaas

m@rco
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2009 09:56

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door m@rco »

Geachte Paypal Claim afdeling,

Ik heb een geschil lopen over fraude. Referentienummer: PP-xxxx92. Mijn telefoon nummer is xxxxx
Dit geschil loopt nu al een maand. Naar mijn idee is hierbij de communicatie met Paypal stroef, waarbij ik het gevoel krijg dat het mij niet mogelijk gemaakt wordt dit probleem goed aan te pakken en op te lossen. Ik kan dit in een sterkere bewoording opschrijven maar dat laat ik liever achterwege; vertrouw mij dat ik dit nadrukkelijk beschouw als een probleem met Paypal.

In de lange tekst hieronder kunt u enige frustratie teruglezen. Ik vermoed dat het probleem groter is dan alleen deze case. Ik zou graag willen dat mijn claim adequaat wordt behandeld, al weet ik niet of ik aan de door Paypal gestelde eisen kan voldoen. Het lijkt erop dat mijn eenvoudigste en goedkoopste uitweg is de claim te annuleren; maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik denk dat het probleem groter is dan deze ene case, en ik zou graag willen dat de communicatie en het proces aangepakt worden zodat gebruikers niet langer een ervaring hebben als deze.

Op de ebay site wordt duidelijk reclame gemaakt dat er een kopers bescherming is, er wordt doorverwezen naar Paypal. Als koper zou ik denken dat Paypal ervoor zorgt dat ik veilig ben.
Echter, bij de afhandeling van deze claim voel ik duidelijk onvoldoende steun, en op mijn communicatie hierover heb ik geen inhoudelijk antwoord ontvangen. Ik weet niet hoe ik verder moet, en ik vraag mij af of ik andere partijen in kan schakelen om mij te steunen. Ik heb al enkele malen gedacht het erbij te laten zitten, echter dan zou de fraude succesvol zijn - en dat probeer ik te voorkomen.

In mijn geval wordt mij gevraagd een officieel bewijs te sturen dat het een namaak, counterfeit artikel betreft. Paypal heeft mij hiervoor een instructie gestuurd. Ik moet binnen een bepaalde tijd reageren anders wordt het proces onherroepelijk afgebroken. Dit heb ik naar mijn beste kunnen gedaan, en ik wil graag melden dat dit echt de nodige moeite heeft gekost. Nu weigert Paypal verdere behandeling, met een opmerking dat dit bewijs niet aan hun regels voldoet. Hierbij wordt de originele instructie herhaald zonder in te gaan op enige reden waarom het niet geaccepteerd zou zijn.
Omdat er eigenlijk inhoudelijk nauwelijks communicatie plaats vind denk ik dat Paypal mij niet zal kunnen helpen. Ik weet niet of ik hiermee verder kan, het kost mij gewoon te veel tijd en levert veel, veel te veel frustratie.

Ik begrijp dat Paypal regels heeft opgesteld volgens welke ze willen werken. Echter, ik voel mij behandeld, tegengewerkt zelfs, op een manier waarbij ik met mijn beste wil niet meer uit kan komen. Ik wil Paypal graag het probleem laten oplossen, maar ik ervaar dat het probleem in elke stap bij mij terug gelegd wordt.

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met Paypal Nederland. De betrokken persoon heeft mij netjes en geduldig te woord gestaan. Hij heeft uitgelegd dat Paypal intern regels heeft opgesteld welke ik kan begrijpen. Echter, deze regels helpen Paypal, niet de gebruiker. Hij kon mij niet helpen met mijn claim, anders dan mij een email adres te geven om mijn reactie op de claim in te kunnen sturen en aan te geven waar ik een klacht in kon dienen.

De verkoper van dit artikel heeft honderden of duizenden items verkocht; ik kan dus aannemen dat meer gebruikers deze ervaring delen. Indien het claim proces voor elk van deze gebruikers net zo stroef verloopt verwacht ik dat meer dan de helft van de claims niet wordt doorgezet. ik kan dan alleen maar concluderen juist hierdoor de fraudeur kans ziet veel geld te verdienen. Ik mag aannemen dat Paypal hier ondertussen ook aan verdient. De schade aan mijn kant is te overzien, maar ik kan aannemen dat de schade voor alle klanten van deze verkoper honderden, zo niet duizenden malen groter is. Ik zou graag zien dat dit goed aangepakt wordt; bij voorkeur op een manier dat alle klanten van deze verkoper zonder probleem hun geld terug krijgen.

Voor alle klanten van deze verkoper zou ik willen dat deze op soepele wijze het geld wordt terug betaald. Het gaat immers om frauduleuze artikelen, en er is naar mijn idee een goede garantie dat elke koper met het zelfde probleem zal zitten.

Voor de verkoper zou ik willen dat al het geld dat met deze artikelen is verdiend wordt terug gehaald. zodat in ieder geval deze verkoper niet langer wordt geïnspireerd tot fraude.

Voor mijzelf zou ik willen dat deze claim goed wordt opgelost. Voor mij maakt het niet direct uit of het geld eerst bij de verkoper wordt opgehaald. Ik heb naar mijn beste inzicht voldoende informatie aangeleverd.

Voor Paypal zou ik wensen dat ze er naar streven te voorkomen dat hun klanten met een ervaring als de mijne worden opgescheept. Als dat niet mogelijk is, dan zou ik als alternatief een goede uitleg van de risico's willen zien op een duidelijke plaats op de site.

Voor dit bericht zou ik graag zien dat er inhoudelijk op gereageerd wordt.

Met vriendelijke groeten,

Murat03
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 17:32

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Murat03 »

Helaas kan ik mededelen dat paypal zelf een grote oplichter is.
Als je contact opneemt met de oplichtende instantie zeggen ze doodnormaal ,meneer het is uw probleem en hebben wij niks mee te maken.

Ga aub niet met paypal oplichter in zee

m@rco
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2009 09:56

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door m@rco »

In mijn uitgebreide tekst hierboven vertel ik wat er mis was gegaan. Paypal werkt stroef, ze hebben overal procedures voor, en een persoonlijk contact kan je over het algemeen wel vergeten. Als je iets wilt kan je beter proberen te bellen voordat je de verkeerde procedures opstart.
In mijn geval is alles goed gekomen. Het duurde allemaal erg lang, maar ik heb na een paar standaard mailtjes van hun kant uiteindelijk mijn geld terug gekregen. Paypal werkt, en eerlijk gebruik ik het liever dan met mijn credit card gegevens het internet op te gaan. Alleen zou ik het voor kleine bedragen aanraden, zodat de schade beperkt blijft als het een keer mis gaat....
In mijn geval ging het om een namaak artikel dat niet werkte. Het lijkt er zelfs op dat er nu strenger op gecontroleerd wordt, en dat dit soort verkopers eerder verwijderd worden. Het gaat een beetje meer de goede kant op...

Succes allemaal!

zydeco
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 18:41

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door zydeco »

vandaag brak mijn klomp
ik krijg van een vrouwtje wat op mijn oude adres woont waar ik al 5 jaar niet meer woon een brief overhandigd op mijn naam
een rekening van 119 euro nog wat van nco old docks
Ik snapte er niks van en ben op deze naam gaan googlen en ik kom uit bij paypal
Het schijnt een incasso bureau van paypal te zijn of iets dergelijks
Maar nu komt het , ik gebruik mijn paypal al 2 jaar niet meer en heb me toendertijd aangemeld voor een eenmalige transactie waarvoor ik op mijn bankrekening een aar cent kreeg en dit bedrag moest doorgeven dit heb ik gedaan en daarna er 1 keer gebruik van gemaakt
sterker nog er staat nog 3 euro 64 op mijn paypal rekening heb ik net gekeken
Ik heb naar een nummer gebeld vandaag wat ik op i net heb gevonden
maar daar krijg ik geen gehoor
heeft iemand enig idee hoe dit kan ? en welke stappen ik eventueel kan nemen

met vriendelijke groet jessica

arjanv
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2010 12:51

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door arjanv »

bert1860 schreef:Een waarschuwing voor iedereen die met paypal aan de slag gaat.

Bezint eer gij begint!

Paypal was ok tot men de kopersgarantie heeft geintroduceerd.
Dit systeem lokt oplichters uit tot het kopen van artikelen en nimmer te betalen.
Men zegt gewoon ik heb het niet ontvangen en klaar is kees. Klant geld terug, ik mijn spullen kwijt en niet te vergeten alle fees aan eBay en aan Paypal.

Ik ben op deze manier al voor honderden euro's belazerd.
En, je kan er geen ene ***** aan doen.

Doe gewoon hetzelfde als ik, stop met verkopen op eBay en andere gelijkende oplichters-sites. Het scheelt je een hoge telefoonrekening, je behoudt je spullen en krijgt geen hartklachten.

Voor diegene die nu gelijk gaan zeggen "ik heb nog nooit geen problemen gehad", geloof mij dat jullie binnenkort ook aan de beurt zijn.
2000% waar.
ik ben al tig jaar klant bij paypal. tot voor kort nooit problemen mee gehad.
gebruik NOOIT paypal voor de verkoop van spullen, want de ontvanger kan gewoon heel simpel zeggen dat hij de spullen niet heeft ontvangen en vervolgens trekt paypal zonder enig onderzoek of melding het geld van je rekening af.
En JIJ als verkoper moet bewijzen dat de KOPER het heeft ontvangen!!!!! Hoe krom wil je het hebben. Dus met andere woorden, je bent je geld EN je spullen kwijt.

Weet iemand wat ik nog kan doen?

jordanvanbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:15

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door jordanvanbergen »

Na 4 jaar probleemloos PayPal donaties te verwerken voor 2.000+ goede doelen kregen wij opeens dit rauw op ons dak:

http://www.geefgratis.nl/nc/over-ons/pe ... de-doelen/

en lees het hele dossier maar eens op:
http://www.goededoelenwereld.nl/goede-d ... rs/paypal/

en alle reacties van aangesloten goede doelen over de bureaucratie van PayPal:
http://www.geefgratis.nl/petitie

Ongelooflijk hoe dit kan. We zijn nog in gesprek met PayPal en hopen nog steeds op een positieve wending aan dit verhaal maar grote kans dat we volgende week zelf de stekker uit PayPal trekken.

Paypaldupe
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010 18:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Paypaldupe »

Ook in ben opgelicht door Paypal. Een verkoper heeft geen rechten, maar moet wel betalen voor de service ( commissie heet dat). In mijn geval had de koper het product beschadigd en was het niet meer verkoopbaar. Hij schoof het op "object wijkt veel af van aangeboden". Zonder de verkoper te raadplegen werd er direct een claim gelegd op mijn geld en kon ik er niet meer bijkomen. en kon de "koper" op deze manier op een zeer eenvoudige manier zijn geld terug krijgen. Ik ben nu meer dan 300 euro kwijt dankzij Paypal. Klagen bij Paypal helpt niets, als ze iets besloten hebben, dan komen ze daar niet meer op terug. Ze hebben standaard antwoorden en raken geirriteerd of antwoorden niet als ze tegengesproken worden. Ik schakel nu mij rechtshulp in wegens diefstal door Paypal. Tip aan de oplichters. Koop iets via Paypal. Bij ontvangst direct een claim indienen dat het afwijkt en je krijgt direct het geld terug ( of als het een creditkaartmaatschappij is deze laten terugboeken, kunnen ze niets tegen beginnen). Als ze vragen het terug te sturen, verstuur dan de inhoud van jouw klikobak naar de verkoper. Paypal weet toch niet wat je verstuurd en het bewijs van verzenden kun je overleggen. Kosten 6,75 euro opbrengst ruim 300 euro. Sneller geld maken, bestaat er niet. Helaas ben ik er door ervaring achtergekomen. Dus mensen op marktplaats verkoop niet via Paypal. Het klinkt leuk, maar het kost veel meer dan het opbrengt. :evil:

arjanv
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2010 12:51

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door arjanv »

blijven bellen, bellen, bellen.
heeft mij 3 maanden gekost, maar ik heb uiteindelijk mijn 750 euro terug van die rotzakken.

eigenlijk zou elke verkoper paypal moeten boycotten, want aan deze groep verdienen ze hun geld, maar de arrogantie stijgt bij paypal den top zodat ze dat niet eens meer zien.

egberto
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 07:47

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door egberto »

Beste mensen als ik dit zo allemaal lees dan twijfel ik aan paypal en vraag ik mij af of er ook een manier is om je account bij paypal stop te zetten want in mijn geval heb ik er ook een rekeningnummer aan gekoppeld staan dus weet iemand of beeindiging van je account mogelijk is?

arjanv
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2010 12:51

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door arjanv »

tik in het zoekveld "opheffen" op de paypal website.

ChibiC
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 21:07

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door ChibiC »

Hallo, wij moeten hier ook de spijtige mededeling doen dat wij nog steeds de dupe zijn van het voorkomen NCO/Paypal en dit begon in Nov. 2008(Zo'n twee jaar wel te verstaan!). We hebben de betaling ook nog netjes voldaan aan NCO op die datum, we hebben meerdere betalingsbewijzen verstuurd naar Paypal/NCO/EOS.
Hoeveel rotsmoezen hebben wij hier thuis wel niet over ons heen gehad, het was elke keer wel weer iets anders,"Ja mevrouw,fout bij NCO","Kunt U nog een betalingsbewijs versturen dan zetten wij druk achter dat NCO iets onderneemt". Wat een laks bureau die paypal.Het is namelijk zo dat het bedrag maar op mijn Paypal rekening vereffend moest worden ookal ik zelf al had betaald aan NCO en zoiets vertrouw ik niet!Ook kan Paypal mijn rekening niet eerder de-blokkeren dan dat NCO permissie geeft omdat ze de betaling binnen hebben,waar ze beweren het geld nooit te hebben gehad. Op den duur zagen ze bij Paypal ook wel in dat dat geen zuivere koffie was en hebben ze EOS in de arm genomen. Vreemd genoeg vaker brieven gehad van EOS onder dwang van Paypal/NCO. EOS is wel schappelijk en zegt dat wij genoeg bewijzen hebben, maar zonder medewerking van Paypal kan je weinig(hoe vaak heeft EOS geen druk gezet achter Paypal).

IK heb het eerst half jaar,om tot mijn recht te komen WEKELIJKS moeten bellen met Paypal, en het is allemaal voor niks geweest!
Het is best lastig want een cadeau kopen we graag even via internet, bij Paypal zijn er praktisch geen kosten extra aan verbonden.

Ik heb nog een vraag, zijn er nog steeds gedupeerden in deze zaak? Volgens EOS was ik tussen nu en een half jaar terug de eerste die (weer) erover belde...

acdjong
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2013 20:43

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door acdjong »

Paypal legt beperking op rekening omdat er volgens hun meer dan gemiddeld claims aangevraagd worden.

Probleem zit em waarschijnlijk in de pakketbezorging via Royal Mail UK, Post NL en of enig particuliere pakket bezorgers.

Aangetekende pakketten komen niet aan terwijl er klaarblijkelijk wel voor getekend wordt. Bij navraag kan men echter nooit een afgetekende leverings formulier overleggen!

Kan men bij Paypal zomaar iemand uitsluiten?

steffen177
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2013 22:37

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door steffen177 »

PayPal werkt goed maar doet vaak moeilijk, zorg in ieder geval dat je alles volledig hebt ingevuld anders wordt het lastig. Ik denk niet dat als er een goed alternatief komt dat zij overleven.

edacs
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2009 21:01
Contacteer:

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door edacs »

Na een directe terugbetaling van Skype op mijn Paypal account is dit zichtbaar binnen mijn Paypal rekening echter na een week kan ik nog steeds niet over dit bedrag beschikken. In de policies van Paypal lees ik dat Paypal terugbetaalde bedragen 75 tot 100 dagen kan vasthouden. Indien er nu een geschil zou zijn tussen koper en verkoper kan ik mij dit enigzins voorstellen echter wanneer een verkoper mijn betaling terugstort aan Paypal dan zie ik geen enkele reden dat Paypal mijn tegoed dan blokkeert. Mijns inziens trekt Paypal op deze manier ongelimiteerd veel rente over alle rekeningen wereldwijd waarop zij tegoeden blokkeren. Het wordt tijd dat hier iets aan wordt gedaan aangezien banken ook geen tegoeden meer mogen blokkeren bij overschrijvingen die door hun klanten worden gedaan (overschrijvingen die in het verleden nog al eens 5 dagen in beslag namen). Iets om te melden bij de Autoriteit Financiële Markten?

edacs
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2009 21:01
Contacteer:

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door edacs »

Als gerenomeerde webwinkel kun je beter kiezen voor betalen met iDeal. Is goedkoper dan Paypal en de bestelling wordt door de klant direct betaald. Nooit zal ik overwegen om mijn klanten Paypal aan te bieden vanwege de sterk groeiende negatieve publiciteit. Paypal fungeert als payment service provider en is in die zin wel gehouden aan EU-wetgeving. Maar op de een of andere manier krijgen zij het dan wel voor elkaar om tegoeden op rekeningen weken tot maanden vast te houden. Kies gewoon voor een goede payment service provider of kijk eens op de onafhankelijke website www.internetkassa.nu.

Gesloten