LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi ongewild verlengen contract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hiltsje

Hi ongewild verlengen contract

Ongelezen bericht door Hiltsje »

abc
Laatst gewijzigd door Hiltsje op 10 nov 2010 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24

Re: Hi ongewild verlengen contract

Ongelezen bericht door mich24 »

Huh?? 6 maanden extra verlengd? Wow :?

Als je in een pb bericht je mob nummer eventjes geeft + Geb datum kan ik desnoods even de dealer ingang bellen voor meer info. Als jij er niet uitkomt, ik zal dan alleen de complete uitleg krijgen van KPN.

Anjadejong

Ongelezen bericht door Anjadejong »

Wat raar zeg kreeg je geen smsje over het verlengen?
Zelf zit ik bijna 2 jaar bij HI zonder problemen gelukkig maar ik kreeg wel een smsje over het verlengen

Hiltsje

abc
Laatst gewijzigd door Hiltsje op 10 nov 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Hiltsje

abc
Laatst gewijzigd door Hiltsje op 10 nov 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

BrenStef

Ongelezen bericht door BrenStef »

Dit is mijn dus precies het zelfde gebeurt en daar kom ik vanavond pas achter. Omdat ik mijn abonnement wou verlengen. Werd begin van de zomer gebeld met een mooi aanbod een half jaar 20 % korting omdat ik zo'n goede klant ben. Nu blijft hebben ze pas 6 Augustus mijn contract hebben "verlengt"en dan 9 maanden.
Hang nu al dik een kwartier in de wacht bij HI, maar ben er bang voor dat ze niks doen.

En zo behandeld HI goede klanten.

Pjotrvrolijkhuisdier

Ongelezen bericht door Pjotrvrolijkhuisdier »

Veel aanbieders van telefonie hebben een rampzalige klantenservice, maar KPN is echt de wereld kampioen liegen en bedriegen.
Ze doen toezeggingen die ze nooit nakomen.
Neem gesprekken op als je belt met klantenservice, vraag naar hun naam en stuur aangetekend met bewijs je brieven.

Hiltsje

abc
Laatst gewijzigd door Hiltsje op 10 nov 2010 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Pjotrvrolijkhuisdier

Binnen 30 dagen, ik gaf ze nog geen week, omdat ik voor leugenaar werd uitgemaakt.
Toen meteen opgezegd, maar zowiezo 30 dagen later was er toch nog geen internet bij mij.Af en toe eens gekeken moest sowieso 6 weken wachten voor de nieuwe aansluiting er was en in die 6 weken geen kpn internet gezien, wel rekening voor geen internet hebben..en 6x7 is bij mij 42 dagen.
Het meest schoftig is nog ook nu na al die maanden niet een keer een brief met daarin een verontschuldiging voor de storing en de onterechte rekeningen.
Het lijkt mij wanneer kpn geen dienst levert er ook niet betaald hoeft te worden.
Echt die middedorp zou voor de rechter moeten gesleept moeten worden

BrenStef

Ongelofelijk zeg heb nog nooit zo iets mee gemaakt, ik had een klacht ingediend omdat ze mijn contract ongewild verlengt hadden, en kan pas vanaf 6 januari 2011 verlengen, wat zie ik nu inplaats van dat ze je klacht oplossen nee plakken ze er drie maanden bij nu kan ik pas 6 maart 2011 verlengen.
Weet niet wat ik moet zeggen maar wat een zooitje is het daar zeg, je kan wel bellen maar dat kost je handen vol geld.
Wat kan je hier nu aan doen???

mich24

BrenStef schreef:Ongelofelijk zeg heb nog nooit zo iets mee gemaakt, ik had een klacht ingediend omdat ze mijn contract ongewild verlengt hadden, en kan pas vanaf 6 januari 2011 verlengen, wat zie ik nu inplaats van dat ze je klacht oplossen nee plakken ze er drie maanden bij nu kan ik pas 6 maart 2011 verlengen.
Weet niet wat ik moet zeggen maar wat een zooitje is het daar zeg, je kan wel bellen maar dat kost je handen vol geld.
Wat kan je hier nu aan doen???

Als je het forum goed doorleest zal je lezen dat die 2 maanden later verlengen, je er bezwaar tegen kan maken.

Maar onderbouw jezelf eens, zomaar verlengen zonder dat ze jou benaderd hebben?? lijkt me stug!

BrenStef

Dat is al in bovenstaande post gebeurt?

Hiltsje

@BrenStef
Heb je er rekening mee gehouden dat Hi de verlengtermijn per 1 november heeft aangepast? Je kunt nu pas 2 maanden voordat je contract afloopt je abonnement verlengen ipv de voorgaande termijn van 4 maanden.

BrenStef

Dat klopt maar heb een sms gestuurd en heb een sms ontvangen dat ik 4 maanden van te voren kan opzeggen.
Nu staat er ineens 6 maart??? eerst stond er 6 januari er komt geen eind aan, en ze reageren ook niet op mails meer.
Ja bellen maar dat kost je kapitalen :shock:

Pjotrvrolijkhuisdier

Bezwaar maken aangetekend doen en gesprekken opnemen en de naam vd medewerker vragen.
Alhoewel je grote kans loopt een valse naam mee te krijgen.
En anders met een paar vrienden een kpn winkel bezetten voor een uurtje en dat steeds blijven herhalen. zullen de mensen die net van plan waren zaken te doen met kpn zich nog weleens bedenken.

JMP

Ongelezen bericht door JMP »

Nou ik heb ook nog een mooie.
Ik ben al zo'n 4 jaar klant bij HI. Twee jaar geleden weer een nieuw abbo afgesloten, hartstikke fijn maar mijn telefoon ging door eigenschuld na een half jaartje al kapot. Loop nu dus al 1,5 jaar met een afgeragd oud pleuris ding wat nog maar half werkt, en volgens de HI site mocht ik vanaf 1 november mijn abbo verlengen en dus een nieuw toestel uitzoeken.
Ik helemaal blij en kijk al weken uit naar 2 november. Ik wil mijn contract verlengen en wat blijkt? HI heeft ongewild mijn contract veranderd!!
Blijkt dat dus dat de verlengings periode van 4 naar 2 maanden is verkort! Zeggen ze dat ze er een sms over hebben gestuurd of je er bezwaar tegen wou maken, nou mooi die hele sms niet gehad. Uit mijn verhaal kun je wel begrijpen dat als ik dat smsje had gekregen er zeker wel bezwaar tegen had gemaakt.
Nou de beste man in de hi winkel wilde me wel helpen en stuurt voor mij een klacht op, maar dat duurt dus nog 2 a 3 weken voordat dat in behandeling word genomen. Ongeduldig als ik ben bel ik even later naar de klantenservice. Meneer kon mij ook niet helpen want ik had die sms toch echt gekregen volgens hem ( jaja hij kon het zelfs zien in zijn systeem). Nou ik heb hem dus NIET gekregen en ik ben het er absoluut niet mee eens dat HI zonder mijn toestemming zomaar mijn contract gaat lopen veranderen, want ik heb getekend voor een verlengingsperiode van 4 maanden en niet voor 2!!

En dan heb ik nog een hoge klantwaarde ook omdat ik al 4 jaar klant bij ze ben. Nou ik loop al de hele dag te koken van woede, wat een lamlullen daarzo. Ik wil gewoon een nieuwe telefoon, op de site staat al maanden aangegeven dat ik een nieuwe telefoon mag uitzoeken op 2 november, en dan komen ze met zo'n verhaal?
Ben altijd tevreden geweest over HI maar dit gaat echt te ver!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Pjotrvrolijkhuisdier schreef:Bezwaar maken aangetekend doen en gesprekken opnemen en de naam vd medewerker vragen.
En anders met een paar vrienden een kpn winkel bezetten voor een uurtje en dat steeds blijven herhalen. zullen de mensen die net van plan waren zaken te doen met kpn zich nog weleens bedenken.
Lijkt me een beetje foute adviezen die je hier geeft. Ten eerste het opnemen van een gesprek is alleen rechtsgeldig als jij het van te voren aangeeft dat jij het gesprek opneemt. Veel callcenters doen dit willekeurig voor trainingsdoeleinden en geven dit, als ze dit doen, ook aan. Als jij niet aangeeft opnamen te maken, hebben de opnamen geen rechtsgeldigheid.

Daarnaast een winkel bezetten en potentiele klanten negatief te beinvloeden heet laster en is ook nog eens strafbaar.

Oftewel het enige goede advies, aangetekend bezwaar maken.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Hi heeft je contract niet veranderd , alleen de verlengingstermijn is verkort.
Is ook al het geval bij Vodafone.
Als het toestel echt zo'n probleem voor je is, had je al een nieuwe kunnen kopen en dan je abonnement gewoon kunnen verlengen dadelijk naar een simonly.

mich24

Pjotrvrolijkhuisdier schreef:Bezwaar maken aangetekend doen en gesprekken opnemen en de naam vd medewerker vragen.
Dit soort posters maken mij zo kwaad he.

Het recht in eigen hand nemen, en dan een telecomwinkel schuldig stellen of ze gaan stalken en aan de telefoon de namen enz enz noteren en zwart maken!!

BAH!!

mich24

@Hiltsje

Hebben ze het nog niet opgelost??
Wat een ******,en ze zouden het regelen zeiden ze tegen mij..

hmmz..

Gesloten