LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zaterdag a.s. in Kassa

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door B17 »

Het lachertje van de compensatie van de woekerpolisaffaire.

De compensatie stelt niets voo

nicosanden
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:50

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door nicosanden »

Lees in Kassa, woekerpolissen oplossingen zijn een farce, lachertje, belediging.
Destijds werd er gesproken over oplossingen, Radar sprak van een doorbraak dank zij hun inzet.............nu na allerlei signalen "verzekerde wordt iets voorgehouden" hoor ik helemaal niets meer bij Radar over onderwerp.
Waren het daar ook loze woorden en eigenlijk allemaal met een doel "kijkcijfers" omhoog werken ???????.
Klinkt allemaal misschien negatief, maar Radar heeft naar ik aanneem deskundige op dit gebied........hoe moet ik dan allerlei negatieve berichten plaatsen ????
Laatst gewijzigd door nicosanden op 30 okt 2010 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door juwita »

nicosanden schreef: maar Radar heeft naar ik aanneem deskundige op dit gebied.......
Lijkt me niet aannemelijk dat de Redactie van Radar deskundigen in huis heeft op ieder gebied van consumentisme. En dus ook niet op het gebied van woekerpolissen. Radar zal vermoedelijk vooral werken met een team van goedwillende vrijwilligers en jonge stagiaires voor hun telefoonteam. Daarmee heb je uiteraard nog geen deskundigen in huis die een gedegen opleiding hebben op het gebied van het verzekeringsrecht; actuariele rekenmethoden en economie van de verzekeringsbedrijfstak.

Wat je verder ook van de uitkomst van de onderhandelingen over de compensatieregelingen mag vinden( een fooitje of iets méér dan dat). Reken er maar op dat die onderhandelingen destijds uiterst moeizaam zijn verlopen. Verzekeraars zullen vast de duurste advocaten en juristen hebben ingehuurd die over iedere komma en letter in dit akkoord hebben gesteggeld. Zo gaat dat in de financiele sector. Ik vind dat de compensatieregeling een BASISregeling is. Een ieder die vindt dat er meer uit te halen valt, zal uit de luie stoel moeten komen en zelf de strijd met zijn verzekeraar moeten aangaan. Bij het KIFID of bij de gewone rechter. Mijns inziens toont ruim 95% van de paar miljoen woekerpolisgedupeerden zich vooral passief, lui en afwachtend en/of ongeinteresseerd in hun eigen financiele schade.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door juwita »

@Pindakaaspotje,

Je stelling onderschrijft de mijne. Radar heeft de kennis zelf niet in huis.

F_K
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 16:57

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door F_K »

De maatschappijen zitten nu weer allemaal te lachen ...

Bijvoorbeeld NN had beloofd in hun brief van juni 2010 om einde van het jaar met een compensatie regeling/overzicht te komen. Nou, MOOI NIET DUS...
Vandaar schriftelijk reactie ontvangen om een klachtenbrief dat het 2011 wordt.

Wanneer in 2011 en of het dan ook werkelijk gebeurd??? Dat zal wel weer aan de landelijke aandacht liggen en druk die wordt uitgevoerd.

Tevens is de compensatie regeling een grote farce... NN heeft mij geschreven "De kostennorm (2.85% regeling..) is gerelateerd aan de fondswaarde gedurende de hele looptijd van de verzekering. De kostennorm geldt als gemiddelde over de gehele duur van de verzekering genomen.
.....

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door Demysas »

De voorbeelden van vanavond waren weer bizar.

Het is en blijft de grootste zwendel aller tijden en erger nog .. het zand in de oogjes strooien gaat maar door. Echt bizar!

RJK

kovi
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2009 09:35

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door kovi »

De verzekering maatschappijen blijven zich beroepen op de overeenkomst die zij hebben met Woekerpolisclaim en Verliespolis welke gesteund worden door duizenden polishouders en natuurlijk de kosten norm van onze vriend Wabeke.
Inmiddels is het landelijk bekend dat miljoenen euro,s in de zakken van de vertegenwoordigers van de polishouders zijn verdwenen en Wabeke niet meer is als een vazal.
Op zo manier is het kringetje rond en blijft zo rond draaien. De enige hoop die de polishouders nog hebben is als er daadwerkelijk de compensatie bedragen dadelijk bekend worden welke steeds door deze witteboorden criminelen uitgesteld worden er een flinke opstand richting verzekering maatschappijen ontstaat.
Kunnen zij hun slogans weer aanpassen dat zij ontzettend betrouwbaar zijn :twisted: .

Vivian Kooi

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door wevera »

Het is wel zeker zo dat al veel eerder dan in de uitzending van Kassa aandacht is besteed aan de waardeloosheid van de schikkingsovereenkomsten o.a. door RTL-nieuws in een uitzending van 8 juni 2009. Zie verder ook de verschillende posts in het draadje over de Hollandsch Glorie Polis van Avero-Achmea. In de uitzending van RTL-nieuws werd vooral de nadruk gelegd op de hoge vergoedingen die de stichtingen ontvangen van de verzekeraars , deze is nl. per deal € 950000. In totaal is er dus nu voor € 5.7 miljoen door elke stichting ontvangen.

Wat ik bizar vind is de houding van onze zgn. volksvertegenwoordiging in deze woekerpolisaffaire en van onze regering(en).
Door mij is enkele keren geprobeerd de commissie financien van de tweede kamer te activeren. Dat gebeurde in september 2008 en begin juni 2009. Begin juni 2009 heb ik een email gestuurd waarin duidelijk werd vermeld, en rekenkundig aangegeven, dat de zgn, schikkingsovereenkomsten niets voorstellen en dat de kosten voor de gedupeerden onveranderd te hoog zouden blijven. Verder werd deze email voorzien van een bijlage met een voorstel tot verbetering. In dit voorstel werden de kosten gemaximeerd tot 1% jaarkostenafslag van de fondswaarde op het einde van het jaar, en een fee-berekening voor de verzekering. Deze fee zou berekend worden door een feepercentage vast te stellen uit 20% van het meerdere aan koersstijging dan 12% met een maximum van 3.6%. Om de hoogte van de fee vast te kunnen stellen zou dan dit fee-percentage verrekend worden met de waarde van de aandelen verkregen uit het meerdere dan 12% koersstijging, dus niet niet de totale fondswaarde. Verder heb ik voorgesteld om de jaarkosten niet te verrekenen met de premie en ook niet met de waarde van de beleggersrekening maar door directe betaling op basis van een gespecificeerde kostennota. Hierdoor zou de premie voor 100% belegd kunnen worden en zou de waarde van de beleggersrekening voor 100% in tact blijven.

Op 15-6-2009 heb ik een email ontvangen van drs. M.R.M. van Voorst tot Voorst, persoonlijk medewerker van Mr. drs. F.H.H. Weekers: VVD-fractie, Binnenhof 1a, postbus 20018, 2500 EA Den Haag.
In deze email staat "Dank voor uw schrijven. Deze kwestie heeft onze aandacht. We zijn naar aanleiding van de RTL-uitzending kamervragen aan het opstellen".
Van de overig kommissieleden heb ik verder nooit geen reactie ontvangen.
Enkele weken daarna zag ik Weekers op de TV. in het journaal en zei hij dat door de schikkingsovereenkosmsten het woekerpolisprobleem gelukkig was opgelost.

Tegenwoordig is Weekers staatssecretaris van financien en was een van de architecten van het huidige regerings- en gedoogakkoord tussen PVV, VVD en CDA. In dit akkoord wordt nergens de woekerpolisafaire genoemd. Dit is merkwaardig want een ruimhartige schadeloosstelling van de ruim 4 miljoen gedupeerden, door 7 miljoen woekerpolisseen zou de koopkracht aanzienlijk verbeteren, het gaat om miljarden, het vertrouwen in de financiele sector herstellen en dus de economie zeer positief kunnen beinvloeden. Maar niets van dit al.
Ook de zgn. PVV bestaat uit een stelletje slappe zakkenwassers als het gaat om het aanpakken van de kwalijke productontwikkeling in financiele sector en de zakkenvullers in de top ervan.

Wat in het regeerakkoord wel is overeengekomen om het doel van een betere economie, door sanering van overheidsfinanciering, te verkrijgen is het verlagen van de bijstand, het afschaffen van de wajong-uitkering en het bezuinigen op de sociale werkplaatsen. Dit wordt dan het stimuleren tot deelnemen aan het arbeidsproces genoemd. Die gehandicapten moeten ook niet aan de kant blijven staan en moeten meedoen is de kreet. Het is een gore en vieze leugen. Weekers komt uit Weert. De swp uit Weert "De Risse"heeft al aangegeven dat zijn nieuwe projecten door de bezuinigingen gestopt moeten worden. Dat waren nou juist de projecten die de bedoeling hadden om jongeren met een wajong-uitkering, ook de psychisch gehandicapten met een psychose en/of schizofrenie , aan het werk te krijgen. Mar wel met behoud van uitkering.

Het nieuwe VVD/CDA kabinet waarin het PVV/Wilders het voor het zeggen heeft, zonder ministriele verantwoordelijkheid, bestaat uit een stelletje karakterloze gasten die wel de moed hebben om de echte machtelozen in de samenleving, de gehandicapten, aan te pakken maar nog niet eens met de vinger durven te wijzen naar de wanpraktijken in de financiele sector en de graaiers en zakkenvullers in de top-besturen van de zorginstellingen, de bouwondernemingen, de ontwikkelingsmaatschappijen, de nutsbedrijven en de onderwijscentra. Waarin salarissen worden uitbetaald die boven het niveau van de minister-president liggen en hoge bonussen worden verstrekt aan bestuurders, ook als deze volledig mislukken.

Een speciale positie neemt dhr. Zalm in, tegenwoordig topbestuurder van de ABN-AMRO, een financiele instelling die met miljarden aan overheidsgeld op de been wordt gehouden.
Als minister van financien had hij wel de moed om flink te bezuinigen op de lonen in de zorg, het onderwijs en bij de politie. Hij had dus de moed om de vakbeweging te trotseren. Maar tijdens zijn ministerschap werden er door de financiele sector die producten ontwikkeld en in de markt gezet die voor veel ellende hebben gezorgd en nog zullen zorgen voor de afnemers ervan. Bij de verkoop werden de afnemers van die producten op grote schaal belazerd en misleid. Zalm wist daarvan want hij heeft er wel eens voor gewaarschuwd en aangegeven dat het niet te erg moest worden. Maar hij deed er niets aan, de slappeling.

Op een gegeven moment komt er een dag dat er afgerekend wordt, dat is nu eenmaal zo. Maar op welke manier weten we nog niet.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

Nomenclatura
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 08:43

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door Nomenclatura »

Ik kan iedereen aanraden om de krachten te bundelen en naar de rechter te gaan. Wabeke heeft aan het handje van verzekeraars gelopen en er is zwaar onderhandeld met Wabeke, die eerst een hogere compensatie wilde. Het resultaat is een compensatie die op geen stukken na de enorme gaten in de polissen dekt.
Ik ken de dossiers en de polissen en ik weet 100% zeker dat de rechter niets heel laat van deze compensatie. Daarnaast zijn er miljoenen betaald aan de stichtingen.
Laat u niet in de luren leggen!!

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

De publiciteit in 'KASSA" is kennelijk weer reden de draad op te pakken.
Eerder is al de nodige discussie gevoerd op diverse (sub)fora. Mag ik in het bijzonder wijzen op het subforum
"Bericht aan alle polishouders, ontwoekeren naar Kooman"
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=83747
Mijn doel met dat subforum was en is het construeren van een actiegericht scenario voor gedupeerden. Ik ben daarbij uit op een constructief actiescenario voor echte gedupeerden (volgens Kooman zullen maar 1% gedupeerden daarvoor het fut tonen).

De individuele gang naar de rechter kost een gedupeerde zo'n 100.000 euro, meer dan de opbrengst van de schadevergoeding. Vandaar altijd mijn adviezen:
1) individueel starten met een KiFiD procedure (ook voor de opbouw van het juridische dossier)
2) 'collectief' stap naar de rechter overwegen, voor vergelijkbare gevallen (o.a. zelfde bank/verzekeraar), met minimale omvang van zeg 50 gedupeerden

Voor dat laatste zal 'pubieke actie' nodig zijn, dat wil zeggen een actie die bijv. ondersteund wordt door een oproep van TrosRadar.

Voorlopig ziet het daar allemaal nog niet naar uit. Slechts een enkele gedupeerde is bezig zelf 'door te bijten'. Anderen gooien onder veel geweeklaag de handdoek in de ring, zo lijkt het.

Ook is nog helemaal niets vernomen van Consumentenclaim, http://www.consumentenclaim.nl/ShowTeks ... oekerpolis

Die schrijft immers: "Wat kunt u doen?
Wij adviseren u om het concrete voorstel van uw verzekeraar af te wachten alvorens verdere actie te ondernemen. Sluit u zich intussen alvast bij Consumentenclaim aan en verstuur een zogenaamde stuitingsbrief, zodat uw claim niet verjaart. Zodra de verzekeraars concrete voorstellen gaan versturen (volgens de laatste berichten wordt dat medio 2010), ontvangt u automatisch per email ons advies of het een goed voorstel is of dat u beter kunt gaan procederen. Wij verwachten dat een procedure in veel gevallen een (aanzienlijk) betere compensatie zal bieden dan de voorstellen.".
Mij dunkt dat die tijd nu is aangebroken. Maar een emailtje van ze heb ik nog niet gezien. U wel?

PS Ikzelf ben een gedupeerde van een MGV van ABNAMRO afgesloten in 1998.
(elders op de subfora heb ik daar al veel over gepubliceerd)

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door juwita »

Ik denk dat de eerste stap is die woekerpolisgedupeerden moeten zetten de volgende is:
Zoek de informatie (folders, brieven) op die je destijds voorafgaande aan het sluiten van de beleggingpolis is verstrekt. Staat daarin exact aangegeven welke kosten er worden ingehouden van je premie of koopsom en/of onttrekking van deze kosten aan het beleggingsdeelvan je polis, dan heeft een claim geen zin. Je kon dan destijds al weten welke kosten (en/of via welke inhoudingsmethodiek) er worden ingehouden. Deze exacte kosteninformatie zal uiterst zelden door verzekeraar zijn gegeven (welllicht in minder dan 5% van de gesloten polissen). In alle andere (circa 6 miljoen !) gevallen, niet of gebrekkige informatie over kosten inhouding, kun je een claim (via KIFID of gewone rechter) op tenminste 2 rechtsgronden baseren.
1) DWALING. Van dwaling is sprake wanneer je onder invloed van gebrekkige. onvolledige informatie de beleggingspolisovereenklomst bent aangegaan, die je -wanneer je wel goed was geinformeerd- niet of niet onder dezelfde voorwaarden zou zijn aangegaan (zie artikel 228 e.v. boek 6 Burgerlijk Wetboek)
2) Schending van de zorgplicht door de verzekeraar. Uit een recente uitspraak van de Commissie van Beroep van het KIFID blijkt dan wanneer er sprake is van zo'n schending van de zorgplicht, er GEEN ruimte is om een deel van de schade voor rekening van de gedupeerde te laten.100% schadevergoeding dus. In die zaak ging het om een beleggingsverzekering afgesloten na de inwerkingtreding van de RIAV 1998. De Geschillencommissie van het Kifid had de toewijzing van de schending van de zorgplicht gebaseerd op overtreding van de RIAV 1998 en de Code Rendement en Risico ( die Code is een vorm van zelfregulering door de verzekeringsbranche).
3) andere subsidiaire claims kun je grond op ''misleiding'' ; ''onrechtmatige daad'' etc.

Zie voor een nadere toelichting mijn eerdere bijdragen op dit forum van Radar.

Diegene die een ECHTE COMPENSATIE van schade wensen zullen dit op EIGEN KRACHT (via Kifid klachtprocedure of door een rechtszaak bij de gewone rechter) moeten binnenslepen. De Haagsche politiek zal NIETS voor u doen ! De Kamervragen die SP Kamerlid Irrgang (nav. de Kassa uitzending van zaterdag jl.) aan Minister De Jager gaat stellen, zullen vrijwel zeker tot nietszeggende, ontwijkende antwoorden leiden. De Minister van Financien en zijn collega van Justitie gaan natuurlijk niet hardop zeggen dat de Haagsche politiek het liefst deze kwestie in de doofpot wil smoren. In de eerste plaatst omdat de overheid (vooral in het tijdperk Zalm, maar ook daarvoor en daarna !) destijds zelf faalde bij het toezicht op verzekeraars. In de tweede plaats doordat de politiek geen enkel belang heeft bij vele tienduizenden rechtszaken die de samenleving honderden miljoenen extra kosten (kosten rechtspraak) en zeker niet in een tijd van de door de politieke meerderheid gewenste bezuinigingen.

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door Demysas »

Dan blijft er over: verlies nemen en goed alternatief zoeken.

Die Kapé had daarvan een mooi voorbeeld van die mevrouw die zo'n mooi hoog bedrag aan compensatie kreeg. Door verlies te nemen (en dat doet zeer.. ik weet het) en voor zijn optie te kiezen was zij beduidend beter uit.

Van de politiek hoef je niets te verwachten, van het Kifid hoef je niets te verwachten, een ton aan kosten voor rechtspraak heb je niet,.. blijft over: verlies nemen!.

RJK

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Demysas schreef:Dan blijft er over: verlies nemen en goed alternatief zoeken.
Van de politiek hoef je niets te verwachten, van het Kifid hoef je niets te verwachten, een ton aan kosten voor rechtspraak heb je niet,.. blijft over: verlies nemen!.
RJK
Dat is te somber.
KiFiD-procedure is goede opmaat. Zie ook juwita over jurisprudentie KiFiD (Geschillencommissie & Cie van Beroep).
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=86629
Gang naar rechter is mogelijk indien zeg 50 gedupeerden zich aaneensluiten. Zie mijn argumentatie.
Maar inderdaad: gedupeerden zullen het zelf moeten doen.

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door Demysas »

Wil niet somber overkomen, maar realistisch. Ik hoop dat de uitspraak van het Kifid enig houvast biedt voor menigeen. Nog meer hoop ik eigenlijk dat Youp een woekerpolis heeft en daar een beetje over gaat twitteren. Je ziet wat dat allemaal teweeg brengt.

RJK

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Demysas schreef:Wil niet somber overkomen, maar realistisch. Ik hoop dat de uitspraak van het Kifid enig houvast biedt voor menigeen. Nog meer hoop ik eigenlijk dat Youp een woekerpolis heeft en daar een beetje over gaat twitteren. Je ziet wat dat allemaal teweeg brengt.

RJK
Ergo: er blijft dus meer over dan 'verlies nemen'.
Publiciteit hebben we inderdaad nodig om tot groepvorming van zeg 50 gedupeerden per 'casus' te komen.
Twitteren door bekende Nederlander kan helpen...
Maar hier op de (sub)fora verzamelen ook.
Ikzelf ben MGV ABNAMRO 1998 gedupeerde en ben mijn KiFiD procedure zo'n 9 maanden geleden al begonnen....

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door Piet »

De uitzending van Radar, gisteren maandag 20 december 2010, met de schokkende reportage over de Woekerpolisaffaire is hier te zien:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... ekerpolis/

Hieronder het volledige interview met hoogleraar financiële markten Arnoud Boot.
Het interview gaat over de woekerpoliscompensatie, waarvan Boot ook vindt dat die niet toereikend is. Hij vindt dat als een verzekeraar zich nu wil onderscheiden van zijn concurrenten, zij ruimhartiger zou moeten compenseren naar het verleden en de klant de mogleijkheid bieden om over te stappen naar een goedkoper en transparanter product.
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... noud-boot/

Kom in actie met de voorbeeldbrieven van Radar
Moet u uw woekerpolis oversluiten? Voor zo'n beslissing moet u zich eerst goed laten informeren. Dat kunt u doen met behulp van de speciaal hiervoor opgestelde voorbeeldbrieven door Radar :
http://www.trosradar.nl/index.php?id=631

Twee maanden eerder kwam Kassa ook al tot deze conclusie.
de uitzending van Kassa van 30 oktober j.l. is hier te zien:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/

Groeten,
Piet

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Piet schreef:De uitzending van Radar, gisteren maandag 20 december 2010, met de schokkende reportage over de Woekerpolisaffaire is hier te zien:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... ekerpolis/

[......]

Kom in actie met de voorbeeldbrieven van Radar
Moet u uw woekerpolis oversluiten? Voor zo'n beslissing moet u zich eerst goed laten informeren. Dat kunt u doen met behulp van de speciaal hiervoor opgestelde voorbeeldbrieven door Radar :

[.....]

Groeten,
Piet
De inzet van TrosRadar is bewonderenswaardig, maar kan de verkeerde reactie opleveren: dat gedupeerden massaal hun woekerpolis gaan proberen af te kopen.

Laat ik het positiever formuleren: voor iedereen die (bijvoorbeeld met een 'kleine' polis) minder schade lijdt dan ca. 5.000 euro geldt het advies: VOLG DE TROS RADAR ROUTE. Dus eerst met voorbeeldbrief informatie opvragen en dan afwegen of afkopen niet het verstandigste is, dan bent u er van af.

VOOR IEDEREEN MET EEN SCHADE VAN MEER DAN 5.000 EURO GELDT: AFKOPEN IS DE SLECHTSTE OPTIE DIE U KUNT KIEZEN. Uw prioriteit dient te zijn: 100% schadecompensatie!

Voor Falconpolishouders is de uitweg geboden: meldt u aan voor de groep gedupeerden van een "dwaalpolis".

Echter: een rechtzaak kan tot en met de hoge raad 5 jaar of meer kosten en kost individueel ca. 100.000 euro.

Veel meer perspectief biedt de KiFiD-route:
1) schriftelijke klachtprocedure met vordering van 100% schadecompensatie bij uw bank/verzekeraar
2) ombudsfase KiFiD met vordering idem
3) zonodig fase van Geschillencommissie en Commissie van Beroep KiFiD
Kosten: maximaal 50 euro + minimaal 200 uur zelfwerkzaamheid.

De KiFiD route is alleen mogelijk als polis nog niet is afgekocht!

Mijn stelling is dat alle polissen die een schade oplopen van meer dan 5.000:
a) dwaalpolissen zijn
b) vergelijkbaar zijn met de polis waarvoor Commissie van Beroep 100% schadecompensatie heeft toegekend
Zie http://www.kifid.nl/overkifid/actueel/nieuwsberichten
http://www.kifid.nl/uploads/jurispruden ... 10-390.pdf

De oorzaak (die dus 100% gerepareerd moet worden) is doorgaans het negatieve hefboomeffect = inteereffect als gevolg van oplopende overlijdensrisico premies.
NB In ieder geval is de ABN AMRO Meegroei verzekering een dwaalpolis en ik roep alle ABN AMRO MGV gedupeerden op zich te melden.

NB In de uitzending zelf werden een aantal zaken net niet helemaal goed uitgelegd.
Dit artikel is veel zorgvuldiger:
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... nder-druk/

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

juwita schreef: Diegene die een ECHTE COMPENSATIE van schade wensen zullen dit op EIGEN KRACHT (via Kifid klachtprocedure of door een rechtszaak bij de gewone rechter) moeten binnenslepen. De Haagsche politiek zal NIETS voor u doen ! De Kamervragen die SP Kamerlid Irrgang (nav. de Kassa uitzending van zaterdag jl.) aan Minister De Jager gaat stellen, zullen vrijwel zeker tot nietszeggende, ontwijkende antwoorden leiden. De Minister van Financien en zijn collega van Justitie gaan natuurlijk niet hardop zeggen dat de Haagsche politiek het liefst deze kwestie in de doofpot wil smoren. In de eerste plaatst omdat de overheid (vooral in het tijdperk Zalm, maar ook daarvoor en daarna !) destijds zelf faalde bij het toezicht op verzekeraars. In de tweede plaats doordat de politiek geen enkel belang heeft bij vele tienduizenden rechtszaken die de samenleving honderden miljoenen extra kosten (kosten rechtspraak) en zeker niet in een tijd van de door de politieke meerderheid gewenste bezuinigingen.
Ik haal hier ook nog even juwita's advies naar voren. inmiddels is gebleken dat juwita geheel gelijk heeft gekregen.
Op de pagina van TrosRadar uitzending 20.12.2010 is ook de reactie van De Jager op Kassa/Irrgang gepubliceerd.
Die reactie voldoet geheel aan de uitspraak van Boot in de uitzending: "alle beleidsmakers willen dit dossier van tafel".
Bronnen:
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... nder-druk/
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... ekerpolis/
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... -de-jager/
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ingen.html

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdag a.s. in Kassa

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

En dan nog dit:

Indien u de dupe bent van het negatieve hefboomeffect c.q. het inteereffect, dan kunt u nog heel lang wachten, indien u zelf niets onderneemt. Zo moeten gedupeerden van Delta Lloyd (altijd aangeprezen als de 'koploper'!) wachten tot eind 2011.
Grote polissen en overlijdensrisicopremie
Ook is in aanvulling op de overeenkomst van september 2008 afgesproken [.....]
Verder zijn er aanvullende afspraken gemaakt voor beleggingsverzekeringen waarvan de hoogte van de overlijdensrisicopremie in de verzekering afhankelijk is van de opgebouwde waarde van de beleggingsverzekering. Wanneer u verzekering hebt of hebt gehad die op 1 januari 2008 actief was, hoeft u niets te doen om in aanmerking te komen voor de eventuele aanvullende tegemoetkoming op basis van grote polissen en overlijdensrisicopremie. Wanneer u hier mogelijk aanspraak op maakt, zullen wij u hierover uiterlijk eind 2011 informeren.
[....]
Bron: http://www.deltalloydgroep.com/dl/web/O ... geling.htm

De website van DL (noch die van de 'stichtingen') bevat overigens geen details van de regeling op dit punt. Zeker zo gevoelig dat het absoluut geheim moet blijven.
Wel informatief is deze uitleg:
http://www.youtube.com/user/ToekomstVer ... jUuyvD2bhU
Maar dan weet je dus nog steeds niet hoe groot uw compensatie wordt.
Advocaat Kranenburg inzake Falcon polis gaf overigens in de TrosRadar uitzending een aardige ondergrens aan voor reparatie: verzekeraar moet 40% bijleggen op elke ingelegde euro (details wellicht eind januari, wanneer de rechtbank Haarlem uitspraak doet over de Falcon zaak).

Gesloten