LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Fiberspeed

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

Goedemiddag beste lezers,

na 2 jaar geen problemen te hebben gehad met online internet hebben wij begin september besloten om toch opzoek te gaan naar een snellere verbinding. wij waren uitgekomen bij "Tele2 fiberspeed". nou hadden wij de 2e week van september onze verbinding bij Online opgezegd (wat prima is verlopen) en hebben wij een aanvraag gedaan bij Tele2 voor Fiberspeed, dit was leverbaar. 17 september zijn wij met vakantie gegaan en 8 oktober waren wij weer terug , 17 oktober zou de nieuwe verbinding actief zijn. zaterdag 16 oktober kregen wij het modem pakket opgestuurd dus ik denk mooi maandag internet.

krijg ik zondag een smsje "Uw verbinding word maandag avond opgeleverd, is uw verbinding na 18 uur niet actief? neem dan contact met ons op . Groet, Tele2" dus gaat deze jongen maandag avond 18:05 het modem pakket aansluiten ..... en er bleek geen verbinding te zijn, dus ik tele2 bellen na 20 min in de wacht te hebben gestaan word mij verteld dat ze mij niet kunnen helpen omdat de Fiberspeed helpdesk gesloten is :? .

de volgende dag heb ik op mijn werk nogmaals contact opgenomen met een helpdesk van Tele2 en er werd mij vertel dat het waarschijnlijk aan mijn isra punt lag en daarom hebben wij een afspraak gemaakt dat er die donderdag iemand voor langs zou komen om de aansluiting te controleren en te repareren indien nodig, aangezien ik 5*8 werk kan ik niet hiervoor zomaar tijd maken dus heb ik een kennis verzocht om bij ons thuis op de monteur te wachten. er was een monteur geweest die dus mijn isra punt heeft kapot gemaakt omdat de schroefjes niet los wouden... dus knoopt meneer er een kabeltje van een meter aan en plakt het vast met tape.. lijkt mij niet echt professioneel.

het isra punt staat midden in onze woonkamer en heeft het altijd met online goed gewerkt.

mooi zo'n gat in de muur waar een kabeltje uit komt lopen. later word ik terug gebeld door iemand van Tele2 die mij vertelt dat het probleem bij KPN ligt en dat KPN dit binnen 3 werkdagen zal afhandelen. zaterdag avond rond de klok van 20:30 uur word ik gebeld door tele2 dat er verbinding zou moeten zijn aangezien KPN de storing verholpen zou hebben, waarbij ik deze meneer moest teleurstellen dat er nogsteeds geen internet verbinding was. tevens heb ik ook deze meneer verteld dat ik het zeer onprofessioneel vind hoe de isra punt word achter gelaten waarop mij netjes word beloofd dat er dinsdag (vandaag dus) een monteur zal langskomen om de isra te herstellen, de afspraak was gemaakt voor dinsdag 26-10-2010 in de ochtend, maar de monteur was er pas om 14:00 uur.... de aanwezige monteur monteert gewoon de kapot gemaakte onderdelen weer terug en verteld mijn vrouw dat het probleem bij KPN ligt. (HOE BEDOEL VAN HET KASTJE NAAR DE MUUR).

nogmaals contact opgenomen met Tele2, de medewerker die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat zijn collega mij binnen enkele minuten terug zou bellen, en dat is ook gebeurt. ik moet echt eerlijk zeggen dat ik niks tegen de helpdesk heb hoor want zij hebben mij echt goed\vriendelijk geholpen maar ik zit nog steeds zonder internet verbinding en inmiddels zijn we 10 dagen verder. nu zou het probleem dus aan de wijk centrale liggen en waarschijnlijk zou het eind deze week pas werken...... ik hoop dat we op z'n minst in de buurt komen van de 60mbit dat zal een beetje de pijn verzachten (denk ik) als het werkt natuurlijk, want met online haalden we makkelijk de 20mbit in Veenendaal.

Beste Tele2, jammer dat het zo verloopt maat ik begin hier ontzettend van te balen!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Musti85,

Het spijt me om te lezen dat je problemen hebt met de aansluiting en het ISRA punt. Ik wil dit voor je uitzoeken. Zou je je postcode, huisnummer en/of klantnummer willen sturen naar [email protected] o.v.v. Musti85/Tros Radar? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Musti85,

Bedankt voor je gegevens! Ik ga dit voor je uitzoeken en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

Beste Daniëlle,

vanochtend na een ruzie met mn vrouw die dacht dat ik de oorzaak van dit probleem zou zijn ;-) (ik kan er NOG om lachen maar goed) heeft ze gebeld met jullie en eerst werd ze doorverbonden door een medewerkster daar een computer die om onze gegevens vroeg maar deze hangt vervolgens op...

Meteen daarna belt ze nog een keer en spreekt ze een andere meneer die nu contact heeft gelegd met KPN.

Enkele minuten nadat ze heeft opgehangen word ze terug gebeld door KPN om een afspraak te maken voor een monteur waarop mijn vrouw vraagt "waarom beloven jullie dinsdag dat jullie contact met ons zouden opnemen en vervolgens horen we niks meer van jullie" waarop de medewerkster van KPN antwoord "Mevrouw dit is de eerste melding die wij voor u van Tele2 hebben ontvangen" HUH!?!?!?! afijn nu is er een afspraak gemaakt met KPN dat ze tussen 16:00 en 18:00 uur langs komen.

Hieronder vind u nog een afbeelding van onze ISRA punt, het wandcontactdoos doos is kapot gemaakt, zowel het binnenwerk als het buitenwerk hiervan. Dinsdag was dus de 2e monteur geweest die dit zou repareren door de kapot gemaakte onderdelen zou vervangen, maar helaas deze meneer had geen onderdelen mee (Waarom kom je dan doen? denk ik dan bij me zelf). het enige wat deze meneer heeft gedaan is, hij heeft de ader paren omgewisseld van Oranje\wil naar blauw\rood.

Er word beweert dat er signaal zou zijn op blauw\rood. ik kan u garanderen dat hier nog GEEN line sync op staat. ten eerste het heeft altijd met oranje\wit gewerkt met online en daarvoor met Direct ADSL van KPN en nu opeens niet meer.

Hieronder ff kort mijn ervaring;
Oranje\wil: vDSL lampje knippert. Er is iets gevonden aan de andere kant.
Blauw\rood: vDSL lampje knippert niet meer, hmm geen linesync?

Afbeelding

Onder dat gat ziet u een kabelgoot lopen, deze heb ik zelf geplaatst omdat ik het niet prettig vind dat de modem zo daar in de woonkamer ligt dus had ik een kabel goot gemaakt waar een RJ11 kabel van 1,5 meter doorheen loopt naar de bergkast. tot dat er een verbinding is zal deze verlenging niet gebruikt worden aangezien er meestal word gevraagd of het modem rechtstreeks op het isra punt is aangesloten..

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

De meneer van KPN loopt net de deur uit, conclusie: de ader paren Oranje\wit zijn de ader paren waar het signaal overheen zou moeten komen en de enige ader paren waar "leven" op is.

de Wijk centrale is gecontroleerd en de verdelerkast is gecontroleerd beide geven geen problemen aan. meneer gaf zelf ookal aan dat het probleem echt bij Tele2 ligt. de aders zijn op beide plaatsten doorgemeten met een pieper en beide geven aan dat er geen problemen zijn met de lijnen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door tiptoo »

dat geintje flikken ze vaker elkaar de schuld geven dingen doen die niet kloppen en uiteindelijk komt het toch bij de provider weer terug, succes met dit gedoe.

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

bel ik net met Tele2 om te vragen wat er nou verder gaat gebeuren aangezien KPN aangeeft dat het probleem echt bij Tele2 ligt krijg ik een antwoord, "Meneer u word 1 november terug gebeld!" dus ik zeg dan op mijn beurt "wilt u mij nu vertellen dat ik NOG een weekend zonder verbinding zit?" en ja hoor weer een weekend zonder verbinding. WAAR BEN IK OOIT AAN BEGONNEN! zegt de meneer van de helpdesk ook nog eens dat ze een MAAND de tijd hebben om het product op te leveren... en als ik toch van Tele2 af zou willen dan zou ik het moeten afkopen... MENSEN IK HEB NIET EENS EEN SECONDE VERBINDING MET HET INTERNET GEHAD!!!!

Tele2 het geduld is op! Ik hoop dat jullie ervan bewust zijn dat één slechte reactie van een klant, jullie honderden andere klanten kan kosten! En zeker de reactie van een Techneut! in een jaar tijd zijn er door mijn aanbeveling meer als 20 mensen overgestapt naar Online die er nog steeds plezier van hebben. deze mensen gaan dit ook aan andere mensen aanbevelen.
ik zal zeker jullie aan mijn klanten\vrienden aanbevelen! NOT!!!!

Hieronder een deel uit de service bon van KPN:
Omschrijving Service rapport
Apparatuurcode: 6900 niet opgelost
Aard storing: fout in telco domein
Bijzonderheden: Sync niet aanwezig
Service vorm: Adhoc

nou na deze negatieve reactie heb ik ook nog een positieve reactie; namelijk KPN heeft netjes mijn ISRA wand contact doos gerepareerd.
Afbeelding

Klasse KPN!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Musti85,

Het spijt me om te lezen dat je probleem nog niet opgelost is, mijn excuses hiervoor. Ik heb je storing nog in behandeling en ik neem hierover contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

esjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 13:02

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door esjuh »

hallo Musti

dat ze het "jammer vinden dat het nog steeds niet is verholpen" zal je nog wel een paar keer horen.
tele 2 is samen gegaan met versatel (ofwel, versahel)
ik ben van beide niet te spreken, alles gaat langs elkaar heen, de ene weet niet wat een ander daar met de klant besspreekt.
later zouden dingen weer niet mogelijk zijn, maar dat weet de andere medewerker dan weer niet?!?!

ik ben met alles nu bij kpn, en ik ben echt heel erg tevreden.
als ik een probleem heb met internet of tv, kan ik savonds tot 10 uur bellen, en zelfs als ze meer tijd nodig hebben dus na 10 uur, gaan ze gewoon door tot het verholpen is!

en is het iets wat niet gelijk verholpen kan worden, word er wel gewerkt aan een oplossing. zonder extra kosten en zeker binnen 1 week!

das pas service!
veel sterkte met opzeggen!! (een ander drama van tele2 - versahell!)

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

Beste Esjuh,

bedankt voor je tip, Volgens mij had ik bij het aanvragen van deze abbo mn verstand ergens zitten waar de zon nooit schijnt maar goed.

gister avond word ik gebeld door de "Technische dienst" het nog ens wou inwrijven dat er pas maandag een monteur ingepland zou worden.... ik heb echt totaal geen woorden voor die gasten. echt niet!

vervolgens had ik de vraag "Wie is toch die Danielle" aan de medewerker van Tele2 gesteld en wat denk je dat ik voor antwoord krijg "Meneer, Dat is een afdeling die alle klachten op foras beandwoorden." mijn antwoord was daarom ..... (spraakloos)

Beste !!AFDELING!! Danielle, doe niet alsof je "EEN" persoon bent en dat je dingen persoonlijk voor mensen op zult pakken. en als JULLIE als AFDELING "Danielle" iets beloven, kom dat dan ook na!!! met sorrie of het spijt ons praatjes los je niks op. er moet nogsteeds contact met mij opgenomen worden door deze beste Danielle... ben ik nou echt zo'n bijzonder geval? of is jullie service nou zo SUPPER slecht!

Beste Lezers van deze topic, ik beloof iedere handeling van Tele2 hier op deze topic te posten... uiteraard kunnen er ook mensen zijn die juist goede ervaringen hebben met Tele2 maar geloof mij die zijn zeker in de minderheid...

Rutger12
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 13:37

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Rutger12 »

Beste Musti,

Het is jammer dat je niet even van te voren op internet gezocht hebt voor meer informatie over Tele2.
Want dan was je wel tot de conclusie gekomen om geen Tele2 abbo af te sluiten....
Helaas is dit voor jou nu te laat, hopelijk nog niet helemaal te laat. Voor mij helaas wel, want wij zitten vast aan een contract van 2 jaar. Of we kunnen die afkopen voor een paar honderd euro....
Als ik je een tip mag geven zeg zo snel mogelijk je contract op. Hun kunnen jou nog steeds geen normale verbinding geven, dus voldoen ze niet aan de voorwaarden van hun contract.
Als je hier te lang mee wacht ben je straks ook te laat...
Succes er mee

esjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 13:02

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door esjuh »

hallo

over niet nakomen van hun kant, maakt niets uit, tenminste bij "klantenservice?!".
bij ons was toen een "case" aangemaakt (meerdere, t duurde namelijk ook al een tijdje, wel voor het zelfde probleem overigens!!) je heb getekend en je heb maar te betalen ook al heb je niet waar je dan voor moet betalen!

als ik nog aan meneer tuinman denk van "opzeggingen" krijg ik weer hartkloppingen en komt het stoom weer uit mijn oren! (deze was van versahel trouwens)

wij wilde toen iemand spreken van hogerop, wat volgens hun dus ook niet mogelijk was.
wat wij toen gedaan hebben is het telefoonnummer draaien van versahel maar de laatste 2 nummers iedere keer anders, dus kregen we iedere keer een andere afdeling.
dit hebben we zio vaak gedaan totdat we een "hoge pief" daar te pakken hebben gekregen.
daar hebben we het hele verhaal uitgelegd, en hoe de "service dienst" daar werkt.

toen hebben we het eindelijk op kunnen zeggen.
daarna natuurlijk!!! ook weer de nodige problemen met rekeningen die ze stuurde met name voor bellen?!??! dát was nou net één van de vele dingen dat nooit gewerkt heeft.

ik wens je veel sterkte met opzeggen.
enne .... Denk aan je hart!! :?

esjuh

Rutger12
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 13:37

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Rutger12 »

Tja dat is inderdaad de macht van dit soort bedrijven!
En dat weten hun ook tov de consument.
Mijn advies zou zijn;
Consuwijzer
Hier kan je gratis advies vragen per telefoon, en hun weten alles
over je rechten en plichten. En helpen je evt met vervolg stappen.

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

@Rutger12: nou het fijt dat ik nu in de pure zit met tele2 is gewoon mijn eigen schuld, want ik heb zeker van tevoren een onderzoek gedaan en heb daarbij ook een aantal reacties van mensen gelezen die negatieve ervaringen hebben met tele2 maar goed dit las ik ook over Online waar ik 2 jaar lang zeer goed over te spreken was. dus dacht ik "Ach ja, dat overkomt mij toch niet..........." dus wel.

lourenssenm
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 12:01

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door lourenssenm »

Ik klaag niet zo snel over diensten maar ik kan u melden dat bij mij ook hetzelfde probleem speelt.

Sinds 2008 ben ik altijd een tevreden klant geweest bij Tele2 totdat ik Fiberspeed bestelde.
De verbinding was al "opgeleverd" voordat het modem door TNT Post bezorgd is. Ik vroeg me al af hoe ze dit konden testen al lag het modem wel de zelfde avond (30 sept) op het postkantoor klaar.

Kwam thuis met modem de verbinding van 20 MB was al weg en de telefoonlijn deed niks meer.

Direct heb ik het Modem aangesloten en vervolgens werkte alleen de telefoon maar geen internet.
Hierop direct Tele2 gebeld waar mij verteld werd dat de activatie 1 dag kan duren.
Oke dacht ik en dus hing ik zaterdag weer aan de telefoon. Hier kreeg ik te horen dat de afdeling Fiberspeed in het weekend gesloten was.

Maandag weer gebeld(vanaf mijn werk) daar werd me verteld dat alles moet werken (helpdesk is maar tot 17:30 open) Ik ben NOOIT voor 19:00 u thuis en dus 's-avonds checken, modem gerest, niks......
Het modem krijgt een IP adres, status connected maar een simpele website opvragen lukt niet.

De rest van de week iedere dag gebeld (minimaal 30 minuten in de wacht gezeten).
Reactie sorry, gaan we regelen
woensdag kreeg ik een voorstel voor een monteur en aan de voorgaande post te zien was het goed dat ik niet in staat was om iemand thuis te laten zijn voor een monteur en dat ik deze afgewezen had. Ook omdat op mijn modem alle lampjes groen waren en naar mijn gevoel en technische beroeps-achtergrond de verstoring in de configuratie bij tele2 zou moeten zitten.
Na 1 week lang iedere dag bellen (minimaal 15 minuten wachten) bepaalde zij dat ik eerst terug moest naar 20 MB en dan opnieuw naar Fiberspeed omgezet moest worden en dat dit de ENIGE oplossing is.(inmiddels werkte de telefoon ook niet meer)
Nu zat ik al sinds 30 september zonder internet en mij werd verteld dat ik tot 25 oktober moest wachten totdat ik weer aangesloten zou zijn.

Dus na bijna een maand zonder internet & telefoon had ik mijn oude snelheid terug maar wel met een volledige factuur waarbij ik moest betalen voor 50 MB.
Vandaag weer gebeld (in het weekend kan je toch niemand bereiken die iets kan).
Daar werd mij verteld dat dit een fout was en gecrediteerd zou worden maarja men wist toch al dat ik geen internet had. Daarna zouden ze me doorverbinden naar de Fiberspeed afdeling (16 minuten wachten).

Terwijl ik voor de Fiberspeed afdeling in de wacht stond heb ik via mijn bank de automatische afschrijving maar vast teruggedraaid welke ze wel al op 25 oktober hadden geïncasseerd.
Eenmaal verbonden met de Fiberspeed afdeling kreeg ik te horen dat de gehele procedure weer opnieuw gaat beginnen.

Ik weet niet 100% zeker of ik in mijn recht staat maar ik heb hen wel de mededeling gegeven dat ik iedere betaling zal blokkeren tot dat alles werkt. Mij werd toen verteld dat dit niet toegestaan is…… Maarja het is niet mijn fout. Ik kan niet zomaar onder mijn contract uit en omdat het Tele2 gelukt is mijn vertrouwen van 120% (ik raadde het eerst aan bij vrienden) naar -20% Nu voel ik me voor schut staan bij de mensen die ik het in het verleden verteld heb. Ondertussen ga ik me toch maar alvast oriënteren naar andere providers. Volgens mij moet ik toch onder dit contract uit kunnen aangezien Tele2 de verplichtingen bij hen niet nakomt. Nu word mij verteld dat ik toch 20 MB heb weer……. Tjah ik heb een contract voor 60 MB wat niet nagekomen word en NIET voor 20 Mb.

Ik ben ten einde raad en zelfs bang dat zodra Fiberspeed weer opgeleverd zou met dezelfde problemen opnieuw.

Bij mijn ouders en vrienden loopt binnenkort hun 1 jarige contract af en voor hen ben ik alvast aan het oriënteren naar andere aanbieders al is de berichtgeving over andere providers ook niet veel beter. Misschien had ik toch maar bij XS4all moeten blijven. Mijn ouders hebben hiervoor het contract al klaarliggen om weer over te stappen.

Heel vervelend is dan ook nog aan het eind van ieder gesprek de vraag te horen: “Kan ik verder nog iets anders voor u doen?”

Helemaal schandalig is dat mij verteld word dat ik de enige ben met problemen en schokkend is dat ik nu bij deze site helaas anders constateer.

Tele2 Liegt, bedriegt tegen de klanten om ze daarna nog gewoon uit te lachen.

Ik heb het dossier al klaarliggen voor de rechtsbijstand dus laat de deurwaarders maar komen voor die rekeningen die ik niet ga betalen.

Ik hoop dat meer mensen zich hier melden met de problemen die zij ondervinden.

Met vriendelijke groet,

Maikel Lourenssen

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

zojuist contact gehad met Tele2, er zou vandaag of morgen een monteur richting onze wijk centrale gestuurd worden om het probleem te verhelpen. waarschijnlijk zou ik daarna verbinding moeten hebben. maar goed, fingers crossed!

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

nog steeds geen verbinding.........

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

Gister avond werd ik weer gebeld door Tele2 "er word morgen (woensdag) een field engineer langs gestuurd." mijn antwoord hierop was "dat zou maandag UITERLIJK dinsdag gebeuren in eerste instantie maat!" Nog een dag opgeofferd aan de schande van Tele2

Musti85
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:25

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door Musti85 »

Gister ochtend nadat ik weer geen verbinding had heb ik stipt op 08:00 uur gebeld met de helpdesk, er bleek dat er een monteur was geweest en had geconstateerd dan de storing aan de zijde van KPN lag.

ik heb het abbonament opgezegd. ik ben er helemaal klaar mee. zelfs de medewerker van Tele2 raade mij aan om het abbonament ongedaan te maken. deze vriendelijk meneer heeft mij meteen doorverbonden met de financiele afdeling om mijn gemaakte kosten te laten crediteren en het abbonament ongedaan te laten maken.

17 nov. ben ik van Tele2 af en vanaf 23 nov ben ik weer op het net met Online.nl

exmedewerkertele2
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2010 01:11

Re: Tele2 Fiberspeed

Ongelezen bericht door exmedewerkertele2 »

Doe net als youp van het Hek............. Twitteren
Dit is blijkbaar het enige wat helpt

Gesloten