LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
martijn68
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 12:50

Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door martijn68 »

Al drie maanden ben ik met telfort bezich om te smtp-en via m'n eigen domein. Dit heeft altijd gewerkt en plotseling niet meer.
Ik heb uitgebried de 550 melding gerapporteerd.
de helpdesk was druk, dus na 10 werkendagen extra krijg ik een standaard antwoord... men verdiept zich niet eens in de vraag?!
ik weer gereageerd.. weer 10 extra wachten krijg ik weer een standaard antwoord!!!
ik bellen... 3 x door verbonden.. eindelijk iemand die luitert.. lijkt.. beloofd me 17,50 terug te betalen..
na een maand.. geen 17,50 en geen hulp..
ik weer bellen, klacht in gediend.. zou binnen 5 dagen wat horen...
niks dus!!!! ikke bellen. blijkt de hele call te zijn gesloten!!!!!!!!!!!!
weer een klacht in gediend... beloofd men 25 euro terug te storten en ik zou gebeld worden... weer niks
ik bellen, van die 17,50 wist men niks.. en de klachten die ik hda gemeld waren verwijderd.. dat kom men zien/! WAAAAATT verwijderd?!
Gisteren zou ik weer worden gebeld... weer geen geen reactie!
ik ben er wel zo klaar mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste mensen... GA NIET NAAR TELFORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zo, dat wou ik even kwijt..
@telfort: klachtnr 10090800068
hopenlijk lost dit mijn probleem op!
schande gewoon dat het zo ver moet komen!!!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

550 (relay not permitted) is bijna altijd het resultaat van een mislukte SENDER VRFY van onze SMTP server naar uw domeinnaam. Deze vraagt aan uw domeinnaam of het [email protected] een bestaande mailbox is.
Krijgt onze mailserver daar een onjuist of geen antwoord op terug dan wordt u mail niet verzonden en krijgt u een 550 melding terug.

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht om de status van de toegezegde vergoedingen na te kijken. Die zullen we uiteraard wel gewoon uitbetalen want afspraak is afspraak.

Graag ontvang ik ook het afzender adres en de geadresseerde om te controleren of het inderdaad op SENDER VRFY misloopt. Is dit het geval dan kunt u bij uw webhoster deze instellingen aan laten passen.

Hugo

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door dusus »

beste,

heb je een forward ingesteld op je email?

waarom kijk je niet eens naar een goedkope website hoster zoals webreus? dan ben je er van af dat instellingen of voorwaarden gewijzigd worden.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@martijn68,

Ik heb uw afzender en geadresseerde inmiddels via PB ontvangen en dit bevestigd mijn vermoeden. Uw mailbox op het n****rt.com domein kan door onze mailserver niet als geldig geverifieerd worden. Dit is een belangrijke maatregel om een grote hoeveelheid smam tegen te houden en het is zeer gemakkelijk als hostingpartij om hier aan te voldoen. Aan ons mailplatform is in die zin al een aantal jaar niets gewijzigd dus dit probleem dient u voor te leggen bij de hostingpartij van n****rt.com.

Zie hier het antwoord van onze mailserver:

Code: Selecteer alles

Response:
220 mail-smtp-00.tiscali.nl ESMTP at your service.
helo pool2.tiscali.nl
250 mail-smtp-00.tiscali.nl Hello pool2.tiscali.nl [195.241.5.2]
mail from: <jm****en@n****rt.com>
550-Callback setup failed while verifying
From address rejected.
Via een @telfort/@tiscali/@12move/@worldonline of correct geconfigureerd adres van een extern domein had u al deze tijd probleemloos mail kunnen versturen via smtp.telfort.nl. De vergoeding die u eist voor een aantal maanden niet kunnen mailen kan ik u daarom echt niet geven.

Wel wil ik u voor de moeite tegemoet komen in de kosten voor het bellen naar onze klantenservice. Kunt u mij voorzien van een kopie factuur van uw telefoon?

Hugo

Edit: domeinnaam nog verder gemaskeerd.
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 21 sep 2010 11:34, 3 keer totaal gewijzigd.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Telfort webcare schreef:
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht om de status van de toegezegde vergoedingen na te kijken. Die zullen we uiteraard wel gewoon uitbetalen want afspraak is afspraak.
Via een @telfort/@tiscali/@12move/@worldonline of correct geconfigureerd adres van een extern domein had u al deze tijd probleemloos mail kunnen versturen via smtp.telfort.nl. De vergoeding die u eist voor een aantal maanden niet kunnen mailen kan ik u daarom echt niet geven.

Wel wil ik u voor de moeite tegemoet komen in de kosten voor het bellen naar onze klantenservice. Kunt u mij voorzien van een kopie factuur van uw telefoon?

Hugo
Blijkbaar is want afspraak is afspraak toch geen afspraak bij Telfort.
Misschien wordt het tijd om eens aan klantenservice te doen, dan had TS meteen kunnen vernemen wat er aan de hand was, en had de "klantenservice" ook geen afspraken gemaakt die zij uiteindelijk toch niet nakomen.

martijn68
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 12:50

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door martijn68 »

dank je Miss Tascha voor de bijval. Dat is precies wat ik bedoel!!
Ben al 3 maand bezig voor een dergelijk antwoord! Uren bellen, slappe standaard antwoorden, toezeggingen etc.
Pas als de boel op internet komt neemt men de klacht serieus... de klant echter niet, die wordt afgeserveeerd.
Had ik dit antwoord direct gehad dan had ik toen maatregelen kunnen treffen!
Ik wil vergoeding over de periode tot het moment dat deze zo genaamde oplossing gegeven is. Dat is drie maand. Redelijk toch?
Hugo wat is hierop jou antwoord?

martijn

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik ga 40 euro aan onkosten/telefoonkosten crediteren.

Even voor de duidelijkheid: Een probleem als de uwe wordt veroorzaakt door instellingen bij uw webhoster, hier heeft Telfort geen invloed op.
Zoals ik al zei had u al deze maanden prima kunnen mailen met een domein met correct geconfigureerd afzender adres of eigen Telfort adres. Dit is de reden dat er verder geen abonnementskosten gecrediteerd worden.
De diensten die wij u horen te leveren voor uw abonnementsgeld zijn een goed werkende internet/telefoon verbinding en de mogelijkheid te kunnen mailen met uw @Telfort e-mailadres en dit hebben wij geleverd.

Mijn advies aan u: Maak een ticket een bij uw webhoster, vermeld daarin de uitgaande mailserver die u gebruikt (smtp.telfort.nl) en het stukje antwoord van onze mailserver wat ik u heb gegeven. Dit moet ruim voldoende zijn om uw probleem op te lossen.

Hugo

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door dusus »

ik denk dat hier niet (alleen) iets niet-goed zit bij die andere hoster. Van KPN (en vermoedelijk ook dochter Telfort) is bekend dat ze SMTP poort 25 blokkeren. Dat doen ze al jaren om mailen via een concurrent tegen te gaan, en daardoor kan je dan niet vanuit een ADSL verbinding van het KPN netwerk je mail via je eigen mailserver bij je eigen hoster versturen.

Sommige hosters, zoals Webreus.nl , kennen dit probleem, en hebben andere poorten erbij beschikbaar gesteld, zodat je in plaats van poort 25 op poort 2500 of zo kunt mailen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@dusus,

Telfort blokkeert op het gehele netwerk GEEN inkomende en uitgaande TCP/UDP poorten.

Uw insinuaties dat Telfort poort 25 blokkeert om te voorkomen dat klanten via een 3e partij kunnen mailen zijn volledig uit de lucht gegrepen. Dat we een KPN dochter zijn betekend niet dat we ook het mailplatform delen.

Als u via onze eigen smtp server mail wilt versturen dan zijn de twee belangrijkste aandachtspunten:
  • Uw IP moet in de Telfort IP-range zitten
  • Het afzender adres dient verifieerbaar te zijn via het SENDER VRFY commando.
Maar u bent er ook geheel vrij in om een willekeurige mailserver van een 3e partij te gebruiken op poort 25.

Hugo

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door dusus »

@ telfortwebcare

Dank u voor uw toelichting en stelling dat u op uw netwerk geen poorten blokkeert.

Ik insinueerde niet, maar stelde alleen dat het probleem aan beide kanten kan zitten. En ik noem(de) als voorbeeld dat KPN in het netwerk poort 25 blokkeert. Zoals ik ook als voorbeeld kan noemen dat T-Mobile's Online in hun ADSL-netwerk poort 5060 blokkeert (zodat het bellen met een alternatieve SIP-provider niet makkelijk lukt).

Maar nu u zo duidelijk stelt dat u geen poorten blokkeert, zou het dus ook zo kunnen zijn dat u ook poort 5060 heeft open staan, en is het voor Voip-gebruikers interessant om - als dit waar is - een breedbandabonnement bij Telfort af te sluiten.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Geen probleem :)
Wij hebben ons eigen VoIP platform ook op 5060 draaien maar het is geen enkel probleem om deze dienst ook van een andere aanbieder af te nemen. We houden onze modems ook volledig configureerbaar voor de klant dus er kunnen ook SIP accounts van andere aanbieders (voipbuster e.d.) ingesteld worden.

Hugo

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Telfort webcare schreef:Ik ga 40 euro aan onkosten/telefoonkosten crediteren.

Even voor de duidelijkheid: Een probleem als de uwe wordt veroorzaakt door instellingen bij uw webhoster, hier heeft Telfort geen invloed op.
Zoals ik al zei had u al deze maanden prima kunnen mailen met een domein met correct geconfigureerd afzender adres of eigen Telfort adres. Dit is de reden dat er verder geen abonnementskosten gecrediteerd worden.
De diensten die wij u horen te leveren voor uw abonnementsgeld zijn een goed werkende internet/telefoon verbinding en de mogelijkheid te kunnen mailen met uw @Telfort e-mailadres en dit hebben wij geleverd.

Mijn advies aan u: Maak een ticket een bij uw webhoster, vermeld daarin de uitgaande mailserver die u gebruikt (smtp.telfort.nl) en het stukje antwoord van onze mailserver wat ik u heb gegeven. Dit moet ruim voldoende zijn om uw probleem op te lossen.

Hugo
En ik blijf er bij, dat als Telfort een echte klantenservice heeft, dit antwoord meteen gegeven had kunnen worden.

Maar néé, ondanks dat het een fout van TS was, heeft niemand van die klantenservice dit antwoord gewoon kunnen geven en in plaats daarvan loze beloften gedaan. Dit achteraf oplossen is echter naar mijn mening geen echte oplossing. Wat gebeurt er met de klanten die hier niet klagen maar door jullie "helpdesk" van het kastje naar de muur worden gestuurd?? Misschien is het een idee om de basis eens een keer op orde te krijgen.
Daarom: Hugo, stuur eens een van je managers hier naar het forum, kunnen ze nog eens wat van leren, en dan hoef jij niet alle troep op te ruimen.

Ik vind het uiteindelijk wel mooi dat er toch duidelijkheid en een compensatie is gekomen.

best_g
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2010 15:47

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door best_g »

Hugo,

toch vind ik het erg bijzonder. Jij zegt dat er geen wijzigingen zijn doorgevoerd.

Toch draai ik al een tijd hmailserver op een server thuis. Deze software heeft niet de optie om vrfy te beantwoorden. Toch werkte deze server prima, tot voor kort. Nu heb ik hetzelfde probleem als de TS, en ben ik genoodzaakt andere software aan te schaffen.

Ik geloof dan ook niet dat je de waarheid spreekt. VRFY commando ondersteuning was voorheen niet noodzakelijk om de smtp server van telfort/tiscali als mail relay te gebruiken.

Dus maak het maar snel goed met euro's voor de TS, voordat blijkt dat je ook daar niet de waarheid over spreekt.

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Telfort A-sociaal !! Klachten worden gewoon verwijderd!!!!

Ongelezen bericht door Puter »

Ik wilde overstappen naar Telfort maar kreeg zulke domme antwoorden van de helpdesk en ik las zoveel negatiefs dat ik de overstap annuleerde en bij het vertrouwde XS4ALL blijf.
Ze wisten niet wat een Fritzbox was en ook niet of je meerdere VOIP nummers in je box kon plaatsen, ook al geen vast IP nummer, helpdesk 30 cent per minuut, geen virus scanner kado, spamfilter zal ook wel niet aanwezig zijn. etc.
Op e-mail vragen aan de helpdesk over gsm kreeg ik geen reactie.
Het geeft me een goed gevoel dat ik deze beslissing nam.

Gesloten