| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1500euro teveel betaald aan Essent!
1500euro teveel betaald aan Essent!
Omdat ik destijds ben verhuisd naar mijn huidige woning(en geen eindafrekening heb gevraagd) waren de voorschotten aanzienlijk hoog. Deze heb ik braaf betaald, met het vooruitzicht dat ik een bedrag terug zou krijgen.
Begin Februari heb ik van Essent mijn jaarafrekening van gas/elecktra gekregen.
Dit bedrag heb ik naast alle betalingen gelegd die ik het het jaar 2009/2010 heb gedaan, hierbij kwam ik tot de conclusie dat ik +- 1500euro teveel heb betaald die ik niet heb teruggekregen. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met Essent, aangetekende brieven verstuurd. Uiteindelijk kan nog steeds niemand mij vertellen waar dit bedrag gebleven is.
Van een medewerker heb ik begrepen dat Essent onlangs het computersysteem heeft vervangen waardoor ze twee verschillende systemen hebben, dit zou een reden kunnen zijn waarom de bedragen niet terug te vinden zijn.
In het forum heb ik vaker gelezen dat het nog wel eens wilt helpen om een klacht bij de geschillencommissie in te dienen, zou dit bij een dergelijke klacht zin hebben?
Op de website staan kosten vermeld tussen de 25,- en 125euro heeft iemand hier ervaring mee? De volgende stap zou een rechtzaak zijn maar dan ben ik qua kosten nog verder van huis.
Mvg Sam
Begin Februari heb ik van Essent mijn jaarafrekening van gas/elecktra gekregen.
Dit bedrag heb ik naast alle betalingen gelegd die ik het het jaar 2009/2010 heb gedaan, hierbij kwam ik tot de conclusie dat ik +- 1500euro teveel heb betaald die ik niet heb teruggekregen. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met Essent, aangetekende brieven verstuurd. Uiteindelijk kan nog steeds niemand mij vertellen waar dit bedrag gebleven is.
Van een medewerker heb ik begrepen dat Essent onlangs het computersysteem heeft vervangen waardoor ze twee verschillende systemen hebben, dit zou een reden kunnen zijn waarom de bedragen niet terug te vinden zijn.
In het forum heb ik vaker gelezen dat het nog wel eens wilt helpen om een klacht bij de geschillencommissie in te dienen, zou dit bij een dergelijke klacht zin hebben?
Op de website staan kosten vermeld tussen de 25,- en 125euro heeft iemand hier ervaring mee? De volgende stap zou een rechtzaak zijn maar dan ben ik qua kosten nog verder van huis.
Mvg Sam
Re: 1500euro teveel betaald aan Essent!
Het is toch heel simpel :
eindstand - beginstand = verbruik
verbruik x tarief = bedrag.
Je noteert de meterstanden toch wel wanneer je verhuist ?
eindstand - beginstand = verbruik
verbruik x tarief = bedrag.
Je noteert de meterstanden toch wel wanneer je verhuist ?
Als u gaat verhuizen wordt er altijd een eindafrekening gemaakt u dient wel de eindstanden door te geven, kosten worden dan verrekent. Op het nieuwe adres worden de beginstanden genoteerd en het voorschot wordt bij benadering vastgesteld. U stelt verder 1500 euro teveel betaald te hebben, is dat voor het oude of nieuwe adres?
Dus als ik het goed begrijp hebt u een woning verlaten, geen eindstanden genoteerd, het contract door laten lopen en een nieuwe woning betrokken. En nu heeft u berekend dat u teveel betaald heeft, maar u heeft geen eindstanden doorgegeven aan Essent. Als dit zo is dan heeft Essent toch geen fout gemaakt? Of mis ik iets?
Voor de nieuwe woning heeft u ook een contract afgesloten, dat ging op de dag dat u de woning huurt of heeft gekocht. U heeft dus 2 contracten.
Voor de nieuwe woning heeft u ook een contract afgesloten, dat ging op de dag dat u de woning huurt of heeft gekocht. U heeft dus 2 contracten.
-
forumessent
Beste SamB,
In uw bericht van 2 november op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw eindafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 2 november op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw eindafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
-
CaptainSlow
Werk genoeg voor de "onder het kleed veeg brigade" van Essent, op dit moment gaan de bovenste 10 topics in dit forum allemaal over Essentforumessent schreef:Beste SamB,
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
En zo moet Essent weer opdraaien voor de nalatigheid van een klant, ben blij dat ik niet bij een helpdesk werk.
Hmm ik lees nu dat het misschien wat raar geformuleerd is...
Ik heb niet mijn oude meterstanden door laten lopen. ik ben naar een nieuwe woning verhuisd. vrij hoge voorschotten betaald het hele jaar door,deze toch betaald. Ik heb van essent de jaarafreking gekregen van 2009/2010 van gas en elektra. 1400euro totale kosten inc btw etc. Ik heb de voorschotten die ik heb betaald van mijn bankreking opgeteld daarbij kom ik uit op 2900euro totaal betaald aan essent gedurende het jaar.
2900 - 1400= 1500euro aan betaalde voorschotten die niet in de jaarrekeng terug te zien zijn.
Ik heb niet mijn oude meterstanden door laten lopen. ik ben naar een nieuwe woning verhuisd. vrij hoge voorschotten betaald het hele jaar door,deze toch betaald. Ik heb van essent de jaarafreking gekregen van 2009/2010 van gas en elektra. 1400euro totale kosten inc btw etc. Ik heb de voorschotten die ik heb betaald van mijn bankreking opgeteld daarbij kom ik uit op 2900euro totaal betaald aan essent gedurende het jaar.
2900 - 1400= 1500euro aan betaalde voorschotten die niet in de jaarrekeng terug te zien zijn.
En zo moet de klant weer opdraaien voor de nalatigheid van Essent, ben blij dat ik niet bij een helpdesk werk.
En zo heb ik een andere leverancier gezocht, dan hoefde ik ook niet bij de helpdesk te werken!