Beste mensen,
3 vragen:
-Kan iemand mij vertellen wat er in de oorspronkelijke voicelog van Pretium gezegd MOET zijn voordat contract geldig is?
-Geld deze voicelog eigenlijk wel voor 2 zaken tegelijk? Dus zowel voor Pretium Telecom telefonie als voor Pretiums loterijclubje/koopjeskelder/wegwerpblaadje Privilege? Of zijn er twee voicelogs?
-Als Pretium zelf aangeeft dat dit twee gescheiden clubs zijn, zegt Pretium toch eigenlijk dat de gewraakte voicelog maar voor 1 van de 2 clubs geldig kan zijn?
Of zie ik dit fout?
Gegroet,
Pruttium_teledief
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voice logs ?
Re: Voice logs ?
pruttium_teledief
In deze verwijzing staan de belangrijkste kenmerken waaraan een rechtsgeldige voicelog dient te voldoen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... stand.html
Vraag 2/3: als er in het telefonisch gesprek en met name in de voicelog zelf, alleen gesproken is over telefonie en niet over privilege, dan is de overeenkomst uiteraard niet van toepassing op privilege. Ook niet als dat later wél uitdrukkelijk in de welkomstbrief staat vermeld.
Maxiem.
In deze verwijzing staan de belangrijkste kenmerken waaraan een rechtsgeldige voicelog dient te voldoen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... stand.html
Vraag 2/3: als er in het telefonisch gesprek en met name in de voicelog zelf, alleen gesproken is over telefonie en niet over privilege, dan is de overeenkomst uiteraard niet van toepassing op privilege. Ook niet als dat later wél uitdrukkelijk in de welkomstbrief staat vermeld.
Maxiem.
-
En als je een telefoniecontract afsluit bij Pretium Telecom en vervolgens wordt er gevraagd of je gratis gebruik wilt maken van "Pretium aanbiedingen" (doelend op het loterijclubje annex de donkere koopjeskelder van meneer Niks) heb je dan een contract met Pretium BV (het loterijclubje) náást Pretium Telecom telefonie?
Pretium Telecom zegt namelijk dat dit twee geheel gescheiden clubjes zijn, en dat zouden het volgens Meneer Wet toch ook moeten zijn, of niet?
Zou Pretium mij dus twee voicelogs moeten overhandigen?
Ik zou graag weten in hoeverre deze twee gescheiden moeten zijn qua overeenkomst...
Gegroet!
Pruttium_teledief
Pretium Telecom zegt namelijk dat dit twee geheel gescheiden clubjes zijn, en dat zouden het volgens Meneer Wet toch ook moeten zijn, of niet?
Zou Pretium mij dus twee voicelogs moeten overhandigen?
Ik zou graag weten in hoeverre deze twee gescheiden moeten zijn qua overeenkomst...
Gegroet!
Pruttium_teledief
pruttium_teledief
Als dit bedrijfje tijdens het telefoongesprek vraagt of je gratis gebruik wilt gaan maken van de "aanbiedingen", dan is er geen sprake van een overeenkomst. Van een overeenkomst is alleen sprake als er een produkt of dienst wordt geleverd, waar een tegenprestatie (bijvoorbeeld de betaling van een geldsom) tegenover staat. Gratis is gratis en er is dan dus geen sprake van een tegenprestatie.
Maxiem.
Als dit bedrijfje tijdens het telefoongesprek vraagt of je gratis gebruik wilt gaan maken van de "aanbiedingen", dan is er geen sprake van een overeenkomst. Van een overeenkomst is alleen sprake als er een produkt of dienst wordt geleverd, waar een tegenprestatie (bijvoorbeeld de betaling van een geldsom) tegenover staat. Gratis is gratis en er is dan dus geen sprake van een tegenprestatie.
Maxiem.
hallo,
Begin november 2010 wordt er door pretium 80 euro afgeschreven, voor lidmaatschap pretium BV.
Sinds 2004 maken hebben wij pretium als telecom aanbieder.
Echter sinds mei 2010 zijn wij over gestapt op UPC. Dus wij nemen geen tel. diensten meer van Pretium.
Nadere informatie blijkt dat het gaat om een club waar je goedkoop producten kunt kopen, waar wij volgens hen lid van zijn geworden in november 2009 met het 1 jaar gratis lidmaatschap
Heb schriftelijk de voicelog aangevraagd, en nu komt Het:
Heb vorige week mijn voicelog kunnen horen maar daarin laat men niet de volledige voicelog horen, alleen is te horen hoe een telefoniste de gegevens doorneemt met mijn vrouw.
Op de vraag waarom ik alleen dat krijg te horen en niet het volledige gesprek, is het enige antwoord, dit is voldoende voor rechtsgeldigheid.
Pretium/privelege heeft onze gegevens allemaal. dus het kan zo maar zijn dat men mijn vrouw heeft gebeld met de vraag of de gegevens met haar mogen worden doorgenomen of alles nog klopt.
|Wat ik ook vraag ik krijg geen volledige voicelog te horen.
Heeft iemand suggesties hoe nu verder te handelen.
Groet,
Serra
Begin november 2010 wordt er door pretium 80 euro afgeschreven, voor lidmaatschap pretium BV.
Sinds 2004 maken hebben wij pretium als telecom aanbieder.
Echter sinds mei 2010 zijn wij over gestapt op UPC. Dus wij nemen geen tel. diensten meer van Pretium.
Nadere informatie blijkt dat het gaat om een club waar je goedkoop producten kunt kopen, waar wij volgens hen lid van zijn geworden in november 2009 met het 1 jaar gratis lidmaatschap
Heb schriftelijk de voicelog aangevraagd, en nu komt Het:
Heb vorige week mijn voicelog kunnen horen maar daarin laat men niet de volledige voicelog horen, alleen is te horen hoe een telefoniste de gegevens doorneemt met mijn vrouw.
Op de vraag waarom ik alleen dat krijg te horen en niet het volledige gesprek, is het enige antwoord, dit is voldoende voor rechtsgeldigheid.
Pretium/privelege heeft onze gegevens allemaal. dus het kan zo maar zijn dat men mijn vrouw heeft gebeld met de vraag of de gegevens met haar mogen worden doorgenomen of alles nog klopt.
|Wat ik ook vraag ik krijg geen volledige voicelog te horen.
Heeft iemand suggesties hoe nu verder te handelen.
Groet,
Serra
serra1
Sukses, Maxiem.
In elk geval zou ik over deze praktijk van dit bedrijfje een klacht indienen bij Consuwijzer, die dan op haar beurt de OPTA kan inschakelen. Uiteraard is het vanzelfsprekend dat je het bedrag had kunnen storneren en een selectieve blokkade had kunnen laten aanleggen door jouw bank. Schriftelijk kun je de vordering overigens betwisten op grond van dwaling. Verstuur die brief dan wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.Heeft iemand suggesties hoe nu verder te handelen.
Sukses, Maxiem.