LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEFAM

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
koemjo4
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2003 14:37

DEFAM

Ongelezen bericht door koemjo4 »

Hallo

Is er ook iemand die een effectenleasecontract heeft afgesloten
bij DEFAM FINANCIERINGEN.
Heb 17.000 euro geleend en belegd.
Restantschuld is 3125,-- Euro.
Ook ik heb de folders nog van deze geweldige misleiding.
Sterker nog ik had nu een bedrag van 39000 Euro moeten hebben na 5 jaar.
Ben begonnen met afbetalen, maar wacht met smart het hoger beroep af in de Dexia zaak en reken maar dat er meer zaken zullen volgen dan en niet alleen bij legiolease.

Jessie8080
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2003 14:06

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door Jessie8080 »

Hier exact hetzelfde en ook reeds op andere forums gelezen dat veel mensen problemen hebben met dit concept. Wat ik niet snap is dat alleen Legio Lease word aangepakt, Defam voert hetzelfde concept. Heb toendertijd een duur schoonmaak apparaat gekocht en de vertegenwoordiger heeft mij VERKEERDE informatie gegeven. Moest over 5 jaar een bedrag betalen, een gedeelte was aflossing en het overige gedeelte zouden aandelen voor worden gekocht!!!! Na 5 jaar zou het apparaat afgelost zijn en het geld wat in de aandelen zat zou PURE WINST zijn, HET KON NIET FOUT GAAN!!!! Er is nooit sprake geweest van VERLIES of de risico's. Er is mij totaal iets anders voorgespiegeld dan dat het werkelijk is. Zit dus nu ook met een behoorlijke schuld (apparaat kostte rond de 5000 gulden) ben nu 5 jaar aan het betalen (100 gulden per maand) en de aandelen zijn nu nog maar de helft waard. Na deze 5 jaar moest ik bijna 2500 euro dus geen guldens maar EURO's betalen omdat de aandelen zo gekelderd waren of ik kon kiezen voor een verlenging (2 of 5 jaar). Dat heb ik dus gedaan en heb voor een verlenging van 2 jaar gekozen, omdat ik die op IEDER moment kon stopzetten (als de aandelen weer stijgen). Met de verlenging van 5 jaar moet je afwachten wat op dat moment (dag dat contract afloopt) de aandelen waard zijn en kun je ze niet verzilveren op het moment dat je winst maakt.

Dit is net zo'n oplichtersbende als Legio Lease en ook ik ben totaal VERKEERD ingelicht door iemand die er zelf TOTAAL geen verstand van had (een vertegenwoordiger met mooie praatjes).

RADAR, neem dit OOK eens onder de loep!!!!!!! Op het internet zijn er talloze reacties te vinden van mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Met vriendelijke groet.

Jessie

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door Julika »

Help !!!!!
Ik heb mijn contract in 25.08.1998 getekend voor 5 jaar. Nu zit ik ook met 5.OOO,-- Euro. Mijn advocaat heeft de achterkant van de algemene vorrwaarden nodig. Ik heb alleen maar de voorkant van het contract met DEFAM.De folder is Super-misleidend.
Kan iemand mij de achterkant toestuuren.

[email protected]

Ik zal ook informatie doorsturen wat mijn advocaat van vind.
Ik denk hij will DEFAM aanpacken.

Groetjes

Reactie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2003 13:57

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door Reactie »

Hoi Julika,

dit is de achterkant van het contract met de algemene voorwaarden van Defam. Het is wel een contract van januari 2001. Ik weet dus niet of deze hetzelfde is als op het contract van 1998. Ik had je een mailtje gestuurd met een jpg, maar kreeg een mail terug van hotmail dat hij niet verstuurd kon worden. Vandaar nu in tekst op het forum gezet.

Groetjes


VOORWAARDEN EFFECTEN LEASE (termijnbetaling)

1. Lessor is bevoegd, indien een periode van 60 maanden na ondertekening van het leasecontract is verstreken, het rentepercentage aan te passen aan het dan bij lessor voor soortgelijke nieuwe leasecontracten geldende tarief. Indien uitdrukkelijke schriftelijke verlenging van de rentevastperiode niet wordt overeengekomen zal het leasebedrag opeisbaar zijn conform artikel 5 en zijn de artikelen 6, 7 en 8 van toepassing.
2. Het is lessee, ongeacht hetgeen omtrent de aflossing is overeengekomen, te allen tijde toegestaan tot volledig of gedeeltelijk vervroegde aflossing over te gaan. Lessee is in dit geval een eenmalige vergoeding aan lessor verschuldigd gelijk aan 0,15% van het vervroegd betaalde bedrag vermenigvuldigd met het alsdan resterend aantal maanden tot de einddatum van de rentevastperiode.

3. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, die lessor tengevolge van niet-nakoming door lessee van zijn verplichtingen heeft gemaakt, zijn voor rekening van lessee. Deze bepaling laat onverlet de bevoegdheid van de rechter om anderszins over de hoogte van de gevorderde kosten te beslissen.

4. Lessor is nimmer aansprakelijk voor wijzigingen in de koers van de effecten noch voor de hoogte van het rendement van de effecten noch voor gevolgen door wijzigingen in de (fiscale) wetgeving.

5. Het aan lessee krachtens dit leasecontract ter beschikking gestelde leasebedrag, of het nog niet afgeloste gedeelte daarvan, is onmiddellijk opeisbaar (indien lessee):
a. na in gebreke te zijn gesteld in verband met achterstalligheid van tenminste twee maanden, nalatig blijft in de nakoming van zijn verplichtingen;
b. Nederland metterwoon heeft verlaten, dan wel redelijkerwijs kan worden aangenomen dat hij binnen enkele maanden Nederland metterwoon zal verlaten;
c. surséance van betaling heeft aangevraagd of in staat van faillissement is komen te verkeren;
d. de tot zekerheid verbonden effecten heeft verduisterd;
e. aan lessor met het oog op het aangaan van het leasecontract bewust onjuiste inlichtingen heeft verstrekt van dien aard dat lessor dit leasecontract niet of niet onder dezelfde voorwaarden zou zijn aangegaan indien haar de juiste stand van zaken bekend zou zijn geweest;
f. geen gebruik maakt van het door lessor na 60 maanden gedane voorstel voor verlenging van de rentevastperiode;
g. bij beslag op de effecten;
in al welke gevallen lessee zich verplicht ervoor zorg te dragen, dat het opeisbare bedrag binnen 7 dagen, na datum van het opeisbaar worden, door lessor is ontvangen.

6. Ter keuze van lessee kan lessee per het einde van de rentevastperiode (of gedurende de looptijd):
a. de effecten laten verkopen door KBW ter betaling van al hetgeen lessee aan lessor verschuldigd is uit hoofde van dit leasecontract, hierna te noemen: 'het verschuldigde'. Lessee geeft hiervoor nu reeds opdracht aan KBW, welke verplichting KBW accepteert, de opbrengst van de verkoop van de effecten terstond na ontvangst te betalen aan lessor. Indien de opbrengst van de verkoop van de effecten het verschuldigde overtreft, zal KBW het meerdere binnen zeven werkdagen na de datum van verkoop laten bijschrijven op het (Post-)bankrekeningnummer van lessee. Indien en zover de opbrengst van de verkoop van de effecten lager is dan het verschuldigde blijft lessee het verschil schuldig aan lessor, welk verschil onmiddellijk opeisbaar is en binnen 7 dagen na het opeisbaar worden door lessor dient te zijn ontvangen;
b. het verschuldigde aan lessor betalen, In dit geval zal lessor afzien van zijn pandrecht op de effecten;
c. dit leasecontract verlengen, na schriftelijke goedkeuring door lessor en KBW, onder de alsdan geldende voorwaarden, mits het verlengingscontract door lessee op de einddatum van de rentevastperiode is ondertekend en lessor en KBW daarvan een exemplaar hebben ontvangen.
7. Lessee zal lessor uiterlijk twee weken voor de einddatum laten weten van welke keuzemogelijkheid, als bedoeld in artikel 6, hij gebruik wenst te maken. Indien lessee niet binnen de gestelde termijn reageert, zal KBW de effecten verkopen conform artikel 6a.

8. Lessee verplicht zich, indien enig opeisbaar bedrag niet volgens deze voorwaarden en/of een of meer termijnen niet op de overeengekomen vervaldagen zijn ontvangen, aan lessor een vertragingsvergoeding te betalen. Deze vertragingsvergoeding zal, voor elke dag dat lessee in verzuim is, worden berekend over het opeisbare en/of vervallen bedrag, op basis van maximaal het percentage, dat gehanteerd is bij de vaststelling' van het overeengekomen rentepercentage met ingang van de dag waarop, na ingebrekestelling, de betreffende bedragen opeisbaar en/of vervallen zijn en geschiedt in dagen nauwkeurig.

9. In geval lessee overlijdt kunnen zijn erfgenamen dit leasecontract voortzetten danwel beëindigen. In geval van beëindiging zal KBW de effecten verkopen overeenkomstig het bepaalde in artikel 6a. Indien lessee overlijdt voor het bereiken van de 65 jarige leeftijd zal lessor al hetgeen na de verkoop van effecten uit hoofde van dit leasecontract nog verschuldigd is kwijtschelden met een maximum van EUR 10.000,-. lessor zal het restant verschuldigde niet kwijtschelden indien de nabestaanden niet binnen vier weken na overlijden aan lessor een origineel uittreksel uit het register van geboorte en overlijden van de Burgerlijke Stand overleggen.
10. Lessee dient adreswijzigingen binnen vijf dagen nadat deze zijn ingegaan schriftelijk aan lessor op te geven.
11. Dit leasecontract wordt gemeld bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel.
12. Indien meerdere personen dit leasecontract als lessee ondertekenen zullen deze hoofdelijk gehouden zijn tot nakoming van alle door hen uit dit leasecontract voortvloeiende verplichtingen.
13. In geval van onenigheid tussen lessee en lessor is de administratie van lessor beslissend behoudens schriftelijk tegenbewijs.
14. Geschillen met betrekking tot dit leasecontract worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Utrecht.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door Julika »

@Reactie

Bedankt voor je Voorwarden Effekten Lease van DEFAM. Nu kan mijn advocaat zich al een beetje op instellen.
Mijn E-Mail -adres hebben jullie.
Na de eerste uitspraak zal ik me melden op dit Forum. Ik heb bij Dexia Euro 26.OOO,-en mijn man 23.000 Euro Schulden. Ligt alles bij de advocaat.
Mjn zoon moet begin januar een zware opereatie ondergann.
En ik moet mal blijven lachen -------en denken de armen daklozen, die bij dit weer buiten leven moeten. ""That""s live.

Niemand vraagt zich af waarom de koopkracht in nederland achteruit gaat. Ik denk, omdat zoveel mensen gewonn belazerd werden .

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

En ik moet mal blijven lachen -------en denken de armen daklozen, die bij dit weer buiten leven moeten.

Tja, als je het geld destijds aan het Leger des Heils had geschonken had iedereen nu een prettig Kerst, that's life.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door Julika »

@Duchateau

Je hebt gelijk. In 1971 had ik een boutique in Dusseldorf. In de wintertijd als de hyppies uit Ibiza en de drugsverlaafden voor mijn winkeldeur stonden heb ik iedereen in een restaurant uitgenoodigd en er was ook een matras om te slapen.
Als mijn vader op visite kwam zei hij op deze manier word je nooit rijk. Hij had het goed bekeken, maar ik heb een hele leuke herinnering aan deze tijk.

Wat wij nu hebben is gewoon fraude!! En met schulden zitten heeft niets te maken met hebzucht.

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Het siert je dat je zo reageert, had ik niet verwacht.

Henry
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door Henry »

Meneer Duchateau het leven zit vol met verrassingen. Soms zit het tegen en soms zit het mee. Zelfs u staat blijkbaar weleens voor een surprise.

Misschien wordt u voor de Kerst zelf nog wel verrast u weet het maar nooit met mij !

Henry.

sweet
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2004 12:10

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door sweet »

wij hebben ook bij defam een effectenlease lopen
en als wij het nu opzeggen moeten we 30.000€ terug betalen
wat wij niet wisten was dat er een bedrag van 59.000 gulden aan effecten was aangekocht
ze hebben voor ons een lening overgenomen en door die effecten zouden wij binnen 5 jaar van alles af zijn
ze hebben toen 22.000 gulden overgemaakt op onze giro, dat moesten we dan overmaken aan defam
wij hebben zelf nog 7.000 gulden daar heen gestort , was ons eigen geld
ik betaal 187 € pmnd alleen rente
die 22.000 gulden was ook rente voor de effecten , en onze 7,000 gulden hebben ze ook gejat voor rente
onze schuld was 37,000 gulden , die hun overgenomen hebben
37.000 min 7000 = 30.000 gulden
nu zitten voor ruim 30.000 € in de ellende
ruim het dubbelen
wij wilde niks bijlenen maar van die schuld af , door onze belastingman zijn wij hiermee in zee gegaan , omdat ons werd verteld dat we er echt binnen 5 jaar vanaf waren
tussenpersoon is onze dossiers kwijt en zelf staat hij in benzinestation nu
hij vertelde mij dat hij een heleboel mensen met deze constructie de ellende heeft ingeholpen
en dat defam valse voorlichting heeft gegeven
nu onze vraag zijn er nog meer mensen uit zoetermeer en omstreken die bij euroconcept effectenlease zijn aangegaan ?????
als het zo is mail mij dan even , dan kunnen wij ook tegen dit onrecht vechten
onze toekomst is door dit bedrijf onzeker geworden , wij hebben niks meer om vooruit te kijken

help ons hieruit te komen
het enige wat wij willen is onze schuld inlossen van 30.000 gulden
wij hebben nu bijna 20.000 gulden rente betaald

groetjes mieke

speranza
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:19

Re: DEFAM

Ongelezen bericht door speranza »

wij hadden 5 jaar geleden een lening genomen,daarnaast is ons een sprintplan(van aegon) door misleidende reclame aangesmeert
ze vertelde ons dat we na 5 jaar met de winst van het sprintplan onze lening konden aflossen.
nu 5 jaar later is de inleg van sprintplan weg geen winst,en kunnen we nu aan de aflossing van de lening beginnen die bij defam loopt
wie heeft ook deze combinatie???
een lening bij defam,en daarnaast een sprintplan van aegon/spaarbeleg dr bij??

Gesloten