LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ubica-matrassen versus pullman

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
paro
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:50

ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door paro »

Beste forummers,

hebben jullie ervaring met ubica-matrassen? Zijn deze vergelijkbaar in kwaliteit met Pullman-matrassen?

En wat zijn jullie ervaringen met één enkel groot matras, of juist twee kleinere matrassen?

Bedankt voor jullie reacties!

skifanaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2009 17:39

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door skifanaat »

En ben je al geslaagd met je matrassen? ik ben benieuwd wat de uitkomst is. Overigens heb ik net nieuwe matrassen voor de kids van velda gekocht "de dreamer" en deze liggen zo lekker dat ik ze misschien ook voor mezelf ga kopen. Ik zag dat deze nu bij een webwinkel, allesvoorjebed.nl erg goedkoop zijn. Heeft er al iemand ervaring mee?

vdBosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 12:17

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door vdBosch »

Wij hebben sinds vorige maand ervaring met de websit allesvoorjebed. De kast werd na de bestelling netjes geleverd op de aangeven tijd. Het monteren ging ook prima. Handleiding was erg duidelijk. :)

stofzuigertje

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ieder mens is anders...

Het beste voor mij kan waardeloos voor U zijn.

Ga rustig proef liggen en laat je niet door opdringerige verkopers opjagen en loop dan weg, ik kom hier voor mijn rust is het enige antwoord dat ik na een paar bedden kan geven.

Zelf zou ik nooit een masief schuimblok nemen, binnenvering of Pccket ventileerde beter....
Ook Ikea kun je rustig proberen, een half uurtje blijven liggen kan daar gewoon en na afloop gelijk meenemen is mogelijk!
Ook zie je in de wand met matrassen wat de binnenkant is en hoe dit in elkaar zit.
Dus niets geen onzin praatjes en de enige de op de meeste matrassen 25 jaar garantie durft te geven!

Tip; ga nooit samen met je partner maar ga apart testen alsof je onbekende van elkaar bent en zoek je eigen matras uit dus 2 stuks...
Alleen als na afloop bleek dat je dezelfde keuze maakte mag je een grote 2 persoons nemen!
Dus Sultan serie vind ik gezien de prijs erg goed, maar ik ga dus niet zeggen welke van de 3 ik nam..

Zoek het lekker zelf uit en betaal niet teveel voor een bekend merk die ook vaak de huismerken leverde....

sb1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 16:16

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door sb1974 »

Na 8-9 jaar op 2 pullman matrassen te hebben gelegen, zonder enkele problemen, zijn we overstag gegaan voor ubica, ook omdat ons bed zelf aan vervanging toe was. Prijstechnisch gezien was een Ubica complete boxspring veel aantrekkelijker dan pullman. Echter wij hadden echt liever wat meer uitgegeven voor een pullman boxspring. De ubica staat nu nog geen 2.5 jaar en we kunnen er niet meer op liggen van de rugklachten, de topper is compleet een hangmat met 2 kuilen erin. Voor garantie cq. klachten moet je echter niet bij Ubica aankomen, het erbij geleverde "garantie" boekje (die je dus pas na aflevering ontvangt, ook zo fijn) wordt er duidelijk op gewezen dat er dus eigenlijk geen 5jaar(ook best wel kort) maar slechts 2jaar!! garantie wordt gegeven, daarna moet je zelf bijbetalen 2-3jaar oud: 40%, 3-4jaar oud 60% 4-5 jr.oud: 80% eigen bijdrage. Nu kost de topper rond de € 600 (goedkope internetaanbieder, excl.bezorgen) dus optelsommetje wijst uit dat we zeker zo'n €250-300 voor vervanging van alleen de topper kwijt zijn (de matrassen zelf zijn ook niet meer van dien aard dat ze nog jaren mee gaan, misschien nog zo'n 2-3 jaar en dan houdt het echt op hoor).
Dus fijn naar Ikea gegaan en een wat "duurdere" topper uit de collectie uitgezocht. Hier zit 25 jaar !! volledige garantie op en de kwaliteit is prima. Wij zijn van onze klachten af en hebben ook direkt beide matrassen maar vervangen. Ook kun je zelfs 90dagen "proefliggen" en als het niet bevalt ze omwisselen voor een ander type. Dat noem ik pas garantie. Ubica adverteert er wel mee,maar als je het boekje ontvangt (pas na levering) lees je pas dat de garantie eigenlijk maar max. 2 jaar bedraagt, uiteraard met de nodige voorwaarden en regeltjes dat een matras/topper 65% van zijn volheid kan verliezen bla bla bla en dat is geen garantie. Het welles-nietes spelletje zijn we niet aangegaan, na het lezen van het boekje was het duidelijk dat het echt zgn. garantie tot de drempel is bij Ubica.
Mocht de garantie zijn gehonoreerd waren we in ieder geval toch aanzienlijk meer kwijt geweest voor nieuwe matrassen en de topper dan in dit geval bij Ikea. En ja, daar wordt wel eens minderwaardig over gedaan, maar dat komt ook uit Zweden hoor (waar Ubica zo mee te koop loopt, ha ha ha). Nee voor ons NOOOOOIT meer Ubica in huis. De keuze voor het type is volledig persoonsgebonden, maar binnen 2.5 jaar de spullen kompleet uitgehangen (ondanks onze goede zorg, goed onderhoud, draaien etc.) mag je zeker niet van die prijsklasse verwachten. Hoop dat er is gekozen voor een Pullman matras, succes

ruud22_12
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:26

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door ruud22_12 »

Ik kan niet de vergelijking maken met de pullman maar heb ook niet zulke goede ervaringen met Ubica. Iets meer dan 2,5 jaar terug hebben wij een complete Ubica Festen combinatie gekocht. Hierbij hebben we ons ook een beetje laten leiden door het feit dat Ubica reclame maakte met de degelijkheid van hun materiaal, iets wat de dealers waar zijn gaan vergelijken ook bevestigden. In reactie op het vorige bericht, die 2,5 jaar lijkt een vast getal want ook bij ons ontstond in een van de matrassen een "kuil". Iets wat ik niet verwacht had bij een dergelijk "kwaliteitsproduct". Dan blijkt inderdaad dat Ubica (maar ook de dealer) niet heel snel zijn in hun reactie. Het heeft ongeveer 4 maanden, meerdere mailtjes (Ubica zelf is telefonisch niet te bereiken) en een aantal telefoontjes naar de leverancier geduurd voor er actie werd ondernomen. Uiteindelijk wordt er wel een nieuwe kern in de matras geplaatst, tegen bijbetaling van 119,- euro omdat na 2 jaar de garantie begint af te bouwen. Toch maar gedaan, kan ik in ieder geval weer 2,5 jaar lekker slapen....

super-johan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:13

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door super-johan »

Klopt, ubica is niet te vergelijken met pullman,
is slechts een prijs-prijsprodukt, dus kost minder maar u krijgt ook VEEL minder!

miep321
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door miep321 »

helaas hier ook zeer slechte ervaringen met ons bed van Ubica.

de expert van ubica is een aantal weken geleden langs geweest ivm
ja echt waar schimmel vorming in de topper
en een matras met kuilen.
de beste man begon zich direkt in te dekken met percentages dat het zou mogen dat er kuil vorming ontstaat.
en ook de schimmel zou normaal zijn omdat we de topper gebruiken :?
na weken wachten en zelf toch maar weer eens de winkel te bellen waar we dit bed gekocht hadden zou het matras opgestuurd worden naar de fabriek voor beoordeling.
en u raad het al de kuilen vielen binnen de norm.........
een erg slechte service dus.
en de schimmel kwestie van de topper waren ze voor het gemak even vergeten!

dus mijn advies kijk verder dan ubica want de service is net zo slecht als de toppers en de matrassen!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ubica-matrassen versus pullman

Ongelezen bericht door een »

Wij hebben geen ervaring met Pullman maar wel met Ubica.

9 jaar geleden hebben we een bed + electrisch verstelbare lattenbodems + binnenveringsmatrassen gekocht. Alles van Ubica.

Het bed zelf is gestoffeerd en nog in uitstekende staat. Stof is van goede kwaliteit. De matrassen beginnen nu voor wat rugklachten te zorgen dus die gaan we vervangen. Maar dat mag best na 9 jaar.

De lattenbodems doen het goed (het electrische deel) maar de ophanging van de latten is niet al te degelijk. Al na 2 maanden is er een bodem vervangen omdat de ophanging van 3 latten afbrak. Later zijn er meerdere ophangingen gebroken (ook op de bodem aan de kant van mijn vrouw). Heb ik zelf kunnen repareren.

Al met al zijn wij tevreden met Ubica.

Gesloten