LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is het beste uitzendbureau om voor te werken?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.

Welk uitzendbureau behandelt zijn werknemers het best?

Randstad Uitzendbureau
4
21%
Adecco
0
Geen stemmen
Start People
1
5%
Tempo Team
1
5%
Olympia Uitzendbureau
3
16%
Manpower
1
5%
Unique
4
21%
Creyf's
0
Geen stemmen
USG People
0
Geen stemmen
een ander uitzendbureau (en waarom?)
5
26%

Totaal aantal stemmen: 19

Wim2007

Wat is het beste uitzendbureau om voor te werken?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Welke uitzendbureau is het best om voor te werken? Daarbij gaat het om het meest correct afwikkelen van betalingen en de administratie, maar ook om het hardst er aan werken een baan te vinden voor degenen die staan ingeschreven. Welk uitzendbureau doet daarnaast nog iets extra's?

Debbs

Re: Wat is het beste uitzendbureau om voor te werken?

Ongelezen bericht door Debbs »

volgens mij geen een, want de fase systeem die zogenaamd de flexwerker beschermt, werkt voor geen meter, want er is wel altijd iets dat je niet in fase C terecht komt!!! :evil:

uitzuigkracht

Ongelezen bericht door uitzuigkracht »

idd Debbs

ervaring telt niet alleen de centen die ze aan je verdienen :evil:

Unique UZB was voor mij de beste en heb ze allemaal ongeveer wel gehad.

Risje

Ongelezen bericht door Risje »

Ik kan alleen maar mijn mening geven over Randstad. Ik werk hier nu iets meer dan een jaar voor, en op zich ging het prima.
Alleen de laatste weken vergeten ze op de een of andere manier mijn reiskosten. Omdat ik voor twee verschillende mensen werk binnen 1 bedrijf (dus twee kostenplaatsen), moet ik mijn reiskosten eerlijk verdelen over deze twee kostenplaatsen. Dit is echter niet iedere week hetzelfde, dus vul ik dit altijd in bij mijn digitaal declareren.
Maar dit gaat dus regelmatig fout. Ik heb ze hier nu al meerdere malen op aangesproken, en ik hoop dat het vanaf nu goed gaat, ze zouden er extra op gaan letten

Mijn frustatie hieruit is, dat zij veel geld krijgen, voor alleen de verloning, en zelfs dat lukt niet! (ik heb niet via Randstad een baan gevonden, de baan vond mij, en dat moest via Randstad)..

uitzuigkracht

ja zo gaat dat soms (meestal altijd!)
jij bent het poppetje en als zij hun geld maar krijgen en jij blijft werken zullen ze niet veel harder hun best doen voor jou.
op het moment dat ze hun hoorn opleggen zijn ze je alweer vergeten want er zit alweer een volgend slachtoffer aan de tafel op zoek naar werk of er stond nog een ander in de w8.

ik belde nooit maar liep op ze af dat werkt beter :!:

Risje

Ongelezen bericht door Risje »

Dat zou ik ook wel doen, maar ik werk in Zaandam en werk voor Randstad Maarssen, bij Utrecht. Da's dus een beetje om :wink: Dan maar een paar keer bellen op de kosten van de baas :wink:

uitzuigkracht

ja dan moet het wel helaas

als ze uitblijven met betalen heb je geloof ik na 2 weken recht op rente over dat bedrag, zal de moeite niet zijn denk ik maar toch PAK ZE AAN! :D

suc6 ermee

pr00st op het lange weekend! :lol:

RogierVK2011

Ongelezen bericht door RogierVK2011 »

Hoi hoi,

Aangezien ik al 10 jaar studeer (verschillende opleidingen) heb ik veel via bureau gewerkt. Mijn ervaring met Randstad en Tempoteam zijn verschrikkelijk... ik werd als een nummer behandeld en ze vroegen iedere keer mijn naam, zelfs na een half jaar werken. Daarnaast kwam ik bij Randstad op de vestiging en werd heel vriendelijk onthaald. De intercedente zei toen dat ze dacht dat ik een misteryguest was.. werd hoffelijk benadeld tot ze er achter kwam dat ik 'gewoon' een uitzendkrachtje was...

... Inmiddels werk ik al bijna 1,5 jaar via Start People en dit bevalt me echt helemaal top! Ze bellen MIJ als er iets verkeerds is gegaan met verloning (of iets dergelijks), ze komen geregeld op zaak kijken... dus gaat helemaal top!

uitzuigkracht

Je komt er wel achter wie start uzb is, zelfde als randstad en de rest geloof me, zo houden ze de schijn mooi hoog bij jouw omdat ze weten hoe je vern..kt word en jou minimaal aan het lijntje willen houden tot je in de buurt van face c bent.
Vanaf dan ben jij weer mistery quest met een ww en/of bijstand uitkering.

word wakker en stop met de uitzuigbureaus, wat zij kunnen kan jij toch ook wel?

vraag en aanbod verhaal

zoek het zelf maar uit

1 euro is een euro en hoe of waar die weg komt maakt toch niet uit, is hetzelfde waard.

greets van Koos Trots en Jobloos :)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik ben ooit via Randstad aan een behoorlijk goed betaalde baan gekomen (3 maanden voor Randstad en toen een vast contract gekregen van de werkgever). Het salaris via Randstad lag al boven het marktgemiddelde. Dus mijn erg beperkte ervaring met uitzendbureau's zegt dat Randstad niet slecht is.

uitzuigkracht

dan was je waarschijnlek op de juiste plek op de juiste tijd met de juiste papieren omdat ze waarschijnlek niemand anders konden vinden.
randstad zal wel een beste bonus hebben gehad van het bedrijf waar je een contract hebt gekregen want er zit een contractsduur aan voor een uitzendkracht overgenomen mag worden door het bedrijf zelf.
Willen ze dat al na 3 maanden zoals in jouw geval dan zullen ze randstad moeten betalen (afkopen contract) dus ja dan heb jij geluk gehad want 99% van de uitzendkrachten blijven uitzendkrachten zonder dat ze dit willen maar worden aan het lijntje gehouden met de smoes van ''ja met kans op vast contract'' enz enz.
Komt het contract eenmaal in de buurt sta je gewoon weer op straat en hebben ze pas weer werk voor je als je al je opgebouwde rechten kwijt bent.

Na 3mnd terug in de begin face waarin je zat en na 6maand kun je gewoon weer als face a uitzuigkracht opnieuw +- 3,5 jaar dromen voor een vast contract.
Ik van mn leven niet weer, 20 jaar naar de vervelend geholpen door hun trucjes dus uitzendbureaus mogen ze van mij wel plat branden.

greets van Koos Jobloos

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb in diverse fasen van mijn leven voor Randstad gewerkt. Nooit problemen gehad. Het ging eigenlijk altijd zo dat ik na de eerste keer - meestal een paar weken vakantiewerk o.e.d. - steeds werd teruggevraagd door de werkgever dus dat was makkelijk voor ze. Maar ook voor mij! Ik heb bij veel verschillende bedrijven gewerkt, ook omdat ik dat zelf wilde, om te kunnen bepalen wat er nu goed bij mij paste.
Ik heb ook dus een paar keer zelf na 2 weken of zo gezegd: haal me hier maar weg want ik vind het niks.
Ik heb de laatste keer (5 jaar geleden) ook heel veel leuke en goedbetaalde avondklussen voor ze gedaan (notuleren).
Nu heb ik weer vast werk en wil een uitzendbureau mij helaas niet meer hebben want ik ben 50+ maar ik bewaar er goede herinneringen aan.

@Uitzuigkracht: het is 'fase', geen 'face' :wink: .

uitzuigkracht

ha sorry ja idd fase bedoel ik, was me niet eens opgevallen :lol: thnkz
ik typ veel met engelstaligen dus engels sluipt er een beetje bij in zie ik.

Ok je hebt het over vakantiewerk en een parttime job geloof ik dan kan een uitzendbureau wel makkelijk wezen dat geloof ik best maar als je 40 uur per week moet werken voor hun met uitschieters naar 50+ uur per week dan weet je wel wie wat verdient en de belastingdienst lacht zich dood voor elk overuur die je maakt a 46% belast maarja je moet anders lijkt het of je niet werken wil ja en haal je dat zogenaamde contract zowieso niet.
Ik verveel me niet bij huis en om het huis en heb netto nog net zo veel of meer dan toen ik werkte dus waarom zou ik nog,waarom geven als de teruggave minder is :P
vrijheid is me ook veel waard en ik noem het ook niet werkloos maar jobloos oftewel pre-pensioen. :) beter nu dan later met een rollator haha

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nee, het ging om full time werk hoor. Helaas kan ik me niet veroorloven minder te gaan werken.
Het begón vaak als vakantiewerk... en dan groeide dat uit tot meer vervangingen (bij ziekte bijv. of grote drukte) bij hetzelfde bedrijf.

En over het feit dat je nu net zoveel krijgt als toen je nog werkte ga ik het even niet hebben :mrgreen: . Da's een heel ander verhaal.

Voorlopig heb ik het in mijn vaste baan heel erg naar mijn zin. Dat het met uitzendbureau's tegenwoordig allemaal niet altijd zo lekker gaat, is meer de schuld van de werkgevers hoor. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (hoogopgeleid jong personeel met 10 jaar ervaring voor de prijs van een 17-jarige en dan graag nog met de mogelijkheid om zo iemand snel weer te lozen). Ook dát is weer een ander onderwerp :mrgreen: .

Gesloten