LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort komt 4 beloften niet na!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Telfor problemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:47

Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfor problemen »

Per 22-06-2010 heb ik een nieuw abonnement bij Telfort geopend en daarvoor heb ik nummerbehoud aangevraagd. Op de website van Telfort staat duidelijk dat Telfort dan je oude aansluiting op zegt, hier een citaat van de Telfort site:

Belofte 1: 'Wij zeggen je huidige abonnement op
Om het nog gemakkelijker te maken, hoef je je abonnement bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt, regelt Telfort verder alles met je huidige provider.'


Omdat ik gewaarschuwd was door een kennis, die ook problemen had bij Telfort met het opzeggen van zijn nummer, heb ik van de aanvraag van het nummerbehoud een foto gemaakt. Hier op is duidelijk te zien dat de aanvraag volledig en kloppend is. Via de website van Telfort kon ik het nummerbehoud niet regelen, omdat er destijds aan de site gewerkt werd. Daarom heb ik dit via de post gedaan.

Tot mijn spijt werd het nummerbehoud en opzeggen van het abonnement niet uitgevoerd. Ik heb eind juni de Telfort klantenservice gebeld (kosten: rond 15 euro!).
Belofte 2: de klantenservice heeft mij telefonisch beloofd alles te gaan regelen, dus nummerbehoud en opzeggen van het oude abonnement. Wel kwam er een maand opzegtermijn bij.
Op de Telfort site stond er toen bij 'mijn abonnement' dat mijn abonnement op 22-07-2010 eindigde. Dus ik verwachtte dat alles geregeld was.
Helaas, wederom, in juli gebeurde er niks. Ik heb begin augustus weer gebeld met de klantenservice (kosten 5,75 euro).

Belofte 3: wederom zou het nummerbehoud en opzegging geregeld worden. Wel weer met een maand opzegtermijn. De datum werd verschoven naar 14-09-2010.
Ik heb in dit gesprek tevens een klacht ingediend voor het steeds opnieuw hanteren van opzegtermijnen en het te veel geïncasseerde abonnementsgeld terug gevraagd.
Belofte 4: Er is mij in dit gesprek beloofd dat ik een reactie op mijn klacht zou krijgen.

Helaas heb ik nooit een reactie op mijn klacht ontvangen.
Begin september logde ik in op de Telfort site.
Toen stond er onder 'mijn abonnement' bij de einddatum 8-10-2010. Wederom was de datum verschoven en mijn abonnement niet opgezegd en nummerbehoud niet uitgevoerd.

Vervolgens heb ik een mail gestuurd naar de Telfort klantenservice (bellen met de klantenservice had me al meer dan genoeg gekost) met daarin het complete voorgaande verhaal. In deze mail heb ik wederom ook een klacht ingediend en gevraagd om teruggave van de door Telfort te veel geïncasseerde abonnementskosten. Tevens heb ik gevraagd om een serieuze reactie op mijn klachten en verzoeken tot teruggave van abonnementskosten.

Mijn abonnement werd opgezegd op 14-09-2010 en ook werd toen nummerbehoud uitgevoerd. Eindelijk! Helaas was de zaak nog niet opgelost, want ik wilde nog mijn te veel betaalde abonnementskosten terug.

Eind september kreeg ik nog een reactie van Telfort:
‘Telfort heeft uw eerdere aanvraag niet kunnen verweken, omdat deze niet compleet was, wij hebben u hiervan ook een e-mail gestuurd.’
Ik ben er van overtuigd dat mijn aanvraag compleet was, en dat ik de genoemde email nooit heb ontvangen. Ik weet zeker dat deze niet verstuurd is.

Dit soort leugens vind ik geen serieuze reactie waar ik om gevraagd had.

Al met al heeft dit gedoe mij 3 maanden abonnementsgeld, klantenservice belkosten, en een hoop extra kosten opgeleverd omdat Telfort wel mijn sms bundel had opgezegd op 22-06-2010 (een sms kost dan zo’n 20 eurocent).

Na 11 jaar tevreden klant geweest te zijn van Telfort, betreur ik het zeer dat Telfort mij nu bedondert. Van Telfort verwacht je een goedkoop abonnement, maar in dit geval is goedkoop zeker duurkoop.

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik snel tot een oplossing kom? En hoe kan ik serieus contact met Telfort krijgen, i.p.v. geholpen te worden door mensen die hun beloften niet nakomen dan wel reageren met leugens?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Jammer dat de overgang zo verlopen is, graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw NAW-gegevens, e-mailadres en 06-nummer van Telfort kenbaar maken.

Hugo

Telfor problemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:47

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfor problemen »

Ik heb nu wel goed contact met Telfort gehad. Ze hebben mij beloofd dat de gemaakte fouten hersteld worden. Ik hoop dat ik er niet weer voor hoef te bellen voor het ook daadwerkelijk geregeld is.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Goed om te horen :)

Hugo

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Begrijp ik goed dat je oude abonnemt ook al bij Telfort liep?
Dan is er helemaal geen sprake van opzegging en nummerbehoud maar dan is het gewoon een verlenging.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door dusus »

Als je je abo opzegt en nieuw afsluit (bijv. tegen andere voorwaarden), wordt je afgesloten en aangesloten, en moet nummerbehoud ook geregeld wordt, en is het juridisch geen verlenging.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Meeste providers hanteren een termijn waarin je geen abonee mag zijn geweest, waardoor het gewoon neerkomt dat het gewoon een verlenging is

Telfor problemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:47

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfor problemen »

Telfor problemen schreef:Ik heb nu wel goed contact met Telfort gehad. Ze hebben mij beloofd dat de gemaakte fouten hersteld worden. Ik hoop dat ik er niet weer voor hoef te bellen voor het ook daadwerkelijk geregeld is.
Nu blijkt dat er toch weer problemen zijn. Telfort incasseert onterecht geld voor mijn oude abonnement.
Bij de incasso staat dat het voor de periode is tot 25 oktober is. Dit terwijl het abonnement op 14 september beeindigd is.
Hier is het laatste woord nog niet over geschreven.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik kijk graag voor u na hoe dat precies zit. Als dit over een ander nummer gaat dan die eindigend op 932 ontvang ik graag dat nummer in een privebericht.

Hugo

SusannePeppinck
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:52

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door SusannePeppinck »

Dit komt mij bekend voor zeg!

Telfort is ook meerdere beloften aan mij niet nagekomen. Onder andere zouden ze het door mij onrechtmatig teveel betaalde abonnementsgeld crediteren op mijn rekening. Dit is nooit gebeurd. Ook liegen ze. Er werd mij verteld dat ze dit bericht hadden ingesproken op mijn voicemail... Ik heb geen eens een voicemail!

Telfor problemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:47

Re: Telfort komt 4 beloften niet na!

Ongelezen bericht door Telfor problemen »

Uiteindelijk is er toch goed nieuws. Alle kosten die ik onterecht gekregen heb zijn terug gestort op mijn rekening. Een en ander is 5 maanden over heen gegaan (door wachten op opzegtermijnen, vakantie etc.) maar ik ben blij dat alles nu toch goed geregeld is :D

Gesloten