LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kiezen voor hoogglans lak of hoogglans acryl?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Suuske vd Hurk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2010 22:37

kiezen voor hoogglans lak of hoogglans acryl?

Ongelezen bericht door Suuske vd Hurk »

Beste forumleden,

Momenteel is bij een keukenzaak twee mogelijkheden aangeboden. Ik kan kiezen uit een keuken (hacker systemat) met hoogglans lak fronten of een keuken (hacker systemat) met hoogglans acryl fronten. Dus beide opties = zelfde merk. Of ik nu ga voor hoogglans lak of voor hoogglans acryl maakt in de prijs ook niet uit... Ik heb veel gelezen over beide fronten maar vind het moeilijk om een keuze te maken. Hoogglans lak is een mooi degelijk frontje maar bij hoogglans acryl is er weer een heel mooi kleur die in hoogglans lak niet leverbaar is. Wat is verstandig als je voor dezelfde prijs een keuze zou moeten maken?
Wie heeft er advies? helpppp...
Alvast bedankt!

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: kiezen voor hoogglans lak of hoogglans acryl?

Ongelezen bericht door KWiggers »

Ik vind dat je bij acryl soms een naad ziet en bij lak heb je dat niet. Het schijnt dat je bij acryl een kras makkelijker kan wegwerken. Lak kun je weer overspuiten. Acryl heeft wel een strakkere hoek vond ik. Ik heb gekozen voor lak maar vond het ook een moeilijke keuze.

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: kiezen voor hoogglans lak of hoogglans acryl?

Ongelezen bericht door XtraT »

Wij hebben gekozen voor hoogglanslak (ook Häcker Systemat). Acryl schijnt iets meer relief te tonen. Dit is zichtbaar in strijklicht, Een gelakt front vonden wij er veel strakker uitzien en heeft daardoor een chiquere utstraling. Maar hoogglans gelakt is wel weer het duurste fronttype.

Suuske vd Hurk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2010 22:37

Re: kiezen voor hoogglans lak of hoogglans acryl?

Ongelezen bericht door Suuske vd Hurk »

Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk heb ik ook gekozen voor hoogglans lak. Gewoon super mooi!!! :D

Gesloten