LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Net als met keukens is het erg lastig om niet een Mandemakers achtige meubelzaak te vinden. Ik lees allerlei horror verhalen over gladde verkopers en misleidende advertenties.

Maar welke meubelzaak kan ik dan wel heen? Ik zoek een leefbank van max 2m70 tussen de 800 en 1200 Euro, wie heeft er ervaring?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door sjoegel »

In stof of in leer ?

In het algemeen moet je weg blijven bij de schreeuwerige types. "De grootste", "de voordeligste" "prijsstunters met huishoudpaketten". Ga niet af op glossy websites maar bezoek een paar winkels bij je in de buurt en kijk hoe je geholpen wordt.

Helaas is CBW ook geen garantie meer. Daar kan elke winkel lid van worden. Het geeft je wel de mogelijkheid naar een commissie te stappen bij problemen. Maar als ze daarna nog niets doen sta je met lege handen.

Maar meestal gaat het gewoon goed hoor ! :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef: Helaas is CBW ook geen garantie meer. Daar kan elke winkel lid van worden. Het geeft je wel de mogelijkheid naar een commissie te stappen bij problemen. Maar als ze daarna nog niets doen sta je met lege handen.
Een uitspraak is bindend. Niet nakomen van die uitspraak wordt door het CBW via de rechter afgedwongen. Jouw stelling is veel te negatief.

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door PKRussel »

Waar woon je?
Ik heb zelf hele goede ervaringen met een meubelzaak in Rotterdam. Wordt volgens mij geleid door 2 broers. Hebben vaste bezorgers en de bezorgers waren erg hulpzaam en vriendelijk toen ze bij mij ons bed kwamen brengen.
Wij hebben er in ieder geval ons bankstel daar ook besteld.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door mihoen »

ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben. in friesland lagen zowel de beste formido als de slechtste formido.
vraag anders gewoon eens op het forum gericht naar meubelwinkels in de buurt van je woning naar ervaringen, of ff zoeken in het douche-verleden.

als je in een winkel een verkoper aanspreekt, vraag dan eens naar verkooptargets. hebben ze die? dan moet je weten of het teamtargets of persoonlijke targets zijn. die laatst? snel weg zijn, die zijn uit op eigen zakken vullen. die eerste? daar is mee te praten. dan willen ze je als klant binnenhalen en houden, en misschien ten behoeve van de sale iets aan de prijs doen, als het al niet in de actie is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door crazyme »

mihoen schreef: als je in een winkel een verkoper aanspreekt, vraag dan eens naar verkooptargets. hebben ze die? dan moet je weten of het teamtargets of persoonlijke targets zijn. die laatst? snel weg zijn, die zijn uit op eigen zakken vullen. die eerste? daar is mee te praten. dan willen ze je als klant binnenhalen en houden, en misschien ten behoeve van de sale iets aan de prijs doen, als het al niet in de actie is.
Ik zou ook eerst de jaarcijfers opvragen, een antecedentenonderzoek plegen en bodemonderzoek laten uitvoeren. En als je goed zoekt zul je altijd een reden vinden om snel weg te zijn (zoals mihoen voorstelt)

Gebruik gewoon je gezonde verstand, kijk of men écht serieus werkt, stel relevante vragen (dus niet naar het salaris van de verkoper...) en slaap er desnoods een nachtje over.

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Ik sluit me aan bij de reactie van crazyme.
Als je op zoek bent naar negatieve verhalen of een aanleiding zoekt om ergens niet te hoeven kopen, dan vind je die altijd.
Ik werk zelf ook in een meubelzaak waar we persoonlijke targets hebben. Desondanks gaat dit niet ten koste van de de klantgerichtheid/service. Dit is puur een richtlijn voor ons en natuurlijk is het doel van een verkoper om te verkopen, maar dit is overal het geval. Iedere commercieel slim bedrijf werkt met targets.
Natuurlijk zijn er de vervelende verkopers zoals bij Seats & Sofas, die je inderdaad onder druk zetten en je willen laten kopen door absurde (neppe) kortingen. Maar dit heeft veel meer te maken met bedrijfspolicy dan met targets.

Tot slot ben ik van mening dat een, zoals jij het noemt, 'mandemakers achtige' winkel niet verkeerd hoeft te zijn. Mandemakers heeft natuurlijk diverse keukenformules die met een agressieve verkoopstijl werken. Dit is wat mij betreft gewoon heel slim. Ook voor de rustige keukenverkoop kun je namelijk prima bij hem terecht (bijv. Mandemakers Keukens). Er is nou eenmaal voor iedere publiek een andere winkel (formule) geschikt. Daarnaast heeft Mandemakers tegenwoordig behoorlijk wat meubelzaken in handen, van laag tot hoog segment. In geen van deze winkels worden er agressieve verkooptechnieken gehanteerd en wordt er met onvoorstelbare kortingen gesmeten (zoals in de keukenhandel).

Mijn advies: ga meerdere zaken af, kijk waar de sfeer en collectie je aan staan en waar je goed geholpen wordt. Vervolgens even laten bezinken en keuze maken.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij zijn heel tevreden over beter meubel,weet niet van wie dat is en weet ook niet wie mandemakers is.
Wij hebben een bezoek gebracht bij beter meubel en hebben daar veel spullen gekocht,heel netjes ontvangen en heel goed geholpen.Wat een mooie winkel.
De kwaliteit van onze meubelen is goed.Nu nog wachten op ons nieuw bed.
groetjes uit Belgie.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Over alle winkels zijn er wel positieve en negatieve verhalen. Helaas hoor je de positieve verhalen niet en komen alleen mensen om te klagen op het internet terecht. Dit maakt een beeld dat je kan krijgen over bepaalde winkels negatief terwijl dat niet altijd hoeft. Vaak is het de klant die zelf ook in gebreke is maar dit er nooit bij vermeld. Ga de zaken uit de weg die veelvuldig op het forum staat. Voor de rest moet je gewoon kijken waar je zelf een goed gevoel bij hebt.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door mihoen »

Jannes22 schreef:Vaak is het de klant die zelf ook in gebreke is maar dit er nooit bij vermeld.
geinig dat je dat noemt, want je hebt inderdaad gelijk. hand in eigen boezem steken gebeurd niet vaak. en een klacht uiten in een winkel kan op een normale manier. als het gebeurd met veel bombarie en machtsvertoon van de klantzijde, tja dan zou ik als winkelier ook de boel afkappen.

maar helaas, boos zijn en fatsoenlijk blijven, dat is niet aan iedereen besteed

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb heel goede ervaringen (meervoud) met een meubelzaak uit Zevenhuizen. Geen opdringerige verkopers en alles is mogelijk. Maar ik mag hier uiteraard geen namen noemen.

hasseltoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 21:25

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door hasseltoff »

Ik zou zeggen vraag eens naar meubels van BKS Staphorst,
goeie service.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hasselhof,

Ik denk niet dat iedereen zoveel geld heeft om BKS meubelen te kopen. :?

Zijn peperduur. Erg duur. Onbetaalbaar voor de meesten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Hasselhof,

Ik denk niet dat iedereen zoveel geld heeft om BKS meubelen te kopen. :?

Zijn peperduur. Erg duur. Onbetaalbaar voor de meesten.
Die prijzen slaan idd nergens meer op.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door Wim2007 »

matthijsboef schreef:Net als met keukens is het erg lastig om niet een Mandemakers achtige meubelzaak te vinden. Ik lees allerlei horror verhalen over gladde verkopers en misleidende advertenties.
Een van de weinige meubelzaken waar je niet door verkopers wordt lastig gevallen (en waar de prijzen acceptabel zijn): IKEA.

A..
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2010 23:11

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door A.. »

mijn advies is pronto Wonen!

heb in Emmen mijn meubelen gekocht en erg goede service en behulpzaam personeel!

echt een aanrader, was ook in groningen geweest maar Emmen is veel vriendelijker en in het belang van de klant kijken zij!

(ook al is het een afhaal formule en woon ik dichter bij Groningen Emmen heeft mijn voorkeur!)

het motto hoe het op mij over kwam: open, eerlijk en gezellig!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Het is altijd een gok en heb je de goede winkel, dan nog/
Iets meer dan een jaar geleden meubels gekocht bij Baalbergen, perfecte service, levertijd 6 weken was ook 6 weken en die meubels zijn gewoon perfect en toch is Baalbergen failliet.....
Gelukkig netjes een "reserve-service" die waterdicht is (de importeur van de meubels inclusief de garantie)
Zonde van een leuke zaak

Gerrie HGK
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:41

Re: Gezocht, Meubel winkel die niet bedonderd

Ongelezen bericht door Gerrie HGK »

Ik wou dat we dit eerder hadden geweten over het filiaal in Groningen. Volledig mee eens. Wat een personeel! Valt echt niet fatsoenlijk mee te praten, zo zijn de regels en daarmee ben je uitgepraat. Wij hebben hier (overigens een hele mooie bank) onze nieuwe bank besteld. Het ging al fout bij het bestellen. Het was een zogenoemde aanbieding, en bleek vervolgens dezelfde prijs te zijn als normaal.
Praten als Brugman maar prijs is prijs. Noem het dan geen aanbieding! Andere winkels bezocht, niks kunnen vinden, dus maar terug naar Pronto.
Wij moesten een mailtje bevestigen (zo hoefden wij niet te lang te wachten in de winkel met drie kleine kids), maar was onduidelijk hoe dat moest. Na een telefoontje (na twee werkdagen) zou het allemaal geregeld zijn. Dat telefoontje was tegen HUN regels in, regel dat in je filiaal, maar laat je klant daar niet de dupe van worden. Uitgaande van ongeveer 5 week zouden we op een nieuwe bank zitten. Mooi niet dus, een mailtje na anderhalf week dat er nog niks bevestigd was! Dit mailtje, en het eerste mailtje "bevestigd". Uiteindelijk bijna negen week op onze bank gewacht, toch maar eens gebeld of ze iets wisten, nee nog niks, ze waren in conclaaf met de leverancier of deze nog zou leveren deze week en in de middag blijkt de bank er toch te zijn!

Maar als je denkt dat er ook maar een vriendelijk woord, of tegemoetkoming op een of andere manier vanaf kon.... echt niet!
KlantenService, of klantvriendelijkheid kennen ze daar niet.

Gesloten