LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Profijt Meubel Cruqius = weg... En nu?!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
SillyTC
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 16:26

Profijt Meubel Cruqius = weg... En nu?!

Ongelezen bericht door SillyTC »

Ik heb in mei 2008 een 2-3 zits bankstel gekocht twv €899 bij Profijt in de Cruqius. Vorig jaar heb ik de 3-zits bank 2x laten vullen en nu, nog geen jaar later, is de 3-zits weer doorgezakt op 1 punt en begint nu de 2-zits ook te zakken.

Ik pak de telefoon, bel Profijt en krijgt te horen dat het filliaal in de Cruqius er niet meer is. Ik word doorverwezen naar IMG alwaar iemand mij vriendelijk te woord staat. Hij begrijpt het probleem en stelt mij voor de bon te zoeken of de bank onder CBW voorwaarden is gekocht. Helaas, geen CBW maar wel ( :roll: ) 6 maanden garantie op constructie fouten... :shock:

Nu is de IMG bereid mij tegemoed te komen en stelt mij voor: U kunt een andere bank uitkiezen voor inkoopprijs+BTW. Ik helemaal blij maar na een paar dagen denk ik; NEE, ik dien een deugdelijk product te krijgen, zeker voor die €900!!! Ik koop niet een bank opdat ik dan binnen 2jr weer een nieuwe kan gaan kopen. Ik heb een volledige WAO en geld groeit me niet op de rug.

Nu zijn we bij Profijt in Broek op Langedijk gaan kijken maar vonden niet echt iets naar onze zin. Nu mag ik van IMG gaan kijken of ik bij Pronto iets kan vinden. Jawel, daar staat een errrrug mooie bank. De 'nieuwe' bank kost alleen wel €1399. Die is dan wel volleder. Dus ik bel de IMG en leg het geval voor. Hij begint al langzaam zijn kop in de wind te steken merk ik dus pak het voorzichtig aan.

Het komt er op neer dat ik dus die 'nieuwe' kan kopen voor €700 en anders moet ik "maar in mijn eigen prijsklasse gaan zoeken"... Duss.... JIJ stuurt me naar Pronto!!! Enfin, ik ga morgen nog even bij Profijt kijken maar toch bang dat we bij die van + €700 uit gaan komen.

Waar ik dus mee zit; Kan een IMG/Profijt dit maken? Ik heb danwel geen CBW-keurmerk aankoop en opzich is dit erg billijk van ze maaaaaaaar IK heb wettelijk recht op een deugdelijk product en een bankstel staat op 5-8jr. Daarbij, ik was niet van plan om binnen 2jr tijd €1600 uit te geven aan 2(!!!) bankstellen.... :?

Ik zit hier zo mee in m'n maag dus ik hoop dat iemand mij kan helpen of goeie tips kan geven in deze! In ieder geval bedankt voor het lezen. :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Profijt Meubel Cruqius = weg... En nu?!

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is zaak om te bepalen of Profijt een zelfstandig bedrijf was of onderdeel heeft uitgemaakt van het door u genoemde IMG bedrijf.

Heeft het -juridisch- zelfstandig gefunctioneerd dan zou ik de aanbieding van een nieuwe bank tegen kostprijs met 2 handjes aanpakken.

Heeft Profijt deel uitgemaakt van de betreffende IMG winkel dan kan men niet zomaar de formule beeindigen en de klanten laten zitten.

De betreffende IMG winkel staat goed bekend in de markt. Bij dit bedrijf kunt u vertrouwen op een correcte afwikkeling.

A..
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2010 23:11

Re: Profijt Meubel Cruqius = weg... En nu?!

Ongelezen bericht door A.. »

ok, nare ervaring maar in het prijsverschil geef je zelf ook al duidelijk aan om nu voor vol leder te gaan! wat wil je dan ook?!

Natuurlijk heb je problemen op een te korte termijn, maar in dit probleem is toch gezocht naar een oplossing? iedereen weet dat er verschil tussen stof en leder zit qua prijs!

en om wererom stof uit te zoeken is geen optie?

succes....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Profijt Meubel Cruqius = weg... En nu?!

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat TS er na een half jaar wel uit is.....

Gesloten