LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

-----Voor opzegging van je abo moet je bij Telfort zijn, aangezien deze de klanten van Compuserve heeft overgenomen http://webwereld.nl/nieuws/64085/telfor ... rland.html------

Dank voor uw reaktie, ik ben daar vanuit xs4all heen gegaan en kom inderdaad in Webwereld, het ging over ICT en andere nieuwtjes. Maar zie niet hoe ik hier mijn Compuserve account moet opzeggen. Inloggen door mij onmogelijk, omdat ik niet weet of mijn oude inloggevens die ik onder Compuserve had daar ook werken.

Bovendien wil ik dat ook niet doen, omdat ik dan gebruik ga maken van een website of account die ik nog nooit heb bezocht. Omdat ik er niet om heb gevraagd en tevens niet wil betalen maar die wel van mijn bankrekening wordt afgetrokken.

Samen met mijn man ben ik begonnen in 1995 met het account bij Compuserve omdat zij toen één van de weinige serieuze aanbieders waren. Volgens mij waren er toen nog geen ADSL of kabel voor internet, dat kwam pas later. Wel kon je van de PTT een snellere telefoonverbinding krijgen in die tijd.

Wij wilden later wel ADSL van Compuserve, maar dat was in ons dorp niet mogelijk. Volgens Compuserve konden wij via hen wel KPN krijgen, echter de prijs daarvan was te hoog en de verbinding te langzaam.

Dus bleven we tot 29 december 2008 door modderen met modem inbel account van Compuserve. Mijn man ging toen over naar xs4all en ik ging mee (werk grafisch). Wij hebben toen uiteraard voor ons beiden (2 accounts) bij Compuserve opgezegd met de account nummers en betalingegevens van ons beiden er apart bij vermeld. Hoe het daarna is gelopen heb ik gisteren geschreven.
vr.gr.

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

----Wij hebben alleen de ADSL klanten van CompuServe overgenomen, niet de inbellers. Als u een DSL abonnement had heeft u daarna meerdere brieven van Telfort ontvangen dus dat kan bijna niet onopgemerkt aan u voorbij zijn gegaan.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht om te kijken of ik een abonnement van u kan vinden.-------

Dank voor uw reaktie, ons account is alleen inbel modem geweest. Het kan zijn dat Telfort de ADSL klanten geinformeert heeft, echter door ons is geen enkele brief van Telfort ontvangen op ons adres. Dat kan dan te maken hebben gehad met het feit dat wij 2 modem inbel accounts hadden bij Compuserve.

Ik zend u de gevraagde gegevens toe met incl. het bewijs van betaling die iedere maand van onze rekening wordt afgehaald. Dat is een dermate laag bedrag dat het in geen geval een adsl /dsl abonnement bij Telfort kan zijn. Echter het wordt onrechtmatig van onze rekening gehaald, daar gaat het om. Of het om een hoog of laag bedrag gaat maakt niet uit, echter ik ben van mening dat Compuserve hier mede debet aan is.
met vr.gr.

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

Aan Telfort Webcare

Een aantal dagen geleden mijn gegevens waar u om verzocht onder 'persoonlijk' toegezonden. Hopelijk zijn er in de administratie van Telfort gegevens over ons te vinden.
vr.gr

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik heb inderdaad een inbel abonnement op uw adres terug kunnen vinden. Zal ik deze met terugwerkende kracht alsnog opzeggen?
Nog even ter controle: er is bij ons maar 1 abonnement op uw adres bekend, wordt er ook maar voor 1 abonnement afgeschreven?

Wouter

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

----Geplaatst: 28 okt 2010 12:32
Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)
Ik heb inderdaad een inbel abonnement op uw adres terug kunnen vinden. Zal ik deze met terugwerkende kracht alsnog opzeggen?
Nog even ter controle: er is bij ons maar 1 abonnement op uw adres bekend, wordt er ook maar voor 1 abonnement afgeschreven?
Wouter-----

Aan telfort Webcare,
Door familieomstandigheden en overlijden niet mogelijk om uw vragen eerder te beantwoorden. Wij zouden graag zien dat het Compuserve inbel abonnement op mijn naam met terugwerkende kracht wordt opgezegd. Mijn abonnement wordt inderdaad alleen afgeschreven . Na de opzegging in jan/febr 2009 van beide accounts is die van mijn man wel stopgezet en werd voor hem ook geen bedrag meer afgeschreven.
Veel faxen/brieven hierover gezonden, het mocht niet baten.
Door eerder genoemde omstandigheden vandaag gezien dat er ook 28 oktober wederom een bedrag door Telfort is afgeschreven van onze rekening.

Met vr.gr.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Geen enkel probleem, u heeft dan logischerwijs belangrijkere zaken aan uw hoofd gehad. Ik ga dit voor u in orde maken en als alles geregeld is koppel ik dat hier aan u terug.

Hugo

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

Bedankt en ik wacht af.
Vr. gr.

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

Aan Telfort Webcare

Tot op heden na uw gedane belofte van 4 november niets meer van Telfort of van Webcare vernomen. Graag hoor ik of u mijn abonnement indertijd bij Compuserve hebt beeindigd. Morgen laat ik de bank het laatste maandbedrag terughalen.
Daarna zal ik bij Consuwijzer of de Consumentenbond vragen naar het adres van Telfort en hen een intrekking machtiging toesturen! Even voor de goede orde onze abonnementen van mijn man en mijzelf zijn al in januari 2009 opgezegd. Telfort heeft nooit en te nimmer van mij een machtiging voor automatische afschrijving ontvangen.

Wij gaan indien het abonnement nog steeds niet met terugwerkende kracht is beeindigd (ook niet na alle brieven aan Compuserve en deze onderneming ons gewoon heeft verkocht aan Telford zonder onze toestemming overigens) Telfort aansprakelijk stellen voor de kosten die gemaakt moeten worden om via rechtbijstand van dit abonnement af te komen.

Mag ik spoedig iets vernemen van u?

G.G.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Het abonnement is per direct opgezegd en alle abonnementskosten worden gecrediteerd. (€60 excl. btw) Dit bedrag zal aan het einde van deze maand op uw rekening staan.

Hugo

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

Aan Webcare Telfort,

Mijn hartelijke dank voor het stoppen van het abonnement en het terugstorten van de ten onrechte betaalde abonnements bedragen. Zoals ik Hugo heb geschreven in een persoonlijke email het hierboven genoemde bedrag was niet correct. De betaling die hier niet bij zat van 28-10-2010 is door mijn bank teruggehaald en hiermee is het retour te ontvangen bedrag precies goed.

Graag wil ik Hugo en Wouter van Webcare Telfort bij deze bedanken voor hun hulp.

Met vr. groet.

M6
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:07

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door M6 »

:idea: Geachte Telfort,

Omdat ik op het forum zie dat er een Telfort Webcare is die wel reageert en het verschuldigde bedrag uiteindelijk retourneert, is schrijf ik dit bericht hier (dank G.G.) Anders zal ook ik helaas noodgedwongen naar mijn Rechtsbijstand, Consumentenbond of wellicht zelfs de OPTA moeten stappen.

In het kort;
Wij hebben ooit een Compuserve inbelaccount gehad (blijkbaar….. geen idee van gehad in die tijd. Dit is waarschijnlijk geactiveerd toen wij even zonder internet zaten in onze overstap)
Net zoals in bovenstaande reacties, zijn wij hier ook nooit van op de hoogte gesteld, dat dit is overgenomen door Telfort. En als ik het artikel van de ANP van de OPTA mag geloven ligt dit dus niet aan ons. Conclusie wij betalen al 26 maanden voor een abonnement waar wij het bestaan niet van wisten. En dus ook nooit gebruikt hebben! Totaal bedrag; 177,29 wat maar niet terug gestort wordt.

Uitgebreid;
Dit bedrag willen wij dus terug, wat ook de eerste medewerkers die ik spreek van Telfort niet meer dan normaal vinden. Echter na even in de wacht te hebben gestaan, en de medewerkers te raden gaan bij een collega (?) Veranderd de toon en kunnen ze niets voor ons betekenen.

Mevr. E. Ratan kan ons vertellen dat dit account op 01-01-2008 geactiveerd is (bij Compuserve? en toen dus gratis was?), vervolgens bij (Telfort?) gecreëerd op 27-11-2009 en op 27-01-2010 zijn de eerste afschrijvingen begonnen.
Wat nog vreemder is, is dat ze op ons oude adres deze gegevens niet kunnen vinden, maar wel op ons nieuwe adres, en dit huis is pas in nov. 2011 opgeleverd! Dat even terzijde, want de facturen staan wel op ons oude adres. Echter dat ziet t systeem van Telfort niet?
Nou mevr. E. Ratan moest eerlijk toegeven dat ze dit ook erg vreemd vind allemaal maar terug storten ho maar.

Voordat ik met mevr. E Ratan doorverbonden werd heb ik een andere collega gesproken die beloofde iig meteen alles te beeindigen. Dit is niet gebeurd kom ik 2 weken later achter.

Want het wordt nog mooier, tijdens t gesprek met mevr. E. Ratan kom ik er achter dat Telfort zelf in die tijd een nieuw ‘standaard’ emailadres voor ons heeft aangemaakt. ([email protected]) En hier worden dus alle facturen naar toegestuurd. Echter is er bij Telfort ook gewoon een ander emailadres bekend ([email protected]) maar dat zou te makkelijk zijn denk ik…… :wink:
(en hierop schijnt ook nog een inbelaccount actief te staan!!!!!! maar die is gratis… jaja…!!!!)

Dus mevr. E Ratan zou een wachtwoord toesturen voordat ‘nieuwe emailadres’ zodat wij zelf konden zien wat we hebben afgesloten. Nou na 2 weken nog niets ontvangen te hebben, spreek ik Dhr. J. Bos, ook hij reageert in eerste instantie alsof wij dat geld gewoon retour gaan krijgen, wederom na even in de wacht veranderd de toon.
Hij geeft aan dat er nog niets beëindigt is en dit inbelaccount toch echt op ons nieuwe adres gegevens staan ( ja van dat huis wat toen dus nog niet eens bestond..….) Ach ja. Hij zal het wachtwoord nogmaals sturen, daarna kunnen wij pas alles beëindigen. Want ik ben nou wel heel benieuwd wat er allemaal gecorrespondeerd is op dat nieuwe emailadres…..

Eenmaal ingelogd op Telfort, kan ik alleen maar facturen vinden nooit een vermelding van aanmelding / wijziging of iets dergelijks, wat mij dus wel was medegedeeld door de medewerkers.

Samenvatting;
Wij eisen ons geld terug!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@M6,

Dat is inderdaad erg vervelend. Ik kijk dit graag voor u na. Maak in een privé bericht uw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres van Telfort / Compuserve kenbaar. Er wordt dan zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Henk

M6
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:07

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door M6 »

Beste Henk van Webcare Telfort,

Ik heb vorige week een PB gestuurd met onze gegevens. Is deze aangekomen? En is er inmiddels iets bekend?

Met vriendelijke groet,
M6

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@M6,

Excuus voor de late reactie. Gegevens zijn in goede orde ontvangen en ligt bij de desbetreffende afdeling, er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Henk

M6
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:07

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door M6 »

Inmiddels is het bedrag terug gestort .

Telfort webcare bedankt!

rolhoff2
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2012 14:09

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door rolhoff2 »

Beste Tefort webcare,

Ik hoop dat u mij ook kunt helpen.
Na veel moeite (bellen en mailen met zowel Telfort als Compuserve) zijn we er uiteindelijk achter gekomen wat voor abonnement ik nu bij Telfort had/heb. Nu schijnt het zo te zijn dat ik `inbel` en `email` van Telfort zou hebben nadat Compuserve uit Nederland is vertrokken en 6,81- per maand voor betaal. Het inbellen stamt volgens mij nog uit de tijd van de modems en ik wist ook niet af van een aparte Telfort-mail box. Ik las ook ergens dat inbellers niet overgenomen zouden zijn. Ik maak nog altijd gebruik van een AOL email account.

Uiteindelijk ben ik wel goed geholpen door de telefoon helpdesk van Telfort en zij hebben dit abonnement stop gezet. De behoud van een AOL(America online) email-account hangt niet af en staat los van die van Telfort en ik snap niet dat ik dus al jaren Telfort `gesponsord` heb voor overbodige diensten waar ik ook nooit voor getekend heb maar gewoon kreeg toegewezen.

Ik zie dat mensen hier goed geholpen worden en hoop dat Telfort Webcare mij ook kan helpen en kijken of er nog wat aan valt te doen.


mvg,

Rolhoff

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@rolhoff2,

Graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privebericht ontvang ik graag uw adresgegevens.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@rolhoff2,

Excuus voor de late reactie. We hebben de inbellers van Compuserve wel overgenomen. Het abonnement liep bij ons vanaf 1 januari 2008. Ik zie dat u op 28 februari 2011 heeft gebeld om het abonnement op te zeggen en die opzegging is op 28 maart 2011 doorgevoerd.

Was u in janari 2008 ook al niet meer woonachtig op het adres waar het abonnement staat geregistreerd? Alle Compuserve abonnees zijn namelijk wel schriftelijk op de hoogte gesteld van de overname en er werd een mogelijkheid tot opzeggen aangeboden.

Hugo

rolhoff2
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2012 14:09

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door rolhoff2 »

Beste Hugo,

Ik las in dit forum dat inbellers niet overgenomen waren (zie bericht 22 okt : 11.30).

Verder is mijn abonnement, naar mijn weten, pas dit jaar stop gezet (ik geloof zelfs dat er deze maand nog steeds wat van mijn rekening afgeschreven wordt). Zal ik u het nummer bij de betaling opsturen?

Ik was in 2008 niet woonachtig op de twee adressen die ik u gestuurd heb. Op het adres waar ik ingeschreven stond woonde ik al niet meer sinds mid/eind jaren negentig. Ik heb dus naar mijn weten ook niets schriftelijk ontvangen of ondertekend teruggestuurd.

Mvg,

Rolhoff2

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Mijn excuus voor de late reactie. Graag ontvang ik een overzicht van de geïncasseerde kosten in een privebericht, bij voorkeur kopie rekeningafschrift / overzicht internetbankieren. Dan ga ik kijken wat ik daarin kan betekenen voor u!

Hugo

Gesloten