LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Nederlandse Spoorwegen laten de reiziger in de kou

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mwessels
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2010 00:42

De Nederlandse Spoorwegen laten de reiziger in de kou

Ongelezen bericht door mwessels »

Beste lezers,


Het valt mij op dat de Nederlandse Spoorwegen in combinatie met Pro Rail er niet in slaagt om de mensen stipt op tijd naar hun bestemming te brengen.


Vanochtend moest ik naar mijn werk. Mijn trein vanaf Den Bosch had een vertraging van 97 minuten ! De remmen werkten niet goed , raar genoeg kwam ik wel aan op mijn eindbestemming maar veel te laat.


Ik zou graag willen dat TROS RADAR maar ook reizigers deze wantoestanden tot einde brengen en alle berichten en klachten in de media te gooien. Zodoende om onze stem te laten horen.

De kwaliteit van de NEDERLANDSE SPOORWEGEN is ver onder maat:

- PRIJZEN OMHOOG GOOIEN MET 10% PER 1 JAN 2011
- MINDER DAN 30 MIN IS GEEN VERTRAGING
- VERVANGEND VERVOER WORDT NIET AANGEBODEN
- MATERIEEL TEKORT OF SLECHT ONDERHOUDEN
- TREINEN ZIJN VIES
- DE PRIJZEN OP DE STATIONS ZOALS KOFFIE ZIJN BELACHELIJK DUUR
- DE INFORMATIE IS NIET OPTIMAAL EN DE REIZIGER IS DE DUPE.
- DE VERGOEDING VOOR VERTRAGING IS TE LAAG, EN ZO MOETEN INGAAN PER MINUUT VERTRAGING.


IK HOOP DAT VEEL MENSEN DIT LEZEN... ZEGGEN DIT ZO NIET KAN . EEN OV - JAARKAART KOST GAUW 4600 EURO! EN DAN WORDT JE ZO BEHANDELD!

KOM MENSEN , KOM IN ACTIE , TEGEN DIT MONOPOLIE BEDRIJF!

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: De Nederlandse Spoorwegen laten de reiziger in de kou

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gisteren moest ik van Rotterdam naar Heerlen. Doordat er tussen Sittard en Heerlen een aanrijding geweest was, reden daar geen treinen. Dus werd aangeraden om via Maastricht te rijden. Helaas was daar een seinstoring, dus tussen Maastricht en Heerlen reden ook geen treinen. En daarbij kwam ook nog eens, dat de informatie schermen bij de perrons niet goed werkten. Kortom alles was aanwezig om er een puinhoop van te maken. Maar er werden bussen ingezet (luxe touringcars) en deze bracht mij van Sittard naar Heerlen. Ik was daar wel ruim een 1 uur later dan geplanned, maar dat was dan ook alles. En het personeel op de perrons probeerde iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik reis dagelijks met het OV (van Rotterdam naar Den Haag) en dat bevalt mij nog altijd beter dan in de spits over de A13 :mrgreen:
- MINDER DAN 30 MIN IS GEEN VERTRAGING
U bedoeld dat u bij minder dan 30 minuten geen geld terug krijgt, dat is iets anders
- VERVANGEND VERVOER WORDT NIET AANGEBODEN
Het wordt wel aangeboden, maar het moet wel eerst geregeld worden. En dus kan het wel even duren, voor dat het vervangend vervoer er is.
- TREINEN ZIJN VIES
Dat is de schuld van uw medereizigers, zij laten hun rotzooi achter in de trein
- DE PRIJZEN OP DE STATIONS ZOALS KOFFIE ZIJN BELACHELIJK DUUR
€ 1,90 voor een lekker kop koffie vind ik niet echt veel
- DE INFORMATIE IS NIET OPTIMAAL EN DE REIZIGER IS DE DUPE.
De medewerkers op het perron geven informatie, maar ook zij moeten voorzien worden van die informatie. En soms gaat dat wel eens mis.
- DE VERGOEDING VOOR VERTRAGING IS TE LAAG, EN ZO MOETEN INGAAN PER MINUUT VERTRAGING.
Ik vind de vergoeding niet echt laag en wat is nu een paar minuten. Met de auto ben ik meer tijd kwijt dan met de trein en dat wordt ook niet vergoed.

Gesloten