LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door dusus »

@Roydeslayer

Dan is KPN toch met 2 monden praten:

http://hi.custhelp.com/cgi-bin/hi.cfg/p ... 1262697153
http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... _topview=1

tegenover: http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... faqid=3816 met de letterlijke tekst
KPN wil je toch direct laten profiteren van alle voordelen van bellen met KPN. Je krijgt gedurende de porteringstijd een € 0,- variant van het KPN Flexibel-abonnement dat je hebt gekozen. Je betaalt hiervoor geen abonnementskosten, alleen het verbruik wordt berekend. Op de telefoonrekening is dit te herkennen aan '€ 0,- abonnement'. Als hier een bedrag achter staat, zijn dat de kosten voor het bellen of sms'en met dit tijdelijke abonnement. KPN hanteert hiervoor de binnenbundel-tarieven van KPN Flexibel 20, ongeacht het abonnement dat je hebt gekozen.
Wanneer je oude nummer is overgezet, gaat automatisch het KPN Flexibel-abonnement in en betaal je maandelijks abonnementsgeld.
en mijn opmerking was en is dat als er 2x verschillende uitleg is, het recht geldt van de minst nadelige voor de consument.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Zoals ik al zei gaat dat stukje over de flexibel abonnementen.
Als je 1 regel onder je dikgedrukte regel had gelezen had je dat begrepen.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door dusus »

@Roydeslayer

Roy, ik snap dat jij van de rechte lijn bent, maar ik deel je mening niet. De informatie aan consumenten moet duidelijk, transparant, compleet, actueel en consistent zijn.
Onlangs is door de minister wéér bevestigd dat mobiele-telefoon-bedrijven duidelijke voorwaarden en tarieven op de website moeten zetten. Anders kan men klagen bij de OPTA.

Als ik als consument niet weet wat een "€ 0,- abonnement" is en wat dat voor mij betekent, dan ga ik kijken bij mijn provider op de website, en dan vul ik (bij KPN rechtsboven) bij "zoeken" in: € 0,- abonnement. Dan komt (bij KPN website) het volgende zichtbaar:

Mobiel - Nummerbehoud, Wat betekent € 0,- abonnement

Op mijn rekening staat een € 0,- abonnement. Wat is dat? ... Op de
telefoonrekening is dit te herkennen aan '€ 0,- abonnement'. ...

http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... faqid=3816

Mobiel - Nummerbehoud, € 0,- Abonnement
Wat is een € 0,- Abonnement dat ik ontvang bij nummerbehoud?
... Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. ...
http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... faqid=7214
ALS EERSTE staat dus de link naar de tekst waarbij het binnenbundel berekend wordt.

Terecht verwijs jij naar de volgende regel over 'flexibel' contracten, maar dat is ineens een nieuw begrip, waar Henk en Ingrid - de basis van het huidige kabinet - niks van snappen.

Ik heb een KPN mobiel contract, en ik heb nog noooooooit eerder iets gezien van € 0,- abonnement of flexibel abonnement. Toch lees ik óók kleine lettertjes. Zal wel aan mij liggen, maar ik krijg zoveel te lezen, dat ik uiteindelijk maar naar het simpele begin ga. Dat doen Henk en Ingrid ook. Die vinden alles al moeilijk genoeg, terwijl het zo simpel kan. De mobiele telefoon aanbieders maken het bewust moeilijk begrijpbaar, want dan betaalt merendeel van de mensen toch wel omdat ze door de drukte en overload het niet meer helder zien.
Het kan ook makkelijker: net als 088 iedereen een persoonlijk telefoonnummer (dat van jou blijft), standaard "seemless" nummerportering (zonder "nul" moment), prepaid (saldo storten), één tarief voor alle mensen in Nederland, afrekenen per seconde, bonus bij grootgebruik, en géén gratis mobieltje.

Kortom. Degenen die klagen mogen best wel even op zorgvuldigheid gewezen worden, maar wie probeert zijn weg te vinden in de informatiebrei, en dán niet meer weet wat waar is, valt weinig kwalijk te nemen.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ben het met je eens dat het duidelijker op de website van KPN zou moeten staan. Maar ben wel van mening als het de klant dan niet helemaal duidelijk is hij dit dan altijd aan de verkoper kan vragen.
Wat betreft dat het niet op het contract staat, dat kan kloppen.
Als ik het goed heb heeft het er niet altijd al opgestaan.
En ja ben het er ook mee eens dat Kpn, maar bijvoorbeeld ook T-Mobile het beter zouden kunnen doen als Vodafone, die simkaart word gewoon pas actief als de portering gereed is.

Maar het is gewoon zo dat mensen vaak heel weinig zichzelf inlezen in wat ze afsluiten. Ze willen een bepaald toestel wat dan toevallig bij een bepaald abonnement het goedkoopste is, dus kiezen ze dat maar. Zonder na tegaan of dat abonnement wel geschikt is voor ze en wat de voorwaarden zijn.

Krijg zo vaak van mensen vragen over wanneer ze dan het simkaartje erin kunnen doen, of wanneer de bundel ingaat. Snap dan niet dat ze dat niet meteen aan de verkoper in de winkel vragen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door mich24 »

Komt ie weer..

Waarom doet men de simkaart er in??? :roll:

heisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2010 13:30

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door heisa »

en waarom geven ze in hemelsnaam een 0-euro abonnement (om toch in hemelsnaam geen dubbele kosten te hebben) terwijl als je je telefoon alleen maar aanzet je al meer betaalt aan internet als de normale kosten voor je abonnnement....vind ik nog steeds de hamvraag van vandaag (en dit gaat al meer als een jaar lang zo als ik alle opmerkingen uit vorige topics begrijp)......ik denk iets met afzetten???
Geef dan pas een werkende kaart als je abonnement in gaat ipv zo'n ongelofelijk misleidend o-euro abonnement......of de keuze voor dubbele kosten.
Snap echt niet dat dit soort praktijken niet aangepakt worden.....

nl66
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:45

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door nl66 »

Ik ben, zoals zo veel mensen, ook slachtoffer van KPN/Hi's zogenaamde "0-uren abonnement Als je een abonnement afsluit bij Hi, heb je ongevraagd tijdelijk een 0-uren abonnement. Dit is volgens Hi in het voordeel van de klant, om dubbele abonnemetskosten te vermijden tijdens de overstap van de ene provider naar de andere. Mar wel moet je alle kosten betalen, incl een belachelijke hoge tarief voor internetgebruik. In mijn geval een tarief van bijna €500 voor maar negen dagen internet gebruik. Dit is natuurlijk buiten alle verhoudingen mbt internetkosten bij andere abonnementen. Ik had extra kosten verwacht, maar ging vanuit dat de tarieven redelijk zou zijn - misschien iets van €20of zo. +/- €1900 per maand voor internet is gewoon niet op enkele manier te onderbouwen, en is puur oplichten.

Inmiddels is er een EU regel waarbij alle teleproviders niet meer dan €50 per maand mag doorbelasten voor internet gebruik. Maar binnen Nederland geldt de regel blijkbaar niet en mag Hi dus klanten blijven oplichten zondere enige consequenties.

Bij Hi klantenservice kunnen ze helemaal niks doen, en is er geen mogelijkheid om een klacht in te dienen. Bezwaarschrift indienen is moeilijk, gezien er nergens een post adres voor HI te vinden is. Van mijn e-mail klacht naar Hi heb ik ook nooit een reactie gekregen. Ik heb gisteren een aangetekend brief gestuurd naar KPN (adres op factuur). Ben benieuwd wat er gebeurt....

Ik zie dat er op de forum(s) letterlijk honderden berichten zijn over deze misleidend praktij. Ik hoop dat Radar aandacht geeft aan deze probleem.

matthijs_f
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:19

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door matthijs_f »

Beste Tros Radar redactie,

Zoals bovenstaande gevallen ben ik ook ten prooi gevallen aan het nul-uren abonnement van KPN/Hi. Er ligt een rekening op mij te wachten van bijna 1200 Euro. Ik word nu gestraft door het aanvragen van nummerbehoud. Achteraf staat het wel in de voorwaarden, maar een rekening van 1200 Euro (waar het normaal 2,50 per maand is) is een zeer scheve verhouding. Bovendien is het zo dat als ik het geweten had ik nooit internet had gebruikt! Misschien dat Tros Radar met bovenstaande reageerders contact kan opnemen en KPN/Hi hiermee confronteren. Uiteraard ben ik zelf ook beschikbaar om medewerking te verlenen.

nl66
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:45

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door nl66 »

Helemaal mee eens, matthijs_f. Heb je deze bericht ook direct aan de Radar redactie gestuurd? Mijn bericht is wel apart verstuurd - kan geen kwaad......

matthijs_f
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:19

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door matthijs_f »

@nl66 ik zal het bericht doorsturen naar de Tros Redactie.

Ilona3
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:50

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Ilona3 »

Hutchers schreef:Mensen, geef het niet op!

Ik heb vandaag 540Euro teruggekregen van KPN, het volledige bedrag dus.
Hutches, super voor je dat het teruggekregen hebt, TOP! Wij wachten nog of we de 1400 euro meoten betalen ja of te nee.

albertsmeding
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 21:39

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door albertsmeding »

Precies dezelfde problemen, en met KPN gebeld. Na het storneren van het bedrag hebben we gebeld. We moesten betalen want we hadden inderdaad een gratis tijdelijk nummer. Uiteindelijk toch betaald € 126, -- waarna we een SMS kregen dat de SIM kaart geblokkerd werd. Weer gebeld en in de tussentijd niet gebruik gemaakt van internet om te voorkomen dat er kosten zouden worden gemaakt. De medewerker gaf aan dat alles nu in orde was en dat er gebeld kon worden. Tot onze verbazing even later een rekening van € 176, --. Ik wordt hier zo kwaad over. Dit abonnement van 20 euro heeft in een maand tijd 15 maanden gekost. Wie oh wie gaat dit stoppen!! Mensen wordgen gewoon opgelicht op deze manier, terwijl ze alles zo goed mogelijk uitzoeken. Aan de telefoon krijg je vervolgens een zeer onvriendelijk persoon. Mensen stoppen met de KPN. Straks krijgen we met de contracten met de IPhone 4 helemaal problemen!!

matthijs_f
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:19

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door matthijs_f »

Problemen mbt nul minuten abonnement inmiddels verholpen. Zorg er voor dat je met feiten komt in je klachtbrief!

Ilona3
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:50

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Ilona3 »

Vandaag lag er bij ons een brief op de deur, we konden contact opnemen. Gelijk gedaan. Bleek dat de rekening van 1400 naar 1600 euro was opgelopen... (200 euro van beginnetje nieuwe maand). Wij konden de belbundel met terugwerkende kracht betalen en de 1600 euro is kwijtgescholden!! En de telefoon werd ook direct aangesloten! Dus het is uiteindelijk heel erg goed afgelopen voor ons. Hopelijk voor jullie ook!

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Ik heb het opgegeven. Ik loop gewoon met mijn hoofd tegen de betonnen platen die de KPN medewerkers/sters voor hun kop hebben. De een krijgt het wel vergoed, de ander niet. Dus mijn indruk is dat er geen uniforme regel hiervoor bestaat. Ze rotzooien maar wat aan. Telfioon staat nu weer aan, maar dat is alleen maar om bereikbaar te zijn,. Ik bel en SMSt er niet mee.
Want ik kijk gewoon weer met angst en beven naar de volgende factuur uit.
Zal wel 100 euro zijn of zo, wegens het niet gebruiken van de mobiele telefoon. Bij KPN weet je het nooit.
Nog maar 21 maanden en dan ben ik er vanaf..... zo duur ben ik nog nooit uit geweest met mijn mobieltje.
Op mijn mail naar TOS radar geen enkele reactie mogen ontvangen ( kan het begrijpen, want ik denk dat ze bedolven worden met brieven van boze consumenten ).

KPN mag het geld houden, ik hoop dat ze er gelukkig mee zijn.
De enigste voldoening die ik heb, dat ik op mijn werk enige collega"s heb kunnen weerhouden naar de KPN over te stappen. Kostte mij geen enkele moeite, want aan de tafel zaten er nog meer die bedrogen zijn door de KPN.
Dus dat genoegen heb ik wel.... :D

JeannineJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 13:50

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door JeannineJ »

dag mensen,

Ik reageer ook even omdat wij een soortgelijk probleem hadden, dat ik een paar maanden geleden hier op het forum aankaartte. Ook toen was er die vreselijke mich24 (een zgn trol als je het mij vraagt, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29 ). Laat je door dit soort mensen niet uit het veld slaan!

Uit de vele, vele problemen die dit zgn 0 euro abbonnement oplevert blijkt wel dat het gewoon niet klopt wat men doet bij kpn/hi/mtv mobile. De helpdesk is een ramp: je moet echt geluk hebben dat je een goede student treft. Vanavond keek ik toevallig naar kassa, en daar liet men helpdeskmedewerkers horen die allemaal wat anders zeiden. Er zijn zoveel problemen op zoveel niveaus die vooral geld kosten voor de klant dat het eerder beleid dan startproblemen of iets dergelijks zijn.

Wij hadden een rekening van 1084 euro gekregen door een zgn. 0 euro abbonnement. Na een heleboel gebel heb ik uiteindelijk wanhopig hier gepost, waarna ik na een maand (en nog heel veel stress met wat gedreig van afdelingen die lekker langs elkaar heenwerkten) een dame aan de telefoon gekregen die meteen zei dat dit duidelijk niet klopte. Ze kwam me maximaal tegemoet en ik hoefde maar 124 euro te betalen. Eerlijk gezegd vind ik dat nog teveel voor iets waar ik niet om gevraagd heb of waarvan ik niet op de hoogte werd gesteld. Je bent op zo'n moment echter zo opgelucht dat je het accepteert. HET KLOPT ECHTER NIET! Telecombedrijven moeten veel harder worden aangepakt op al dit soort klachten. Waarom gaat het steeds alleen om de belminuten in consumentenprogrammas? Uiteindelijk draait het namelijk ook daar maar om 1 ding: misleiding en een semi-legale vorm van oplichting.

Deze bedrijven maken misbruik van het schemergebied dat mobiele telefonie en internet nog altijd is.

Het beste dat je kunt doen is dan ook zo goed mogelijk en ze helder mogelijk je klachten overal deponeren.

Sterkte.


J

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

inderdaad...
alles hier posten

+ betaling frusteren, net op het randje (zoals die providers over het randje gaan)

incasso laten terugboeken (= storneren) en dan in delen betalen is beste manier om hun administratie op hol te brengen

Pieterrrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:38

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Pieterrrr »

Ik ben dit zo zat he, ben blij dat Youp van 't Hek het voor ons opneemt!

www.steunyoup.nl

Alfons1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010 20:31

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Alfons1965 »

Mijn zoon heeft op 29/9 een KPN/Hi abonnement aangevraagd. Ivm nummerbehoud kreeg hij een 0 minuten abonnement. Omdat hij in het definitieve abonnement heeft gekozen voor een inclusief tarief voor dataverkeer had hij geen enkel vermoeden van de EXTREME data tarieven die nu voor 1 week internetgebruik in rekening worden gebracht. We ontvingen gister en vandaag 2 herinneringen van in totaal 630 euro ?!?! Terwijl een normaal abonnement 30 euro per maand is!! Natuurlijk snap ik dat internet buiten een abonnement iets duurder is ... maar binnen 10 dagen 630 euro ?!?! De datatarieven van het 0 minuten abonnement staan niet in het contract! En er is geen enkele waarschuwing voor deze EXTREME (!!!) tarieven die in GEEN verhouding staan tot de abonnementstarieven.
Op de helpdesk kreeg ik niemand te spreken die mij hierover een redelijk voorstel kon doen. (Deed mij denken aan Youp van het Hek op TV afgelopen week).
Ik heb wel al een klachtenformulier ingevuld op de site.
En inmiddels op jullie adveis al naar juridich loket gemailed.
Er is toch europees een maximum afgesproken waarboven een provider het verbruik tijdelijk stil moet leggen en/of een sms waarschuwing moet sturen? Ik dacht dat dat op 60 euro lag?
Hebben jullie nog verdere adviezen? Concept brieven die ik versturen?

jovafran
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010 12:14

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door jovafran »

Mijn zoon had een rekening van bijna €3200. Na twee maanden wachten, gisteren het verlossende woord gekregen dat hij niet hoeft te betalen!

Gesloten