LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, alsof je tegen een muur praat

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Telfort, alsof je tegen een muur praat

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

WHAHAHAHA DIE WIJSNEUS HUGO VAN TELFORT
Telfort webcare schreef:
Daar is wel een basis voor, namelijk het voorkomen van een BKR registratie.

Hugo
Mobiele providers stoppen met BKR-registratie
Uitgegeven: 1 november 2010 17:43
Laatst gewijzigd: 1 november 2010 18:17
AMSTERDAM – Vodafone, T-Mobile en KPN zullen vanaf 1 januari 2011 geen klanten meer registreren bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).
© Chris Heijmans

Dat lieten de providers tegenover NU.nl weten.

Klanten van mobiele providers T-Mobile, Telfort, KPN en Vodafone kunnen een BKR-registratie krijgen wanneer ze een betalingsachterstand hebben.

‘Disproportioneel’

Registratie kan al volgen wanneer een paar tientjes niet betaald worden. “Zo komt het voor dat een betalingsachterstand van een paar euro tijdens je studententijd ertoe kan leiden dat iemand later geen hypotheek meer kan krijgen. Dat vinden wij disproportioneel”, aldus Vodafone.

Volgens woordvoerder Joost Galema kreeg Vodafone de voorbije maanden steeds meer verzoeken van klanten om iets te doen aan de gevolgen van BKR-registraties. Het bedrijf zegt aan BKR te hebben voorgesteld voortaan een minimumbedrag voor registratie in te stellen, maar het kwam niet tot overeenstemming. Daarop besloot Vodafone de samenwerking met het bureau te beëindigen.

Eigen systeem

Galema zegt BKR niet nodig te hebben om informatie over de kredietwaardigheid van telecomklanten uit te wisselen. De telecombedrijven delen die gegevens ook al via een eigen systeem, Preventel. Ook maken ze gebruik van andere kredietbeoordelingsbureaus.

Ook T-Mobile wijst op een eigen systeem en stopt met samenwerking met het BKR. "Om dezelfde redenen", aldus een woordvoerder. KPN laat weten tevens te stoppen met BKR-registratie, maar nog wel in overleg te zijn met de directie van het BKR.

Of Telfort stopt met de samenwerking met BKR is niet bekend.

Minister van Financiën

Ook VVD-Kamerlid Frans Weekers liet eerder dit jaar weten het idioot te vinden dat mensen gedurende vijf jaar geen hypotheek kunnen krijgen, alleen omdat ze bijvoorbeeld een telefoonrekening van negentig euro niet op tijd betaald hebben. Hij stelde daar vervolgens Kamervragen over.

Minister van Financiën Jan Kees de Jager liet weten niet van plan te zijn een ondergrens van bijvoorbeeld vijfhonderd euro in te stellen. De Jager wil geen ondergrens, omdat die het moeilijker zou maken te voorkomen dat mensen te veel schulden krijgen.

De minister stelde verder dat het risico op vergroting van betalingsproblemen bij personen met een achterstand op een mobiel telefoonabonnement drie keer hoger is dan bij de gemiddelde Nederlander.

Abonnement

Alle mensen met een abonnement bij een mobiele provider staan overigens geregistreerd bij BKR, maar dan niet met een betalingsachterstand. Op deze manier houdt het BKR in de gaten wie welk abonnement afsluit om zo te voorkomen dat mensen meer betalingsverplichtingen aangaan dan betaald kan worden.

jerr
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2010 15:25

Re: Telfort, alsof je tegen een muur praat

Ongelezen bericht door jerr »

Op deze manier houdt het BKR in de gaten wie welk abonnement afsluit om zo te voorkomen dat mensen meer betalingsverplichtingen aangaan dan betaald kan worden.... Dus dat is de taak van BKR? Hoe kunnen ze nu in je portemonee kijken en wat voor garantie bestaan er dan? Mensen gaan andere wegen zoeken.

Nee mensen die een paar dagen te laat bij Telfort hebben betaald moet je een notering geven. Je zal maar een huis willen kopen samen met je partner. Jij bent niet alleen kansloos op de hypotheekmarkt maar je partner dus ook.
Waarom trekken niet meer mensen aan de bel tegen deze waanzin? Heeft een actuele achterstand of had ooit een achterstand, dat is nogal een verschil zeg!
Telfort stuurt je naar BKR en weer terug, uiteindelijk wordt je behulpzamer door BKR te woord gestaan dan die hopeloze helpdesk van Telfort. En dan vragen ze aan het einde van het gesprek nog of ze je geholpen hebben... Nee mevrouw! u ruineert mijn toekomst! Wat een waardeloos bedrijf en wat een idiote regeling telfonie bedrijven die er voor zorgen dat je enorme problemen krijgt en het onmogelijk wordt om een hypotheek aan te vragen. Een achterstand door een foutje met het verkeerde bedrag overmaken, de mijne is inmiddels betaald. Een foutje bij een telefoonabonnementje staat tot geen enkele verhouding tot het gevolg dat iemand en zijn partner te verhindert een hypotheek te kunnen aangaan. Wat een schande deze situatie! Ik kan nu geen kant uit!

Ron51
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 okt 2010 13:39

Re: Telfort, alsof je tegen een muur praat

Ongelezen bericht door Ron51 »

Dan mogen de providers stoppen met de BKR-registratie, kennnelijk omdat ze bij die organistaie ook wel inzien dat er heel veel onterechte registraties plaatsvinden.

Ik kreeg vandaag dus een geheel verse manier van registratie voor "wanbetalers" op de deurmat.
Het is te bezopen voor woorden dat je zo'n enorme strijd moet leveren om van een idioot telefoon-abonnement (Telfort) af te komen.

Het heet "Preventel" en is gevestigd in Deventer.
Deze organistaie (stichting hahahahaha) is dus alleen langs de papieren weg berijkbaar want die weten aldaar dus ook wel dat de telefoon roodgloeiend gaat staan vanwege onterechte registraties als ze er een telefoonnummertje bij plaatsten.

Je hele hebben en houden moet je opsturen om bezwaar aan te tekenen.
Ik hier zei de gek ben toch beslist niet van plan om alles bloot te geven vanwege de kromme administratieve rompslomp van telefoon-providers.

Dan maar geregistreerd, hoe ziekelijk het ook mag zijn.

Groetjes en sterkte aan alle luitjes die in hetzelfde schuitje zitten.

Ralfesmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2010 10:56

Re: Telfort, alsof je tegen een muur praat

Ongelezen bericht door Ralfesmeijer »

Ik heb ook 1 gigantisch probleem met telfort, ik heb een mobiel abonnement....zonder internet...heb ik ook aangegeven dat ik geen internet op mijn mobiel wil. Maar wat schetst mijn verbazing het hele jaar heb ik geen internetkosten gemaakt, maar nu ineens op 3 oktober voor 176 euro aan mobiel internet en dat terwijl ik een abonnement heb ZONDER INTERNET!!! en ook met mijn telefoon het internet niet op kan, omdat die functie is uitgeschakeld.

Maar goed er wordt dus ijskoud gewoon een bedrag van 315 euro van me rekening afgeboekt...terwijl ze ook bij de klantenservice kunnen zien dat ik de afgelopen 3 jaar...ja zolang ben ik al klant...geen internetkosten heb gemaakt..
Ja en hoe deze kosten zijn gemaakt, god mag het weten het enige wat telfort zegt is: "de kosten zijn terecht" en ja dan moet je schijnbaar betalen..ook al heb je een abonnement ZONDER INTERNET.. Belachelijk hoe telfort met de vaste klanten omgaat...

Ron51
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 okt 2010 13:39

Re: Telfort, alsof je tegen een muur praat

Ongelezen bericht door Ron51 »

Ralfesmeijer schreef:Ik heb ook 1 gigantisch probleem met telfort, ik heb een mobiel abonnement....zonder internet...heb ik ook aangegeven dat ik geen internet op mijn mobiel wil. Maar wat schetst mijn verbazing het hele jaar heb ik geen internetkosten gemaakt, maar nu ineens op 3 oktober voor 176 euro aan mobiel internet en dat terwijl ik een abonnement heb ZONDER INTERNET!!! en ook met mijn telefoon het internet niet op kan, omdat die functie is uitgeschakeld.

Maar goed er wordt dus ijskoud gewoon een bedrag van 315 euro van me rekening afgeboekt...terwijl ze ook bij de klantenservice kunnen zien dat ik de afgelopen 3 jaar...ja zolang ben ik al klant...geen internetkosten heb gemaakt..
Ja en hoe deze kosten zijn gemaakt, god mag het weten het enige wat telfort zegt is: "de kosten zijn terecht" en ja dan moet je schijnbaar betalen..ook al heb je een abonnement ZONDER INTERNET.. Belachelijk hoe telfort met de vaste klanten omgaat...
Ik blijf als kleine consument gewoon hameren op storneren en blokkeren van de bankrekening voor die lui.
Ze zijn te groot en misselijk makend arrogant.

Maar wie ben ik, ik ben voor die lui gewoon een stuk stront welke soms met een redelijke mening komt, wat binnen dit forumonderwerp tot een aardige diskussie heeft geleid. Ik denk (leest " denk" ) er voor getsraft te worden maar ook dat zullen we wel zien. Ik ga door tot aan het gaatje en van mijn part tot in de rechtbank maar verdom het om te kruipen voor die lui.

Sterkte met de afloop maar geloof niet alles wat die forum-struiners van Telfort je hier voorschotelen. Ook die worden aangestuurd en weten beslist niet altijd wat voor nonsens ze moeten uitkramen omdat de administratie en zeker de klantenservice bij Telfort flink te wensen overlaat.

Groet, Ron

Gesloten