LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur Isala klinieken Zwolle

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
noote036

Factuur Isala klinieken Zwolle

Ongelezen bericht door noote036 »

Wij hebben na 1,5 jaar een factuur ontvangen van Isala betreffende een behandeling van mijn vrouw tussen nov 2008 en jan 2009.
De eerste factuur bedroeg ruim € 2500, waarvan wij erg schrokken. Gebeld met isala en uitleg gevraagd, ten eerste de hoogte van het bedrag en ten tweede hoe het kan dat dit pas na 1,5 jaar bij ons per post is gekomen.
Na wat heen en weer bellen tussen de zorgverzekeraar en isala kregen wij een nwe facturr van iets meer dan € 1000,= Vreemd, ik heb nooit geweten dat je kunt onderhandelen over de prijs van een ziekenhuis behandeling. Nu verwachten ze van ons dat wij dit snel (30 dagen) gaan betalen. Ook de huisarts keek zeer verbaasd naar de bedragen op de factuur. De factuur is identiek (DBC code etc) echter de bedragen zijn veranderd. Volgens de klachten functionaris van isala is er iets "misgegaan" in het facturatie systeem. Dit heeft zij, zegt zij, uitgezocht. En wat de termijn van 1,5 jaar heeft zij als argument dat ze achterstand hebben gehad...
Wat kunnen wij hiermee ? Is isala nog wel gerechtigd om na 1,5 jaar een factuur te sturen en dan ook nog van ons te verlangen binnen 30 dagen te betalen ?

stofzuigertje

Re: Factuur Isala klinieken Zwolle

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de bedragen en hun lange wachten kun je wel de laagste als je daarmee akkoord zou gaan in termijnen vragen.
Het is onredelijk eerst zo lang wachten en nu binnen 30 dagen waar je niet meer op rekende!
Waarom is het niet vergoed door verzekeraar?

Dus als je moet betalen, 4x €250,- is redelijker en anders 8x €125,- want U hoeft niet zomaar na zoveel tijd dit bedrag klaar hebben liggen.
Ook de foute €2500,- bewaren want dit is in Uw voordeel, deze fouten.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Binnen 30 dagen betalen, is normaal bij arts en ziekenhuis rekeningen.
Dit is natuurlijk onzin, want TS wist, dat hij/zij daar een behandeling gekregen had, en een rekening moest verwachten, daar is niets onredelijk aan!
Het klopt, TS vermeld niet, waarom de rekening niet van de verzekeraar vergoed is.

stofzuigertje schreef:Het is onredelijk eerst zo lang wachten en nu binnen 30 dagen waar je niet meer op rekende!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

noote036

Je schrijft:
Is isala nog wel gerechtigd om na 1,5 jaar een factuur te sturen en dan ook nog van ons te verlangen binnen 30 dagen te betalen ?
Voor zover ik weet is de maximale termijn 3 jaar. Mijn advies is: neem kontakt op en probeer een betalingsregeling af te spreken.

Maxiem.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ze zitten ruim binnen de verjaringstermijn.

Ik schat in dat ze hun declaratie hebben verminderd omdat ze erg laat zijn met het declareren. De kans bestaat, dat wanneer u de zaak op spits drijft u het volle pond moet betalen.

Overigens : heeft u vooraf niets geregeld over de betaling en de hoogte van deze kosten ?

noote036

Het eerste bedrag was, nadat ik had gebeld, een "foutje" in het facturatie systeem volgens de klachtenfunctionaris..... vandaar dat wij een gecorrigeerde factuur hebben ontvangen...
Verder is er door de betreffende arts niets gemeld over de hoge kosten van deze behandeling. De facturen zijn identiek echter de bedragen zijn later gewijzigd...
Ik krijg hier persoonlijk rare ideeen bij. Dat de factuur zo lang op zicht heeft laten wachten had te maken met achterstanden, volgens deze mevrouw.Indien het ziekenhuis hier een code 14 van maakt ipv code 17 betaald de zorgverzekeraar alles. Artt heeft alleen folder gegeven over de behandeling en zei dat dit nu het meest gebruikte was. Verder zijn wij in het ziekenhuis gekomen op verwijzing van de huisarts, welke ook zeer verbolgen en verbaasd was over de gang van zaken.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Noote,
Mag ik je vragen om welke behandeling het gaat ?

noote036

Verwijderen Mirena spiraal en uitvoeren Essure methode. (dit omdat Mirena spiraal allerlei lichamelijke en psychische klachten op bleek te leveren.)

stofzuigertje

Is het mogelijk de juiste code alsnog op rekening te krijgen en zo de verzekeraar alsnog het gehele bedrag te laten betalen?

De arts moet weten hoe hij dit moet insturen naar verzekeraars want een foute code is zijn specialiteit en U weet van niets.
Dus vraag of ze naast het bedrag ook de code nog kunnen aanpassen en de originele rekening naar Uw verzekeraar willen sturen dus geen kopie want die worden meestal geweigerd.
Proberen kan en gezien het bedrag.....

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Bij welke zorgverzekeraar ben je?
Deze behandeling wordt niet door alle verzekeraars vergoed.Zit meestal wel in een aanvullende verzekering.
Maar toch moet je voor de ingreep contact opnemen met je zorgverzekeraar of je deze vergoed krijgt.

noote036

Klopt inderaad, het word niet standaard vergoed door de verzekeraar (groeneland achmea). Echter bij navraag zorgverzekeraar levert het volgende antwoord op, indien Isala er een code 14 van maakt, vergoeden wij. (ik denk zelf dat hier het verschil zit tussen op medisch advies of als de patient hier zelf om heeft gevraagd. Isala, lees gyneacoloog, wil vooralsnog dit niet veranderen.

snepke

Kun je geen klacht indienen oid,bij de kliniek,daar zal toch wel een klachtenafdeling zijn.
En je hebt toch de verwijsbrief van je huisarts,kan je zorgverzekering daar dan niets mee.
Ik vind het niet netjes ,dat ze de code niet veranderen.
Of is het duurder als je het zelf moet betalen.Krijgen ze van een verzekering maar een bepaald bedrag vergoed?

noote036

Is best mogelijk dat ze aan de "patiënt" meer verdienen dan ze kunnen declareren bij de zorgverzekeraar. Ben inmiddels in gesprek met stichting zorgbelang en ga een officiële klacht indienen bij de klachtencommissie van Isala.
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee !!!
Zeker als je terugkijkt in mijn berichten waar ik aangeef dat ze eerst probeerden ruim € 2500,= van ons te ontvangen. Vreeemd gevoel krijg ik hierbij.

snepke

Die 2500 had je zelf moeten betalen,jullie hebben toen gebeld en je zorgverzekering ingeschakeld.
Toen hebben ze het bedrag verlaagd naar 1000 zgn omdat het zolang duurde.
Bij een zorgverzekering krijgen ze niet meer vergoed voor die ingreep.

noote036

klopt niet helemaal, er is eerst al contact met zorgverzek geweest met het bedrag van 2500,= echter toen kreeg ik al verbaasde reacties over de hoogte van het bedrag, zorgverzekeraar gaf toen aan dat het een code 14 moest zijn wilden zij overgaan tot betaling. Met die mededeling en dat het bedrag wel erg hoog was ben ik toen weer in contact gekomen met Isala. Waarna zij met bovengenoemde reden (foutje) het bedrag hebben bijgesteld / veranderd. Wat bij ons overbleef... een vreemd gevoel.

snepke

noote036 schreef: Wat bij ons overbleef... een vreemd gevoel.
Kan ik me iets bij voorstellen.

noote036

word vervolgt, maar als iemand nog suggesties heeft of vergelijkbare ervaringen houden wij ons aanbevolen.

stofzuigertje

Na de aanpassing bedrag zeggen dat je niet kunt en wilt betalen...

Vraag gewoon een rekening met juiste code om naar de verzekeraar te sturen!
Zij begonnen met fouten dus deze correctie kunnen ze ook nog wel doen, en als het enige tijd kost, zij hebben ervaring met laat insturen!

noote036

heb gevraagd om een aanpassing in de codering echter hier wil men vooralsnog niet aan meewerken. Hoop nu dat ik via huisarts en stichting zorgbelang iets kan bereiken. Verder gaat er een brief richting klachtencommissie Isala klinieken Zwolle.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

noote036 schreef:Klopt inderaad, het word niet standaard vergoed door de verzekeraar (groeneland achmea). Echter bij navraag zorgverzekeraar levert het volgende antwoord op, indien Isala er een code 14 van maakt, vergoeden wij. (ik denk zelf dat hier het verschil zit tussen op medisch advies of als de patient hier zelf om heeft gevraagd. Isala, lees gyneacoloog, wil vooralsnog dit niet veranderen.
Was het medisch advies of heb je er zelf voor gevraagd.
Het veranderen van code 14, is voor Isala misschien de gedachte van valsheid in geschrifte, om nu op eens een andere code in rekening te brengen!

Gesloten