6 Maanden geleden heeft mijn vader van 74 een mobiel bij de kijkshop gekocht. Een mooi toestel met grote toetsen voor €70,-.
Nu is het toestel 2 maanden geleden spontaan kapot gegaan. Het beeldscherm is van binnenuit gebroken terwijl hier geen aanleiding naar was(het toestel is niet gevallen, drukschade of dergelijken). Mijn vader is met het toestel en de bon/garantiebewijs naar de kijkshop aan de Albert Cuyp te Amsterdam terug gegaan.
Een medewerkster heeft naar het toestel gekeken en geconstateerd dat het scherm van binnenuit gebroken is. Nu vertelde de medewerkster dat er geen sprake kon zijn van garantie omdat het toestel waarschijnlijk gevallen was en de kijkshop bij dit soort dingen geen garantie geeft. Mijn opa vertelde hierop dat het toestel niet gevallen was en amper gebruikt werd (ook van enige vorm van drukschade/ waterschade kon geen sprake zijn). De medewerkster moest hem teleurstellen omdat het echt in de voorwaarden stond beschreven.
Nu heeft de kijkshop in dit geval fout gehandeld omdat er in dit geval wel sprake moet zijn van enige vorm van garantie.
Ten eerste kan een telefoonscherm op meerdere manieren kapot gaan. Zo kan het scherm te strak gespannen zijn waardoor het klapt, of kunnen er slechte verbindingen in het scherm zitten. De verkoopster nam meteen aan dat het om valschade/drukschade ging terwijl dit niet het geval was.
Ten tweede was het toestel nog geen 6 maanden oud en volgens het consumentenrecht moet de kijkshop (verkoper) kunnen aantonen dat het defect aan de klant ligt(koper). De kijkshop heeft dit niet gedaan, wat wettelijk niet toegestaan is.
De kijkshop heeft een slechte service en personeel word geleerd dat sommige onderdelen van producten niet onder de garantie vallen, een ernstige zaak van misleiding.
Voordat ik dit artikel geplaatst heb, heb ik geprobeert contact te krijgen met het hoofdkantoor van de kijkshop/klantenservice. Na 10 dagen kreeg ik een onduidelijk in mijn ogen standaard mailtje terug waar ik niks aan had.
Het zal fijn zijn als de kijkshop mijn probleem eens wilt bekijken zeker omdat ze me en vooral mijn vader letterlijk in de kou laten staan
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)