Sinds enige tijd probeert de Franse bank BNP Paribas hier in Nederland voet aan de grond te krijgen. Nu onder eigen naam. Voor degene die overwegen met deze bank in zee te gaan, toch even een waarschuwing.
BNP Paribas is al veel langer eigenaar van CARDIF (in vakkringen wel bekend onder de naam CARDIEF !). Welnu Cardif is de verzekeraar waarmee kredietverstrekkers als Dirk Scheringa''s DSB Bank jarenlang het grootste deel van de koopsompolissen afsloot die in (vaak verboden) koppelverkoop werden gekoppeld aan leningen. Juist ja, de koopsompolissen waarbij Scheringa c.s. tot 80% provisie in eigen zak stak en waarmee Cardif jarenlang bekend was.
Een andere dochter van BNP Paribas is Groeivermogen N.V. Dit bedrijf verkocht in de periode tusen 1997 en 2002 zo'n 110.000 aandelenleaseproducten die de deelnemers aan deze producten een totale schade opleverden van circa 600 miljoen euro. De schade bij de misleidde Groeivermogen klanten staat in bijna exact spiegelbeeld met de behaalde winst door Groeivermogen 550 miljoen.
Dus vóór dat u in zee gaat met BNP Paribas, bedenk dat eerst even wat voor ellende dochterinstellingen van BNP Paribas hebben aangericht bij een paar honderdduizend medeburgers. Bezint eer gij begint !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BNP Paribas
Re: BNP Paribas
Ik denk dat je voor het gemak maar even vergeet dat dit voor elke bank geldt. Woekerpolissen en dergelijke werden door elke partij aangeboden. Kijk aar naar de Rabo met de mooi Opmaat polissen. Dus beetje makkelijk om de zwarte piet naar BNP Paribas te schuiven.
-
BNP,
Op dit moment prima rentes, prima voorwaarden qua hypotheek, al veel langer op de Nederlandse markt onder de naam UCB.
Ik zie het probleem niet, en zelfs wat betreft de Woonlastenverzekeringen die Cardif momenteel aanbiedt zijn zo slecht nog niet (zolang je maar kiest voor maandbetaling).
Voor wat betreft de provisie die in dit product zit opgesloten, uw adviseur dient u voor afsluiten van dit product duidelijk te laten zien wat hij hieraan verdiend (de mogelijkheid tot inruilen van provisie voor premiekorting bestaat ook).
Op dit moment prima rentes, prima voorwaarden qua hypotheek, al veel langer op de Nederlandse markt onder de naam UCB.
Ik zie het probleem niet, en zelfs wat betreft de Woonlastenverzekeringen die Cardif momenteel aanbiedt zijn zo slecht nog niet (zolang je maar kiest voor maandbetaling).
Voor wat betreft de provisie die in dit product zit opgesloten, uw adviseur dient u voor afsluiten van dit product duidelijk te laten zien wat hij hieraan verdiend (de mogelijkheid tot inruilen van provisie voor premiekorting bestaat ook).
-
Ome Dirk wilde meer provisie ontvangen dan gebruikelijk. Daarom heeft hij zelf de premies voor de verzekeringen verhoogt. Cardif kreeg alleen de premie die zij normaal ook wilde ontvangen. Dus dit is idd meer een probleem van Ome Dirk dan van Cardif.
Blijft staan dat Cardif (onderdeel BNP Paribas), al dan niet in nauwe samenwerking met DSB, met verboden koppelverkoop jarenlang de Wet op het Consumentenkrediet heeft overtreden.
Voor aandelenlease van dochter Groeivermogen geldt hetzelde. En anders dan Dirko hierboven beweert hebben lang niet alle banken aandelenleaseproducten ontwikkeld en verkocht en daarmee grote schade bij hun klanten aangericht.
Voor aandelenlease van dochter Groeivermogen geldt hetzelde. En anders dan Dirko hierboven beweert hebben lang niet alle banken aandelenleaseproducten ontwikkeld en verkocht en daarmee grote schade bij hun klanten aangericht.
-
Ik heb bij BNP Paribas een verzekering om woonlasten te dekken i.g.v. werkloosheid. Ik ben sinds begin July werkeloos en heb tot op heden nog geen betaling ontvangen en BNP Paribas stelde vorige week dat zij meer tijd nodig heeft de claim te onderzoeken.
Ik werkte binnen de EU maar buiten Nederland en heb een ontslagbrief en een bevestiging van het UWV dat ik een WW uitkering geniet maar dus geen vaststellingsdocument. Het Ierse contract was bekend bij aangaan van de verzekering, maar is nu een issue voor BNP Paribas.
Zijn er ervaringen met het indienen van claims bij BNP Paribas, met name soortgelijke situaties?
Ik werkte binnen de EU maar buiten Nederland en heb een ontslagbrief en een bevestiging van het UWV dat ik een WW uitkering geniet maar dus geen vaststellingsdocument. Het Ierse contract was bekend bij aangaan van de verzekering, maar is nu een issue voor BNP Paribas.
Zijn er ervaringen met het indienen van claims bij BNP Paribas, met name soortgelijke situaties?