LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] op zoek naar een kamer?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
boeken09
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2009 16:00

op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door boeken09 »

In mijn zoektocht naar een aardige ben ik ondertussen zowel goede als slechte sites tegen gekomen. Bij alle sites is een betaling noodzakelijk, daarom is het van belang onderscheid te maken tussen betrouwbare sites en onbetrouwbare sites.

betrouwbaar tot nu toe:
kamernet.nl
kamerlink.nl

duidelijk niet betrouwbaar:
kamerspotter.nl
woondetective.nl

voor beide sites geldt dat er herhaaldelijk dezelfde advertenties terugkomen, voor deze sites betalen is dan ook zinloos en zonde van het geld. wees gewaarschuwd.

Weet u van meer betrouwbare, dan wel niet betrouwbare kamersites, laten we dan hier een overzicht maken.

mvg,
een onafhankelijke student

TAmsterdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2010 14:10

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door TAmsterdam »

DWD schreef:Beste Boeken09,

In tegenstelling tot jouw Profiel is De WoonDetective een organisatie die wel open is over haar identiteit
Woondetective, als je zo open bent in je identiteit, waarom is er dan op de site nergens een KvK-nummer te vinden? :? Ook op de website van propertyportal.nl is er nergens een nummer te vinden. Kamerspotter heeft dit overigens wel.

Playclips
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2010 16:16

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Playclips »

sinds waneer gaan bedrijven hier reageren....
ik zou eerder de desbetreffende persoon in contact willen komen zodat je het persoonlijk kan oplossen.
als je zegt er zijn lovers en haters... dan trek je dus niks van de kritiek aan... niet bepaald klant gericht.
maar alles wat los staat van de woningbouw en kamernet zijn boeven toren hoge bemiddelingskosten.

daarom zo snel mogelijk overgaan in kopen of via een particulier die het huren erbij doet, dan zit je meestal goed

WoonDe bewijs je
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2010 14:47

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door WoonDe bewijs je »

Beste Boeken09,

Bedankt voor het openen van deze discussie. Voor deze discussie heb ik net als Woon Detective een account moeten aanmaken bij Tros radar, Woon detetive doet dit wel vaker zie ook de discussie op het forum van Ellen:
http://forum.ellegirl.nl/showthread.php?t=589520 waarin ze positieve reactie plaatsen:

' Hi!

Ik heb sinds vorige week een studio in Rotterdam via woondetective gevonden... echt super! Ik moest wel een tijd zoeken, maar ik ben super blij met mijn studio
Ik heb geen problemen ondervonden.. volgens mij is woondective betrouwbaar... verder is kamernet.nl ook wel een goede site alleen ietsjes duurder daan woondetective. Dus als ik jullie was zou ik t eerst via www.woondetective.nl proberen

Succes!'

Gelukkig hadden ook de forum leden van Ellen door dat dit geen zuivere koffie is.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste van de advertenties van Woondetective niet bestaan en door hun zelf geplaatst zijn. Dit verklaart ook waarom ze zo uitgebreid bij de ' Frequently Asked Questions' op de site van Woon Detective het volgende vermelden:

'Waarom krijg ik geen reactie van de verhuurder nadat ik gereageerd heb op een woning?

De advertenties op onze Topadvertenties pagina worden geplaatst door particuliere verhuurders en/of makelaars. De WoonDetective brengt op de Topadvertenties pagina de markt van vraag en aanbod samen en verhuurt de woningen of kamers zelf niet! De verhuurder is niet verplicht om te reageren en de vraag is groot. Wellicht heeft de verhuurder een kleine selectie gemaakt waar jij net niet bij zit. Mocht je na een week nog niks gehoord hebben kan je altijd nog een keer een reactie versturen. Probeer wel altijd vriendelijk te blijven.'

Ik vermoed dat het echte antwoord moet zijn dat de werkelijke reden van geen reactie is dat de adverteerder inclusief de aanbieding helemaal niet bestaat.

Mensen die mijn reactie lezen en nog niet weten of ze deze website moeten geloven zouden is moeten googlen op een van de advertenties van Woon Detective. Je zult zien dat het onmogelijk is om via een andere weg gratis op een van deze huizen te reageren. Zelfs op hyves is dit niet mogelijk aangezien het de eigenaren zijn die deze links plaatsen en niet zullen reageren op je reactie.

Ik hoop dat Tros aan dit soort sites eens in hun programma aandacht aan wil besteden. Zelf vermoed ik dat de eigenaren van deze site nog meer van zulke sites hebben en dat er heel veel slachtoffers zijn, ook al gaat het maar om een klein bedrag.

Als de eigenaren van Woondetective dit lezen hoop ik dat ze inzien dat je zo niet omgaat met mensen en dat ze inzien dat dit gewone pure oplichting is. Ik wil ook vermelden dat ik bereid ben om een keer af te spreken met de eigenaren, ik zal dan 5 advertenties uitzoeken en als jullie mij een van deze advertenties de daadwerkelijke eigenaar en huis kunnen laten zien zal ik dit hele artikel rectificeren. Maar verwacht zelf dat jullie hier niet op in zullen gaan en kom niet met de drogreden dat jullie maar een tussenpersoon zijn.

Gelukkig staat dit forum hoog in google als je zoekt op deze organisatie dus hoop hier de mensen mee te kunnen waarschuwen.

Groet

Trosjegezelligheid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 dec 2010 17:11

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Trosjegezelligheid »

Ik vind dit echt een eye-opener. Veel websites die online diensten aanbieden lopen inderdaad met je geld weg. Het is belangrijk om veel achtergrond informatie te verkrijgen voordat je geld in iets steekt.
Desondanks moeten we niet vergeten dat er ook nog betrouwbare websites bestaan. Deze worden natuurlijk wel de dupe van dit soort berichtgevingen.

Sandra_Willems
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:21

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Sandra_Willems »

Hey,

Helaas is er veel misbruik op kamersites. Om dit te voorkomen de volgende tips:

- Voordat je lid wordt van een site: google even wat de ervaringen van anderen zijn. Helaas zijn er veel sites die klakkeloos de inhoud van kamers kopiëren en doen alsof het hun eigen kamers zijn. Dan betaal je en krijg je helemaal niets! Eventueel zijn er ook vergelijkingssites die je helpen in het maken van je keuze.

- Blijf altijd kritisch naar een verhuurder. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, stuur dan aan de kamersite een mailtje of het te vertrouwen is. Zo hebben wij al verschillende malen oplichting van onze leden voorkomen.

@redactie: hiermee probeer ik geen verkooppraatje te houden, maar wij proberen zo goed en eerlijk mogelijk te werken en we horen vaak dat onze leden dat waarderen. Daarom heb ik in bovenstaande tips ook onze website niet genoemd.

Succes!

Sandra
Kamertje.nl

Sandra_Willems
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:21

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Sandra_Willems »

Ben je opgelicht? Handelt een bureau niet zoals het zou moeten? Meld je klacht:

http://www.wzs.amsterdam.nl/woonruimte_ ... Webbureaus

Gemeente Amsterdam heeft strenge eisen aan kamersites, bij verkeerd gedrag wordt de vergunning ingetrokken en mag de website niet meer actief zijn. Dit geldt in principe voor Amsterdam, maar het melden van alle klachten helpt de gemeente om de kwaliteit te bewaken.

Liever telefonisch dan kunt u bellen met de afdeling vergunning en handhaving, telefoonnummer 020 552 7170

Teunbosseman
Berichten: 4389
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Sandra_Willems schreef:Daarom heb ik in bovenstaande tips ook onze website niet genoemd.

Succes!

Sandra
Kamertje.nl

Haha en wat staat er onder je naam dan vermeld ? Topic was 7 maanden oud.

Sandra_Willems
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:21

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Sandra_Willems »

@Teun.

Tja, ik snap de opmerking, maar wellicht snap je onze positie ook. Wij zijn al 7 jaar bezig om een heel goede dienst op te zetten en hebben inmiddels meer dan 50.000 mensen aan een kamer geholpen. Helaas hebben de laatste jaren verschillende oplichters ook de kamermarkt ontdekt. We willen voorkomen dat studenten worden opgelicht, maar ook dat wij en de andere goede kamersites een slechte naam krijgen.

We hebben vanuit onze site al eerder op dit forum voor mensen die door een verhuurder waren opgelicht bemiddeld en ervoor gezorgd dat zij 100% van hun geld terug kregen. Nu proberen we iedereen te adviseren om voordat je ergens lid wordt even op google of ergens anders kijkt om te voorkomen dat je in dezelfde val trapt als vele anderen.

Als je nog meer info wilt, dan kunnen we dat misschien beter doen via PM.

Groetjes,

Sandra
van 'de niet nader te noemen grootste kamersite van Nederland' ;)

BartZoomers
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2011 09:02

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door BartZoomers »

Als ik mijn mening 'mag' geven :P geven vind ik dit allemaal een beetje kansloos. Dit topic is in 2009 gestart door een student, weet niet wat dat waard is, maar ok. Je moet sowieso erg voorzichtig zijn maar ik denk dat je toch wel snel aan het uiterlijk van een website kan zien of dit zuivere koffie is. Sandra, je bent een grappig mens. :lol: Ook dit neem ik niet erg serieus.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BartZoomers schreef:Als ik mijn mening 'mag' geven :P geven vind ik dit allemaal een beetje kansloos. Dit topic is in 2009 gestart door een student, weet niet wat dat waard is, maar ok. Je moet sowieso erg voorzichtig zijn maar ik denk dat je toch wel snel aan het uiterlijk van een website kan zien of dit zuivere koffie is. Sandra, je bent een grappig mens. :lol: Ook dit neem ik niet erg serieus.
Bart, natuurlijk mag je je mening geven.

Ik ben het alleen niet eens met je stelling dat het uiterlijk van een site een indicatie is voor betrouwbaarheid.

Je hebt tegenwoordig zoveel tools en templates om een behoorlijk strak ogende site in elkaar te draaien - dat je even verder moet spitten (adres, kvk, whois) voordat je iets met zekerheid zou kunnen zeggen.

Maar ja, da`s mijn mening :)

DannyG
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2011 09:48

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door DannyG »

Ik ben er "heerlijk" ingetrapt zojuist bij Kamerspotter. Helaas kom ik te laat op verscheidene fora uit. Na het ontdekken heb ik al verscheidene telefoontjes gepleegd waaronder naar de eigenaar van de website. Heel mysterieus krijg ik zijn vader aan de telefoon die verteld dat zijn zoon op vakantie is. Hij weet niet waar, niet voor hoe lang, en heeft geen 06-nummer van hem. Dit is natuurlijk meer dan genoeg om enorme twijfels te krijgen bij de dienst van deze website. Niet te vergeten het mooie aanbod aan betaalbare kamers en appartementen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn geld terug kan krijgen? Binnen 7 dagen mag ik als koper de overeenkomst wettelijk gezien verbreken, maarja ... wat als niemand reageert van Kamerspotter binnen deze termijn.

Ik hoor het graag van jullie!

Groet,

Danny

Teunbosseman
Berichten: 4389
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

DannyG schreef:Ik ben er "heerlijk" ingetrapt zojuist bij Kamerspotter. Helaas kom ik te laat op verscheidene fora uit. Na het ontdekken heb ik al verscheidene telefoontjes gepleegd waaronder naar de eigenaar van de website. Heel mysterieus krijg ik zijn vader aan de telefoon die verteld dat zijn zoon op vakantie is. Hij weet niet waar, niet voor hoe lang, en heeft geen 06-nummer van hem. Dit is natuurlijk meer dan genoeg om enorme twijfels te krijgen bij de dienst van deze website. Niet te vergeten het mooie aanbod aan betaalbare kamers en appartementen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn geld terug kan krijgen? Binnen 7 dagen mag ik als koper de overeenkomst wettelijk gezien verbreken, maarja ... wat als niemand reageert van Kamerspotter binnen deze termijn.

Ik hoor het graag van jullie!

Groet,

Danny

Aaangifte doen wellicht ? En dit ook de "vader" laten weten.....wellicht dat deze ff het probleem van zn zoon kan voorschieten.

DannyG
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2011 09:48

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door DannyG »

Aaangifte doen wellicht ? En dit ook de "vader" laten weten.....wellicht dat deze ff het probleem van zn zoon kan voorschieten.
Dat is inderdaad een optie, maar aangezien de vader 3 maal vernoemde in het gesprek dat hij nergens van af weet, zal hij dit waarschijnlijk niet op zich nemen.

Aangifte is zeker een optie. Tevens zal ik mijzelf informeren bij het juridisch loket.

Teunbosseman
Berichten: 4389
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

DannyG schreef:
Aaangifte doen wellicht ? En dit ook de "vader" laten weten.....wellicht dat deze ff het probleem van zn zoon kan voorschieten.
Dat is inderdaad een optie, maar aangezien de vader 3 maal vernoemde in het gesprek dat hij nergens van af weet, zal hij dit waarschijnlijk niet op zich nemen.

Aangifte is zeker een optie. Tevens zal ik mijzelf informeren bij het juridisch loket.

Zou toch de vader inlichten met de mededeling dat je aangifte gaat doen en dat reeds hier vermeld staat.
Wellicht dat vaders zoonlief kan inlichten over wat er gaat gebeuren...geen 06 nr gaat erbij bij niet in......als vaders zijn zoon inlicht hoop ik voor je dat zoonlief een mider leuke vakantie heeft met de gedachte dat er aangifte in NL wordt gedaan.

s6 ermee

DannyG
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2011 09:48

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door DannyG »

Beste allemaal,

Bij deze heb ik wat recht te zetten. Kamerspotter heeft zeer netjes het geld gerestitueerd. LOOS ALARM dus!

@Kamerspotter: bedankt voor het nette oplossen!

Groet,

Danny

Soesan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2011 20:48

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door Soesan »

Hoi Danny,

Hoe heb je het nu aangepakt? Ik heb me dus ook laten registreren bij kamerspotter.nl maar als het allemaal maar malafide is...? Ik zie graag ook het geld geretourneerd worden.

Groet, Soesan

p.s. zoek woonruimte in Amsterdam. Iemand any tips?

xander038
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2012 21:25

Re: op zoek naar een kamer?

Ongelezen bericht door xander038 »

euh ik ben momenteel opzoek naar een kamer maar nu kan ik nergens vinden of kamertje.nl nu wel of niet betrouwbaar is zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?

mvg xander

Gesloten