LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jilling
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2010 15:27

hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)

Ongelezen bericht door jilling »

hallo

Ik heb even een verontrustende vraag van een vriend van mij.
Hij heeft een abonnement bij HI. Dit abonnement heeft hij al een aantal jaren en er zijn nooit problemen geweest. Tot hij een telefoontje kreeg een paar weken geleden dat zijn kosten afweken van het normale bel en sms gedrag. Het ging om een bedrag van 1800 euro. ze zeiden dat er een smsdienst was die ongeveer 500 smsjes had gestuurd of verstuurd per dag en dit ging over 3 dagen dus 1500 sms. alleen mijn vriend heeft geen weet van deze smsdienst. Nou hebben ze al contact gehad met de ombudsman. die zei dat HI bewijs moest leveren voor de toestemming van deze smsdienst. dit is gevraagd in een brief die naar HI gestuurd is. Tot gister niks gehoord alleen gister wel een brief van een incasso bureau dat rekening nog niet betaald was en dat het bedrag nu op 2200 euro uitkwam dit zou voor de elfde overgemaakt moeten worden anders worden er andere maatregelen genomen. Maar om een lang verhaal kort te maken weet iemand hier een oplossing voor ? Alle advies is welkom.

met vriendelijke groeten,

Jilling Bloem

stofzuigertje

Re: hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je van niets naar zoveel in dergelijke korte tijd gaat is de kans op fraude erg groot.

Dus Hi had moeten bellen en tijdig afsluiten bij extreem gedrag.
Vele aanbieders doen dit ook bij plotseling veel en duur buitenland bellen omdat het dan meestal een gestolen nog niet gemeld toestel is.

jilling
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2010 15:27

Re: hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)

Ongelezen bericht door jilling »

hallo

dank u wel voor het advies. hier kan ik wel wat mee.

met vriendelijke groeten,

Jilling

Mattie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:37

Re: hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)

Ongelezen bericht door Mattie88 »

Ja kan de "De Geschillencommissie" proberen voor de rest weet ik het niet.

succes

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)

Ongelezen bericht door kss »

2003
KPN introduceert vandaag als eerste mobiele operator in Nederland een zoekmachine voor SMS informatiediensten op alle KPN internetsites.

Klanten kunnen hiermee gemakkelijk en snel informatie opzoeken over SMS abonnementsdiensten. Naast een omschrijving van de dienst en de bijbehorende kosten geeft de zoekmachine duidelijk aan hoe klanten zich hiervoor aan- of af kunnen melden. De SMS zoekmachine biedt tevens inzicht in de bereikbaarheidsgegevens van de desbetreffende dienstenaanbieder, zodat klanten deze partijen rechtstreeks kunnen benaderen met vragen over de dienst. KPN zorgt hiermee voor heldere informatie over SMS abonnementsdiensten. Met de gebruiksvriendelijke SMS zoekmachine gaat KPN verder dan de afspraken uit de SMS gedragscode, die per 1 augustus 2003 van kracht is.

De online toepassing is zeer eenvoudig in gebruik en biedt verschillende mogelijkheden om diensten en dienstenaanbieders op te zoeken. Klanten kunnen individuele diensten opzoeken aan de hand van een dienstnaam of een verkorte kiescode, zoeken op trefwoord naar een bepaalde dienstenrubriek (bijvoorbeeld ‘weer’) of een overzicht krijgen van alle diensten en aanbieders. Per dienst is gedetailleerde informatie te zien, zoals een omschrijving, een opgave van het te verwachten aantal berichten, een vermelding van de kosten per ontvangen bericht en bereikbaarheidsgegevens van de dienstenaanbieder. Daarnaast wordt de procedure voor het aan- en afmelden voor de dienst duidelijk aangegeven.

SMS is een relatief jong medium voor diensten voor informatie en vermaak. Deze diensten voorzien blijkens de toenemende populariteit in een duidelijke klantbehoefte. Klanten vinden echter dat de mogelijkheden en voorwaarden voor het gebruik en het afmelden van SMS abonnementsdiensten onvoldoende duidelijk zijn. De mobiele operators en SMS dienstenaanbieders hebben daarom een gedragscode voor SMS abonnementsdiensten geformuleerd, in overleg met Stichting de Ombudsman, de Consumentenbond, OPTA en stichting Telecom Nederland (sTN). Deze gedragscode is vanaf 1 augustus in werking.

Bron:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... ediensten/


http://www.smsgedragscode.nl/
http://www.smsdienstenfilter.nl/

Gesloten