LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile Flex naar Relax data niet meer uit de bundel!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pondiki

T-Mobile Flex naar Relax data niet meer uit de bundel!!!!

Ongelezen bericht door Pondiki »

Heb je nog Flex, zie dat dan te behouden!!
Relax is, voor mij, een zware teleurstelling!!
Ben ooit begonnen bij Orange, waarbij mijn beltegoed al aardig was opgelopen, maar bij afsluiten van dat abonnement kon je dit aan de eind van de looptijd nog omzetten naar prepaid. Dat werd dus tussentijds al afgeschaft. Ben "gedwongen" meegegaan naar T-Mobile Flex vanwege de hoeveelheid beltegoed. Ik gebruikte data zonder bundel wat gewoon werd afgerekend met het beltegoed, wat nog enigszins overeenkwam met Orange, waarbij een internetbundel a € 6,- ook uit de bundel werd bekostigd. Ik gebruik dat vnl. om mail te checken.
Eind maart liep mijn Flex af en besloot ik, na alle voorwaarden goed gelezen te hebben, over te stappen naar Relax. Dat bellen in het buitenland niet meer uit de bundel zou worden betaald nam ik voor lief.
Maar............ aangezien er in de prijslijst alleen staat : "Voor bellen en sms'en in, naar en vanuit het buitenland en het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven en aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht" en er niets wordt vermeld over data gebruik dat hiervan zou zijn uitgesloten, was ik in de veronderstelling dat dit ook met het beltegoed zou worden afgerekend.
Pas begin oktober had ik mijn oude Flex tegoed opgemaakt en toen begon de desillusie, opeens extra kosten!!??
Contact opgenomen met de klantenservice, blijkt dat data zonder bundel óók apart wordt afgerekend!!!!
Mij werd gewezen op de prijslijst waar de kosten voor internet benoemd worden onder het kopje 'T-Mobile web'n'walk'. Uiteraard had ik dat allemaal gelezen, maar had deze tarieven geschouwd als kosten die van de bundel zouden worden afgetrokken.
Nu zit ik, voor nog 1,5 jaar lang, met een veel te grote belbundel. Als dit van te voren duidelijker was geweest had ik absoluut een andere keuze gemaakt!!
Ik heb T-Mobile gevraagd om een oplossing, maar die wordt niet geboden!!!
Zit gezien m'n beltegoed, wat nu alleen maar groter gaat worden, dus waarschijnlijk m'n leven lang vast aan T-Mobile!!
Dus..................Heb je nog Flex, zie dat dan te behouden!!

Roytheslayer

Re: T-Mobile Flex naar Relax data niet meer uit de bundel!!!!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Flex abonnementen voor particulieren gaan ze mee stoppen.

Pondiki

Daarom deze waarschuwing voor wie nog Flex heeft, laat je niet verleiden Relax te nemen!!!

Pondiki

Ik overweeg nu om er een Aldi-Talk prepaid bij te nemen, daar wordt veel minder voor data in rekening gebracht, NL. € 0,29 per MB!!

Pondiki

Goh, zouden ze dan echt naar de klacht geluisterd hebben???? Het schijnt dat vanaf morgen 6 december data ook gewoon uit de bundel gebruikt kan worden!!
http://www.bellen.com/nieuws/het-nieuwe ... delen.aspx
Alleen zie ik er nog niets over op de T-Mobile site!!

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het klopt wel, is ook zo naar de dealers gecommuniceerd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

site is zo te zien aangepast. Voordeel is dat data uit de bundel gaat, nadeel is dat je bij het nieuwste relax altijd per minuut betaald en als je dat niet wilt, kan je een iplan abo nemen. mag nu ook met andere toestellen schijnbaar.

Pondiki

Heb 't inmiddels gezien. Alleen is het me op dit moment nog niet duidelijk of dit nu ook geldt voor de bestaande Relax abonnementen. Alle oude tarieven zijn weliswaar verwijderd, maar de bundels hebben wel weer een nieuwe naam gekregen!? Ook ben ik niet persoonlijk geïnformeerd over de tariefswijzigingen!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Pondiki, dat jij niet geinformeerd bent heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er voor jou niks veranderd. Ze mogen niet zomaar de manier van afrekenen veranderen. Alleen heeft jou abo nu een toevoeging '10 gekregen, zag dit op my tmobile staan. En bij formulieren op de website staan nog wel de tarieven van de oudere relax.

Pondiki

Bedankt berndv voor de respons.
Wat een grote deceptie weer na de vreugde van de berichtgeving vorige week!!!
Kan wel overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm, maar dan ben ik m'n korting kwijt waarmee ik m'n contract heb afgesloten en moet ik gewoon het volle pond van 25 euro gaan betalen!
Hopelijk komt T-Mobile nog met een individuele oplossing voor bestaande klanten.

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

Ik heb afgelopen zomer mijn flex sim only maar weer vernieuwd en ben het met je eens, het is een fijn abonnement!

Maar waarom zou t-mobile eigenlijk met een individuele oplossing voor jou moeten komen? Je hebt zelf destijds gekozen voor relax en kreeg daar blijkbaar een extra korting bij. Dat je de voorwaarden voor internet verkeerd heb begrepen is natuurlijk wel sneu voor je maar daar kan t-mobile toch niks aan doen? Wil je op internet zonder extra bundel dat kun je gewoon overstappen naar dat nieuwe abonnement (niet helemaal gelezen maar ik begrijp dat internet nu van de belbundel zelf afgaat). Vind je de korting toch belangrijker dan laat je het abonnement zoals het is. Het precies krijgen zoals jij het wilt hebben kan denk ik niet.

Je zegt ook dat je de provider gevraagd hebt om een oplossing. Welke reactie heb je gekregen?

Pondiki

De abonnementen worden via veel sites met een korting aangeboden, maar die raak je kwijt als je je bundel wilt verhogen bijv.
Ik bedoel geen oplossing alleen voor mij, maar dat alle bestaande klanten de mogelijkheid krijgen te kiezen voor de huidige tarieven of de nieuwe. Voor bestaande klanten zijn de oude tarieven ook niet meer terug te vinden op de T-Mobile site, vrij onduidelijk.
Zo kon ik uit de vorige prijslijst ook niet duidelijk opmaken dat dataverbruik apart zou worden afgerekend, T-Mobile heeft hier geen oplossing voor geboden, daarom was ik zo blij met de berichtgeving vorige week.

Gesloten