LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH euroshopper in engels in een kleur.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
g van boven
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 08:33

AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door g van boven »

hallo.

Albert Hein heeft gemeent de verpakking van zijn huismerk Euroshopper aan te passen.
Het is er niet beter op geworden :evil:

1.alle verpakking is in een kleur,wit/rood dus je weet nooit wat je in je handen hebt,even snel iets pakken is er niet meer bij en je moet eerst goed kijken wat je gepakt hebt.

2. het staat er nu in grote letters in het engels op wat er in zit,daar onder in het klein in het nederlands.
het wordt er niet makkelijker van om iets te vinden.
dit hoor andersom!
AH, we wonen in nederland en dat hoor hier de hoofttaal te zijn,het engels komt op een tweede plaats in het klein er onder voor de mensen die onze taal niet machtig zijn.

groetjes petra.

(wij gaan al naar een andere winkel waar je niet zo hoeft te zoeken)

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Berenice »

:shock: Handig toch? U ziet in 1 oogopslag wat euroshopper producten zijn EN u leert nog eens een woordje engels in het proces.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door BartSBB »

Heftig zeg, om voor zoiets opeens van supermarkt over te stappen.

De euroshopperrijst staat nog steeds gewoon verspreid door de winkel, dus het is nog steeds gewoon 'snel meepakken', aangezien de euroshopperrijst gewoon tussen de andere soorten rijst staat. Het is gewoon duidelijk dat die verpakking van euroshopper is, ze hebben echt niet 10 soorten euroshopperrijst dus daarin kun je nooit fout zitten. En echt goed kijken is het niet, je moet gewoon even kort kijken op het product hoe het heet. Nou, hoe lang zou dat duren? 2 seconde?

Bovendien is het wel euroshopper he, goedkoper krijg je het niet bij de AH. Voor kwaliteit (dus ook voor betere verpakkingen) betaal je nou eenmaal meer.

Ik vind het dus een beetje overdreven klacht.

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is dat al een tijdje zo.

Niet alleen dat, in een grijs verleden had je de zg. witte merken. Dat is hiermee vergelijkbaar. Het verkooppraatje was toen dat er geen geld uit gegeven hoefde te worden aan 'mooie' verpakkingen, en dat de producten mede daardoor goedkoper konden zijn.

Schijnbaar gaat AH gewoon weer die kant op. So what?

superklaver

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door superklaver »

ik zie het probleem ook niet. vind het juist makkelijk. je ziet in 1 oogopslag wat euroshopper is of niet. c-1000 heeft hetzelfde met de c-1000 basis. daar is ook alles rood-wit.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door tennis »

g van boven schreef: (wij gaan al naar een andere winkel waar je niet zo hoeft te zoeken)

En dat is?

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Remster »

Tamelijk bizar om daarvoor naar een andere winkel te gaan. Het was me nog nooit opgevallen dat er iets niet duidelijk is aan de euroshopper verpakkingen, maar ik zal er eens op letten.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door plumber »

Dacht dat die wit-rode kleur eigen merk van C1000 was.
maar ik kan het mis hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

g van boven schreef:hallo.

Albert Hein heeft gemeent de verpakking van zijn huismerk Euroshopper aan te passen.
Het is er niet beter op geworden :evil:

1.alle verpakking is in een kleur,wit/rood dus je weet nooit wat je in je handen hebt,even snel iets pakken is er niet meer bij en je moet eerst goed kijken wat je gepakt hebt.

2. het staat er nu in grote letters in het engels op wat er in zit,daar onder in het klein in het nederlands.
het wordt er niet makkelijker van om iets te vinden.
dit hoor andersom!
AH, we wonen in nederland en dat hoor hier de hoofttaal te zijn,het engels komt op een tweede plaats in het klein er onder voor de mensen die onze taal niet machtig zijn.

groetjes petra.

(wij gaan al naar een andere winkel waar je niet zo hoeft te zoeken)
Zo te zien is Nederlands ook niet jouw hoofdtaal....

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door tiptoo »

plumber schreef:Dacht dat die wit-rode kleur eigen merk van C1000 was.
maar ik kan het mis hebben.
:mrgreen: klopt dus je hebt het niet mis :mrgreen:

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Wim2007 »

g van boven schreef:Albert Hein heeft gemeent de verpakking van zijn huismerk Euroshopper aan te passen.
Het is er niet beter op geworden
Euroshopper is niet een huismerk van Albert Heijn. Het is een merk van het bedrijf AMS Sourcing en wordt verkocht door een aantal supermarktketens in Europa. En aangezien niet iedereen in Europa Nederlands spreekt, zijn de aanpassingen volkomen te begrijpen.

zie ook:
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... ro_Shopper
http://www.ams-sourcing.com/euroshopper ... fault.aspx

Risje
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 aug 2010 15:05

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Risje »

Klopt, twee jaar geleden stond ik dan ook heel gek te kijken dat ik in Noorwegen euroshopper producten tegenkwam. Wel grappig, dat je iets van thuis ineens op vakantie tegenkomt :)

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Het is heel simpel, de c1000 heeft ook rood met wit tegenwoordig, viel wel op dat er meteen flink prijsverhoging mee was gekomen, na veranderen van de verpakking, normaal betaalde ik voor setje flesjes c1000 spa rood 69 euro cent, nu met nieuwe verpakking 99 eurocent, dat is snel terug verdiend de nieuwe verpakking, bij de ah hebben ze ook nieuwe verpakking om de europrodukten, echte grote prijsverschillen heb ik nog niet gemerkt, soms zijn ze zelfs naar mijn idee goedkoper geworden.
Ik zie het probleem niet van de meerdere talen, de euroshopper wc papier ligt simpel tussen alle andere wc papier in, de koffiemelk staat tussen de andere koffiemelkproducten in, wat is het probleem dan?
Het is alleen maar doeltreffend, euro is meestal het goedkoopst van de ah, en vaak zo goed als de A merken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door dhc »

Van de site Distrifood.nl:

Woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn zegt in een reactie dat het gebruik van de Engelse taal juist nodig is. ‘We kopen deze producten Europees in met partijen in Zweden, Engeland, Portugal en Tsjechië. Door dat schaalvoordeel profiteren onze klanten van extra lage prijzen.’

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

dhc schreef:Van de site Distrifood.nl:

Woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn zegt in een reactie dat het gebruik van de Engelse taal juist nodig is. ‘We kopen deze producten Europees in met partijen in Zweden, Engeland, Portugal en Tsjechië. Door dat schaalvoordeel profiteren onze klanten van extra lage prijzen.’
Lijkt me een volkomen duidelijke uitleg.
We gebruiken hedendaags toch al zo veel engelse woorden, dan maakt dit ook niet uit.Het is maar waar je je druk over kunt maken, het staat er toch nog steeds in het nederlands op.
Hoor niemand klagen over die mooie duitse producten bij sommige ketens :)

Chica_bull
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2008 01:24

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Chica_bull »

Ik winkel selectief bij AH XL.
Al een paar jaar koop ik regelmatig bij vleeswaar een voorverpakt merkloos pakje met neutrale verpakking 150gr kipfilet voor €1,15. Lekker goedkoop.
Sinds kort is deze verpakking vervangen door een goedkoper uitziend Euro Shopper met rode rand, maar tegelijkertijd is de prijs verhoogd naar €1,54.

DAT IS 39 CENT DUURDER! Een prijsverhoging van (toevallig?) 39%!

AH let zeker op de kleintjes!
Ronduit schandalig dat deze Euroshopper-promotie - ook gezien de andere reacties op dit topic - op deze manier wordt misbruikt door AH. Ik heb via de AH-site een klacht ingediend - laat ze maar zweten!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Waarom zouden ze daar van zweten?
Mag een winkel niet zelf bepalen wat en voor welke prijs ze iets willen verkopen?
Je bent toch niet verplicht om dat product te kopen, als het je niet bevalt ga je naar een andere winkel.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door Remster »

Dat is een prijsstijging van 25,3% en niet van 39%

Aangezien je toch selectief winkelt kun je goed vergelijken met andere supermarkten. Niets aan de hand lijkt me.

Je kent de slogan "goedkoop vlees, het dier betaalt de rekening" ?

stofzuigertje

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Euroshopper word erg veel door buitenlanders gekocht die nauwelijks Nederlands beheersen dus prima dat ze rekening houden met deze klanten!

Verder moet U bij het Toilet papier ook crème kopen voor de rode billetjes dus hoezo goedkoper?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: AH euroshopper in engels in een kleur.

Ongelezen bericht door JtC »

@ TS: *****, get a life zeg... aan dit soort mensen met idem geklaag heeft dit land dus echt niks.

Gesloten